Hop til indhold

Foderundersøgelse, er I friske??


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

  • Svar 181
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

pt er jeg ved at køre Charlie over på Taste of the Wild fra Orijen.. Som supplement får han nogle gange om ugen noget Lukullus vådfoder (varianterne med kanin er klart favorit, så oftes dem)..

Hvad er det for en variant? Den er ny for mig ;-)

Mente du Region Red varianten fra Orijen?

 

Orijen og TOTW er mig bekendt to forskellige fodermærker ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bhagavan

Fodrer sådan lidt skiftevis med:

TOTW-High Prairie

WB- Wild Pacific, Wide Plain og Green Valley

 

Især Wild Pacific varianten sætter gang i smaskelydene.....

Jeg synes den dufter mindre godt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodre med Orijen, regional red (farvoritten) eller Orijen, 6 fresh fish.

10g pr. kg til en steriliseret tæve.

Hun vejer10 kg. Så hun 50g til morgen og 50g til aften.

 

Det godt nok ikke meget mad :shock: Ændre det sig så meget når motoren bliver fjernet? Hold da op.

 

Charlie vejer 6 kg, og jeg supplere med vådfoder nogle gange om ugen, godbider en masse og tyggeting ad libitum.. Han får 100 g orijen om dagen oveni?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det godt nok ikke meget mad :shock: Ændre det sig så meget når motoren bliver fjernet? Hold da op.

 

Charlie vejer 6 kg, og jeg supplere med vådfoder nogle gange om ugen, godbider en masse og tyggeting ad libitum.. Han får 100 g orijen om dagen oveni?

 

det er forskelligt.. basse (som var tynd) tabte sig 3 kg, efter hun blev ordnet.

hun fik foder svarende til en hund på 10 kg mere, og riti meget menneskemad samt godbidder ved siden af..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne / Holly.
Det godt nok ikke meget mad :shock: Ændre det sig så meget når motoren bliver fjernet? Hold da op.

 

Charlie vejer 6 kg, og jeg supplere med vådfoder nogle gange om ugen, godbider en masse og tyggeting ad libitum.. Han får 100 g orijen om dagen oveni?

 

Det kan jeg ikke svare dig på.

Jeg begyndte først, at fodre med Orijen, da Holly var blevet steriliseret.

Forinden da havde jeg afprøvet et utal af mærker b.la Hills og Specific. Holly havde nærmest anorektiske tendenser, inden jeg skiftede til Orijen.

Og nej 100g dagligt er bestemt ikke meget. Men hun trives og har for andet år holdt vægten på 10kg på trods af sterilisering. Dyrlægen roser for en velernæret hund.

Heldigvis er hunde forskellige og har da også set hunde der overhovedet ikke trives på Orijen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det godt nok ikke meget mad :shock: Ændre det sig så meget når motoren bliver fjernet? Hold da op.

 

Charlie vejer 6 kg, og jeg supplere med vådfoder nogle gange om ugen, godbider en masse og tyggeting ad libitum.. Han får 100 g orijen om dagen oveni?

Løverne har en høj forbrænding og aktivitetsniveauet er også højt.. Beethoven får fast 300 gram tørfoder.. Vidan som er noget højere men slankere får 300 gram + 100 gram spæk... Blaster er kastreret og får 150 gram.. Plus de får forskellige søg osv i løbet af dagen.

 

Jeg fodrer lige i øjeblikket med 1/4 arion, 1/4 gold select 1/4 RC mother and baby starter og 1/4 RC small dogs junior.. Det får de alle sammen pånær drægtige tæver og hvalpe som får rent mother and baby starter.

Jeg skifter jævnligt når jeg hører godt om et foder..Har lige prøvet James Wellbeloved som jeg ikke var begejstret for..Det tabte de sig på..Og også orijen 80/20 som de sked helt utroligt af, samt begyndte at æde lort..Så det blev også droppet.. Vi ender næsten altid tilbage på Royal Canin som er det jeg synes de fungerer bedst på

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...