Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

På et af disse kurser fik underviseren mig overbevist om, at det var spild af tid at have ståfelter, når man havdw sådan en lille hund... Hun kunne jo nærmest ikke undgå at ramme feltet :roll: suk...

 

Det må vist være en underviser, der aldrig selv har haft små hunde - os med hunde, der er mindre end Karla, kan i hvert fald fortælle, at det ikke er noget problem at spring feltet. :lol:

 

Så selvom jeg genindførte ståfelterne, så ødelagde jeg træningen hver gang vi løb stævne. For ti, stævner har Karla et ekstra gear, hun kan godt mærke, at stemningen er het anderledes... Så her smed hun felterne ognjeg satte hende IKKE tilbage, ligesom jeg gjorde hvis hun smed dem til træning...Så hver gang vi havde været til stævne var jeg gået 2 skridt baglæns imin træning...

 

Hvorfor lyder det så bekendt? :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg kan ikke huske hvem det er... men jeg er ret sikker på at jeg har oplevet en der havde problemer med at hendes papillion sprang felterne på A'et.

Jeg synes egentlig heller ikke det er så mærkeligt at det er her problemerne tit er med at tage felterne. Det er jo ret stejlt ifht. balancen og vippen. Jeg kan i hvert fald se at det er et problem for Joy at skulle tage 2o2o på sit A, hvis det er i fuld højde. Til træning er det ofte i den lave højde for at skåne hundene og for at hjælpe de mindre hunde, men det gør bare at det bliver anderledes til konkurrencer. Han har nemlig meget lettere ved det når det er den lave højde. Er det på 1,70 så springer han feltet nærmest med garanti :damn:

 

En ting er i hvert fald sikkert. Cassi skal bare lære det med de åndssvage felter fra starten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må vist være en underviser, der aldrig selv har haft små hunde - os med hunde, der er mindre end Karla, kan i hvert fald fortælle, at det ikke er noget problem at spring feltet. :lol:

 

 

 

Hvorfor lyder det så bekendt? :pift:

 

Jeg er ret sikker på, at underviseren løb med stor hund selv ;-) jeg er meget mere kritisk med hvilke kurser jeg deltager i nu om dage... og kender selvfølgelig også mig selv, mit handlingssystem og min hunds måde at løbe på meget bedre nu....

 

jeg kan ikke huske hvem det er... men jeg er ret sikker på at jeg har oplevet en der havde problemer med at hendes papillion sprang felterne på A'et.

Jeg synes egentlig heller ikke det er så mærkeligt at det er her problemerne tit er med at tage felterne. Det er jo ret stejlt ifht. balancen og vippen. Jeg kan i hvert fald se at det er et problem for Joy at skulle tage 2o2o på sit A, hvis det er i fuld højde. Til træning er det ofte i den lave højde for at skåne hundene og for at hjælpe de mindre hunde, men det gør bare at det bliver anderledes til konkurrencer. Han har nemlig meget lettere ved det når det er den lave højde. Er det på 1,70 så springer han feltet nærmest med garanti :damn:

 

En ting er i hvert fald sikkert. Cassi skal bare lære det med de åndssvage felter fra starten :blink:

 

A'et i fuld højde er også meget nemt at smide - vi har en JRT til træning der smider det, hvis hun får muligheden for det... så hun har stå-felt på A, selvom hendes ben jo kun er ca 2 cm høje :lol: A'et har dog aldrig været et problem for os... Balancenedgangen har været vores nemesis :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til generalforsamling og fik så lige smugtrænet lidt sammen med en anden fra klubben. Joy fik lavet nogle "killer" indgange på slalommen, hvor han kunne klare dem selvom jeg var på en gid afstand fra ham. Alt jeg skulle sige var "en" og han søgte hen mod slalom og tilpassede farten perfekt... Dygtig Joy...

 

Cassi fik lov til at arbejde lidt med handling på springstøtter, og nøj hvor skal jeg love for at det flatwork vi har arbejdet med har givet bonus. Hun kunne fint lave skifte foran en mellem to spring. Det var jeg faktisk noget overrasket over. Og hun reagerer lyn hurtigt og præcist.

 

Nå ja... Jeg skulle lige pr've at lave en ketchker(aner ikke om det er korrekt stavet) med Joy. Havde jo lovet min træner at arbejde på det så det kan fungere lidt mere sikkert. jeg har trænet lidt derhjemme, og det er fungeret lidt... Ja... Bob bob... Men i dag sad det bare i skabet, og ikke nok med det så kunne han lige tage en vanskelig indgang på slalommen bagefter. Det bedste ved det hele var nu at han ikke var den mindste smule i tvivl om at det var helt rigtigt det han lavede. For det er altså svært for en hund der er vant til at løbe i samme retning som dens fører at den pludselig skal løbe mod og forbi en...

 

Nu vil jeg ømme mig lidt over min arme ryg og så se spændt frem til den næste gang vi skal træne og årets første konkurrence, hvor jeg bare så gerne vil have den sidste pind i spring så vi kan rykke op. Og lige nu er han bare super fornuftig og på mærkerne. Det er godt nok nået sent han kommer til at toppe, men er sikker på at 2012 bliver et super godt år...

Link til indlæg
Del på andre sites

AGILITYSKADE!!!! :megaked:

 

IMG_0272b.jpg

 

Iso og jeg var til træning i dag, første gang i laaaaang tid, og Iso var så oppe at køre at hun hakkede mig i stedet for sin ruskeklud... Iso er jo altid glad, men i dag var hun bare løøøøkkelig - agiiiilityyyy!!! Jeg var bange for at hun skulle være helt ustyrlig, men hun løb faktisk rigtigt pænt! Hun gik ud af slalomen før tid en enkelt gang (der lå jo osse en tunnel lige efter...), ellers var det bare min timing der forårsagede fejl. Og så rev hun pinde... Nok fordi hun havde lidt ekstra travlt i dag, man ved jo aldrig hvornår man kommer til at lege agility igen, når det nu var så længe siden sidst... :lol: Men alt i alt var Iso lydhør og dygtig, så forhåbentlig bli'r det ikke det rene kaos til stævne om to uger - selv om jeg ikke når at få løbet mere inden da... (pisarbejde... :evil:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her dryppede det bare lige så stille :mrgreen: Men det var nogle ret makabre godbidder de fik resten af træningen :lol: håber ikke de nu er blevet bidske efter at have smagt blod :hmm: :lol: må sove med et vågent øje i nat :mrgreen:

 

Okay, mit dryppede måske også kun... :engel: Og ja, Iso har vist også smagt blod i dag! Tror sq jeg lukker hende ud i stuen i nat! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi selvtrænede lidt i kolonihaven idag... Karla fik trænet slalomindgange fra alle verdenshjørner og vinkler og var selvfølgelig supersej :klap: Hvis jeg dog bare kunne gennemskue hvad det er jeg kager i, til stævner når det gælder slalomindgangene :vedikke: .... Herudover trænede jeg lidt flatwork med hende, for at få så smalle buer som muligt rundt om ting og det gik også rigtigt fint... Vi trænede lidt felter både hende og Johna og de legede lidt for sig selv. Sidst men ikke mindst trænede jeg slalomindgange med Johna. Hun er så sød at træne med, når hun bliver i tvivl, så hopper hun ind i plads / forsøger sig med fri ved fod med kontakt... da det er disse to øvelser hun absolut er bedst til og synes er sjovest i hele verden...

 

:lol:

 

Johna træner slalomindgange - tag jer ikke af, at der er mere end 2 pinde. Det er fordi slalom var sat op til Karla, og jeg gad ikke fjerne de andre pinde, selvom Johna og jeg kunne skulle bruge de 2 første...

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis... Jeg havde æren af først at have ambukancen ude, bagefter blev der sendt bud efter lægen og så besluttede de sig for at det vist var det bedste at jeg kom en tur forbi skadestuen... Det var dælme ikke skægt og det er også derfor jeg ikke tager nogen chancer når jeg træner længere... For jeg skal ikke igennem det smertehelvede en gang til... Men det er jo hvad der kan ske, når hunden ikke lige gør som man forventer og man så lige vælter samtidigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vælter ofte - OGSÅ når jeg løber stærkt :lol: - men jeg kommer heldigvis sjældent sådan rigtigt tilskade.... er jo godt polstret :mrgreen:

 

Det vil jeg nu også mene jeg er *gg* Men de gode læger på skadestuen trøstede mig dog og sagde at selv det stærkeste knæ var sikkert gået af led med sådan et fald lige ned på knæet...

 

Jeg er dog ikke faldet en eneste gang efter jeg fik mine Dita... de skal desværre skiftes ud, sålen er ved at falde af :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg nu også mene jeg er *gg* Men de gode læger på skadestuen trøstede mig dog og sagde at selv det stærkeste knæ var sikkert gået af led med sådan et fald lige ned på knæet...

 

Jeg er dog ikke faldet en eneste gang efter jeg fik mine Dita... de skal desværre skiftes ud, sålen er ved at falde af :cry:

 

Jeg løber også i Dita, de må være fald-sikre! :lol: Hvis du er heldig sælger hnb.dk måske stadig ud af sit Dita-lager? Jeg fik to par til prisen af et, suverænt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...