Hop til indhold

17 dage tilbage....


Gæst Lavbo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 239
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har fuldstændigt trukket mig ud af tråden, da jeg hverken vil kaldes uansvarlig, bondeknold, eller nazist!!!

 

Havde jeg kunnet havde jeg lukket min profil, men det kan tydeligvis ikke lade sig gøre, da jeg ikke ønsker at være medlem et sted hvor man kun kan få lov til at snakke om alt det "lyserøde" ved at være hundeejer og ikke om de svære ting og valg ved at være hundeejer, uden at blive kaldet nazist!

 

Jeg gør hvad jeg føler er rigtigt for MIN hund og HENDES hvalpe. Får hun mere end 4 hvalpe vil resten blive skudt. I spurgte selv og nu har i fået det af vide hvordan det kommer til at foregå. Jeg har forsøgt at holde det ude af tråden men det kan da vist være lige meget når jeg bliver kaldet nazist.

 

Så de bliver alle stillet op på en lang række og skudt, men først efter de selv har gravet deres grav.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så forstår jeg bare ikke du har undladt at fortælle hvordan, så du fik folk til at gætte sig til diverse metoder. Især når du fortæller, du er fra landet og må vide at mange byboere, har et noget anstrengt forhold til f.eks måden at opstalde ,passe, afhente og slagte produktionsdyr.

Altså holdninger til dyrevelfærd, etik og moral i forhold til alt dyrehold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fuldstændigt trukket mig ud af tråden, da jeg hverken vil kaldes uansvarlig, bondeknold, eller nazist!!!

 

Havde jeg kunnet havde jeg lukket min profil, men det kan tydeligvis ikke lade sig gøre, da jeg ikke ønsker at være medlem et sted hvor man kun kan få lov til at snakke om alt det "lyserøde" ved at være hundeejer og ikke om de svære ting og valg ved at være hundeejer, uden at blive kaldet nazist!

 

Jeg gør hvad jeg føler er rigtigt for MIN hund og HENDES hvalpe. Får hun mere end 4 hvalpe vil resten blive skudt. I spurgte selv og nu har i fået det af vide hvordan det kommer til at foregå. Jeg har forsøgt at holde det ude af tråden men det kan da vist være lige meget når jeg bliver kaldet nazist.

 

Så de bliver alle stillet op på en lang række og skudt, men først efter de selv har gravet deres grav.

 

Jeg har så ikke kaldt dig nazist, men blot sagt hvad min holdning er til de handlinger du har planer om at udføre uden i det mindste at forsøge at finde en løsning for hvalpene. (Du har i øvrigt STADIG ikke kommenteret på det forslag du flere gange har fået med ammetæven, så er det jo klart, at "folk" (jeg) tænker, at det er fordi du ikke gider undersøge det. Og min inddragen af sammenligningen med Nazi Tyskland var til aflivning af hvalpe udelukkende pga. farven (se indlæg side 7). Diskussionen udvikler sig herefter, men jeg har på intet tidspunkt kaldt dig nazist, så den del kan du godt droppe! Og hvis du er i et debatforum må du forvente, at ikke alle er enige med dig! Og ja vi er nogle, som forsøger at holde vores hundeejerskab så "lyserødt" som overhovedet muligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg HAR svaret ang. ammetæven. Jeg har svaret at jeg vil gemme linket og se hvad der sker!

 

Og så blev du gjort opmærksom på, at det nok er smartere at kontakte ammestuen INDEN hun føder. Hvilket du ikke svarede på og åbenbart heller ikke har tænkt dig at gøre. Og nu har du så sagt, at de skal skydes, ligesom du før det sagde, at de ville blive aflivet og at du ikke ville fortælle hvorfor - ja, så er det sørme også underligt at folk ikke mener, du har taget ideen med ammetæven til dig. Eller svaret ordentligt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så blev du gjort opmærksom på, at det nok er smartere at kontakte ammestuen INDEN hun føder. Hvilket du ikke svarede på og åbenbart heller ikke har tænkt dig at gøre. Og nu har du så sagt, at de skal skydes, ligesom du før det sagde, at de ville blive aflivet og at du ikke ville fortælle hvorfor - ja, så er det sørme også underligt at folk ikke mener, du har taget ideen med ammetæven til dig. Eller svaret ordentligt på det.

Jeg ved ikke....personligt er jeg da meget godt tilfreds med Lavbos svar. Vi er nok alle, TS indbefattet, enige om, at det var en skidt ting, at hunden blev parret, men når det nu er sket, så er hvalpereduktion (selv efter fødslen) ikke noget, der chokerer mig.

 

Lad os nu stoppe og ikke drive folk af listen. Vi skal jo alle være her. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har fundet ud af at der er mange forskellige meninger om at Queen skal have hvalpe, men dette var den gyldne middelvej i forhold til hendes alder, hendes løbetid og vores familie. Det var meningen og er stadigvæk meningen at Balder skal kastereres her til foråret så det var ikke meningen at det skulle være sket, men det er det og så må jeg forholde mig til det.

Undersøgelser viser at tæver som ikke har fået hvalpe har større chance for at få kræft end dem som ikke har og andre undersøgelser siger at man helst skal lave hvalpe på tæver når de er mellem 1.5 og 4 år gamle. Ikke i deres første løbetid men helst i deres 2. eller 3.

Så når nu det skulle være så kunne det vel dårligt være på et andet tidspunkt end nu. Det var valget mellem pest eller kolera og jeg tog et valg og står ved det.

At jeg så ud over vælger at lave en kuld-reduction, hvis der kommer mere end 4 hvalpe er også et valg da jeg vælger at tage størst muligt hensyn til Queen og hendes psyke. Den er ikke den stærkeste, men absolut 200% stærkere end den var i sommers. Jeg har arbejdet MEGET! med hende for at få hendes selvtillid op. Heldigvis er hun ikke blevet ret stor så tror ikke der kommer mere end 4-5 stk og det tror jeg godt hun vil kunne klare. Håber meget hendes instinkter tager over hvilket jeg tror de gør, for når jeg viser hende andre dyre-børn så kan jeg se at hendes moderinstinkter slår til, hvilket de ikke gør på samme måde når det er et voksent dyr. Hun bliver helt febrilsk hvis hun ikke kan få lov at nusse og kysse og ordne numse på dem så tror hun bliver en god mor.

 

 

Nåh men tilbage til Queen og hendes mave. Vi går nu ind i uge 9 og fra på onsdag er det "lovligt" at hun begynder at føde. Hun er med mig alle steder da jeg ikke tør efterlade hende alene for tænk nu hvis fødslen går i gang, men vi holder os for det meste hjemme nu......

Hun er mere træt nu og sover meget, men er stadig ved godt mod og vil også lege en lille smule. Hun er begyndt at bruge kurven noget mere, når Balder altså ikke ligger i den og dyne og tæppe skal helst ligge helt rigtigt før hun vil ligge sig. Puderne som hun plejer at lægge sig på skal også ligge rigtigt så hun er lige så langsomt begyndt at bygge rede.

Jeg er begyndt at give hende hvalpefoder og hun spiser det med glæde og knurrer af misserne hvis de kommer for tæt på. Dejligt at se når man tænker på at hun flygtede fra dem i sommers da hun flyttede ind.

Hvalpene møfler rundt i hendes mave og hun elsker at blive nusset på maven for at få dem til at ligge stille.

Hendes temperatur er jeg også begyndt at tage men hold da op hun bliver negativ. Det kan hun ikke lide-, så tror jeg kun tager den hvis jeg begynder at være i tvivl om fødslen er i gang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Lavbo, jeg synes også du virker helt og holdent ansvarlig og velovervejet, og jeg er glad for updates'ne :)

Jeg synes ikke du behøver tage hendes temperatur hver dag. Du ved hvornår hun er sat til, så hvorfor stresse med temperaturmålinger hvis hun ikke bryder sig om det? Giv hende da bare fred og lad hendes instinkter tage over - når du alligevel er hjemme og sammen med hende, kan du se tegnene :) Held og lykke med det, og jeg vil hellere end gerne se billeder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige bemærke at temperaturkurven er til evt dyrlægehjælp og derfor vigtig. Tillige viser den , hvis der er tegn på veesvækkelse, så tæven ikke kan føde dem selv, altså akut kejsersnit i håb om at redde bare nogle hvalpe til hende.

Og så siger den hvornår fødsel skal være igang , for at hvalpene overlever.

Hanhunden bør nok fjernes fra fødestedet nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyyy jeg er træt.

 

De sidste 2 nætter har Queen vækket mig ved 3-tiden ved at hun har lagt sig på mig...og hun er altså TUNG!!

Har tænkt på om det måske er plukveer. Hun forlader ikke min side længere. Heller ikke hvis jeg bare går over til brændeovnen som står i stuen. Så rejser hun sig og trisser efter mig. Hun er simpelthen så bange for at jeg forsvinder.

Tror ikke kun kommer til at gå helt til på søndag, men tror hun nedkommer før da. Ellers må jeg ud og løbe med hende så fødslen kan komme i gang :slem: Nej, pjat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at det med mælken er meget forskelligt, selv på samme tæve.

Men mange unge tæver bliver præget at nervøsitet de sidste dage , Hun har ikke som os plukveer, men livmoder halsen er nok begyndt at udvide sig. Og fødselshormonerne er sikkert igang. Mht disse udvidelser, har jeg da prøvet at ligge på sengen og nusse fra lørdag eftermiddag til natten mellem søndag og mandag , før selve fødslen gik rigtig igang.Selvsamme tæve har også prøvet at pludselig uden tegn, at hoppe ud på gulvet midt om natten og få presseveer.5 min efter kom 1 ste hvalp.

Min sidste fødsel var på 59 dagen fra 1ste parringsdag. Og kun 4 hvalpe så ikke fordi kuldet var stort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Queen har først termin på søndag, altså dag 63....så hun har dag 59 onsdag.....Hun spiste ikke ret meget i går og næsten igenting i dag, men hendes temp. er ikke faldet til mere end 37.7.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok.

 

Ja hun virker ikke helt som hun plejer...godt nok har hun altid været mors pige men synes det er anderledes nu på en eller anden måde. Kan ikke forklare det. Hun har heller aldrig vækket mig om natten før som hun har gjort det de sidste 2 nætter.

 

Lige nu ligger hun på gulvet i frø-stilling og snork-sover :lun: - og som en anden Superman ligger hun med hovedet mellem forbenene som er strukket helt ud også....

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt er vel og tyksakken har det godt, men er stadig en tyksak. :damn:

 

Maven er sunket ned så den hænger godt nede under hende nu. Hun har haft en smule diarre i dag, men temp. er hvor den plejer. Så ingen forandring. ØV!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt er vel og tyksakken har det godt, men er stadig en tyksak. :damn:

 

Maven er sunket ned så den hænger godt nede under hende nu. Hun har haft en smule diarre i dag, men temp. er hvor den plejer. Så ingen forandring. ØV!!

 

Øv?

Det er da glimrende at hun ikke nedkommer før tid, det skal du ikke være utilfreds med.

De sidste dage går man tit og tror at nu er det lige om lidt og ender med at have siddet vågen i 4 døgn inden tæven beslutter sig for at gå i fødsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...