Hop til indhold

Ace skal have en sele, fordi...


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

... han har fået beskadiget strubehovedet ved tidligere ejere :evil: Eller det er selvdiagnose, men Paco have fået ødelagt noget i halsen, så han ku ikek tåle man holdte ham i halsbåndet og hostede, harkede og lavede opkastbevægelse. Det samme gør Ace, rigtigt slemt endda og det bliver ved længe efter gåturene.

Men jeg aaaaner ikke hvilken sele han skal have. Den skal ligge tryk på brystet og IKKE halsen. Den må ikke koste så meget, da vi begge kommer på dagpenge fra 1 marts og i februar er der INGEN indkomst.

Jeg har ingen målebånd mere, den er forsvunden ud i den blå luft og aner ikke hvor den er :vedikke:

 

Er der nogen af jer der har en sele til at ligge, som i ikke længere bruger, som vi kan købe billigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

marie, jeg har desværre ingen sele liggende. vil bare sige, at halfdan også har et følsomt strubehoved, han kan godt harke noget, hvis han trækker igennem eller laver en dum bevægelse. jeg ved, at duffy er lidt på samme måde. så gudskelov er det måske ikke en skade men en lidt sart medfødthed.

 

angående seler har jeg god erfaringer med hurrta's y-sele, her er halfdan dog imellem 2 størrelser, så det er ace måske også. det er både den lækreste og pæneste sele efter min mening. så er der wolfsongs, der har jeg prøvet sonjas, og den sidder superduper godt. og endelig er der puppias som halfdan har nu, den sidder også rigtig fint, dog synes jeg, at den filtrer lidt - men filter kommer man nok desværre ikke helt uden om med sele. jeg er bange for, at prisen er nogenlunde den samme på de tre, omkring 300 kr, uden at jeg har undersøgt det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har undersøgt Puppiaseler og de ligger mellem 250kr og 300kr...

 

Tror desværre ikk det er medfødt, så grelt som det her er :cry: Det er faktisk så galt fra turen i går, at i dag har han ikke været på gåtur, da jeg ikke vil udsætte hans hals for det igen. Han har harket i dag også og det er tydeligt mén fra i går... stakkels mus...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har undersøgt Puppiaseler og de ligger mellem 250kr og 300kr...

 

Tror desværre ikk det er medfødt, så grelt som det her er :cry: Det er faktisk så galt fra turen i går, at i dag har han ikke været på gåtur, da jeg ikke vil udsætte hans hals for det igen. Han har harket i dag også og det er tydeligt mén fra i går... stakkels mus...

 

ja, det lyder lidt voldsomt. sig til, hvis du vil have størrelsen på halfdans puppia. i hurrta er 45 ALT for lille, 60 er rimeligt meget for stor, men ace er muligvis en anelse større end halfdan? i wolfsongs passede halfdan en xxs, men jeg er ret sikker på, at han skal have en xs i dag, han har sat en del krop siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det lyder lidt voldsomt. sig til, hvis du vil have størrelsen på halfdans puppia. i hurrta er 45 ALT for lille, 60 er rimeligt meget for stor, men ace er muligvis en anelse større end halfdan? i wolfsongs passede halfdan en xxs, men jeg er ret sikker på, at han skal have en xs i dag, han har sat en del krop siden.

 

Hvis det kan hjælpe dig lidt i sammenligningen, så vejer Ace 6 kg... :vedikke:

 

Stakkels Ace

 

Jeg tror jeg har en puppiasele liggende.. Jeg kan lige prøve at kigge

 

:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

ej hvor lyder det træls.

Nu ved jeg ikke, om Ace er på størrelse med oskar, men han vejer også imellem 6 og 7 kg.

Jeg har haft svært ved at finde en sele til oskar, fordi han ligger imellem 2 størrelser, men jeg har fundet denne x-sele, som sidder super godt.

 

Wolfsong seler til hunde - vi har seler i model Norge og X-model

 

Den har jeg en ekstra af, som Oskar gerne vil donere

- Luffe bruger Hurrta, men den sidder rigtig dårligt på Oskar.

Link til indlæg
Del på andre sites

ej hvor lyder det træls.

Nu ved jeg ikke, om Ace er på størrelse med oskar, men han vejer også imellem 6 og 7 kg.

Jeg har haft svært ved at finde en sele til oskar, fordi han ligger imellem 2 størrelser, men jeg har fundet denne x-sele, som sidder super godt.

 

Wolfsong seler til hunde - vi har seler i model Norge og X-model

 

Den har jeg en ekstra af, som Oskar gerne vil donere

- Luffe bruger Hurrta, men den sidder rigtig dårligt på Oskar.

 

:kys: :bighug: Iih hvor lyder det godt. Mon Janni kan forudse om den sidder godt på Ace og passer ham?

 

HF er altså bare et dejligt sted!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, janni må have en fornemmelse af, om de har ca samme størrelse.

 

Det har været svært at finde en sele, som ikke pressede på halsen, men her er krydset ok langt nede. Samtidig har de andre seler haft maveremmen lige bag forbenene, men her er den lidt længere tilbage, så den ikke genere i armhulen.

Hvis Janni mener, at de har nogenlunde samme størrelse, så kan jeg prøve at sende den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, janni må have en fornemmelse af, om de har ca samme størrelse.

 

Det har været svært at finde en sele, som ikke pressede på halsen, men her er krydset ok langt nede. Samtidig har de andre seler haft maveremmen lige bag forbenene, men her er den lidt længere tilbage, så den ikke genere i armhulen.

Hvis Janni mener, at de har nogenlunde samme størrelse, så kan jeg prøve at sende den.

 

Det vil jeg rigtig gerne!! Og så sender jeg den jo bare retur, hvis den ikke passer...! Tak, hvor er du sød!!

Men vi venter lige, indtil Janni er kommet med hendes ekspertise :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som søsterlagkage skriver, så har Duffy også et sart luftrør, hun kan slet heller ikke gå tur med halsbånd, og hvis dyrlægen trykker hende på luftrøret så hoster hun, det gør de fleste hunde normalt ikke... Jeg er super glad for Hunters rundsyet sele i elglæder, den er super lækker og laver ikke filter i pelsen :-D Men den er ikke i det billige prisleje, håber Ace kan passe Oskarløwens :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Som søsterlagkage skriver, så har Duffy også et sart luftrør, hun kan slet heller ikke gå tur med halsbånd, og hvis dyrlægen trykker hende på luftrøret så hoster hun, det gør de fleste hunde normalt ikke... Jeg er super glad for Hunters rundsyet sele i elglæder, den er super lækker og laver ikke filter i pelsen :-D Men den er ikke i det billige prisleje, håber Ace kan passe Oskarløwens :-D

 

Tak! Det håber vi også!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er sku ikke rigmen 10-20 kroner kan de fleste af os undvære uden problemer!

 

Ja, men er bare ikk god til at modtage sådan noget... eller i det hele taget glad for at tage imod noget som helst! Bare spørg Dronningen af Løvefantasia, da hun kom med en flot juledekoration, bliver helt befippet og ved ikk hvor jeg skal gøre af migselv.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ellers starter vi en 10-20 kroners indsamling.. Når de kan samle ind til ham fodboldtossen fra landskampen mod sverige ??

 

Så vil jeg hellere støtte en hundetosse!

 

Enig!!

 

En skam sådan en løve nok ikke er det smarteste at pakke ind i en K9 sele, for kom jo til at købe en ny til Kaia fordi jeg troede den gamle var blevet væk i flytterodet :oops:

Men den filtre med garanti helt vildt :hmm:

 

Så tror wolfsong selerne er bedre, hvis den kunne passe. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...