Hop til indhold

Hunde og frugt; Elsker jeres det også?


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg forstår altså snart ikke Dexter :lol:

 

Igår sad jeg og spiste en clementin, og Dexter snusede lidt efter at ville smage... Jeg tænkte "Nå ja"... Skyndte mig at google om hunde overhovedet kunne tåle det, og så fik han et lille stykke... Egentlig troede jeg han ville spytte det ud og så kunne jeg være fri for hans tiggeri.. Men nej...

 

Han elskede det og nu begyndte han VIRKELIG at tigge :shock: Han sad og savlede på mit ben fordi han altså bare gerne ville have min lækre clementin...

 

Sådan er Dexter også hvis jeg spiser pærer, eller æbler... Vi kan heller ikke længere have vores frugtskål stående hvor han kan nå det, for han spiser alt vores frugt så...

 

Jeg ved godt det ikke er HELT unormalt at hunde kan lide frugt, men jeg synes altså stadig det er sær at jeg kan sidde og spise en leverpostejsmad, eller andet med lækkert pålæg og han løfter ikke hovedet... Men når det er frugt så sidder han der... Og han får altså ligeså meget af leverpostejen som han gør af frugten når han tigger :lol:

 

Ja lige på det område er vi totalt dårlige hundeejere... Dexter har dog lært at skelne, og når vi sidder ved spisebordet er der ingen tiggeri, men når vi sidder i sofaen eller ved computeren, så ved han at der kan falde noget af, så han ligger sine krafter der :lol:

 

Hvad med jeres hunde? Tigger de også for at få frugter?

Link til indlæg
Del på andre sites

JA! Nala elsker frugt. Jeg kan ikke spise et æble (eller andet) uden at hun har øjnene rettet mod mig. Det er også når vi er ude at gå!

Gulerødder har samme effekt. Så snart jeg finder skrælleren frem, sidder hun der ;-)

 

Ligesom Dexter har Nala også lært at skelne. Hun tigger ikke normalt og aldrig ved bordet, og hvis jeg siger nej, dropper hun det også igen.

 

Hehe. De skønne hundebasser!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix og for en som er vant til at hendes hunde spiser frugt er det underligt at have en hund som ikke gør.

 

Da Pelle barfede åd han henrykt stort set alt frugt samt gulerødder mv. som gnavesnacks, nu hvor han får delvis hjemmelavet og delvis tørfoder har han åbenbart ikke det behov længere.

 

Mine tidligere hunde har blandt andet spist rå æbler, gulerødder, vindruer, pære, banan, kartoffel, clementin, bær mv. F.eks. tog Trille (cairn) de små røde jordbær i haven, det skulle være de helt små, Rasmus spiste nedfaldsæbler i massevis hvis han fik lov og på vore ture fandt jeg ofte brombær som jeg delte med ham. Hyggeligt.

 

Første båd af clementiner var forresten altid Rasmus' og æbleskroget ligeså :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår altså snart ikke Dexter :lol:

 

Igår sad jeg og spiste en clementin, og Dexter snusede lidt efter at ville smage... Jeg tænkte "Nå ja"... Skyndte mig at google om hunde overhovedet kunne tåle det, og så fik han et lille stykke... Egentlig troede jeg han ville spytte det ud og så kunne jeg være fri for hans tiggeri.. Men nej...

 

Han elskede det og nu begyndte han VIRKELIG at tigge :shock: Han sad og savlede på mit ben fordi han altså bare gerne ville have min lækre clementin...

 

Sådan er Dexter også hvis jeg spiser pærer, eller æbler... Vi kan heller ikke længere have vores frugtskål stående hvor han kan nå det, for han spiser alt vores frugt så...Jeg ved godt det ikke er HELT unormalt at hunde kan lide frugt, men jeg synes altså stadig det er sær at jeg kan sidde og spise en leverpostejsmad, eller andet med lækkert pålæg og han løfter ikke hovedet... Men når det er frugt så sidder han der... Og han får altså ligeså meget af leverpostejen som han gør af frugten når han tigger :lol:

 

Ja lige på det område er vi totalt dårlige hundeejere... Dexter har dog lært at skelne, og når vi sidder ved spisebordet er der ingen tiggeri, men når vi sidder i sofaen eller ved computeren, så ved han at der kan falde noget af, så han ligger sine krafter der :lol:

 

Hvad med jeres hunde? Tigger de også for at få frugter?

 

Hahaha...

 

Jeg kom lige i tanker om engang da Rasmus fiskede et æble op af "mormors" taske... Det var bare så lækkert syntes han. "Mormor" skraldgrinede og jeg tror han fik æblet

Han kom også og bad om frugt. Hant startede som voksen en dag han tydeligt ville have mig ud i køkkenet. Jeg fulgte med og han viste mig hen til frugtskålen med æbler og stirrede intenst på den og på mig skiftevis. Han fik sit æble :5up:

Han fik som regel når han bad om det ligesom Pelle får foder mellem måltiderne, hvis han beder om det

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er meget forskellige på det punkt.

Min virkelig ALT-ædende tæve Berta spiser kun banan (af frugt altså). Hun kan godt tage et æbleskrog, men så er det mest fordi ingen af de andre skal have det. Hun spiser det ikke rigtig.

Grønt skal hun slet ikke have - undtagen når hun selv vælger en af hestenes gulerødder i sækken :cool:

 

Min yngste tæve Ella er til gengæld HELT pjattet med grønne bønner :roll: - og gulerødder og ærter og broccoli. Sære hund.

Mens banan er ret klamt, synes hun *G*

 

Min yngste hanhund er ikke til alt muligt mærkeligt. Han vil godt have hestenes gulerødder, men det er vist også det. Lige indtil han en dag "kom til" at stjæle en hel appelsin og gik og legede med den og fik den flækket ved et uheld. Der var jo saft inden i sådan en! Hold da op, han fik lang tid til at gå med at sutte løs på den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rasmus ELSKER frugt. Appelsin, clementin, æble, pære, kiwi, pomelo, banan, vindruer, Ja ALT. :-D

Dog gider han ikke gulerødder og rå kartofler.

Men sidste sommer stjal han jordbær fra haven, og tomater fra drivhuset.. Den bandit..!!

Emma, min bonusdatter, brokkede sig over at der ikke rigtig kom nogen jordbær, indtil vi en dag så Rasmus gå og plukke dem...

Arhh, det var lidt sødt, men der kom nu alligevel net over dem, så vi også fik lov til at smage..:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaya æder ALT! Og hun ser ud til at ELSKE frugt og grøntsager :hjerte: Det har givet mig en del stress, da jeg er så bange for at hun skal spise noget hun ikke kan tåle. Men har fundet frem til at everything goes, undtaget vindruer, avocado, løg/hvidløg og grønne kartofler. Lige nu er hun i gang med at massekrere en majroe på stuegulvet :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan spiser som udgangspunkt kun kød. og mælkeprodukter. han vil ikke engang have et stykke kogt kartoffel eller pasta. men kirsebær vil han gerne smage, og så gnaver han altid min mands æbleskrog, mens han holder det - men jeg mistænker, at det er for hyggens/ritualets skyld, for en æblebåd er han på ingen måde interesseret i. han kan også godt lide at lave gulerødder om til gulerodskonfetti, men jeg ved ikke helt, om det tæller :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie vil gerne have lidt æble af og til. Men KUN hvis det er skrællet. Hun kan stå og spytte det samme stykke æble ud 4 gange, indtil jeg tager skrællen af, så æder hun det. Hun er sygt vild med vindruer. Hun fik dem da hun var hvalp, men da jeg så læste at det var giftigt stoppede den fodring. Hun synes det er noget fis. :P

Hun kan også lide vandmelon og jordbær og blåbær. I sommers plukkede hun selv skovjordbær. Clementiner gad hun godt som hvalp, men nu er det overhovedet ikke spændende mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Frugt og grøntsager er ikke en fast del af foderplanen hos os. Gismo spiser dog gerne både salat, æbler osv. hvis det falder på gulvet..

Tintin gider ikke frugt og grøntsager, det skulle da lige være, hvis det var dyppet i baconfedt..:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buster er vild med sprøde frugter og grøntsager og æbler og gulerødder er favoritterne. Faktisk er han så glad for dem, at han ofte er meget interesseret - grænsende til tiggeri - når fremmede spiser æble/gulerod på gaden - til deres store forundring, for hunde spiser da ikke grønt :mrgreen:. Han er også glad for blomkål, spidskål og hvidkål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle hund, Ricko en dobermannblanding, elskede bananer.

Troede ikke at ville spise det på grund af konsistensen, men for dælen han åd det med velbehag. Det samme med æbleskrog, dem vi havde liggende under æbletræet, åd han også. Vi blev nødt til at fjerne dem, da de pokkers hvepse går i dem. :/

Det samme med gulerødder.

Men han ville ikke have clementin, appelsiner og sådan noget. Tror det var konsistensen. Det så så forfærdelig skægt ud da han smagte på en citron første gang. ;D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...