Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - Vinter/forår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi har haft en dejlig dag til stævne i Hedensted :-D Dog med lidt blandet løb på banen - men hey dagen var god trods alt ;-) Der er videoer af 3 af mine løb. Ved ikke om det sidste blev optaget :vedikke: Lyt godt efter og I kan høre Karla hyle på startlinien - i ihvertfald de 2 første løb. Det er lidt farligt når hun gør det, for det betyder at hun er liiige ved at kamme over... Hun var dog styrbar på alle baner, men på den første var hun for højt oppe at køre til at tænke.... Man kan ligesom allerede se det på den måde vi kommer ind på banen på :roll:

 

Første løb - AG2 var Karla alt for højt oppe at ringe (igen), så hun havde liiiige rigeligt med fart på. Hun var dog styrbar trods alt... men tog et tårnspring fra vippen og fuckede slalom op fordi hun havde for travlt... :roll: så 15 fejl og ikke det store at være stolt af.

[video=youtube_share;Q3NNIS0_qE0]

 

Andet løb AGÅ - super løb hvor alt bare kører, desværre så smider hun balancefeltet! Min fejl, skulle have haft bedre fat i hende, og totalt tåbeligt. Havde den hurtigste tid, så havde rigeligt tid til at tage hende lidt ned i fart på balancen.. men ak. Så kan jeg lære det. 5 fejl, men ellers et rigtigt fint løb.

[video=youtube_share;AGTVLyxFlQM]

 

Tredje løb SPÅ. Holdt hende tilbage flere gange for at bevare kontrollen, så ikke så hurtigt som vi kunne have gjort det - men trods alt fejlfri. en 4. pl og et dm udtag til os.

[video=youtube_share;-AxwXPSVMfE]

 

Fjerde og sidste løb - SP3 - en rimelig svær bane for mig - med træk imellem flere steder, som jeg IKKE er god til - men det lykkedes *yay* desværre vælger jeg så at fucke op på 3. sidste forhindring og får hende disket :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke Karla med DM udtag!!! :banan: - virkelig flotte løb, synes jeg. Og hold ferie, hvor Karla har fart på. I den første videoer står der simpelthen sand om ørerne på jer, når hun drejer. Og hun er en værre træk-mås når I skal ind på banen.:lol:

 

 

Er virkelig også imponeret over lille Nanna. Vandt hun ikke 2 åben, (igen!) tror jeg. Resultater er kommet. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke Karla med DM udtag!!! :banan: - virkelig flotte løb, synes jeg. Og hold ferie, hvor Karla har fart på. I den første videoer står der simpelthen sand om ørerne på jer, når hun drejer. Og hun er en værre træk-mås når I skal ind på banen.:lol:

 

 

Er virkelig også imponeret over lille Nanna. Vandt hun ikke 2 åben, (igen!) tror jeg. Resultater er kommet. :)

 

Jo Nanna og Jannie er så seje! De vandt begge deres pbne klasser og mangler nu kun 1 udtag i hver disciplin for at være kvalificeret til DM allerede....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps. Start Kl. 07.30 og jeg er nr. 2 på banen og så er der først spring igen kl. 15.20.

Begynder lige så småt at fortryde de middagsgæster, jeg har inviteret til dagen før.

 

Okay, hvis du kun har meldt dig til to løb, er det jo endnu vildere... Sikke en ventetid. Nå, men tiden flyver jo i godt selskab. Jeg skal ud at spise søndag aften kl. 20.45... Overvejer at låne min mors bil, så jeg kan køre, når det passer mig uden at skulle stresse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen... Det er jo derfor i skal løbe hos DcH, der er vi slet ikke så mange, når det er her på Sjælland :blink:

 

Kan huske sidste års første konkurrence i Maribo. Der var 22 hunde i alt, og mener kun at der var 6 små/mellem hunde. Det var i hvert fald ikke mange. Til den vi holdte i Næstved var der også kun omkring de 25 hunde, men det var samme weekend som DKK's DM og der var kun åbent for tilmelding en uge før(med sidste frist 5 dage før konkurrencen skulle afvikles, så har man altså meget om ørerne, når det er den første konkurrence man lige skal klare og man gerne selv vil løbe).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen... Det er jo derfor i skal løbe hos DcH, der er vi slet ikke så mange, når det er her på Sjælland :blink:

 

Kan huske sidste års første konkurrence i Maribo. Der var 22 hunde i alt, og mener kun at der var 6 små/mellem hunde. Det var i hvert fald ikke mange. Til den vi holdte i Næstved var der også kun omkring de 25 hunde, men det var samme weekend som DKK's DM og der var kun åbent for tilmelding en uge før(med sidste frist 5 dage før konkurrencen skulle afvikles, så har man altså meget om ørerne, når det er den første konkurrence man lige skal klare og man gerne selv vil løbe).

 

:shock: :shock: :shock: På søndag er der 31 hunde bare i klasse 1/små hunde. :lol:

 

Men man skal være medlem af en DCH-klub for at kunne få DCH-startbog, skal man ikke? Jeg ved godt, at man kan løbe nogle DCH-stævner på DKK-startbogen, men så får man vel ikke pinde?

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: :shock: :shock: På søndag er der 31 hunde bare i klasse 1/små hunde. :lol:

 

Men man skal være medlem af en DCH-klub for at kunne få DCH-startbog, skal man ikke? Jeg ved godt, at man kan løbe nogle DCH-stævner på DKK-startbogen, men så får man vel ikke pinde?

 

Og så er lille klasse jo ofte ikke engang så slem som stor klasse, til stævner med DM-udtag er der tit 100 store hunde med eller noget i den retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen... Det er jo derfor i skal løbe hos DcH, der er vi slet ikke så mange, når det er her på Sjælland :blink:

 

Kan huske sidste års første konkurrence i Maribo. Der var 22 hunde i alt, og mener kun at der var 6 små/mellem hunde. Det var i hvert fald ikke mange. Til den vi holdte i Næstved var der også kun omkring de 25 hunde, men det var samme weekend som DKK's DM og der var kun åbent for tilmelding en uge før(med sidste frist 5 dage før konkurrencen skulle afvikles, så har man altså meget om ørerne, når det er den første konkurrence man lige skal klare og man gerne selv vil løbe).

:shock: hold da op, kunne være man skulle daffe til sjælland og løbe et par stævner i år...

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: hold da op, kunne være man skulle daffe til sjælland og løbe et par stævner i år...

 

Normalen ligger på omkring 40-50 hunde til en konkurrence, men grunden til at der ikke er så mange, er jo at folk ikke bare krydser kredsgrænserne, som man nemt kan gøre det i Jylland. Der er jo den der pokkers bro. Og hvis der så sker noget andet samtidigt med konkurrencerne, så betyder det jo at folk må vælge. Men det gør det da lidt nemmere at skulle få oprykning fra klasse 2 til tre, da der er så få klasse 2 hunde. Så er man fejlfri, er man næsten sikker på en top 3-placering.

 

Oven i hatten, så tror jeg mere vi er en lydighedskreds end en agilitykreds. bare lige for at sammenligne, til vores konkurrence i foråret var der 21 starter i de åbne klasser for stor hund. Det er noget mindre end de åbne i odense i weekenden 21-22. januar. Tilgengæld havde vi så for to år siden 84 hunde til start i en lydighedskonkurrence fordelt på 2 klasser... De omkring 60 var C-hund, og det blev en god dag med mange oprykninger :blink:

 

Men der er jo kun fordele med de få hunde, vi starter konkurrencerne klokken 9 og kan ofte tage hjem omkring klokken 16 :blink: kan huske kulturchokket sidste år da vi tog til slagelse hundesport og skulle deltage i en DKK-konkurrence. Der startede vi klokken 07:30 med banegennemgang og da jeg tog hjem klokken 19 et eller andet var de sidste resultaterne endnu ikke råbt op. Hvorfor der så ikke kommer så mange hunde til DcH's konkurrencer på Sjælland, det ved jeg ikke.

 

Sonja: Til vores landsdækkende i maj havde vi 10 små hunde(hvis vi tæller seniorhunden med:blink:), til vores konkurrencer har vi valgt kun at have hunde med blå bog med. Men du kan gå ind på dch-tilmeld.dk Det skal stå i indbydelsen hvis der ikke er åbent for andet end blå bog. Står der ikke noget, så kan alle deltage. Og ja, man kan kun få pinde til en DcH-konkurrence, hvis man har en blå bog. Oprykningen tæller dog kun i DcH.

 

Men det ville da være rart med nogle flere hunde til konkurrencerne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja: Til vores landsdækkende i maj havde vi 10 små hunde(hvis vi tæller seniorhunden med:blink:), til vores konkurrencer har vi valgt kun at have hunde med blå bog med. Men du kan gå ind på dch-tilmeld.dk Det skal stå i indbydelsen hvis der ikke er åbent for andet end blå bog. Står der ikke noget, så kan alle deltage. Og ja, man kan kun få pinde til en DcH-konkurrence, hvis man har en blå bog. Oprykningen tæller dog kun i DcH.

 

Men det er jo nok derfor, at mange ikke kommer, når de ikke selv træner i en DCH-klub. :vedikke: Kun nogle af stævnerne er åbne for deltagere uden blå bog, og man kan ikke få blå bog uden at være medlem af en DCH-klub. Og de stævner, hvor man kan deltage uden blå bog, "tæller" ens løb ikke, da man ikke får pinde. Det gør det jo mindre attraktivt at køre efter de stævner - de ligger jo normalt også et godt stykke væk, når man kommer fra Københavnsområdet eller Nordsjælland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo nok derfor, at mange ikke kommer, når de ikke selv træner i en DCH-klub. :vedikke: Kun nogle af stævnerne er åbne for deltagere uden blå bog, og man kan ikke få blå bog uden at være medlem af en DCH-klub. Og de stævner, hvor man kan deltage uden blå bog, "tæller" ens løb ikke, da man ikke får pinde. Det gør det jo mindre attraktivt at køre efter de stævner - de ligger jo normalt også et godt stykke væk, når man kommer fra Københavnsområdet eller Nordsjælland.

 

Agilitydanmark er nærmest delt i to - DKK er størst på sjælland, medens DcH er størst vest for storebælt. Vi har to DKK-træningspladser på Fyn, og vi har ikke lavet stævner i flere år (vi prøver dog at komme i gang igen i år). Og i Jylland er der vel ikke rigtig andre end Ribe og Viby der arrangerer DKK-stævner? Og så plejer DKK selv at afholde et enkelt eller to pr. år. Til gengæld bli'r der afholdt DcH-stævner hver og hver anden weekend, nogle weekender har man endda flere stævner at vælge imellem. Så her er man nærmest nødt til at ha' en DcH-bog hvis man er bare nogenlunde stævne-minded.

Link til indlæg
Del på andre sites

Agilitydanmark er nærmest delt i to - DKK er størst på sjælland, medens DcH er størst vest for storebælt. Vi har to DKK-træningspladser på Fyn, og vi har ikke lavet stævner i flere år (vi prøver dog at komme i gang igen i år). Og i Jylland er der vel ikke rigtig andre end Ribe og Viby der arrangerer DKK-stævner? Og så plejer DKK selv at afholde et enkelt eller to pr. år. Til gengæld bli'r der afholdt DcH-stævner hver og hver anden weekend, nogle weekender har man endda flere stævner at vælge imellem. Så her er man nærmest nødt til at ha' en DcH-bog hvis man er bare nogenlunde stævne-minded.

 

Helt enig... Havde oprindeligt kun en dkk big, men det holdt jo ingen stederr... I så fald kunne jeg løbe 3 stævner om året her omkring... Sidste år havde jeg 123 starter fordelt på dgi, dkk og dch stævner... Jeg vil vove påstanden, at de 100 af dem har været dch stævner...

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig... Havde oprindeligt kun en dkk big, men det holdt jo ingen stederr... I så fald kunne jeg løbe 3 stævner om året her omkring... Sidste år havde jeg 123 starter fordelt på dgi, dkk og dch stævner... Jeg vil vove påstanden, at de 100 af dem har været dch stævner...

 

Jeps, også min erfaring at fordelingen ser ca. sådan ud... Lidt sørgeligt at det går sådan bagud for DKK vest for broen. "Før i tiden" var der mange flere DKK-stævner. Jeg løb kun DKK med Daiwa, og fik først DcH-bog for ganske få år siden. Jeg har det selv fint med at jeg nu nærmest udelukkende løber DcH, men lidt underligt er det da, når man selv er DKK-instruktør... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej... DKK er størst i NORDsjælland... Vi skal på den anden side af Næstved for at støde ind i DKK(og det meste er vel egentlig inde ad ved københavn hos VAS og albertslund???)... men tilgengæld skal man også til Køge op syd derfor, for at finde de fleste DcH-konkurrencer i agility(der er lige rørvig og jyderup der har en hver).

Jeg havde omkring 60 starter sidste år. Nå ja, 15 af dem var hos DKK, men det er da udelukkende på grund af vores deltagelse i Dania Cup, som jo lå dejligt tæt på.

 

Sonja: Synes det er lidt noget pjat, for det handler vel ikke kun om at få resultater og oprykninger, men også om at give hunden noget rutine og få afprøvet det man har trænet på derhjemme fra. Kunne forstå at oprykningerne er vigtige hvis den hund man har skal indgå i avl, da det kun er DKK's resultater der kan føres på stambogen. Men ellers kan det da være fløjtende ligegyldigt :blink:

 

Desuden er det jo ikke DcH's skyld at resultaterne ikke kan bruges. Det er trods alt DKK der har valgt ikke at anerkende dem. Oprykninger fra DKK anerkendes i DcH og skal følge hunden hvis den har en rød startbog. Så det er altså ikke DcH's skyld at resultaterne ikke kan bruges, men DKK, som bare generelt ikke vil samarbejde med mindre de kan bestemme det hele(også en af grundene til at Fælles DM ikke længere eksistere, for DKK ville kun hvis DcH bl.a. afskaffede deres eget DM). Nå, der kom vist lidt galde ud, men det er bl.a. det der er en af grundene til at vi ikke åbner for andre hunde hos os :blink: At hvis de ikke vil lege med os og anerkende os, jamen, hvorfor skal de så komme? Så må de melde sig ind i DcH.

Godt nok skal man betale et årligt kontigent, men det er vist også sparet ind, hvis man tænker på startgebyret. Pr. konkurrence er DKK ca. 120 kr. dyrere end hvis jeg løber i DKK. Har jeg tager jeg fem-seks konkurrencer, så er kontigentet tjent ind(hvis man da ser sådan på det). Det afhænger selvfølgelig af hvilken lokalforening man melder sig ind i(det er forskelligt hvad der skal betales, da lokalforeningerne selv bestemmer prisen for medlemskab, hos os er selve grundkontigentet 650 kr., dertil kommer så 250 kr. i træningsgebyr, hvilket jeg med glæde betaler, da jeg selv synes at et års træning på 3 hold til den pris er billigt).

 

Men i sidste ende, så er det jo nok en smagssag. jeg vil i hvert fald kraftigt overveje om jeg gider tage til flere konkurrencer i DKK med den gamle. For det første kører man lang pokker i vold, og så kan jeg bedre lide præmierne hos DcH. Ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg vil altså meget hellere vinde et stykke legetøj til min hund eller en agilityline, end en ramme øl, som jeg kunne vælge da jeg fik en placering hos DKK(dette er dog ingen kritik af Dania, her var præmierne fantastiske, fik en blandet olivers kasse med massere gode prøve poser i og 4 kg hundefoder, men det får jeg også til DcH-konkurrencer til tider).

 

Nå, det blev en laaaaaaaaang forklaring, men det er altså grundene til jeg ikke rigtig gider DKK og jeg må indrømme at jeg klapper i mine små hænder over at Jutlandia er i DcH regi :D Nu skal vi så bare have lov til at komme alle tre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej... DKK er størst i NORDsjælland... Vi skal på den anden side af Næstved for at støde ind i DKK(og det meste er vel egentlig inde ad ved københavn hos VAS og albertslund???)... men tilgengæld skal man også til Køge op syd derfor, for at finde de fleste DcH-konkurrencer i agility(der er lige rørvig og jyderup der har en hver).

Jeg havde omkring 60 starter sidste år. Nå ja, 15 af dem var hos DKK, men det er da udelukkende på grund af vores deltagelse i Dania Cup, som jo lå dejligt tæt på.

 

Sonja: Synes det er lidt noget pjat, for det handler vel ikke kun om at få resultater og oprykninger, men også om at give hunden noget rutine og få afprøvet det man har trænet på derhjemme fra. Kunne forstå at oprykningerne er vigtige hvis den hund man har skal indgå i avl, da det kun er DKK's resultater der kan føres på stambogen. Men ellers kan det da være fløjtende ligegyldigt :blink:

 

Desuden er det jo ikke DcH's skyld at resultaterne ikke kan bruges. Det er trods alt DKK der har valgt ikke at anerkende dem. Oprykninger fra DKK anerkendes i DcH og skal følge hunden hvis den har en rød startbog. Så det er altså ikke DcH's skyld at resultaterne ikke kan bruges, men DKK, som bare generelt ikke vil samarbejde med mindre de kan bestemme det hele(også en af grundene til at Fælles DM ikke længere eksistere, for DKK ville kun hvis DcH bl.a. afskaffede deres eget DM). Nå, der kom vist lidt galde ud, men det er bl.a. det der er en af grundene til at vi ikke åbner for andre hunde hos os :blink: At hvis de ikke vil lege med os og anerkende os, jamen, hvorfor skal de så komme? Så må de melde sig ind i DcH.

Godt nok skal man betale et årligt kontigent, men det er vist også sparet ind, hvis man tænker på startgebyret. Pr. konkurrence er DKK ca. 120 kr. dyrere end hvis jeg løber i DKK. Har jeg tager jeg fem-seks konkurrencer, så er kontigentet tjent ind(hvis man da ser sådan på det). Det afhænger selvfølgelig af hvilken lokalforening man melder sig ind i(det er forskelligt hvad der skal betales, da lokalforeningerne selv bestemmer prisen for medlemskab, hos os er selve grundkontigentet 650 kr., dertil kommer så 250 kr. i træningsgebyr, hvilket jeg med glæde betaler, da jeg selv synes at et års træning på 3 hold til den pris er billigt).

 

Men i sidste ende, så er det jo nok en smagssag. jeg vil i hvert fald kraftigt overveje om jeg gider tage til flere konkurrencer i DKK med den gamle. For det første kører man lang pokker i vold, og så kan jeg bedre lide præmierne hos DcH. Ikke for at træde nogen over tæerne, men jeg vil altså meget hellere vinde et stykke legetøj til min hund eller en agilityline, end en ramme øl, som jeg kunne vælge da jeg fik en placering hos DKK(dette er dog ingen kritik af Dania, her var præmierne fantastiske, fik en blandet olivers kasse med massere gode prøve poser i og 4 kg hundefoder, men det får jeg også til DcH-konkurrencer til tider).

 

Nå, det blev en laaaaaaaaang forklaring, men det er altså grundene til jeg ikke rigtig gider DKK og jeg må indrømme at jeg klapper i mine små hænder over at Jutlandia er i DcH regi :D Nu skal vi så bare have lov til at komme alle tre...

 

Selvfølgelig betyder oprykninger da ikke alt, og jeg løber jo også DGI-stævner, som ikke "tæller". Og jeg har jo løbet mange stævner, hvor jeg blev disket i alle løb, men havde det super sjovt og hyggeligt alligevel. :blink: Sidste år, som var min første rigtige stævnesæson, var der masser af DKK-stævner i rimelig afstand fra København (jeg tror, at det der var længst væk, var en times kørsel, de fleste var meget tættere på), og også et par DGI-stævner tæt på. Langt de fleste af mine weekender var bookede enten med agilitystævner, HTM-konkurrencer eller kurser. Jeg deltog ikke engang i alle DKK-stævnerne tæt på, fordi jeg også havde en masse andre aktiviteter. Og når DCH-stævnerne så lå relativt langt væk og desuden ikke gav muligheden for en oprykning, tja... jeg ville nok heller ikke tage til et DGI-stævne så langt væk, med mindre jeg var i nabolaget af anden årsag. ;-) Det er jo et prioriteringsspørgsmål.

 

Jeg var faktisk ikke klar over, at det var DKK, der ikke godkendte DCH-resultaterne, men det er jo sådan set også ligegyldigt i forhold til mit valg. :-) Det har jo ikke noget at gøre med, at jeg synes, at DCH er dumme eller urimelige. Og jeg er helt med på, at jeres præmier er federe end DKK's, det er DGIs også. ;-) Mht. at melde sig ind i DCH, skal man så ikke være medlem af en klub? Man kan vel ikke bare overordnet melde sig ind i organisationen? Og jeg skal jo ikke træne i en DCH-klub. :-)

 

Så det er altså ikke fordi jeg disser DCH, jeg forklarer bare, hvorfor jeg ikke prioriterer at deltage i konkurrencerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja: Synes det er lidt noget pjat, for det handler vel ikke kun om at få resultater og oprykninger, men også om at give hunden noget rutine og få afprøvet det man har trænet på derhjemme fra. Kunne forstå at oprykningerne er vigtige hvis den hund man har skal indgå i avl, da det kun er DKK's resultater der kan føres på stambogen. Men ellers kan det da være fløjtende ligegyldigt :blink:

...

 

 

Aaah ligegyldigt synes jeg ikke det er - ikke så meget for ekvipagen prsonligt, men på grund af sportsmanship... Altså, lad os nu sige jeg kun havde en blå bog. Så kunne jeg jo i teorien tage min klasse 3 hund og stille op i kl1 igen og igen og igen og igen hos dkk. Og vinde klassen gang på gang, totalt uretfærdigt overfor de nye hundeførere og deres uerfarne hunde....

 

Skal man med offentlig transport kan godt forstå at man opgiver stævnerne, for ja, mange af dem er jo trods alt udenfor byerne... Når det så er sagt, så er jeg jo syg nok i roen til at jeg kører to timer til Dronninglund for at læbe stævne :lol: og sover i bilen fordi det er en 2 dages affære...

 

Peeonligt synes jeg absolut bedst om dkks måde at ordne startbogstingen på... Hellere at den er lidt dyrere og man så slipper for tvangstilmelding. Jeg er selv medlem af begge klubber Og underviser i begge klubber, men jeg træner ikke hos dem. Er man ikke hardcore nørd og tæner i en privat / dgi klub, så kan jeg måske godt forstå, at de 700-1000 kr årligt for "ingenting" hos dch synes af ret meget... For mig er det bare en ekstra stævne udgift, som ligges oveni det årlige stævneregnskab - som i øvrugt er så stort, at jeg prøver at lade være at kigge på det :lol: og jeg undlader IHVERTFALD at medregne prisen for transporten også :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...