Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - Vinter/forår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Balancen var mærkelig med den tæppebelægning, hun var jo bestemt ikke den eneste hund, der var påvirket af det. De fleste andre fejl, hun lavede (hvis ikke alle), var pga. forkert handling fra din side. ;-)

 

Tror ikke det var tæppet på balancen, hun gjorde præcis det samme for et år siden på Fyn, hvor hun bare skred!

 

og tak for ros, straks jeg havde løbet færdig væltede det ind med sarkastiske sms'er om, hvorfor jeg havde flagret sådan med armende, live-stream var så god, at man kunne se fingrene også flagrede rundt :mrgreen: må træne kropskontrol!

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow Aina! I forhold til tidligere videoer jeg har set, er der godt nok kommet fart på? Det ender med at du må tune dit køretøj for at komme med hende rundt :mrgreen:

 

Haha ja - hun er en hurtig lille en :D

 

Der skal ihvertfald trænes afstand, så jeg kan køre smutveje og lade hende om de lange ture...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil for øvrigt lige huske at rose VAS' nye tæpper. De var dejligt tykke med god affjedring, og hundene stod bedre fast på dem end på deres gamle tæpper. :5up:

 

Og så synes jeg slet ikke, at der var lige så meget larm i hallen som sidste år, men måske sad vi bare bedre i år? I hvert fald var det super hyggeligt og med god kage og gode pølsehorn i vores "lejr". :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

og tak for ros, straks jeg havde løbet færdig væltede det ind med sarkastiske sms'er om, hvorfor jeg havde flagret sådan med armende, live-stream var så god, at man kunne se fingrene også flagrede rundt :mrgreen: må træne kropskontrol!

 

Ja, og så skal du vist have en af os andre med til at gå banegennemgang med dig, du laver nogle fjollede løbebaner, hvor du går i vejen for Petrine, hvilket afbryder hendes ellers fine flow. :blink: Og så skal du altså løbe, ikke gå, når hun har så fin fart på - i går så jeg et par gange, at du fik hende stoppet midt i, at hun løb så fint og hurtigt, fordi du selv bare gik rundt. :fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste år var der også store hunde, var der ikke? Synes det grundigt beviser, at små hunde ikke er de mest larmende! Det var meget bedre i år.

 

Jo, sidste år havde de delt det sådan op, at klasse 3 var om lørdagen og klasse 1 og 2 om søndagen. Om søndagen var alle klasse 1 løb om formiddagen (der var så kun et enkelt spring- og et enkelt agilityløb + et for sjov-løb), og klasse 2 om eftermiddagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ja - hun er en hurtig lille en :D

 

Der skal ihvertfald trænes afstand, så jeg kan køre smutveje og lade hende om de lange ture...hehe

 

Ser rigtigt fint ud, sikke et tempo der er kommet på hende. Så gang i slalom træningen

 

Jeg vil for øvrigt lige huske at rose VAS' nye tæpper. De var dejligt tykke med god affjedring, og hundene stod bedre fast på dem end på deres gamle tæpper. :5up:

 

Og så synes jeg slet ikke, at der var lige så meget larm i hallen som sidste år, men måske sad vi bare bedre i år? I hvert fald var det super hyggeligt og med god kage og gode pølsehorn i vores "lejr". :mums:

 

Osse mig, bedste gulvtæppe jeg har løbet på ever.

 

Angående larm, så tjek lige videoer fra lørdag og der efter om søndag. Fortrækker klart de store hundes dag, omend belgierne kan gå totalt amok engang imellem

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh uh uh. Her kan I se Sonjas allersidste spring klasse 1-løb :banan: Hun er den anden i filmen. Efter ca. 11:15 er det Louie og jeg. Det er vores 3. løb... Fuck hvor har jeg det dårligt over, at jeg bare lod ham løbe videre, når jeg ser det langt fra :cry: Men det er svært at se, når man er så tæt på. Der er det mest farten, man kan se det på. Petrine løber lige efter Louie og jeg, og Aina må også være der et sted.

 

Live Show [Procaster] Sun Feb 19 2012 09:07:56 AMon Live från Agilitymästerskap - live streaming video powered by Livestream

 

Kan du ikke lige sætte et løb af Louie på da han var frisk. Jeg vil gerne lige have lov til at sammenligne. På videoen her stamper han ind foran alle spring, værger sig ved at lægge vægten bag på i afsættet, det kan være dårlig vane, men det kan også være fordi han er dårlig, og se ville du kunne lære dig selv at se det tæt på. Håber det går bedre med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se på webstreamen af mit og Tysons løb, at jeg generelt er meget sen til at fortælle ham hvad han skal efter den forhindring, han er på vej mod. Men jeg er jo bange for at trække ham forbi forhindringen, hvis jeg fortæller ham det for tidligt. Hmm, det må jeg vist øve mig på...

 

Der hvor du på forhånd var klar på du BARE skulle have fat i ham og hvor det ikke gik - der talte Naja og jeg også om det. Tyson er SÅ hurtig til at låse sig på en forhindring, så du kan sagtens sige tingene i god tid og ja - det skal du virkelig huske at gøre, når der er fælder :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor du på forhånd var klar på du BARE skulle have fat i ham og hvor det ikke gik - der talte Naja og jeg også om det. Tyson er SÅ hurtig til at låse sig på en forhindring, så du kan sagtens sige tingene i god tid og ja - det skal du virkelig huske at gøre, når der er fælder :D

 

Men ikke bare ved fælder, der er flere andre steder, hvor jeg bør kunne få snævrere vendinger på ham, hvis jeg tidligere fortæller ham, hvad han skal. Men jeg bliver nok nødt til at træne en del på det, ellers er det ikke sikkert, at jeg tør gøre det til konkurrencer. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke lige sætte et løb af Louie på da han var frisk. Jeg vil gerne lige have lov til at sammenligne. På videoen her stamper han ind foran alle spring, værger sig ved at lægge vægten bag på i afsættet, det kan være dårlig vane, men det kan også være fordi han er dårlig, og se ville du kunne lære dig selv at se det tæt på. Håber det går bedre med ham

 

Her er et af deres springløb fra i sommer:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

(null)

 

Tak for det.

Det ser jo meget bedre ud. Så har han jo ikke generelte problemer med sin springteknik.

Det jeg bider meget mærke i på videoen fra i går er at han stamper ind og dukker hovedet får han sætter af. En hund som har normalt vægtoverførsel på springteknikken løfter hovedet før den sætter af for at overføre vægt bag på. Så prøv at øv dig i at kigge på hans hoved stilling før afsæt. Hvis han dukker hovedet før afsæt så er det af banen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det.

Det ser jo meget bedre ud. Så har han jo ikke generelte problemer med sin springteknik.

Det jeg bider meget mærke i på videoen fra i går er at han stamper ind og dukker hovedet får han sætter af. En hund som har normalt vægtoverførsel på springteknikken løfter hovedet før den sætter af for at overføre vægt bag på. Så prøv at øv dig i at kigge på hans hoved stilling før afsæt. Hvis han dukker hovedet før afsæt så er det af banen.

 

Tak til Sonja for lynhurtigt at finde et gammelt løb :-)

 

Men nej, jeg synes ikke det har været et problem tidligere (bortset fra de første par gange vi løb i åben klasse, fordi han skulle vænne sig til højden). Men vi har aldrig som sådan trænet springteknik. Det kunne jeg faktisk godt tænke mig. Den kan vel altid forbedres.

 

Ja, den der stampen var meget markant :???: Rigtig godt råd med hovedet, så kan man lynhurtigt selv se det oppefra, og så er det bare ud med det samme.

 

Vi har allerede fået en tid hos Lone (the touch) nu på onsdag. Og så krydser jeg for, at det er noget, der er let lige at rette op på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så rart at vide, at selv verdens bedste hunde og handlere kan gå helt galt af hinanden :mrgreen: så er der håb for os andre endnu ;-)

 

 

Ha ha, er vild med det, særligt den første hund. :lol: Dem, der falder på røven, er Lille Louie - de hunde, der ser et tunnelhul på flere forhindringers afstand os styrer direkte mod det fuldstændig uden at ænse handleren, er Tyson. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, er vild med det, særligt den første hund. :lol: Dem, der falder på røven, er Lille Louie - de hunde, der ser et tunnelhul på flere forhindringers afstand os styrer direkte mod det fuldstændig uden at ænse handleren, er Tyson. :mrgreen:

 

Eller Iso! :mrgreen:

 

Jeg har heldigvis til gode at falde på banen endnu - det løber jeg simpelthen ikke stærkt nok til... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, er vild med det, særligt den første hund. :lol: Dem, der falder på røven, er Lille Louie - de hunde, der ser et tunnelhul på flere forhindringers afstand os styrer direkte mod det fuldstændig uden at ænse handleren, er Tyson. :mrgreen:

 

Den der har Karla lavet - ligesom den første hund... hun tager dog bare forhindringer på sin vej rundt som det passer sig :lol: Jeg indrømmer, at jeg er faldet en del gange, men løbet ind i balancebommen har jeg dog ikke endnu... det tror jeg heller ikke på, at LilleLouie har

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...