Hop til indhold

Blandede løve-bolcher


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 251
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bundfilt??? Men har han nogensinde merer end 3 cm pels? Børster du ham ikke?

 

Æææhhh... vil godt lige sige, at det kan være lidt svært at huske at børste en kortklippet løve... De første uger er det fuldstændig overflødigt - så springer man de næste over - og voila..!! En bundfiltret hund.. :stupid::oops::damn: .

 

Sidst blev Ottos pels vel omkring 5-6 cm og der måtte jeg også give ham bedlington-frisure.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bundfilt??? Men har han nogensinde merer end 3 cm pels? Børster du ham ikke?

 

5-6 cm. børster rimeligt sporadisk, det er jo helt unødvendigt indtil BUM - så sidder man i filtersaksen. arj, denne gang har jeg været totalt underdrejet med speciale osv., og vidste ligesom godt, at jeg havde tabt kampen og måtte klippe ham ned. det er ok, så holder han til efter fødslen. grimheden vænner man sig til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst løven disel
5-6 cm. børster rimeligt sporadisk, det er jo helt unødvendigt indtil BUM - så sidder man i filtersaksen. arj, denne gang har jeg været totalt underdrejet med speciale osv., og vidste ligesom godt, at jeg havde tabt kampen og måtte klippe ham ned. det er ok, så holder han til efter fødslen. grimheden vænner man sig til :lol:

jeg børster disel hver dag i ca 2 gange 20 min og så er han løveklippet hele tiden og hans pels er nu ca 7 cm lang og meget tyk og floffy hehe men er glad for jeg har en trimmer for den er altså god at havde hvis nu der skulle komme filder men håber jeg da ikke han får

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg børster disel hver dag i ca 2 gange 20 min og så er han løveklippet hele tiden og hans pels er nu ca 7 cm lang og meget tyk og floffy hehe men er glad for jeg har en trimmer for den er altså god at havde hvis nu der skulle komme filder men håber jeg da ikke han får

 

hold endelig fast i de gode vaner! for som findus siger, bliver pelsen først besværlig omkring de 10-12 måneder. halfdan var 1 år før han blev klippet ned første gang, så han var temmelig langhåret, og det var helt problemfrit. ikke længere :roll: og så er jeg nok bare blevet doven :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

>tine - hvor er hun blevet flot :lun:

 

SL - Det er ikke når voksenpelsen kommer det blvier besværgligt - det er når I (de..altså folk :mrgreen:) klipper deres løve ned at problemet opstår... Når pelsen bliver de der 4-5-6 cm begynder den at filtre primært på bagben, lår og røv... Så skal man være ovre dem daglit indtil pelsen tipper over og ikke længere stritter ud fra kroppen... Jeg kan se/mærke det på dem jeg har klippet ned... Så snart pelsen når 4-6 cm filtrer de, og jeg klipper dem i løveklip...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg børster disel hver dag i ca 2 gange 20 min og så er han løveklippet hele tiden og hans pels er nu ca 7 cm lang og meget tyk og floffy hehe men er glad for jeg har en trimmer for den er altså god at havde hvis nu der skulle komme filder men håber jeg da ikke han får

ja du slider ham op:engel: han er jo bar på r,,,

Link til indlæg
Del på andre sites

Elly - nu som løve...:mrgreen:

 

IMG_00151.jpg

 

IMG_00152.jpg

 

Så skal vi også bare lære at stå på et bord - og så løber vi sgu med alle pokalerne (håber dommerne kan lide kage)...!!

 

Hvor er Elly blevet smuk, det klæder hende vildt godt i løveklip :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg børster disel hver dag i ca 2 gange 20 min og så er han løveklippet hele tiden og hans pels er nu ca 7 cm lang og meget tyk og floffy hehe men er glad for jeg har en trimmer for den er altså god at havde hvis nu der skulle komme filder men håber jeg da ikke han får

 

40 minutter hver dag?:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

40 minutter hver dag?:shock:

Han ER stadig langhåret,,,, ikke slidt op:lun: Han skal jo lære at side stille, en meget stor opgave for ham lige nu,,,, ja og en lang tid fremover måske:mrgreen: og hvis du vidste hvor meget han samler op i pelsen, grus, grene, blade og det som er værre:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er Elly blevet smuk, det klæder hende vildt godt i løveklip :lun:

 

Tak - Jeg er faktisk også lidt imponeret over, hvor fin hun er.. Syntes virkelig at Otto lignede en cirkusklovn, da han var løveklippet, og besluttede mig for, at mine løver aldrig skulle løveklippes.. Men Ellys facon og væsen passer bare helt perfekt til det!

 

Og Tusind tak til Minibillen for klipningen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - Jeg er faktisk også lidt imponeret over, hvor fin hun er.. Syntes virkelig at Otto lignede en cirkusklovn, da han var løveklippet, og besluttede mig for, at mine løver aldrig skulle løveklippes.. Men Ellys facon og væsen passer bare helt perfekt til det!

 

Og Tusind tak til Minibillen for klipningen:blink:

 

Var så lidt :mrgreen: (den skal lige finjusteres på et tidspunkt:P)

 

Og hun er SÅ smuk i løveklip, nuuuj altså :lun:

 

Charlie synes vist også hun blev en tand ekstra lækker :lol:

 

 

 

Charlie blev helt misundelig over at det kun var Elly der blev så fin og ikke ham også, så han lagde sig på "trimmebordet" da vi kom hjem fra gåtur for lissom at fortælle "osse mig!" :mrgreen:

 

26042012872.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...