Hop til indhold

Importerede internathunde


Tine1
 Share

Recommended Posts

man bliver jo nødt til at neutralisere dyrene, da de ofte går længe i enten store fodergrupper på gaden, i store grupper på internaterne eller hos private frivillige, der har mange dyr boende. det ser jeg faktisk intet odiøst i. mine forældres græker kom i øvrigt herop som fertil. fordi det var gået så hurtigt, fra hun var blevet smidt på gaden, til hun skulle til danmark. da mine forældres dyrlæge lægger hende i narkose og barberer maven, viser det sig så, at hun har et lillebitte steriliseringsar allerede - det må så være gjort af hendes græske familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja - det deprimerende er nemlig også, at man kun kan gøre SÅ meget som menigmand. Det frustrerer da mig hele tiden. Jeg bliver også sur, hvis jeg skal have noget kyllingekød og simpelthen ikke kan FÅ økologisk - f.eks. filet - i et stort supermarked som f.eks. Føtex. Så er det jo ikke op til forbrugerne, en ting er, at mange ikke vil give flere penge for økologisk kød. Men hvis man ligefrem ikke kan vælge det - selvom man er i et kæmpesupermarked - og skal til at halse rundt til jeg ved ikke hvor mange butikker, så bliver det jo meget besværligt, og så får de aldrig alle med. Dermed er forbrugerne fastholdt i at købe dårlige ting. Der halter det virkelig fra større politisk hold.

Og også med Kina - det er meget svært som forbruger at undgå ting, som er fremstillet i Østen, hvor dyr lider nød. Der skulle et større boycot til, f.eks. som Tullemus så glimrende foreslår - så ville tingene blive ændret langt hurtigere. Det bliver negligeret alt for meget, sukk. Om lidt begynder jeg at synge "Sådan er kapitalismen ..." :roll:.

 

Og ja - du er diktator. Hvornår er det, man skal komme med fødselsdagsgaver? :kys: :mrgreen:

 

Vores skod Føtex har en meget sjælden gang det kæmpe udbud af økokød: hk. okse eller en hel kylling! Jeg har også prøvet at trænge igennem til slagteren, men forgæves. Han synes nok jeg er dybt underlig. Vi bestiller kød fra en webshop nu og får leveret til døren. Men jeg synes butikkerne er kommet med omkring mælkeprodukter, æg og så gryn/mel/grønt osv, men det halter sgu lidt med kødet.

Link til indlæg
Del på andre sites

man bliver jo nødt til at neutralisere dyrene, da de ofte går længe i enten store fodergrupper på gaden, i store grupper på internaterne eller hos private frivillige, der har mange dyr boende. det ser jeg faktisk intet odiøst i. mine forældres græker kom i øvrigt herop som fertil. fordi det var gået så hurtigt, fra hun var blevet smidt på gaden, til hun skulle til danmark. da mine forældres dyrlæge lægger hende i narkose og barberer maven, viser det sig så, at hun har et lillebitte steriliseringsar allerede - det må så være gjort af hendes græske familie.

 

Det mystiske er bare at mange organisationer (feks fra Spanien) først foretager steriliseringen/kastrationen når den pågældende hund er blevet udvalgt til formidling, dvs at de er sikker på at den er "solgt". At sterilisere de hunde der henstår på lageret ser de åbenbart som anbringelse af død kapital, eller også er det bare ikke det store problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mystiske er bare at mange organisationer (feks fra Spanien) først foretager steriliseringen/kastrationen når den pågældende hund er blevet udvalgt til formidling, dvs at de er sikker på at den er "solgt". At sterilisere de hunde der henstår på lageret ser de åbenbart som anbringelse af død kapital, eller også er det bare ikke det store problem.

 

det ved jeg så ikke noget om, det har jeg aldrig hørt om. og jeg kender også kun til de græske. hvor jeg har indtryk af, at de næsten altid neutraliseres hurtigst muligt. i hvert fald har de hunde på deres hjemmeside, som har stået til adoption i flere år (desværre), og som har stået som kastrerede/steriliserede fra starten. men jeg har så også indtryk af, at de typisk går i meget store grupper sammen på internaterne, dvs. sjældent i små bure eller løbegårde. og så er neutralisering selvfølgelig nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan ser debatten egentlig ud i forhold til aflivning af disse mange hunde der efter sigende lever under kummerlige forhold på internater i polen og andre lande?

Er det aldrig til overvejelse som en mulighed, eller er holdningen konsekvent at alle hunde har et bedre liv end død?

 

i grækenland må hunde over 8 uger ikke aflives, med mindre de er alvorligt syge. jeg ved så ikke, hvordan det defineres. men jeg ved, at den lov er en torn i øjet på, og et kæmpe problem for, organisationerne der arbejder for gadehundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

i grækenland må hunde over 8 uger ikke aflives, med mindre de er alvorligt syge. jeg ved så ikke, hvordan det defineres. men jeg ved, at den lov er en torn i øjet på, og et kæmpe problem for, organisationerne der arbejder for gadehundene.

 

og i øvrigt har jeg hørt, at organisationerne derfor reducerer de kuld, som de har held til at finde som meget unge, eller hvis tæven kommer drægtig på internat - så tæven beholder to hvalpe eller sådan. det synes jeg sådan set er fornuftigt nok, alt taget i betragtning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Shii - hvorfor vil de ikke sælge til jer bare fordi i bor i Holland? Det var da en sær indstilling at have til tingene vil jeg mene, når nu nogen tilbyder sin hjælp:hmm:

 

Fordi de skal kunne holde øje med hunden, så som sådan er det jo egentlig fin nok.. Men når man som mig er dansker, og kender til organisationer, så begynder jeg ikke at finde andre organisationer, for at finde noget tilsvarende...

 

Ja, det undrer også mig. Animal in Need i Spanien formidler mange hunde til Holland - Peter, som leder internatet, er endda selv hollænder. Der må være flere foreninger i Holland, som arbejder på samme måde som Græske Hunde, både i Spanien, Grækenland og flere andre lande? Det er da vist bare at finde en pendant til Græske Hunde i det land, hvor I bor. :-)

 

Der er rigtig mange organisationer hernede, men da jeg vælger hund udfra kemi og ikke organisation, så er det svært at pege på en organisation og sige der vil jeg have min hund fra..

 

Græske hunde har lige PT. den hund jeg var sikker på skulle være vores næste, og min kæreste var faktisk enig... Men vi må nok holde os til den kennel vi har valgt og snart skal ud og besøge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne forstille mig at folk boende i udlandet ikke kan få en græsk hund , hvis de har hund i forvejen , og af den grund ,at hvis noget går galt hundene imellem, så er der ikke en akut plejefamilie i nærheden,.

Husker da en ren GD for 8 år siden , der blev adopteret til Canada og faktisk levede til han blev vist 12 år.Og der bor mindst een i Grønland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en ting , der virkelig er kulturforskel, som jeg ser det er, at unge kvinder, også i det græske , elsker at købe en lille skødehund, ala bichoner og lignende , som de så forguder.Når de så bliver gift og efterfølgende gravide, er himmel og jord i totalt oprør i nærmeste familie. Man kan som gravid ikke have hunde i huset, det er simpelthen farligt. Særlig for den store befolkning i de mere landlige omgivelser. Så skal mor, bedstemor og oldemor nok sørge for at denne unge kvinde får skaffet sin hund af vej , alene for hus/familiefredens skyld.

Og da en hund ikke kan føle hverken sorg, være ulykkelig fortabt , eller føle smerte, så tager den ikke skade af at blive kørt afsides og sat af bilen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Vores skod Føtex har en meget sjælden gang det kæmpe udbud af økokød: hk. okse eller en hel kylling! Jeg har også prøvet at trænge igennem til slagteren, men forgæves. Han synes nok jeg er dybt underlig. Vi bestiller kød fra en webshop nu og får leveret til døren. Men jeg synes butikkerne er kommet med omkring mælkeprodukter, æg og så gryn/mel/grønt osv, men det halter sgu lidt med kødet.

 

Jow. Men det er jo også svært med pålæg og sådan noget - og ikke mindst hundemad. Jeg køber tre varianter økologisk vådfoder, fordi jeg prøver, men det irriterer mig da, at Royal Canin f.eks. ikke laver økologisk. Og mine er på diætfoder der (Charlies mave fungerer kun, hvis hans basis er Fibre Response, ellers har han diarre flere gange om ugen uanset hvad jeg prøvede) ikke lige kan erstattes af et andet mærke. Og færdigretter, mad på restauranter, cafeer og takeaway ... det er godt nok også sjældent, der er øko der.

Det irriterer mig i det hele taget, at det almindelige landbrug er så middelalderligt i sin behandling af dyr. Som forbrugere kan vi ikke ændre det hele - derfor bliver jeg harm, når der bliver sagt at det er op til forbrugerne. Det er et kæmpe arbejde at prøve at leve økologisk - og man er lost, hvis man bare vil lidt ud eller ikke magter at handle 78.000 forskellige steder. Og selv da er der ting, man bare ikke kan få øko. Det skal ændres fra overordnet politisk sted, hvis det skal ændres for alvor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det mystiske er bare at mange organisationer (feks fra Spanien) først foretager steriliseringen/kastrationen når den pågældende hund er blevet udvalgt til formidling, dvs at de er sikker på at den er "solgt". At sterilisere de hunde der henstår på lageret ser de åbenbart som anbringelse af død kapital, eller også er det bare ikke det store problem.

 

Det passer IKKE. Min Buster var blevet kastreret for længe siden, lang tid før han kom her - de gør det, så snart de kan gøre det, de har bare mange hunde, og derfor sker det ofte, at hunde, der skal af sted, som ikke er nået endnu, så bliver det lige inden de rejser. Men det er ikke et ønske fra deres side at gøre det da - hundene har nok at skulle slås med, når de flytter til nyt hjem, så de vil hellere gøre det længe inden. Buster ventede i fire år på et hjem, og det var ikke sikkert, han nogensinde havde fået et hvis ikke jeg havde taget ham. Men kastreret var han - som sagt for lang tid siden. Ligesom de selvfølgelig også straks neutraliserer intakte tæver, som ved uheld risikerer at blive besprunget. Det kender jeg flere eksempler på, f.eks. hvor de havde fået nogle nye hunde ind, bl.a. en relativt ung tæve, og da en ny frivillig skulle fodre og lukke hunde ud i en stor løbegård gjorde hun en fejl, så tæven kom sammen med nogle intakte hanhunde. Hun blev neutraliseret kort efter, så de var sikre på, at der ingen hvalpe kom.

De gør det, så snart de kan.

 

Det er dog ubehageligt, som du bliver ved med at insinuere, at redning af hunde i Spanien handler om penge og spekulation. Jeg synes, du skulle læse lidt op på forholdene på internaterne i Spanien. Det kræver ikke mange minutter at fatte, at det ikke ligefrem er nogen overskudsforretning, tværtom. Det er bare hårdt, utaknemmeligt arbejde op ad bakke hele tiden. Som de alligevel er utrættelige med - for hundene og kattenes skyld. Og fordi det nytter. Fordi der er sket skred i forholdene til det bedre. Fordi mange fortabte dyr har fået et godt liv, og fordi der gøres ting i stor og lille målestok, som gør, at det ikke længere er helt så forfærdeligt at være dyr i Spanien, som det har været. Selvom det stadig er stygt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det var nytårsaften! Du ved den jeg afskaffer! :vuf:

 

ÅH yes - det er rigtigt. Var forvirret om du så skal have gaver nytårsaften eller på din fødselsdag. Måske begge dage? Hvis man må give gaver til dig, som lissom går til Goofy og Valhrona, så gider jeg godt give to gange om året. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Lige en ting , der virkelig er kulturforskel, som jeg ser det er, at unge kvinder, også i det græske , elsker at købe en lille skødehund, ala bichoner og lignende , som de så forguder.Når de så bliver gift og efterfølgende gravide, er himmel og jord i totalt oprør i nærmeste familie. Man kan som gravid ikke have hunde i huset, det er simpelthen farligt. Særlig for den store befolkning i de mere landlige omgivelser. Så skal mor, bedstemor og oldemor nok sørge for at denne unge kvinde får skaffet sin hund af vej , alene for hus/familiefredens skyld.

Og da en hund ikke kan føle hverken sorg, være ulykkelig fortabt , eller føle smerte, så tager den ikke skade af at blive kørt afsides og sat af bilen..

 

Ja, det er så svinsk. Og et grotesk syn på et lille, levende væsen - nå, så er resten af dens liv jo ligemeget.

Der er også noget med, at hvalpe og killinger anses for ubrugelige, selvom familien måske holder meget af deres hund/kat. Så dem kan man da bare smide i en pose i en container tilpas langt væk til at ens egen hund/kat ikke lige kan finde dem igen. Både i Spanien og Grækenland ved jeg, at der findes rigtig mange hvalpe på den måde - hvor de ligger og piver i en container og graves frem og indleveres til internaterne. Det er virkelig rædselsfuldt. Der er også mange eksempler fra Spanien, hvor hvalpe er blevet brugt af drenge til at spille fodbold med. Jeg FATTER det ikke. Hvordan kan man have sådan en mentalitet?? En hvalp, man sparker til, den piver og krymper sig - og sparker de hårdt nok, så begynder den at blive deform eller bløde. Det ser de ikke? Det hører de ikke? Det rører dem ikke?

Og don't get me started på deres traditioner om f.eks. "Pianisten" - den der klamme måde at hænge "skuffende" jagthunde op i træer, så de lige akkurat kan nå jorden med en potespids mens de hænger og dør langsomt og sådan noget. No wonder at Peter fra Animal in Need kalder dem neanderthalere. Jeg har set billeder fra killing stations - hvordan der ser ud, hvordan de der minirum, hundene er spærret inde i uden mad og rent vand i månedsvis. Hvorfra de bliver taget med stave med løkker på, slæbt af sted og kylet direkte ind i en storovn levende. Eller tævet ihjel med baseballbat. Da en killing station i nærheden af AIN blev lukket på et tidspunkt og internatet reddede hundene og overtog området, der stod det bat, de havde brugt til at tæve hundene ihjel der, stadig i et hjørne. Fy for helvede.

Det er simpelthen ... hvordan de mennesker kan gøre sådan noget, hvis de bare én gang har kigget et af de dyr, de piner, i øjnene, hvordan de kan holde sig selv ud, jeg vil aldrig, aldrig, aldrig forstå det. :damn:Men når man kender til de der historier og selv har været i berøring med nogle af de hunde, som slap ud af hænderne på de umennesker, så er det bare svært nogensinde at holde op igen med at prøve at få ændret på tingene, så det ikke skal fortsætte.:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi skal boycotte alle, der ikke behandler dyr anstændigt, hvem skal vi så handle med? Ikke engang Danmark er helt ordentligt - den med unge piger, der afskaffer hunden når de bliver gravide er jo særdeles udbredt også her (og ikke engang blandt unge).

 

Vil lige reklamere for VELKOMMEN - www.savethestreetdog.dk en dyrlæge samler penge til materiale (bedøvelse etc) og tager til Thailand, Indien etc og steriliserer på fuld kraft, senest var hun afsted og steriliserede noget i retning af 105 tæver og 10 hanner (hun prioriterer tæverne). Det er en lille organisation, uden onde bagtanker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvis vi skal boycotte alle, der ikke behandler dyr anstændigt, hvem skal vi så handle med? Ikke engang Danmark er helt ordentligt - den med unge piger, der afskaffer hunden når de bliver gravide er jo særdeles udbredt også her (og ikke engang blandt unge).

 

Vil lige reklamere for VELKOMMEN - www.savethestreetdog.dk en dyrlæge samler penge til materiale (bedøvelse etc) og tager til Thailand, Indien etc og steriliserer på fuld kraft, senest var hun afsted og steriliserede noget i retning af 105 tæver og 10 hanner (hun prioriterer tæverne). Det er en lille organisation, uden onde bagtanker.

 

YAY for Geneviève og Save The Street Dog! :-D

Det var (detalje, I know) i øvrigt den forening i Thailand, som prioriterede tæverne og hovedsageligt bragte dem ind, da hun var der sidst, men det er også vildt vigtigt med dem - det er jo dem, som kan få hvalpekuld efter hvalpekuld, så det var helt efter hendes hoved.

 

Og I know, det er heller ikke eneste løsning med boycots, men altså ... sanktioner er effektive - og det er jo prøvet før. Og nej, vi er heller ikke helt ordentlige her, men der er en verden til forskel fra DKs taskehunde og så hunde i Kina, som opfostres og lever et helt liv gøende og angste i minibure til de kan blive slagtet til mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nej, vi er heller ikke helt ordentlige her, men der er en verden til forskel fra DKs taskehunde og så hunde i Kina, som opfostres og lever et helt liv gøende og angste i minibure til de kan blive slagtet til mad.

 

Skulle de sanktioner da kun handle om, om det er hunde der bliver behandlet skidt?

 

 

Siden vi flasher hjælpeorganisationer, vil jeg fremhæve Dogstar Foundation.com Som jeg personligt kender og 100% kan stå inde for. De udfører deres arbejde i Sri Lanka.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow. Men det er jo også svært med pålæg og sådan noget - og ikke mindst hundemad. Jeg køber tre varianter økologisk vådfoder, fordi jeg prøver, men det irriterer mig da, at Royal Canin f.eks. ikke laver økologisk. Og mine er på diætfoder der (Charlies mave fungerer kun, hvis hans basis er Fibre Response, ellers har han diarre flere gange om ugen uanset hvad jeg prøvede) ikke lige kan erstattes af et andet mærke. Og færdigretter, mad på restauranter, cafeer og takeaway ... det er godt nok også sjældent, der er øko der.

Det irriterer mig i det hele taget, at det almindelige landbrug er så middelalderligt i sin behandling af dyr. Som forbrugere kan vi ikke ændre det hele - derfor bliver jeg harm, når der bliver sagt at det er op til forbrugerne. Det er et kæmpe arbejde at prøve at leve økologisk - og man er lost, hvis man bare vil lidt ud eller ikke magter at handle 78.000 forskellige steder. Og selv da er der ting, man bare ikke kan få øko. Det skal ændres fra overordnet politisk sted, hvis det skal ændres for alvor.

 

Det har du helt ret i. Pålæg er også et at vores store problemer at skaffe, så vi har et begrænset udvalg. Rema 1000 har lidt, det har vores web leverandør også og så er vi begyndt lidt mere med fisk også.. Men ja det er ikke bare lige. Men mange mennesker vælger så også bare den lette løsning og siger, at det er svært så det gider de ikke. Hvis vi som forbrugere stiller krav og efterspørger varerne der hvor vi handler, så er de jo nødt til at ændre det, men det kan jo ikke nytte meget, hvis der kun er en, som prøver at ændre tingene. Folk må selv gøre noget aktivt i stedet for bare at læne sig tilbage og sige at det er svært. Og ja det konventionelle landbrug i Danmark er i mine øjne en ren pengemaskine, hvor dyrevelfærd og miljøhensyn er fremmedord. Man skulle tro, at folk, som lever af jorden gad passe bare en lille smule på den, men næ nej..

Link til indlæg
Del på andre sites

ÅH yes - det er rigtigt. Var forvirret om du så skal have gaver nytårsaften eller på din fødselsdag. Måske begge dage? Hvis man må give gaver til dig, som lissom går til Goofy og Valhrona, så gider jeg godt give to gange om året. :mrgreen:

 

Problemet er bare, at jeg har fødselsdag nytårsaften! Men jeg kan jo bare indføre en ekstra, når jeg bliver diktator! :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke huske hvornår jeg sidst har spist pålæg - jeg synes det er så besværligt, at jeg helt har opgivet pålæg. Nogle gange kan man også 'bare' tænke omvendt ;-) men jeg stoppede mest, fordi der er gris i næsten alt pålæg (har bjerge af lækkert fåre-pålæg med hjem fra Norge, totalt hjemmelavet og frilands)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er så svinsk. Og et grotesk syn på et lille, levende væsen - nå, så er resten af dens liv jo ligemeget.

Der er også noget med, at hvalpe og killinger anses for ubrugelige, selvom familien måske holder meget af deres hund/kat. Så dem kan man da bare smide i en pose i en container tilpas langt væk til at ens egen hund/kat ikke lige kan finde dem igen. Både i Spanien og Grækenland ved jeg, at der findes rigtig mange hvalpe på den måde - hvor de ligger og piver i en container og graves frem og indleveres til internaterne. Det er virkelig rædselsfuldt. Der er også mange eksempler fra Spanien, hvor hvalpe er blevet brugt af drenge til at spille fodbold med. Jeg FATTER det ikke. Hvordan kan man have sådan en mentalitet?? En hvalp, man sparker til, den piver og krymper sig - og sparker de hårdt nok, så begynder den at blive deform eller bløde. Det ser de ikke? Det hører de ikke? Det rører dem ikke?

Og don't get me started på deres traditioner om f.eks. "Pianisten" - den der klamme måde at hænge "skuffende" jagthunde op i træer, så de lige akkurat kan nå jorden med en potespids mens de hænger og dør langsomt og sådan noget. No wonder at Peter fra Animal in Need kalder dem neanderthalere. Jeg har set billeder fra killing stations - hvordan der ser ud, hvordan de der minirum, hundene er spærret inde i uden mad og rent vand i månedsvis. Hvorfra de bliver taget med stave med løkker på, slæbt af sted og kylet direkte ind i en storovn levende. Eller tævet ihjel med baseballbat. Da en killing station i nærheden af AIN blev lukket på et tidspunkt og internatet reddede hundene og overtog området, der stod det bat, de havde brugt til at tæve hundene ihjel der, stadig i et hjørne. Fy for helvede.

Det er simpelthen ... hvordan de mennesker kan gøre sådan noget, hvis de bare én gang har kigget et af de dyr, de piner, i øjnene, hvordan de kan holde sig selv ud, jeg vil aldrig, aldrig, aldrig forstå det. :damn:Men når man kender til de der historier og selv har været i berøring med nogle af de hunde, som slap ud af hænderne på de umennesker, så er det bare svært nogensinde at holde op igen med at prøve at få ændret på tingene, så det ikke skal fortsætte.:megaked:

 

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive. Jeg har endnu ikke set videoen fra "vores" thaihunds redning. Jeg kan ikke holde det ud. Og samtidig kan man ikke bare lukke øjnene! Det er der så mange der gør. Jeg håber verden bliver et bedre sted efterhånden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Problemet er bare, at jeg har fødselsdag nytårsaften! Men jeg kan jo bare indføre en ekstra, når jeg bliver diktator! :slem:

 

Ah!! Det havde jeg ikke fattet :genert:. Ja, det er bare at lave særlige regler for andre festlige datoer. Det kan man nemt - f.eks. ved jeg jo ikke, hvornår Charlie og Buster har fødselsdag, så det holder vi på den dato, de kom her til Danmark. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...