Hop til indhold

Buster, Charlie og Marx på fælles ture! :-D


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome

Hurra! Vi kommer slet ikke til at have brug for specialtræning eller adfærdsbehandling med min mors Marx, som i følge internatet jo ellers aldrig ville kunne sammen med andre hunde, de hævdede jo deroppe, at han var aggressiv og ville bide alle.

Men sådan er det slet ikke, og har ikke været det siden han kom hos mine forældre. De fleste hunde Marx møder er han bare glad for og interesseret i. Og efter kastrationen kan vi se positiv udvikling dag for dag med hans forhold til intakte hanhunde, som var dem, han af og til gøede af og spillede op til.

Og så var der jo lige det med "familiesammenføringen", som jo er rigtig vigtig.

Efter at have prøvet at mødes et par gange på gåture, hvor Marx har haft det fint med Charlie og Buster, så gik vi her i weekenden fælles, lange ture. Og det gik totalt fantastisk! Charlie og Marx er bare fine sammen - hehe, Charlie er jo min lille superdiplomat, så det overrasker mig ikke. Marx er jo lidt (terrier-lidt, dvs. ret meget, fnis) fremme i skoene, og han synes bare, at Buster er SÅ interessant og lækker at snuse til, så af og til må Buster lige sige "Sådetgodt, anmassende fister!" til ham.

Men alligevel synes Buster også, at Marx er sjaw at følges med, fordi han er lidt mere tonser end adstadige, rolige morfar-Charlie. :mrgreen:

Er bare så glad for, at det udvikler sig så stille og roligt og fint i den rigtige retning med at de bliver gode venner.

 

Her billeder fra vores første lange gåtur lørdag, inden sneen faldt - og så en hel bunke fra søndagens endnu længere tur i Ørstedsparken. :banan:

 

 

Efter en tur i "Den hemmelige have" er vi her på vej ad stien, vapserne med deres henholdsvise mødre - og med Marx på Buster-snuser.

428234_10150565207899586_565689585_8841903_637781847_n.jpg

 

 

Da min stedfar skulle tage billedet her, syntes Charlie, at han var SÅ interessant, som han stod der og rodede med kameraet, at han drønede hen til ham. Så kun Buster og Marx og vappemødrene kunne ses.

427435_10150565207714586_565689585_8841901_912816420_n.jpg

 

 

Så blev det søndag, og om natten var sneen faldet i et fint lag. Her indtager glade Charlie og Buster Ørstedsparken.

405833_10150565207309586_565689585_8841899_818269368_n.jpg

 

 

Min stedfar med Marx og mig med Charlie og Buster efter at have hilst på en sød, lille puddelven.

407032_10150565213639586_565689585_8841936_1692277654_n.jpg

 

 

Charlie og Marx - "vi er på sporet!!"

393991_10150565211349586_565689585_8841926_1590152925_n.jpg

 

 

Marx kigger langt efter Buster, Charlie og mig, som vi traller ned over græsplænen.

423749_10150565212549586_565689585_8841931_1084447179_n.jpg

 

 

"Hvad har du fundet, Charlie? En mus? Huhu, må jeg se - orv, Marx sporede den ikke, han gik bare forbi."

431294_10150565210664586_565689585_8841921_763379344_n.jpg

 

 

"Wu-huiijj, hvad har du, hvad har du!?" Min mor uddeler godbidder til trekløveret.

398504_10150565212334586_565689585_8841929_2095403280_n.jpg

 

 

Møde med en sød cavalier-hundeven. Buster kunne især vææældig godt lide ham - men han havde også et dejligt, velkendt navn ... nemlig "Charlie".

417534_10150565208229586_565689585_8841904_260229439_n.jpg

 

 

Buster: "Hej! Se mig, jeg har verdens smukkeste fjæs."

403920_10150565212914586_565689585_8841932_163815836_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Vi fandt en fin, lille snemand, som Charlie og jeg her beundrer. Buster fandt den ikke interessant, han strøg bare videre.

421869_10150565213039586_565689585_8841933_740929302_n.jpg

 

 

Marx kunne også godt lide snemanden.

402161_10150565211559586_565689585_8841927_1070375007_n.jpg

 

 

Charlie med vind i hårene på hans fiiiine, langhårede hale ved mini-snemanden.

405884_10150565209944586_565689585_8841918_685832380_n.jpg

 

 

Buster med en sød labberven, som også syntes, at Buster dufter gooooodt.

401117_10150565211059586_565689585_8841924_1222220377_n.jpg

 

 

Marx med snesnude og Charlie spejder ud i landskabet. "Hvor blev Buster af?"

 

409190_10150565211654586_565689585_8841928_1618929281_n.jpg

 

 

Charlie poserer igen på den store træstamme i parken - nu i vinterudgave.

422788_10150565210509586_565689585_8841920_569133846_n.jpg

 

 

Et forsøg på at få hele familien til at se yndige ud på træstammen gik dog heeeelt galt. Det blev ikke pænere end det her, æhm ...

429108_10150565212449586_565689585_8841930_528573133_n.jpg

 

 

Sarte, lille Charlie i sneen. "Moooaar - jeg har noget i poten, kom og tag det vææææk, buuhuu!" Har Charlie det mindste blad, fnug eller miniburre i poter eller faner, så sidder han sådan der. Ikke ligesom tough brormand, som hvis ikke jeg har opdaget det, gerne slæber halve buske med sig videre uden at fortrække en mine.

431281_10150565209839586_565689585_8841917_1072841574_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh nogle dejlige billeder. :lun:Man skal virkelig minde sig selv om, at alle disse 3 hunde alle er internathunde med en svær fortid. De ser så lykkelige og velafbalancerede ud. Det er bare lutter idyl. at I alle sammen kan gå tur nu. :hjerte:Det må også være skønt for dig, at der nu er nogle i nærmeste familie at snakke hund med - og lave 'hundeting' sammen med. (Er lidt misundelig:-D).

 

Skulle hilse og sige (fra Smilla) at cavalierer generelt godt kan lide hunde, der ligner dem selv. :genert: Hvis Smilla ser sådan én med faner og lange ører, tænker hun straks FAMILIE. :hjerte: :mrgreen: (Måske har Buster det på sammme måde..). Og Smilla er i øvrigt lige så pyldret, som Charlie, hvis der sidder bare et lille blad i pelsen. :rolleyes: (...Så han er hermed også i cavalierfamilien :blink:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Årh nogle dejlige billeder. :lun:Man skal virkelig minde sig selv om, at alle disse 3 hunde alle er internathunde med en svær fortid. De ser så lykkelige og velafbalancerede ud. Det er bare lutter idyl. at I alle sammen kan gå tur nu. :hjerte:Det må også være skønt for dig, at der nu er nogle i nærmeste familie at snakke hund med - og lave 'hundeting' sammen med. (Er lidt misundelig:-D).

 

Skulle hilse og sige (fra Smilla) at cavalierer generelt godt kan lide hunde, der ligner dem selv. :genert: Hvis Smilla ser sådan én med faner og lange ører, tænker hun straks FAMILIE. :hjerte: :mrgreen: (Måske har Buster det på sammme måde..). Og Smilla er i øvrigt lige så pyldret, som Charlie, hvis der sidder bare et lille blad i pelsen. :rolleyes: (...Så han er hermed også i cavalierfamilien :blink:).

 

Ja, de er bare nogle hyggetrolde, de tre. :-D

Men internathunde er jo heller ikke ensbetydende med problematiske hunde ... men forstår godt hvad du mener - de ligner jo nogen nu, som altid har haft det som blommen i et æg. Bortset fra Marx' pels, altså, som jo stadig skal vokse sig flot igen.

 

Og JA, det er dejligt at dele hundeglæden med mine forældre. Og udveksle de der små "aj, så i går, så gjorde xx det og det, blablabla" :mrgreen:.

Hundene har også bragt os tættere sammen på flere områder, det er skønt. :lun:

 

Hehe ... det er rigtigt, det du siger. Charlies yndlingshunde er (no kidding) golden retrievere og langhårede gravhunde - og det er jo de danske hunde, som ligner ham mest. Så det der med at tænke "familie!", det kender vi godt. Buster har også fået en Kooikerhondje-ven, som var fuldstændigt pjattet med ham - mens Charlie ikke havde dens store interesse. Det er sjovt. Og jepper - Charlie er en sart, lille blomst. Det er godt, han har sin dybe, over-macho gø-lyd, som trækker lidt i den mandige retning. Fnis :genert:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvor dejligt, at der går så godt med dem sammen :banan: og rigtige gode billeder af dem. Charlie er da en en rigtig lille fotomodel, som han sidder der på træstubben og posere :lun:

 

Tak :kys: - ja, han er dygtig til at være modella. Buster kan man ikke få til at sidde stille et bestemt sted, når vi er ude, haha - "Hvad snaaaakker du om, jeg er sgu da på jagt!"

Charlie kan lave sin egen årstids-kalender, vi må have taget et lysegrønt forårsbillede og et sommerbillede i fuld sol og blomst også omkring det sted. Prøv at se de to her sammen - fra efteråret og nu :-D:

 

384941_10150408190834586_565689585_8321642_791878013_n.jpg

 

422788_10150565210509586_565689585_8841920_569133846_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys: - ja, han er dygtig til at være modella. Buster kan man ikke få til at sidde stille et bestemt sted, når vi er ude, haha - "Hvad snaaaakker du om, jeg er sgu da på jagt!"

Charlie kan lave sin egen årstids-kalender, vi må have taget et lysegrønt forårsbillede og et sommerbillede i fuld sol og blomst også omkring det sted. Prøv at se de to her sammen - fra efteråret og nu :-D:

 

384941_10150408190834586_565689585_8321642_791878013_n.jpg

 

422788_10150565210509586_565689585_8841920_569133846_n.jpg

 

Nøøøj, det første billede med Charlie er smukt. Helt malerisk. :lun: Ja, han er god til at posere. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvor ligger den der hemmelige have?

 

Hehe ... den ligger bag Rosenørns Alle bag noget af Landbohøjskolen. Hele "hemmelig have"-området består af kæmpe drivhuse, krogede stier med bede og hække, en stor, forfalden køkkenhave, en anden stor have med græsplæne, forskellige træer og bistader og endda også en gammel, firlænget bondegård. Det hele er åbent, man må gerne gå tur der. Hundene elsker at komme der - og selvom den i den ene side grænser op mod Åboulevarden, så er der intet at være nervøs for, for der er det hele indhegnet med høje hegn og træer, så hundene kan ikke komme derud. :-D

Det var ærgerligt, at vi ikke fik taget billeder derhenne i lørdags, min mor kom først i tanke om, at hun havde kameraet i sin lomme, da vi var på vej derfra igem. Må tage nogle billeder næste gang vi går tur derhenne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Nøøøj, det første billede med Charlie er smukt. Helt malerisk. :lun: Ja, han er god til at posere. :)

 

Tusind tak - ja, efterårsbilledet er bedst hvad angår vinkel og komposition. Det er jeg også lidt stolt af. Der havde jeg så også lidt mere ro til at få taget det, for han sad bare der og hyggede sig, og der havde jeg ikke uregerlige Buster og Marx omkring mig, haha. Men det er nu meget sjovt at prøve at få nogle flere billeder lige der med forskellige årstider. Og kan meget godt lide, at de ikke er taget fra samme vinkel og at Charlie sidder et andet sted på træstammen. Så er der lidt variation udover naturens farver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Sært jeg aldrig har mødt dig i den hemmelige have - den er lækker og KUN for søde hunde! Har aldrig mødte de sædvanlige hunde-tumper der.

 

He, vi har faktisk aldrig mødt andre hunde derhenne. Men du har ret, den skal blive ved med at være LIDT hemmelig, hehe. Der kommer dog åbenbart en smule hunde-tumper der, for jeg har set et par pøller der, som ikke var blevet samlet op. Tsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja han ser da virkelig bidsk ud ham Marx hva? Han kan da slet ikke med andre hunde, det er tydeligt for enhver! Tsk tsk :slem:

Hvor er de herlige de 3! Og især Charlie ser da bare så yndig ud på de billeder!!! Lille nullergøj!! Glæder mig til at møde dem på mandag!! Så håber jeg Goofy ikke virker for voldsom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja han ser da virkelig bidsk ud ham Marx hva? Han kan da slet ikke med andre hunde, det er tydeligt for enhver! Tsk tsk :slem:

Hvor er de herlige de 3! Og især Charlie ser da bare så yndig ud på de billeder!!! Lille nullergøj!! Glæder mig til at møde dem på mandag!! Så håber jeg Goofy ikke virker for voldsom.

 

Hehehe - ja, uha, faaaaaaarlig hund :lun:. Vi har været ude hos hans opdrætter i dag, og vi mødte hans mor. Damn, hun er lillebitte! Ja, hun er godt nok som en fox-tæve skal være, men hun var altså lille, syns jeg. Kan slet ikke forstå, at hun har fået sådan en stor søn. :-D

Nåmmen, de var søde, og han skal derud og trimmes i starten af april, så vil vi gøre hvad vi kan hen ad vejen for at han får sin pels og farver rigtigt igen.

 

Har i øvrigt - apropos hans farlighed - talt med nogle gode venner, som kender en del til internatet i Hillerød og hende, vi købte Marx af. De kunne fortælle, at hun og hendes mand drikker ret tæt og har de særeste ideer om hunde. Som f.eks. den der, hun pålagde os, at når han skulle alene-hjemme-trænes, så skulle man gå fra ham i en hel time første gang. For "ellers oplever han jo ikke at blive stresset og ked af, at I går, og så lærer han det aldrig. Øh, wuuut? :shock: Ligesom hun jo også mente, at det ville være det bedste at fodre ham fremover med Frolic og sovs og kartofler. Jesus, altså. Såeh ... det er da meget rart at høre, at det ikke kun er os, der har fundet dem meget mærkelige.

 

IHHH, jeg glæder mig også til på mandag. Det går nok med Goofy - Charlie er zen og Buster bliver kun sur, når hanhunde forsøger at bespringe ham eller hænger med hele overkroppen og hovedet under hans mave. Han må virkelig dufte godt af tæve eller hvad ved jeg ... vi oplever det igen og igen. De snuser lige med Charlie, og så er de næsten ikke til at drive fra Buster. I dag var det en lille mops, Otto, som mente, at han da skulle kravle med hovedet først ind mellem Busters bagben og slå lejr med hele fjæset mod hans mave. :lol::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja du har! Du er super smuk Buster-trold!!!

 

:kys:

Jeg kan virkelig sidde og svime over ham af og til ... han er bare så smuk og dejlig, altså. :lun:

 

Hvor er han herlig! Sikke et udtryk! Diva dog!

 

Jeps, liiiiiiiille primadonna. "Jaja, ham Buster er smuk - men se nu mig! Mig!! Juhuu, er jeg lige lækker, jajajaja!" :-D

 

Elsker bare mine to små bamsebasser så højt.

 

Og Marx'ien ... hver gang jeg kommer hjem til min mor, så har jeg en gave med til ham. En ny bamse eller et hjorteøre eller et gevir-kødben eller godbidder eller en bold eller sådan. Hohoho, når jeg kommer nu, så står han og hopper og er ved at springe ned i min taske. Shishjj ... jeg kommer aldrig til at kunne tage hjem til dem uden at have noget med til Marx. Men det gør heller ikke noget. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehehe - ja, uha, faaaaaaarlig hund :lun:. Vi har været ude hos hans opdrætter i dag, og vi mødte hans mor. Damn, hun er lillebitte! Ja, hun er godt nok som en fox-tæve skal være, men hun var altså lille, syns jeg. Kan slet ikke forstå, at hun har fået sådan en stor søn. :-D

Nåmmen, de var søde, og han skal derud og trimmes i starten af april, så vil vi gøre hvad vi kan hen ad vejen for at han får sin pels og farver rigtigt igen.

 

Har i øvrigt - apropos hans farlighed - talt med nogle gode venner, som kender en del til internatet i Hillerød og hende, vi købte Marx af. De kunne fortælle, at hun og hendes mand drikker ret tæt og har de særeste ideer om hunde. Som f.eks. den der, hun pålagde os, at når han skulle alene-hjemme-trænes, så skulle man gå fra ham i en hel time første gang. For "ellers oplever han jo ikke at blive stresset og ked af, at I går, og så lærer han det aldrig. Øh, wuuut? :shock: Ligesom hun jo også mente, at det ville være det bedste at fodre ham fremover med Frolic og sovs og kartofler. Jesus, altså. Såeh ... det er da meget rart at høre, at det ikke kun er os, der har fundet dem meget mærkelige.

 

IHHH, jeg glæder mig også til på mandag. Det går nok med Goofy - Charlie er zen og Buster bliver kun sur, når hanhunde forsøger at bespringe ham eller hænger med hele overkroppen og hovedet under hans mave. Han må virkelig dufte godt af tæve eller hvad ved jeg ... vi oplever det igen og igen. De snuser lige med Charlie, og så er de næsten ikke til at drive fra Buster. I dag var det en lille mops, Otto, som mente, at han da skulle kravle med hovedet først ind mellem Busters bagben og slå lejr med hele fjæset mod hans mave. :lol::roll:

 

Jamen Frolic og sovs det er da det eneste rigtige til en hund!! Det ved alle da! :damn: Og naturligvis skal vovsen da blive stresset og ked af det, så lærer den jo først at være alene hjemme og være glad for det. Det er jo indlysende! Kæft en klaphat!!!!

 

Vi oplever det samme af og til med Goofy som er kastreret sent. Han dufter heller ikke rigtigt af hanhund, men bliver også gal når andre hanhunde prøve at hoppe på ham. Ellers vil han bare gerne hilse på andre hunde, men får sjældent lov. Og så laver han "løvebrøl" og forsøger ihærdigt at komme over til den anden hund og hilse og så går folk helt i panik. Men det skal nok gå fint på mandag. Hvis han hilser først og så Valhrona bagefter. Det virker så voldsomt, når de to store møgdyr kommer farende samtidig.

Link til indlæg
Del på andre sites

:kys:

Jeg kan virkelig sidde og svime over ham af og til ... han er bare så smuk og dejlig, altså. :lun:

 

 

 

Jeps, liiiiiiiille primadonna. "Jaja, ham Buster er smuk - men se nu mig! Mig!! Juhuu, er jeg lige lækker, jajajaja!" :-D

 

Elsker bare mine to små bamsebasser så højt.

 

Og Marx'ien ... hver gang jeg kommer hjem til min mor, så har jeg en gave med til ham. En ny bamse eller et hjorteøre eller et gevir-kødben eller godbidder eller en bold eller sådan. Hohoho, når jeg kommer nu, så står han og hopper og er ved at springe ned i min taske. Shishjj ... jeg kommer aldrig til at kunne tage hjem til dem uden at have noget med til Marx. Men det gør heller ikke noget. :mrgreen:

 

Jeg forstår dig godt. De er virkelig også bare herlige at se på! Og sikkert lige så dejlige i personlighed sådan som du fortæller om dem. Så du bestikker Marx? :slem: Hæ hæ det er det samme når "farmor" kommer hos os. De stryger lige hen og siger meget kort dav til "farfar" og så ellers over i farmors taske! De slyngler!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i øvrigt - apropos hans farlighed - talt med nogle gode venner, som kender en del til internatet i Hillerød og hende, vi købte Marx af. De kunne fortælle, at hun og hendes mand drikker ret tæt og har de særeste ideer om hunde. Som f.eks. den der, hun pålagde os, at når han skulle alene-hjemme-trænes, så skulle man gå fra ham i en hel time første gang. For "ellers oplever han jo ikke at blive stresset og ked af, at I går, og så lærer han det aldrig. Øh, wuuut? :shock: Ligesom hun jo også mente, at det ville være det bedste at fodre ham fremover med Frolic og sovs og kartofler. Jesus, altså. Såeh ... det er da meget rart at høre, at det ikke kun er os, der har fundet dem meget mærkelige.

 

Er det dem, der driver internatet, der kom med de "gode" råd? :shock: Det er da ret uheldigt, der skal jo nok være nogle, der tror, at de ved, hvad de taler om og følger deres råd, når de nu har et internat. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...