Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - Vinter/forår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi fik en 6. plads lørdag og en 3. plads søndag :D i klasse 1.

 

Det er første gang vi har fået placeringer. Det er så også kun 2. gang vi stiller op :D

 

Jeg ved ikke, hvad jeg gjorde rigtigt, men det virkede jo! Jeg håber at få uploadet mine vinder-løb i løbet af ugen.

 

Jeg blev så disset i 4 løb, men det er ok. Jeg er ikke rutineret nok til at ændre løbebane, når jeg klokker i det. Hunden gør jo bare som jeg viser den, så den kan man ikke skyde skylden på (selv om det havde været den lette løsning) Jeg må øve mere og måske gøre kunsten efter i Vejle i feb :D

 

Altså med placeringer .... :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik en 6. plads lørdag og en 3. plads søndag :D i klasse 1.

 

Det er første gang vi har fået placeringer. Det er så også kun 2. gang vi stiller op :D

 

Jeg ved ikke, hvad jeg gjorde rigtigt, men det virkede jo! Jeg håber at få uploadet mine vinder-løb i løbet af ugen.

 

Jeg blev så disset i 4 løb, men det er ok. Jeg er ikke rutineret nok til at ændre løbebane, når jeg klokker i det. Hunden gør jo bare som jeg viser den, så den kan man ikke skyde skylden på (selv om det havde været den lette løsning) Jeg må øve mere og måske gøre kunsten efter i Vejle i feb :D

 

Altså med placeringer .... :D

 

Så har vi jo "tillykket" hinanden til præmieoverrækkelsen! Jeg blev nr. 7, så vi har endda stået lige ved siden af hinanden. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihihi elsker sekvensen med de ekstra tunneller :klap: men super fint løb til sidst :5up:

 

Hmm... Er helt sikker på at Iso også elsker den tunnelsekvens - men hvordan fanden kan jeg være så dum at lave den samme fejl hele TO gange, i rap???!!! :damn: :lol: Men sjovt havde vi det da! Og det sidste løb (hvilket så var det aller første løb, lørdag morgen) var jeg sq tilfreds med. Det er så godt Iso og jeg kan gøre det lige nu. Vi har meget vi skal knokle videre med, men jeg er glad for et helt stævne uden en feltfejl, og hvor vi kun skulle rette én enkelt slalom, da hun gik ud en smuuule for tidligt... ;-) Det er jo ellers ting vi har haft mange fejl og disk'er på. Så fremskridt er der da! :-D

 

Dig og Karla er jo bare seje, selv om I ikke havde en supergod dag om lørdagen så går det jo knaldgodt for jer! Og det bli'r så spændende at se lille Johna når hun kommer så langt. Noget ØV at jeg ikke nåede at komme over i jeres hal og nusse hende... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi jo "tillykket" hinanden til præmieoverrækkelsen! Jeg blev nr. 7, så vi har endda stået lige ved siden af hinanden. :lol:

 

:D Der kan man bare se. Jeg var i den 7. himmel, så jeg så slet ikke hvem der vandt. Jeg var bare så overrasket over at blive kaldt op. Alle de border collies og så vinder MIN hund!!!! :D Jeg ved stadig ikke helt om det var held eller forstand :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er min video så :D

 

Det er ikke kameraet, der er i stykker. Jeg ER en ½ km bag min hund!!!! På et tidspunkt i video'en kan man høre min træner siger: "Løb nu" :D

 

Jeg laver DUMME DUMME fejl. Jeg er ikke ret god i mit kropssprog og kommandoer til min hund. Lige nu skal jeg øve mig i ikke at råbe "nej" når hunden ikke tager et spring. Det er jo ikke hans skyld, jeg kludrer i det.

 

(Jeg har fejlagtigt skrevet en 6. plads i den forkerte sekvens)

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Af én eller anden grund kommer denne tråd ikke altid op når jeg klikker på nye indlæg, så har først set din video nu. Kan faktisk godt huske den lille pirouette på vippen i det første løb! :lol:

 

 

Og så til noget heeelt andet... Jutlandia Cup. Hvem herindefra skal med? Jeg har aldrig været med til nogle af de store Cup'er før, og har kun hørt skrækhistorier om hvor svært det er at komme med, hvis ikke man hænger på låsen når der åbnes for tilmeldinger. Og håber sådan på at det bli'r anderledes i år, hvor det er i DcH-regi, for jeg vil virkelig gerne med, sammen med søster og nevø. Men har jeg forstået det rigtigt, så kan man (som DcH-medlem) under alle omstændigheder komme med d. 16, 18 og 20/7, der kører som alm. landsdækkende..?? Det ville jo være super, så kan man da komme med til noget af det, i det mindste. Hvis jeg er heldig, og kommer med til det hele, så overvejer jeg lidt at kun melde til i klasseløbene. Jeg kan virkelig mærke at de åbne klasser er for svære for os endnu, og så meget når vi jo nok ikke at træne i foråret. Og mon ikke to klasser om dagen er rigeligt for en relativt urutineret hund... Hmm, skal overvejes... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Af én eller anden grund kommer denne tråd ikke altid op når jeg klikker på nye indlæg, så har først set din video nu. Kan faktisk godt huske den lille pirouette på vippen i det første løb! :lol:

 

 

Og så til noget heeelt andet... Jutlandia Cup. Hvem herindefra skal med? Jeg har aldrig været med til nogle af de store Cup'er før, og har kun hørt skrækhistorier om hvor svært det er at komme med, hvis ikke man hænger på låsen når der åbnes for tilmeldinger. Og håber sådan på at det bli'r anderledes i år, hvor det er i DcH-regi, for jeg vil virkelig gerne med, sammen med søster og nevø. Men har jeg forstået det rigtigt, så kan man (som DcH-medlem) under alle omstændigheder komme med d. 16, 18 og 20/7, der kører som alm. landsdækkende..?? Det ville jo være super, så kan man da komme med til noget af det, i det mindste. Hvis jeg er heldig, og kommer med til det hele, så overvejer jeg lidt at kun melde til i klasseløbene. Jeg kan virkelig mærke at de åbne klasser er for svære for os endnu, og så meget når vi jo nok ikke at træne i foråret. Og mon ikke to klasser om dagen er rigeligt for en relativt urutineret hund... Hmm, skal overvejes... :hmm:

 

Vi kommer, hvis der er plads. Thomas skal dømme og være ringformand, så mon ikke jeg får lov til at snige en enkelt hund med.

 

Ang: Antal af løb, du skal da tilmelde i det hele. Jeg anbefaler fart og motivationshundene at skære ned på løbene, men med en hund som Iso ville jeg sige at det modsatte gør sig gældende. Træn meget op til stævner. De skal gerne trænes helt trætte. Boss træner jeg typisk torsdag og fredag, dobbelts så lang tid som han plejer. Jeg træner typisk svære og snævre ting, så han ikke få lov at strække ud op til stævner. Masser af felttræning, starter og svære slalomindgange.

 

Håber vi alle kommer med, så vi kan mødes en uge i det jyske

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kommer, hvis der er plads. Thomas skal dømme og være ringformand, så mon ikke jeg får lov til at snige en enkelt hund med.

 

Ang: Antal af løb, du skal da tilmelde i det hele. Jeg anbefaler fart og motivationshundene at skære ned på løbene, men med en hund som Iso ville jeg sige at det modsatte gør sig gældende. Træn meget op til stævner. De skal gerne trænes helt trætte. Boss træner jeg typisk torsdag og fredag, dobbelts så lang tid som han plejer. Jeg træner typisk svære og snævre ting, så han ikke få lov at strække ud op til stævner. Masser af felttræning, starter og svære slalomindgange.

 

Håber vi alle kommer med, så vi kan mødes en uge i det jyske

 

Ja, jeg håber også vi alle kommer med, det lyder simpelthen så hyggeligt med de Cup'er!!

 

Kan sagtens følge dig mht. at Iso er typen der har godt af at løbe det hele, som sådan. Men jeg føler alligevel at det er lidt åndssvagt at løbe baner der er for svære for os? Det er jo tit i de åbne klasser det kikser helt for os rent handlingsmæssigt, og i de åbne klasser kan jeg jo ikke gøre andet end at løbe videre, og det tackler jeg selv rigtigt dårligt. Så jeg er bange for at vi bare får dårlige erfaringer, hvor jeg føler at jeg mister kontrollen og Iso fræser rundt på egen hånd etc... Men det kan jeg selvfølgelig sætte mig for, at lære at tackle det på en bedre måde... Jeg overvejer videre!

 

Mht. træning op til stævner, så kan jeg som regel slet ikke træne torsdag og fredag - det er mine værste dage på arbejde! Når jeg træner, så kører jeg også slalom, felter og starter - men skal huske de snævre ting også! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil,også gerne med, men kan nok ikke hele ugen og håber at jeg har forstået det korrekt - som dig Korvis - at man godt kan tilmelde sig de dage der er "almindelige" landsdækkende... Det er jo så dejligt tæt på...

 

Ja, jeg håber det er rigtigt. Så kunne man jo altid lægge sig på en campingplads i nærheden, holde ferie med familien hver anden dag og løbe agility hver anden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Af én eller anden grund kommer denne tråd ikke altid op når jeg klikker på nye indlæg, så har først set din video nu. Kan faktisk godt huske den lille pirouette på vippen i det første løb! :lol:

 

 

Og så til noget heeelt andet... Jutlandia Cup. Hvem herindefra skal med? Jeg har aldrig været med til nogle af de store Cup'er før, og har kun hørt skrækhistorier om hvor svært det er at komme med, hvis ikke man hænger på låsen når der åbnes for tilmeldinger. Og håber sådan på at det bli'r anderledes i år, hvor det er i DcH-regi, for jeg vil virkelig gerne med, sammen med søster og nevø. Men har jeg forstået det rigtigt, så kan man (som DcH-medlem) under alle omstændigheder komme med d. 16, 18 og 20/7, der kører som alm. landsdækkende..?? Det ville jo være super, så kan man da komme med til noget af det, i det mindste. Hvis jeg er heldig, og kommer med til det hele, så overvejer jeg lidt at kun melde til i klasseløbene. Jeg kan virkelig mærke at de åbne klasser er for svære for os endnu, og så meget når vi jo nok ikke at træne i foråret. Og mon ikke to klasser om dagen er rigeligt for en relativt urutineret hund... Hmm, skal overvejes... :hmm:

 

Fakse fik at vide at landsdækkende konkurrencer ikke må have deltagerbegrænsing(det var derfor de blev nødt til at ændre den til en kreds). Så der burde alle kunne være med.

Selv var jeg med på Dania sidste år. Jeg meldte til i slutningen af april, dvs. knap to måneder efter der var lukket for tilmeldingen. jeg fik lov til at starte alle mine løb, men klasse 1 hundene kunne så også kun løbe to klasser om dagen.

Så om det er svært, det ved jeg ikke... Tror også at der er nogle der vælger Jutlandia fra netop fordi det er i DcH-regi.

 

Under alle omstændigheder sidder jeg tidligt onsdag og melder min egen og en venindes hund til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fakse fik at vide at landsdækkende konkurrencer ikke må have deltagerbegrænsing(det var derfor de blev nødt til at ændre den til en kreds). Så der burde alle kunne være med.

Selv var jeg med på Dania sidste år. Jeg meldte til i slutningen af april, dvs. knap to måneder efter der var lukket for tilmeldingen. jeg fik lov til at starte alle mine løb, men klasse 1 hundene kunne så også kun løbe to klasser om dagen.

Så om det er svært, det ved jeg ikke... Tror også at der er nogle der vælger Jutlandia fra netop fordi det er i DcH-regi.

 

Under alle omstændigheder sidder jeg tidligt onsdag og melder min egen og en venindes hund til...

 

Det lader til at det er sådan - da der er DM-udtagelser de 3 dage må de ikke sætte begrænsninger på. Så under alle omstændigheder kan man komme med de 3 dage, det er jo daaarjligt! :5up: Meeen, jeg går nu efter at komme med alle dage alligevel. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige kommet hjem og nu er Luna og Joy meldt til... Synes dog det ville være rart at man fik at vide om man købt eller solgt noget før... Vi står og skal bestille værelse derovre til og jo længere man venter, jo mindre bliver sandsynligheden jo for at få noget tæt på :(

 

Næ, det er godt nok længe til man får noget sikkert at vide... Jeg har også en anden ting jeg undrer lidt over - de 3 dage med DM-udtagelse må de jo ikke ha' maks. antal på, så de 3 dage kan man jo altid få med. Men vi får først besked fra Jutlandia d. 1/3, og sidste tilmeldingsdag for de 3 DM-udtagelsesdage er også d. 1/3. Så man når jo ikke at tilmelde sig, hvis man nu ikke kommer med til Jutlandia? Men mon ikke der kommer en løsning på det... Jeg ta'r derovre uanset om jeg kommer med hele ugen, eller kun de 3 dage, så der skal bestilles campingplads snart!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi sørme også taget os sammen og fået os meldt til. 1800 kr for to hunde. Godt vi kun skal bo hjemme. Kender jeg mig selv gider jeg nok hellere ikke komme til alle løbene, men det kan jeg jo ikke sortere i nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...