Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Boris var blevet hjemme fra Ag idag og havde så i stedet sendt sin evil twin med mig til træning!

 

Så vi fik godt nok ikke ret meget ud af træningen idag..

 

Hi hi, det kender jeg godt! Haaader bare når man får den forkerte hund med til træning... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hva'...? Kan man få den gode tvilling med til konkurrence??!! :lol:

 

Ja, men først når den gode tvilling er omkring 3 :lol: før da, vil den ikke rigtigt med ud i offentligheden... man kan dog være heldig at den laver surprisevisit i et enkelt løb før den alder...men det er ikke så tit :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men først når den gode tvilling er omkring 3 :lol: før da, vil den ikke rigtigt med ud i offentligheden... man kan dog være heldig at den laver surprisevisit i et enkelt løb før den alder...men det er ikke så tit :lol:

 

Okay, jamen det glæder jeg mig til så... Dvs. til næste forår en gang. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en opdatering ifht. Joy... Vi har i dag haft besøg af Charlotte Frigast. Han var lidt øm i det venstre bagben. Han var meget lidt bevægelig i ryggen og så klikkede han i det venstre forben(det han var halt på for et par uger siden). Så vi har fået nogle øvelser og noget vejledning i noget massage og så skal vi op til hende igen om to uger. Og så må vi tage den derfra. Jeg er dog spændt på at se hvad han siger til at skulle gå med grime fremover når vi kommer ud i klubben, for vi fik strenge ordre på at han bliver nødt til at lære at skridte.

Samtidigt spurgte jeg ind til et Back on Track dækken, og det havde hun selv oplevet gode resultater med. Så jeg skal lige have fundet ud af hvilken størrelse det skal være og så bliver det bestilt.

 

Han var ellers rigtig dygtig til træning, men det endte desværre som lidt skidt. Han havde tog super fokuserede ture rundt på banen. Og så ville jeg lige se om jeg nu kunne få ham til at tage slalommen selv om der var en balance imellem os. Det kunne han:banan: og så skulle jeg prøve med den handling som var på banen lige inden han skulle i slalommen. Han går mod slalommen, men beslutter sig i sidste øjeblik for at han alligevel ville tage turen over balancen. Han kommer skævt på og får ikke benene med og lander lige på maven og han slog sig. Han kommer op på balancen og vil slet ikke støtte på sit højre bagben :megaked: Anders, vores træner, måtte bære ham ned og så snart han var nede på jorden luskede han først hen til min søster og derefter gemte han sig i tunnellen. Godt han skulle tjekkes af dyrlæge lige bagefter. Der var intet at mærke på ham med hensyn til dette.

 

Cassi fik forresten lov til at være med. Vi skulle have lidt hjælp til hvordan vi skal håndtere hende. "Glem at du har en border collie og lad som om du løber med en gammel, sort labrador" var rådet. Eller sagt på en anden måde: Vær helt rolig i det du foretager dig, resten skal nok komme. Det hjalp faktisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik jo ingen træning i sidste uge, og får heller ikke i denne uge, pga. pis-skod-aften-arbejde... Så jeg havde Iso med til mit eget hold i dag, så kunne vi da få løbet en lille smule. Men til vores held havde vi masser af afbud, så vi kunne løbe med på holdet, og fik endda løbet rigtig meget! :5up: Og Iso var knalddygtig, selv om hun godt nok rev nogle pinde, nogle steder der var lidt svære for hende. Svære, fordi hun ikke bare kunne tonse løs, men var nødt til at sætte farten en smule ned og tænke sig lidt om... :roll:

 

Vi fik også terpet en del slalom, og hold da op hvor var hun bare sej. Til træning kan jeg næsten ikke finde på udfordringer der er svære nok til at slå hende ud af den mere. Jo, én ting mangler vi, og den skal jeg lave i morgen. Jeg lavede den med Frostie, supergod til tunneltosser! Har vedhæftet tegning, men det er ikke skidegodt tegnet... :oops: Det første tunnelhul ligger sådan at hunden ser lige ind i hullet når den går ind i slalomen. Det andet tunnelhul ligger mellem 9. og 10. pind, igen så hunden ser lige ind i hullet når den passerer. Virkelig ondt... :slem: Men Frostie klarede den, og det tror jeg også Iso gør. Måske... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skylder træningsupdate for 2 træninger.

 

Forrig mandag var bare ikke en god træning for os. Banerne var egentlig ikke sværer end normalt, men det gik bare skidt det hele. Jeg tror Nala var træt efter lørdagens stævne-succes. Nala havde en mandag med en masse tyvestart og absolut ingen tålmodighed. Og jeg var også bare en dårlig handler. Hmm. Vi var vidst ikke så oplagte.

 

I mandags gik det rigtig fint - vi løb to baner med hhv. 10 og 15 forhindringer. En var en springbane - juhuuu, ingen problemer der og den anden var en rigtig agilitybane med alle forhindringer undtagen flyv, mur og bord.

Hun forsøgte stadig at tyvestarte, men jeg fik stoppet hende inden hun bevægede sig ret langt og fik hende sat på plads hver gang. I sidst løb så det ud til at være gået ind på lystavlen. Der kunne jeg gå 3-4 meter fra hende på den anden side af 1. spring uden hun bevægende sig. Fedt!

 

Hjulet har vi stadig problemer med - Hun forstår godt hvad hun skal, men har vidst ikke helt forstået hvordan det skal foregå når det står i en løbebane. Hvordan kan man træne det hjemme? Jeg har ikke et dæk og ej heller en hulahopring - vil det ellers være vejen frem?

 

Slalom kikser vi stadig fuldstændig i, men det er selvfølgelig også helt forståeligt. Det er trods alt kun 7 gang til træning ;-)

På banen er det største problem med slalomen at hun simpelthen ikke har tålmodighed til den - hun har alt for meget fart på, og forstår ikke øvelsen, så hun bliver lidt frustreret over vi pludselig stopper op og skal tage det stille og roligt, så hun begynder at laver "skynd dig nu mor"- knurr af mig, men hun hopper forvirret på bagbenen. Glæder mig til den begynder at sidde ...

Jeg forsøger at træne det herhjemme med nogle 2-liters flasker på gulvet, hvor jeg laver noget baglænskædning (det er det vel?). Altså træner med 2 flasker først hun skal gå ind i og rigtig ud af. Der er hun begyndt at kunne gøre det selvstændigt når jeg siger "en". Vi er nu kommet til at sætte 4 flasker op, og det er klart sværer for hende. Nogle råd? Herhjemme er der ingen frustration, hoppen på bagben eller knurren.

 

Jeg fik helt ekstraordinært vist et blidskifte - det synes mine trænere lidt jeg skulle prøve :-)

Det gik så fint, ingen problemer. Jeg blev desværre bare så glad for det lykkedes, at jeg glemte at fortælle hende hvad hun skulle derefter. Ups!

 

Jeg er stadig meget stolt af min lille terrier. Hun er vild koncentreret og er tydeligvis mega tændt på forhindringerne. Agility er bare en kæmpe succes for os begge. Hvor er det altså bare fedt!!

 

... Endnu et plus er at Nala endelig er begyndt at kunne sidde i en snor om en pæl mange meter fra mig uden at pive - hurra!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvad der er sket, men Petrine har været suveræn i dag, virkeligt totalt suveræn (træner to gange om onsdagen, begge steder var hun god) - Zamzam har været bedre end suveræn :shock: han spurtede rundt på banen, konstant mindst 5 meter foran mig, der bare halsede afsted for at følge med ham, fløj over både balance og vippe (som ellers er livsfarlige når man hedder Zamzam). Bastarden trænede sammen med Zamzam og hun var også virkeligt i sit es :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvad der er sket, men Petrine har været suveræn i dag, virkeligt totalt suveræn (træner to gange om onsdagen, begge steder var hun god) - Zamzam har været bedre end suveræn :shock: han spurtede rundt på banen, konstant mindst 5 meter foran mig, der bare halsede afsted for at følge med ham, fløj over både balance og vippe (som ellers er livsfarlige når man hedder Zamzam). Bastarden trænede sammen med Zamzam og hun var også virkeligt i sit es :klap:

 

Ja, Petrine var bare SÅ dygtig her til aften, og det var hun jo også sidste gang. :5up: Håber hun gør det lige så godt til stævnet i weekenden! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kryds lige fingre for, at jeg får fmden flinke boris-Tvilling med i morgen! :pray:

 

 

Og så har jeg meldt mig til 10 gange træning i en indendørs klub her sommeren over, for så bliver der ingen sommerpause! :mrgreen: og der bliver endda lidt overlap, så boris og jeg kommer til at træne både om mandagen og torsdagen, her de næste par uger! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kryds lige fingre for, at jeg får fmden flinke boris-Tvilling med i morgen! :pray:

 

 

Og så har jeg meldt mig til 10 gange træning i en indendørs klub her sommeren over, for så bliver der ingen sommerpause! :mrgreen: og der bliver endda lidt overlap, så boris og jeg kommer til at træne både om mandagen og torsdagen, her de næste par uger! :banan:

 

:x::x: :x::x: :x::x:

 

Hvor lyder det bare godt med træning hele sommeren. Hvor er jeg misundelig!!

Jeg har sidste træning på mandag, og er ved at gå helt i panik over det :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...