Hop til indhold

Hund i have - afstemning

Umulia
 Share

Hvor ofte er din hund alene i haven?  

70 stemmer

1. 1. Hvor ofte er din hund alene i haven?

• Min hund/hunde er alene i haven dagligt.
      33
    • Min hund/hunde er sommetider alene i haven.
      8
    • Min hund/hunde er i hundegård.
      3
    • Min hund/hunde er aldrig alene udendørs.
      20
    • Jeg har ikke have, men vil ikke snydes for at svare.
      6

Recommended Posts

Altså Dexter får nogen gange lov at være i haven alene... Men vi står altid og kigge med indefra.. Der er glasparti hele vejen, så han nemt kan holdes øje med...

Selvom haven er helt sikker har jeg det skidt med at skulle lade ham være derude, og så f.eks. tage væk hjemmefra.. Selvom han i PRINCIPPET sagtens kunne... Men... Man ved jo aldrig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vores står i en hundegård, hvor de har mulighed for både at gå ind og ud når vi ikke er hjemme.

De elsker den og de ligner nogle der bliver truet med tæsk, hvis vi en gang imellem lægger op til at de skal være alene hjemme inde i huset :mrgreen:

Da vi har 5.500 m2 stor have, der pt. er uindhegnet, så er de aldrig alene udenfor.

Eller jo, det hænder at de lige bliver lukket ud og tisse og kaldt ind få minutter senere, men altid efter så kort et tidsrum, at de knap kan nå udenfor haven.

Vil ikke give dem mulighed for at lære at strejfe, hvilket især Kaia har fået lidt en tendens til gerne at ville.

Hun prøver konsekvent grænser af, så den med at være alene ude går ikke længere i hendes tilfælde.

Men når haven bliver hegnet ind til foråret, så kan de godt få lov at gå ude alene, for det er lidt begrænset hvad der kan ske af ulykker herude, især da selv 40 cm. højt hegn er nok til at de bliver på grunden - Og de er begge neutraliseret, så der kan heller ikke ske ulykker på den front ;-)

Har det dog bedst med at vide hvad de laver og at de ikke går og gnaver i en forgiftet rotte eller andet farligt, så i praksis tror jeg ikke det kommer til at ske i ret stort omfang.

Helt ærligt, så er det altså også skønt at være ude sammen med hundene og de har det sjovere når vi er med.

I det gamle hus, så var de aldrig ude, uden vi holdt øje med dem - Heller ikke bare få minutter af gangen.

Det vrimlede med løse hunde og der var mange der gik forbi vores grund, så hverken vi, hundene, naboerne eller andre der færdes på vejen fik glæde af at mine kræ var ude, uden opsyn og fik mulighed for at begynde at gø.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er tit i haven alene, men vi holder også øje jævnligt, og kan se haven fra hele huset, undtagen fra badeværelset. De kommer ind med det samme hvis de gør, det vil sige tit, suk.. Jeg føler folk som går forbi er søde nok og skulle der komme en hund, skal Motor nok sige det 10 min før den går forbi vores have, så er jeg derude i en fart.

Altså jeg kan godt lide at være ude med dem, men jeg synes der er koldt. De er dog også rigtigt meget inde, helt frivilligt endda :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde gider ikke at være alene i haven ret længe ad gangen, hvis vi ikke er der. Selvom de godt kunne lide at være der alene, fik de ikke lov.

De gør for meget, når der kommer nogle gående forbi og det vil jeg ikke have :roll: ( Nana kan desuden finde på at springe over hegnet, hvis der er en hund med :oops:)

Jeg har svaret at mine er alene i hundegård - det var det, der passede bedst :-D

Jeg har ikke en hundegård, men derimod en lukket gårdsplads, hvor, især Bamse, opholder sig rigtig meget.

De kommer derud via en hundelem indefra mig af = Jeg får altid lov til at sove til jeg vågner - de kan nemlig selv gå ud og morgentisse :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
den kopierer jeg lige :5up:

jeg synes dog afstemningen bliver lidt misvisende med de svarmuligheder der er. Jeg er vel nødt til at svare at han er alene i haven dagligt, men jeg synes bare det giver et indtryk af at han bare skal passe sig selv. Der er skam et øje på ham mindst hvert kvarter

Helt samme her. Kigger til Berta hver 5-10 min. og haven er forsvarligt indhegnet. Og hun kommer ind når hun er færdig med foddersøg, eller sove under træerne i sommerhalvåret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rex kommer også alene i haven, er det møgvejr tisser han lige og vil hurtigt ind. På en tørvejrsdag kan han godt nusse rundt derude en halv times tid - og i sommertiden tænker jeg han kunne bo derude hvis han fik lov. Der bliver selvfølgelig jævnligt kigget til ham. Så han må være i haven i det omfang han lyster alene, blot vi er hjemme og vågne - altså ingen sommerlejr på terrassen for hans vedkommende:fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gracie er også i haven flere gange dagligt uden opsyn. Der sker hende ikke noget derude, og hun laver ikke ulykker, så jeg holder egentlig ikke bevidst øje med hende.

Her ved vinter dage er hu maks derude i 10-15 minutter, for hun gider ikke være der, men hun bruger meget tid derude om sommeren, vhor døren står åben, når vejret er til det.

Hun hverken gøer, skraber på døren eller andet, når hun ikke gider være der mere, hun sidder bare og kigger, så jeg har faktisk også glemt hende derude i op til en time.

Jeg har dog naboer der lukker deres små hunde ud på alle tider af døgnet, som bare render rundt og gøer og skaber sig i lang lang tid ad gangen. Jeg fatter simpelthen ikke at man lukker sin hund ud i haven og lader den blive ude, når den så åbenlyst ikke bryder sig om det. Men jeg har haft flere naboer med den indstilling, så den er nok ret almindelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget afhænger vel af hund og have, og hvordan haven er indhegnet. Efter at de langbenede kom til, lod jeg hækken blive højere, og satte et indvendigt trådhegn op, desuden kan lågen ind til haven låses. Så de kan godt være i haven i lngere tid, bortset fra at en af dem har fået appetit på græsrødder.

Mens hækken endnu ikke var høj nok, og inden trådhegnet ville jeg heller ikke lade hundene være i haven uden opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke en svarmulighed som passer helt. Pelle er måske i haven uden opsyn 5 minutter sammenlagt dagligt.

OK, det vil jeg mene er under bagatelgrænsen :mrgreen:

Jeg kan også godt finde på f.eks. at gå på toilettet medens havedøren står åben - og Vinnie har et særligt talent for at benytte netop de tidspunkter til at finde noget at flippe ud over :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte Min hund/hunde er aldrig alene udendørs fordi jeg altid har et øje på ham når han er derude - mest fordi jeg er lidt paranoid og fordi jeg engang har taget naboens møg-snot-unge i at hælde sand i øjnene på min hund :evil::evil: Jeg flippede skråt på hende og hun har ikke siden vovet sig over på vores fortov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor vi jo langt ude på landet og hundene har 3500m2 at boltre sig på. De er ude i haven uden jeg er med - det er forskelligt hvor lang tid de kan bruge derude; Oscar og Svea bruger generelt mindre tid derude end Willa. Jeg kigger til dem (læs: Willa) når jeg synes hun har været derude længe nok og oftest sidder hun bare i en solplet på terrassen og spejder ud over markerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso kommer ud i haven maaange gange om dagen. Hun be'r selv om at bli' lukket ud, og ind igen. Hun er sjældent ude ret længe, 5-10 minuter måske, og bli'r hun ude længere end hun plejer, så kigger jeg ud og ser hvad der sker. Så jeg har stemt på det første forslag, uden at det derfor betyder at hun går derude og passer sig selv, uden opsyn...

Det lyder som herhjemme :-D

Især om sommeren, eller hvis det er godt vejr selv på denne årstid, kan han godt lide bare at ligge på græsplænen og kigge rundt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene :5up:

Det er nok bare mig der er overbeskyttende, men selv om vi har rockerhegn om hele haven, der heller ikke er større end at det meste kan ses fra huset, så er mine hunde altså ikke derude uden at døren står åben ind til stuen, så jeg kan høre og se alt hvad der foregår. Om sommeren er det selvfølgelig mere end det er nu. På denne årstid bliver de lukket ud hvis de skal tisse, og kommer ind igen med det samme, for jeg står i døren og venter. Det passer dem sikkert også meget godt, da de begge er lidt kuldskære. Gøen stopper jeg med det samme.

Jeg har en nabo, et ungt par, der sommetider smider deres hund udenfor selv om den hyler og gøer ustandseligt - en gang var det en hel nat :shock: Og der er kun én anden i byen, der stopper sin hund hvis den går i selvsving ved hegnet når der går nogen forbi :vedikke:

Nu ved jeg ikke, hvad du tænker på, når du siger overbeskyttende, men vi har f.eks. hegnet haven ind, så Elvis ikke kan gå om i forhaven. Derfor er jeg ikke bange for f.eks. folk, der rækker ind over hegnet eller lign. Nu bor vi så også som sidste hus i en bittelille by, så de eneste, der kommer forbi er nogle få, der går tur m/hunden og ryttere på hest eller cykel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaya er tit alene i haven. Hun siger selv til når hun vil ud. Så ligger hun derude og råhygger :rolleyes: hun har efterhånden også et helt arsenal af legetøj som hun selv har slæbt derud. Nogle gange buster vi hende i at grave et krater (pt. er vores teresse ved at brase sammen pga. KÆMPE hul), og så bliver hun beordret indenfor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en lille have der er helt indhegnet og hele sommeren har Cille kunnet løbe ind og ud som det passede hende.

Men hun vil ikke være der alene ret længe af gangen.

Og hun er aldrig lukket derude hvis ikke jeg er hjemme.

Vores haver/forhaver må ikke bruges som hundegård, hvilket jeg egentlig er ret godt tilfreds med, bortset fra, at ikke alle efterlever det heroppe.

Har en genbo med en ganske irriterende gravhund, der står og galper lige så snart hun synes hun kan høre noget!

Og en anden genbo der havde en ret stor hund der stod bundet i deres forhave hele dagen. Ikke fordi den i løbet af dagen larmede så meget, men når den begynder og stå og galpe kl. lort om aftenen, så bliver jeg altså irriteret.

Den har de da så endelig (godt for hunden) skilt sig af med.

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites