Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Bastarden og Zamzam var til træning i dag - begge glemte alt om balancens farlighed og spurtede over, Zamzam var VILD, kartede afsted, jeg måtte bare spurte efter ham, slalom tog han da bare, så jeg kunne nå at indhente ham, var fuldstændigt til grin, så klart ud som om hunden var ekspert og handleren idiot, men fart og glæde :klap: Bastarden løb med sin ex-mor og ved hun er nem at narre, så det var en forhindring, krav om en guf, bid i gummistøvle, indtil den guf falder :evil: (når jeg løber med hende, er der kun guf efter flere forhindringer).

 

Begge tonsede gennem posen, som er ekstra-tung i den klub, sådan noget tykt plastlærred, men så skal man bare løbe hurtigt :mrgreen:

 

Nu går Petrine over og træner med Sonja, den hårde træner!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

[ATTACH=CONFIG]86711[/ATTACH]

Her er Thomas finale bane fra Ribe i weekenden, der kan man også få et par forhindringsdik

 

Her løber Pia Metz den og vinder

 

Og ond træner er gift med ond dommer!! :lol: Hold k**t, der var ikke mange af de store hunde der kom igennem den... Jeg sad liiiige ved "det grønne helvede" (som den lede tunnel blev kaldt), det var ret interessant at se det så tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Og ond træner er gift med ond dommer!! :lol: Hold k**t, der var ikke mange af de store hunde der kom igennem den... Jeg sad liiiige ved "det grønne helvede" (som den lede tunnel blev kaldt), det var ret interessant at se det så tæt på.

 

Onde mennesker skal holde sammen

 

Men heldigvis er mine kursister vant til det

https://spilop.wordpress.com/2012/05/30/sidste-tirsdags-traening/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
I dag var det mit føl, der var ond, i stedet for mig - jeg havde sat hende til at lave modulerne til aftens træning, og hun lagde ikke fingrene imellem. :lol: Jeg tror næsten, at kursisterne vil synes, at det er ren ferie i næste uge, når jeg igen har lavet moduler. :mrgreen: :klap:

 

Nææææææææ det var en god ide, det kan være jeg skal ønske mig en ny praktikant, så hun/han kan tage det hårde arbejde

Link til indlæg
Del på andre sites

OMG ja det var VIRKELIG sygt hårdt idag!!

Aldrig har det været krævet så meget af mig!!! :shock:

 

SPRING-RUNDT-HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!

Og så lige at time det korrekt, så Lumi ikke løber for meget uden om eller for lidt...garh...

 

Jøsses var jo helt udmattet til trods for jeg bare sidder på min flade...hehe

 

 

Men Lumi var en STJERNE!! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
OMG ja det var VIRKELIG sygt hårdt idag!!

Aldrig har det været krævet så meget af mig!!! :shock:

 

SPRING-RUNDT-HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!

Og så lige at time det korrekt, så Lumi ikke løber for meget uden om eller for lidt...garh...

 

Jøsses var jo helt udmattet til trods for jeg bare sidder på min flade...hehe

 

 

Men Lumi var en STJERNE!! :lun:

 

Nååååååååå, det er hårdt arbejde med sådan en elev

 

Hvis I nogensiden skal dømmes af Kurt Jensen, så er Bud Hudson kommet med disse fine kurt alike baner, jeg er sikker på at Kurt kan finde på at bruge dem, så sæt igang med træningen

 

AgilityNerd : Small Space Octagon Handling Drills

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Nej nej Aina. Nemt du parkere bare crosseren inde i midten.

Ja ved ikke rigtig hvordan du skulle løse dette, men ikke desto mindre er det inspireret af Kurt Jensens bane fra Ålborg ( hvor jeg faldt over et spring ) og hvordan crosseren skulle komme rundt der inde har jeg ingen ide om

Link til indlæg
Del på andre sites

Var på hold med Lumi i går (var kun 5 hunde, opdelt i 3 hold efter størrelse), hun var suveræn, Petrine var også ret god, jeg fik lidt styr på handlingen (på et sted tænkte jeg en tand for meget / lidt og kom helt ud af kurs). Men samme sted, hvor hun sidst helt nægtede at tage et spring, nægtede Petrine igen, der ER et eller andet i græsset der (ikke guffer), og hjulet, suk, har pludslig fået så mange huller, man kan hoppe gennem, men ellers ...støøøn!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej Aina. Nemt du parkere bare crosseren inde i midten.

Ja ved ikke rigtig hvordan du skulle løse dette, men ikke desto mindre er det inspireret af Kurt Jensens bane fra Ålborg ( hvor jeg faldt over et spring ) og hvordan crosseren skulle komme rundt der inde har jeg ingen ide om

 

Det er pisseirriterende nogle gange med crosserens store venderadius - kan være ret frustrerende...hehe. Men har en plan om at prøve om Lumi kan finde ud af at løbe med min hockey stol (en sportsstol på 4 hjul, der kan vende på en tallerken), så vil jeg høre om jeg må tage den med til VM - hvor det jo er indendørs :D Den kan desværre ikke køre i græs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var på hold med Lumi i går (var kun 5 hunde, opdelt i 3 hold efter størrelse), hun var suveræn, Petrine var også ret god, jeg fik lidt styr på handlingen (på et sted tænkte jeg en tand for meget / lidt og kom helt ud af kurs). Men samme sted, hvor hun sidst helt nægtede at tage et spring, nægtede Petrine igen, der ER et eller andet i græsset der (ikke guffer), og hjulet, suk, har pludslig fået så mange huller, man kan hoppe gennem, men ellers ...støøøn!

 

Og du var SÅ god igår ved det sidste modul!!! Er meget stolt af dig :D :D :D Flotte vendinger!!

Og Petrine var god (mærkeligt med hendes stoppen op) og fik da taget hjulet rigtigt en del gange :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en rigtig god træning i går. Undtagen at slalom var optaget så vi ikke kunne få trænet den. Gudskelov trænede vi med Amocca i tirsdags, hvor jeg for først gang fjernede et par buer på slalom. Det gik super godt :banan: Har nok nærmest for første gang nogensinde et håb om, at slalom rent faktisk er noget Mingus sådan rigtig kan lære.

 

Men ak, han er blevet mere og mere utryg ved vippen. Ikke for selve nedslaget, men han virker til at have mistet troen på at han kan vippe den ned, så han er utryg indtil den begynder at vippe ned. Men i går var han for første gang nogensinde sådan rigtig bange, og skulle virkelig belønnes og klikkes hele vejen over, selvom jeg støtter ham hele vejen og også vipper den ned for ham. Rigtig, rigtig træls. Det eneste positive er, at vippen står til fri afbenyttelse på træningspladsen, så vi har mulighed for at træne den. Forestiller mig, at alliere mig med noget råt kød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en rigtig god træning i går. Undtagen at slalom var optaget så vi ikke kunne få trænet den. Gudskelov trænede vi med Amocca i tirsdags, hvor jeg for først gang fjernede et par buer på slalom. Det gik super godt :banan: Har nok nærmest for første gang nogensinde et håb om, at slalom rent faktisk er noget Mingus sådan rigtig kan lære.

 

Men ak, han er blevet mere og mere utryg ved vippen. Ikke for selve nedslaget, men han virker til at have mistet troen på at han kan vippe den ned, så han er utryg indtil den begynder at vippe ned. Men i går var han for første gang nogensinde sådan rigtig bange, og skulle virkelig belønnes og klikkes hele vejen over, selvom jeg støtter ham hele vejen og også vipper den ned for ham. Rigtig, rigtig træls. Det eneste positive er, at vippen står til fri afbenyttelse på træningspladsen, så vi har mulighed for at træne den. Forestiller mig, at alliere mig med noget råt kød.

word of advise, lad være med at lægge det rå kød direkte på vippen! Kunne risikere i andre hunde der aldrig mere ville ned fra den :lol:

 

og p.s. når du bruger klikkeren ved vippen, er du så helt 100% sikker på hvad du klikker for? At du ikke utilsigtet klikker for hans usikkerhed, og derved forstærker følelsen? Og lokker du, eller lader du ham helt selv styre tempoet? (har selv haft massivt vippeproblem med Charles).

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso var en overgang også bange for vippen. Jeg trænede det væk vha. et bræt i haven, som jeg lagde div. ting under, så den gradvist vippede mere og mere. Jeg havde hende også oppe hos Jenny i den her periode, og hun brugte den med bordet under vippen, og så gejlede hun ellers Iso sådan heeelt vildt op, og pludselig var vippen noget af det sjoveste. Efter det har Iso ikke været bange mere. Men det er nok også meget forskelligt fra hund til hund, og der er jo mange ting man kan være bange for på sådan en vippe... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet hjem fra træning i dag... Cassi er stadig helt vild og tænker kun på at komme fra den ene ende så hurtigt som muligt og det indebærer ikke altid at man tager springene på vejen. Så er der ikke andet at gøre end at gentage det til det sidder. Jeg bremser i hvert fald ikke min hund. Hun kan heller ikke blive siddende længe nok til jeg kan gå ud og placere mig.

 

Tilgengæld tror jeg at løbefelt på A'et er en rigtig god ide til hende. Hun løb forresten for første gang over A'et selv og hun kan knap nok holdes tilbage på alle forhindringer nu. Det er jo skønt hun er så glad for det hele :klap:

 

Vi er endnu ikke begyndt at træne slalom. Jeg vil gerne have hun er lidt ældre inden vi kommer rigtig igang. Men vi træner dog indgange og hun er hamrende sikker og med fuldt drive. Så om et par uger(når den berygtede løbetid er ovre) så starter vi med at blive lidt mere alvorlige og får en port mere på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo en del herinde der har forstand på agility :genert: Så jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvilke tanker i ville gøre jer, hvis i havde en på jeres hold med en hund som Cassi.

 

Cassi er nemlig sådan en hund der jo bare blæser afsted, finder lige selv ud af hvad hun skal på vejen(og det er ikke altid det jeg gerne vil have hende til). Problemet er også at nu hun som nu skal løbe mindre baner, så kaster hun sig bare ud i det og løber til tider bare ind i springene.

 

Min træner har en ældre border collie, som vi lidt i sjov kalder for agility autist, fordi den ikke ser andet end agilitybanen når den skal igang med det. Hun syntes Cassi mindede lidt om den(det er hun forøvrigt ikke den første der siger).

 

Vi talte så lidt om hvad man kunne gøre. Vi er enige om at vi ikke vil bremse hende, eller stoppe hende. Hun har et herligt drive og det vil vi gerne bibeholde. Der er kun et tidspunkt hvor hun kan blive "straffet" og det er når hun gang på gang ikke bliver stående i start. Så får hun et break fra banen og kommer i sin kasse. Ikke at jeg tror hun forstår det som en straf, men nogle gange er det godt at bryde en adfærd i stedet for at fortsætte noget der er dødsdømt(samtidigt er min tålmodig ikke uendelig, så man skal også selv have et break).

 

Vi har talt om at hun snart skal til at springe på fuld højde(50 cm), så hun ikke længere kan løbe over springene. Pt. springer hun 40 cm og da hun er langbenet, skal hun ikke rigtig springe. At sætte højden op vil jeg gerne vente med. Bare til hun er tjekket med røntgen i hofter, albuer og ryg.

 

En anden ting vi diskuterede var at hun ikke skal arbejde med "længere" baner, men have noget simpelt, så det bliver lidt lettere at styre hende og hun kun skal arbejde med en enkelt ting ad gangen.

 

Men hvad kunne man ellers gøre. For som det er nu, så er jeg ret sikker på at jeg at jeg i lang tid vil have en meget lidt styrbar hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Nu er der jo en del herinde der har forstand på agility :genert: Så jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvilke tanker i ville gøre jer, hvis i havde en på jeres hold med en hund som Cassi.

 

Cassi er nemlig sådan en hund der jo bare blæser afsted, finder lige selv ud af hvad hun skal på vejen(og det er ikke altid det jeg gerne vil have hende til). Problemet er også at nu hun som nu skal løbe mindre baner, så kaster hun sig bare ud i det og løber til tider bare ind i springene.

 

Min træner har en ældre border collie, som vi lidt i sjov kalder for agility autist, fordi den ikke ser andet end agilitybanen når den skal igang med det. Hun syntes Cassi mindede lidt om den(det er hun forøvrigt ikke den første der siger).

 

Vi talte så lidt om hvad man kunne gøre. Vi er enige om at vi ikke vil bremse hende, eller stoppe hende. Hun har et herligt drive og det vil vi gerne bibeholde. Der er kun et tidspunkt hvor hun kan blive "straffet" og det er når hun gang på gang ikke bliver stående i start. Så får hun et break fra banen og kommer i sin kasse. Ikke at jeg tror hun forstår det som en straf, men nogle gange er det godt at bryde en adfærd i stedet for at fortsætte noget der er dødsdømt(samtidigt er min tålmodig ikke uendelig, så man skal også selv have et break).

 

Vi har talt om at hun snart skal til at springe på fuld højde(50 cm), så hun ikke længere kan løbe over springene. Pt. springer hun 40 cm og da hun er langbenet, skal hun ikke rigtig springe. At sætte højden op vil jeg gerne vente med. Bare til hun er tjekket med røntgen i hofter, albuer og ryg.

 

En anden ting vi diskuterede var at hun ikke skal arbejde med "længere" baner, men have noget simpelt, så det bliver lidt lettere at styre hende og hun kun skal arbejde med en enkelt ting ad gangen.

 

Men hvad kunne man ellers gøre. For som det er nu, så er jeg ret sikker på at jeg at jeg i lang tid vil have en meget lidt styrbar hund.

 

Mine hunde springer først når de er 1½ år gamle, jeg starter dem på 40 og øger med 5 cm i ugen, men på det tidspunkt er de tjekket i hoved og røv og har lavet en del springteknik efter Susan Salos principper.

Mine bordere før ikke lov selv at vælge en bane, jeg starter dem som typisk på sidste spring og belønner, så tager jeg anden sidste spring og sidste spring, så frem deles. Mine spaniels og min kelpie/border x må gerne finde på selv, men da de mangler lidt drive får de lov. Mine bordere har rigeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Tak for alle de gode input omkring Mingus' vippeproblemer.

Træningen er sat på standby, da Mingus igen har fået det skidt. Vi skal til dyrlæge senere i dag :megaked:

 

Øv øv ryggen igen? God bedring med kæmpe fyren

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...