Hop til indhold

Vask af hund


Gæst kleo
 Share

Recommended Posts

Vil folk mon betale for at få deres hund vasket? jeg tænker ikke sådan fancy med klip og trim m.m. men bare en omgang vask og gennembørstning?

Hvis de vil hvad vil de så give for det?

:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis mine hunde ellers egenede sig til at blive vasket af fremmede, så betalte jeg mig gerne fra det -for en rimelig pris ;-) Jeg er virkelig ikke stor fan af det der hundebadnings noget... :engel:

 

Tænker at en rimelig pris ville være 200-250 for hunde af mine størrelse, mere ville jeg i hvert fald ikke give, bare for en vask, tror jeg :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis forholdene var gode og i nærheden, så ville jeg godt betale for leje af faciliteterne, men jeg ville selv vaske, tørre og fønne, da tøserne kun kommer i bad op til en udstilling og der er ikke helt ligegyldigt hvordan det bliver gjort med tørring og føn.

 

God forhold=hæve/sænkebadekar, varmt vand, gulvvarme, varme i lokalet, trimmebord og rigtig blower samt naturligvis kun mig og tøserne til stede (ikke mange hunde samtidigt).

 

Jeg har intet imod at vaske hunde, men den vaskestilling jeg skal være i (har bruseniche og svag ryg) gør mig skør og rengøringen i hele huset bagefter vil jeg gerne slippe for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis mine hunde ellers egenede sig til at blive vasket af fremmede, så betalte jeg mig gerne fra det -for en rimelig pris ;-) Jeg er virkelig ikke stor fan af det der hundebadnings noget... :engel:

 

Tænker at en rimelig pris ville være 200-250 for hunde af mine størrelse, mere ville jeg i hvert fald ikke give, bare for en vask, tror jeg :hmm:

 

 

hunde i vores str. med let klip og vask og blower koster mellem 500 og 900 ved de forskellige frisøre det stiger hele tiden id en brance synes jeg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil folk mon betale for at få deres hund vasket? jeg tænker ikke sådan fancy med klip og trim m.m. men bare en omgang vask og gennembørstning?

Hvis de vil hvad vil de så give for det?

:hmm:

 

 

kan ikke huske hvor jeg har læst det men mener på et tidspunkt et sted de havde sådan et stor badedag hvor folk kunne komme og få badet deres hunde mod betaling det var vidt okay i prisen og vidst helt vildt populært men kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg læste det..

 

jeg ville gerne betale 250 kr pr vask dog ville jeg gerne mængderabatter ved flere hunde hihi :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos vores pension ligger priserne mellem 200-500,- afhængig af størrelse på hund og pelslængde. Jeg ville sådan set gerne betale de kr. 200 kr for vores korthårede hund, men han er panisk bare vi finder haveslangen eller en vandekande frem, så han må nøjes med "kludevask" derhjemme, så han ikke får traumer. Men priserne er rimelige synes jeg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville så aldrig bruge nogen, mine hunde ikke kendte godt.Har kun haft en hund på salon, hun var over 2 år, da jeg fik hende og kendt med denne salon.Det var Hundekliptoteket i Gentofte og ejeren døde for mange år siden.

Jeg vasker selv og hvis hunden skal udstilles, er den trimmet i forvejen.

Og jeg udstiller kun Freddy der er hvid, som regel og han vaskes aftenen inden.Ellers vil han møde op i en mudderlignende farve. Her foto fra netop fyldt 2 år fra Reg. 1 Dinner skue i Slangerup .Jan. 2012 og han fik exelent. Dog ikke placeret.

396280_287894397934693_100001424067126_827382_2105197235_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøgte engang at finde en hundefrisør som ville bade Futte (da han var blevet gammel, jeg syntes at det var synd at han skulle op i badekarret), men det var fuldstændig umuligt, ingen ville vaske de store hunde :cry: Jeg ved ikke hvorfor :vedikke: Den eneste som ellers gerne havde villet havde fået gigt i hænderne, så hun kunne kun klare de små hunde :genert:

 

Jeg ville helst et sted hvor jeg selv måtte være tilstede samtidig (jeg afleverer ikke min hund til nogen! :oops:) og ville gerne give omkring 300-350,- for en vask og tørring :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville så aldrig bruge nogen, mine hunde ikke kendte godt.Har kun haft en hund på salon, hun var over 2 år, da jeg fik hende og kendt med denne salon.Det var Hundekliptoteket i Gentofte og ejeren døde for mange år siden.

Jeg vasker selv og hvis hunden skal udstilles, er den trimmet i forvejen.

Og jeg udstiller kun Freddy der er hvid, som regel og han vaskes aftenen inden.Ellers vil han møde op i en mudderlignende farve. Her foto fra netop fyldt 2 år fra Reg. 1 Dinner skue i Slangerup .Jan. 2012 og han fik exelent. Dog ikke placeret.

 

Er det dig selv som handler ham???

Han er fin :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Black GSD

Ja, desværre er det mig selv der handler ham nu. Og det var mig der på sidste udstilling fik en kritik med "Handling was not as good as the dog".Dog fik han Res. Cert. og 4 bedste han i racen. Og dommeren havde virkelig gang i masser af blå og gule bånd, som om de danske cocker var så dårlige.

Han har aldrig været til handlertræning, har ingen bil.Så prøver herhjemme,men han er sådan lidt spøjs, fordi han ikke kan klare når jeg står foroverbøjet over ham, trods træning.

Jeg har kunstigt knæ og kan og må ikke ligge på det til opstilling af ham på gulvet.

Det var meningen ,at min veninde, der stiller ham op her på fotoet skulle handle ham, men han opfører sig som om hun lige har tæsket ham i ringen. Hun ejer hans far. Som vel snart har 10 championater af de gode svære.Og som på sidste Spanielklubudstilling blev bedste champion han begge dag i god stærk konkurrence,..

Min forrige han stillede sig selv, og da havde jeg ikke slidgigt i begge knæ og ryg- Lidt surt at det er mig der trækker hunden ned ved ikke at stille den korrekt..

Link til indlæg
Del på andre sites

ville gerne give omkring 300-350,- for en vask og tørring :5up:

 

:shock:

 

Zamzam kostede 400 kr - for vask, føn og fin børstning. Da han begyndte at komme hver uge, faldt prisen til 200,- (ret smart system, for da han kom hver uge, var han jo en del nemmere), grine lidt af jer med store pelsmonstre, der tror 300 er en ok pris.

 

Jeg brugte 4 timer på at vaske Zamzam selv, så jeg betalte glad for det, han var fin og lækker, fik også klippet negle. HVIS !!!! jeg ville udstille, så ville jeg gerne betale igen, men sådan almindeligt sports-hunde, tror jeg ikke ret mange vil betale, hvad det koster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror københavner-prisen er omkring 700+ for en hund som Motor, tager måske en halv time at vaske ham og så omkring 3-4 timer at få ham tør. Man skal nok sætte prisen efter pelsen, du kan søge på hundefrisører, så kan du tit se hvad de tager for de forskellige racer (vask og tørring, ikke noget med udstillingsklip/klargøring, det koster vist ekstra).

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

 

Zamzam kostede 400 kr - for vask, føn og fin børstning. Da han begyndte at komme hver uge, faldt prisen til 200,- (ret smart system, for da han kom hver uge, var han jo en del nemmere), grine lidt af jer med store pelsmonstre, der tror 300 er en ok pris.

 

Jeg brugte 4 timer på at vaske Zamzam selv, så jeg betalte glad for det, han var fin og lækker, fik også klippet negle. HVIS !!!! jeg ville udstille, så ville jeg gerne betale igen, men sådan almindeligt sports-hunde, tror jeg ikke ret mange vil betale, hvad det koster.

 

Nu er mine altså heller ikke ligefrem pelsmonstre, faktisk er de alle sammen ret moderat pelset for deres race/r -i hvert fald i forhold til "standarten" i dag.. :blink: Men jeg er nu også godt klar over at jeg aldrig vil kunne gå ind til en autoriseret hundefrisør og få dem vasket for de 200-250kr. jeg vil give for en helt almindelig vask og børstning, så blandt andet derfor har jeg aldrig arbejdet i at få andre til det.

 

Skulle de toptrimmes til udstilling, var det en anden sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne sagtens komme i tanke om at få Chinook vasket og børstet "professionelt". Han er lidt bølvet at have i en brusekabine og det ender altid med at hele badeværelset og jeg er smadret ind i lange sorte hår. En gang imellem ville jeg ønske at han var en lille hund og specielt, når han skal have et bad, ville det være rart med krummelure-piller.

Det er ikke så tit han er i bad, men jeg vil godt give omkring 4-500 for en vask og tørring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...