Hop til indhold

Hundebørn vs. menneskebørn


Potemis
 Share

Recommended Posts

Når først man ligger der mærker man ikke så meget til den del af det heller ikke at afføringen skydes ud med raketfart fordi man ikke var tømt før fødslen gik i gang. jeg havde det meste af fødeafdelingen stående og glo spændt ind i dybet da jeg fødte min sidste, de væddede såmænd om størrelsen på ungen og det var der også grund til da han var en "10 punder".

 

Det er langt være at se på end at være midt i det, synes jeg. Begge mine blev født uden bedøvelse og skrig og skrål, selvom den sidste fødsel var hård, så det kan sagtens lade sig gøre og behøver overhovedet ikke være så dramatisk, som det vi ser på TV. Havde jeg set disse udsendelser først, tror jeg ikke jeg havde lagt krop til at få børn!

 

 

Det tror jeg nok jeg er glad for at høre :-D så skal jeg ikke helt lade mig skræmme.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 444
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg håber din kone synes det er okay du smider billeder ind af hende. Derudover er hun ikke fed, hun er GRAVID. der er ikke et gram for meget fedt på hende.

 

Derudover synes jeg det er usmageligt at du ligger sådan nogle billeder ud, med den tekst du skriver til. Hvad skal andre bruge det til. Skal andre nybagte mødre, nu sidde og have dårlig samvittighed fordi de stadig vejer 15-10 eller 5 kg for meget efter fødselen ??

 

Altså.. jeg ved ikke.. nu er jeg ikke gravid. Og har ikke læst en eneste bog om det. Men det er vel ikke meningen, fra naturens side, at man skal tage så mange kilo på? Bevares, hvis jeg blev det.. så ville der være overvejende risiko for at det var det jeg gjorde..

Men jeg tager fx hatten af for en som Aslan(s mor) der synes hun var tyk inden, og derfor gør hvad hun kan for bare at holde den vægt så længe som muligt... Istedet for at lave en .. jeg-er-gravid-så-nu-giver-jeg-den-bare-gas-løsning. Hvilket jeg VIRKELIG selv ville være tilbøjelig til. "baby vil ha' kage!"

 

Eller hendes bryster. Jeg er heller ikke kommet meget videre.

 

Der er fandme også meget .. to take in.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jeg naturligvis altid. Så længe at folk besidder blot en smule selvindsigt. Dem der sidder med skyklapper på og fortsætter med dårlige undskyldninger i nord, syd og vest er man nødt til at gå hårdt til så de kan få et realitetschok. Hvis du er bekendt med Tony Robbins gør han det samme. Han kaster blot uventet et glas koldt vand i hovedet på folk. Det kan man desværre ikke gøre over internettet :cry:

"Man" er faktisk ikke nødt til noget som helst, der angår andre mennesker. Og nej, jeg er i den heldige situation, at jeg ikke kender Tony Robbins. Jeg ville hade at få smidt vand i hovedet, blot fordi jeg evt. havde en anden mening end denne guru.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg ændrer holdning når jeg finder, eller bliver præsenteret for, en holdning der er mere meningsfuld end den jeg har i dag. Det eneste jeg indtil videre er blevet præsenteret for fra din side er desperate opkast og ligegyldig kællingesnak.

 

 

 

Hvad er det ved min levevis der er bekosteligt for samfundet?

 

Kald det hvad du vil, det er jeg kold over, det generer mig ikke en skid. Dine holdninger til samfund og menneskesyn gør derimod - jeg skrev jo netop, hvorfor jeg ikke gider begynde at forklare og argumentere etc. med en type som dig. Alle, der har prøvet i denne tråd har ikke fået dig til at forstå noget som helst. Og min erfaring i livet har budt på hobetal som dig, som heller aldrig fattede en meter, uanset hvem de diskuterede med, og uanset hvor soleklar fornuften var i det, de blev præsenteret for. Så selvfølgelig ændrer du ikke holdning, du finder nemlig ikke, at andre, som mener noget andet end dig KAN sige noget meningsfuldt. Så næh, jeg gider sgu da ej bruge tid på det. Har du lyttet eller anerkendt fornuften i NOGET, som nogen i denne debat har forsøgt at forklare dig? Nej. Trods du er blevet præsenteret for rigtig meget sagligt, nuanceret og fornuftigt. Det kan slet, slet ikke trænge igennem. Så hvorfor skulle jeg dog gide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos emnet, så er småbørnsforældre med barnevogn eller klapvogn i supermarkedet altså en ret stor idiosynkrasi her. Aaaaaaarrrrgggghhhh, hvor de fylder. Og de har lissom en tendens til at være MIDT i alle gange, så man ikke kan komme forbi, og de flytter sig ikke. Næh, de har jo en baby, så de er vigtigere end alle andre og skal frem. I Ikea har jeg også observeret jeg ved ikke hvor mange småbørnsmødre, som også totalt ublu springer over med den der "jeg er vigtigst i verden, naturligvis, jeg har jo et BARN"-holdning. Der var en dag en kælling, der sprang over min mor og mig mens hun spydigt sagde "hovhov - jeg kom altså først". Hvilket hun overhovedet ikke gjorde, vi havde begge lagt mærke til, hvordan hun kom farende og næsten væltede alle andre på sin vej.

Min mor sagde så højt til hende, at nej, det gjorde hun ikke, men siden hendes liv og tid åbenbart var såååå meget vigtigere end vores andres, når hun så ublu var nødt til at springe over og tilmed være så fræk, så by all means, gå da endelig først. Det ville da være rart, at hun kom så hurtigt ud af butikken som muligt.

Hun blev overhovedet ikke flov eller sagde undskyld eller noget. Næh, hun strøg da bare hen til kassen først, helt kold i røven. Nydeligt eksempel, sådanne mennesker sætter for deres afkom, må man sige. De lyyyyyser da af at have masser af respekt og omtanke for andre, som de rigtig kan give videre, uhu. :roll:

Det du beskriver er virkelig ubehøvlet:evil: men jeg kan fortælle dig EN god grund til at køre midt på gangen: i hvert tilfælle når det gælder mine børn og børnebørn,,,, DE SMÅ er kleptomaner, som ikke kan kende forskel på dit og mit,,, midt på gangen kan de ikke nå noget:slem: men det er ikke nogen undskyldning for ikke at være høflig:blink:

 

det

Link til indlæg
Del på andre sites

Kald det hvad du vil, det er jeg kold over, det generer mig ikke en skid. Dine holdninger til samfund og menneskesyn gør derimod - jeg skrev jo netop, hvorfor jeg ikke gider begynde at forklare og argumentere etc. med en type som dig. Alle, der har prøvet i denne tråd har ikke fået dig til at forstå noget som helst. Og min erfaring i livet har budt på hobetal som dig, som heller aldrig fattede en meter, uanset hvem de diskuterede med, og uanset hvor soleklar fornuften var i det, de blev præsenteret for. Så selvfølgelig ændrer du ikke holdning, du finder nemlig ikke, at andre, som mener noget andet end dig KAN sige noget meningsfuldt. Så næh, jeg gider sgu da ej bruge tid på det. Har du lyttet eller anerkendt fornuften i NOGET, som nogen i denne debat har forsøgt at forklare dig? Nej. Så hvorfor skulle jeg dog gide.

 

Så det du siger er at jeg er en idiot fordi jeg nægter at dele din holdning, men du er et geni fordi du tilsviner, ignorerer eller gør grin med min? Du er nu engang et forunderligt væsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du formår virkelig at se negativt på det meste. Se det dog som en motivation for at det rent faktisk kan lade sig gøre.

 

Det er vel de færreste der er i tvivl om det kan lade sig gøre at tabe sig efter en fødsel, men tak fordi du oplyser os.

 

Kæft jeg ville blive pisse gal hvis min kæreste begyndte at blande sig i min vægt efter at jeg havde født vores fælles barn. Ja, han må da hjertens gerne ytre sin mening på en pæn måde, ala "Kan du snart passe dit tøj fra før graviditeten?" Men begyndte han at fremture med noget som helst diktatorisk, ville jeg æde ostepops og rittersport, bare sådan i ren trods.

 

Nu er jeg velsignet med et stofskifte der er pænt velkørende, så har aldrig været i nærheden af at være overvægtig - men er helt sikker på at pres fra kæresten absolut ikke ville virke fordrende på min lyst til vægttab, hvis jeg var.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså.. jeg ved ikke.. nu er jeg ikke gravid. Og har ikke læst en eneste bog om det. Men det er vel ikke meningen, fra naturens side, at man skal tage så mange kilo på? Bevares, hvis jeg blev det.. så ville der være overvejende risiko for at det var det jeg gjorde..

Men jeg tager fx hatten af for en som Aslan(s mor) der synes hun var tyk inden, og derfor gør hvad hun kan for bare at holde den vægt så længe som muligt... Istedet for at lave en .. jeg-er-gravid-så-nu-giver-jeg-den-bare-gas-løsning. Hvilket jeg VIRKELIG selv ville være tilbøjelig til. "baby vil ha' kage!"

 

Det er rigtigt. Man skal selvfølgelig spise mere end normalt da det kræver energi at bære og udvikle en baby. Men der er ikke nogen grund til at spise sig fed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Dina, jeg bliver helt flov:oops:, men jeg kan betro dig, at når jeg står ved siden af en børnefamilie i brugsen, og vognen er fyldt med slik og sodavand, og ungerne har hver deres pose slik i hånden, så har jeg den største lyst til at rive deres varer op af vognen og råbe, det er altså mega usundt, det I har købt. I burde købe gulerødder i stedet for.

 

Men som det "pæne" menneske jeg er, gør jeg det jo ikke.

Tanker er heldigvis toldfri! Og jeg har det faktisk på samme måde - selvom jeg er lidt mindre pæn for det meste.

Redigeret af Dina
Sjusk!
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg glad for at læse at du ikke gør. Man river jo hellere ikke smøgen ud af munden på folk og siger det er usundt.

 

Jeg har tidligere skrevet herinde i forbindelse med alt muligt andet, at jeg har lidt af svær bulimi, og når jeg har stormet supermarkedet rundt og kastet tonsvis af kager og slik og is og cola og chips ned i vognen for knap 1000 kr, ja så har folk sikkert også tænkt deres. Jeg var enten blevet skringerede rasende eller begyndt at tudbrøle hvis nogen havde sagt noget, og så havde jeg nok bare købt endnu mere slik.

Men har da heldigvis aldrig oplevet at folk siger noget, og det kan man også lige våge på. Det ville være SÅ uhøfligt. Folk må købe lige hvad de ville.

 

Nu skrev jeg børnefamilie, fordi jeg synes, det er synd, at man tillader børn at få det usunde. Hvad voksne mennesker foretager sig, generer mig ikke så meget, selvom jeg synes, det ville være klogere at lade det usunde stå og holde op med at ryge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
også min tanke, men engang jeg gav udtryk for at en debat havde taget en helt anderledes drejning, fik jeg af flere at vide at det var der intet galt i og det var underligt at man ikke kunne klare at debatten ikke endte som man ønskede. Øh okay, så denne gang har jeg blot holdt mund :sut:

 

Hvis Hundeforum har årlige debat-awards, så må denne da være en klar vinder som "tråd, der er gået mest off topic overhovedet". Har ikke set en tråd, som i i så ekstrem grad fik lov at ændre kurs på såååå mange sider herinde før. Wow.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Man er jo nødt til at gøre hvad man kan for at skabe lidt glæde i folks liv, nu de tilsyneladende har det så hårdt. Et foto af mig uden tøj på kan gøre de fleste varme om hjertet her i denne kolde tid :slem:

 

Hold da KÆFT, for en usmagelig selvglæde du præsterer. På den virkelig, virkelig usympatiske måde. Nu skal jeg afholde mig fra at sige ærligt, hvad jeg mener om det billede af dig uden trøje. Men det er IKKE positivt - overhovedet. Udfra en totalt nøgtern æstetik. Din attitude oveni og dine ord gør det endnu mere ucharmerende. Bvadr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da KÆFT, for en usmagelig selvglæde du præsterer. På den virkelig, virkelig usympatiske måde. Nu skal jeg afholde mig fra at sige ærligt, hvad jeg mener om det billede af dig uden trøje. Men det er IKKE positivt - overhovedet. Udfra en totalt nøgtern æstetik. Din attitude oveni og dine ord gør det endnu mere ucharmerende. Bvadr.

 

Det er jeg ked af at høre. Jeg må straks ud i køkkenskabet og finde noget jeg kan trøstespise :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg er skræmt fra vid og sans, manglende evne til at se sine fejl og laster...skræmmer livet af mig! Men jeg begynder at forstå dem, de perfekte mennesker med deres kommentarer. Før ledte jeg efter et kækt modsvar, nu leder jeg efter trøst til de stakler.

 

Enig. Det er også noget af det mest skræmmende jeg kender til, folk uden selvkritik, samvittighed i forbindelse med hvad man kan tillade sig at sige til andre og evne til at kigge indad - såvel som empati og den slags ting. Og generel holdning om, at de har alle svarene, mens alle andre er idioter.

Egenskaber, som alle er kendetegnende for psykopater, i øvrigt.

Ikke at Jonas er det, det ved jeg intet om, så det siger jeg ikke, vil jeg lige understrege. Men de der er godt nok ikke nogle charmerende træk at have i det hele taget, og opdager man, at man render rundt og opfører sig, så det der er kendetegnende, så bør man seriøst arbejde med sig selv. Puh. For så er man altså på vej i en rigtig ærgerlig retning, som har fællestræk med nogen ligeledes meget ærgerligt.

Jeg er så mere "kold" end du, Petrine, det har jeg måttet lære at være på den hårde måde, fordi jeg faktisk har haft psykopater inde på livet i min familie og måtte lære en masse om dyssocial personlighedsforstyrrelse (som psykopati egentlig hedder) for at kunne genkende det, tackle det og undgå det - jeg har ikke længere ondt af den slags mennesker. Fordi det altid er omgivelserne, der lider under deres måde at opføre sig på, de selv gør ikke. Netop fordi de overhovedet ikke evner at opdage eller indse, at de gør noget, som er forkert. De aner det ikke. De tromler bare videre og nedgør alle andre, mens de fremhæver sig selv som de evigt perfekte.

For andre virker deres liv så sølle og som noget, man skulle have ondt af, ja. Men det synes de jo ikke selv, de kan ikke se det, de synes bare, de er fuldendte og pragtfulde. Og de bruger HELE verden til konstant at afstive den holdning.

Så nej, jeg kan ikke have ondt af folk med sådanne holdninger. Jeg holder mig bare langt væk fra dem, for de er ikke sunde at omgås. Og man KAN ikke hjælpe dem eller lave om på det, uanset hvor meget man prøver. Ligesom man heller ikke kan diskutere med dem overhovedet. Man gør bare bedst i at løbe - langt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber også at du engang kommer til at fatte det jeg skriver. Gerne på din egen krop :klap:

 

Touche! :-D

 

Jeg forstår fint det du skriver, så medmindre du mener andet end det du skriver, er jeg helt med. Det er din tilsyneladende manglende forståelse af at det hele er mere kompliceret end du gør det til, jeg reagerer på.

Når du f.eks. sidestiller at være slank med at se godt ud og bruger dette som et af argumenterne for at overvægtige burde være motiverede til at tabe sig, er jeg røget af i svinget. Hvad har at "se godt ud" med ægte livskvalitet at gøre..

 

Men nok om det, vi bliver sikkert ikke enige alligevel og fred med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Damn. Må være anseelige mængder junk du fik skovlet ind. Fik du det ikke helt enormt skidt af det?

Ej nu får jeg helt vildt dårlig man-burde-også-samvittighed. For i modsætning til utroligt mange (åbenbart), så er det bare et spørgsmål om at jeg hader at løbe og elsker kage. Det tør jeg godt stå ved..

 

 

Ej jeg elsker virkelig virkelig kage. Og nu har jeg VIRKELIG lyst til en trøffel. Fandens

 

Psst.. Jeg har bagt rosinboller og en strid brownie her til formiddag, der er "kun" 400g chokolade i... Hvis den ikke bliver spist kan du få resten og lave romkugler af

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter at have fulgt med på sidelinien og set tråden dreje længere og længere væk fra emnet kan jeg konstatere min samvittighed bliver sort som kul...

For det første skal jeg ikke have nogen børn (mine forældre er dog nok forholdsvis ligeglade eftersom de ikke er her mere) og jeg er sgu også for fed og for doven - og alt for glad for nemme/usunde løsninger.. Og så elsker jeg Cola Zero..

 

Må straks på loftrummet og hive min kondicykel frem og storme mod livsglæde, flad mave og plus på samfunds-kontoen...

Shit jeg skal cykle længe, har lige spist en kage... FÅÅRRRK.

 

Nåh spøg til side, går sgu op og henter jernhesten..

Link til indlæg
Del på andre sites

Touche! :-D

 

Jeg forstår fint det du skriver, så medmindre du mener andet end det du skriver, er jeg helt med. Det er din tilsyneladende manglende forståelse af at det hele er mere kompliceret end du gør det til, jeg reagerer på.

Når du f.eks. sidestiller at være slank med at se godt ud og bruger dette som et af argumenterne for at overvægtige burde være motiverede til at tabe sig, er jeg røget af i svinget. Hvad har at "se godt ud" med ægte livskvalitet at gøre..

 

Men nok om det, vi bliver sikkert ikke enige alligevel og fred med det.

 

Når jeg siger slank mener jeg ikke nødvendigvis slank som en ål hvor alle ribbenene stikker ud. Det var ikke for at pådutte nogen noget. Men jeg havde da absolut opfattelsen af at de fleste der er fede gerne vil tabe sig blandt andet for at se bedre ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

og så er det jeg tænke, fedtemadder, den slags sidder min mors mand også og spiser. Jeg begriber det ikke. Jeg ville kaste op og blive syg og dårlig hvis jeg indtog rent fedt, fordi jeg ikke er vant til det. Men dermed ikke sagt at jeg er slank. Men jeg tror man førhen indtog langt mere fedt end man gør i dag, i dag indtager man langt mere sukker end fedt. Så kan man så altid diskutere hvad der er værst.

 

Ja der er jo dem der mener, at fedt og kød mætter bedst, og så spiser du mindre,,,,, men mæthed og tilfredshed er vigtig, hvis du ikke opnår tilfredsheden når du spiser, så spiser du mere. i mange år er der blevet sagt at vi skulle spise brød, pasta og ris i store mængder, frem for kød og fedt, men det er faktisk en fejl, ifølge den nye forskning, det er måske ikke det gode stykke chokolade, men den "sunde ostemad" som er problemet,,,, det er faktisk forvirrende, for de kloge er slet ikke enige, og vi kan kun følge vores egen overbevisning,,,,, det værste er jo hvis man får " jojo vægt"

Har hørt om mange overvægtige som faktisk var sundere end mange tynde.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er jo dem der mener, at fedt og kød mætter bedst, og så spiser du mindre,,,,, men mæthed og tilfredshed er vigtig, hvis du ikke opnår tilfredsheden når du spiser, så spiser du mere. i mange år er der blevet sagt at vi skulle spise brød, pasta og ris i store mængder, frem for kød og fedt, men det er faktisk en fejl, ifølge den nye forskning, det er måske ikke det gode stykke chokolade, men den "sunde ostemad" som er problemet,,,, det er faktisk forvirrende, for de kloge er slet ikke enige, og vi kan kun følge vores egen overbevisning,,,,, det værste er jo hvis man får " jojo vægt"

Har hørt om mange overvægtige som faktisk var sundere end mange tynde.:hmm:

 

Vigtigst af alt skal man blot indtage mindre end man forbrænder. Så taber man sig uanset hvad det er man spiser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...