Hop til indhold

Legetøj? hvor meget har din hund?


Kipper
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome
Nå ja, jeg glemte jo noget! Vi har også masser af legetøj med piv i, som ligger helt ubrugte på en hylde! Iso er nemlig dødbange for piv'ere, og nægter at ta' dem... :lol:

 

Hahahaha - sjaw. Iso er en rigtig pivskid :mrgreen:.

Mine elsker piv, og endnu mere sådan "rigtige" lyde som f.eks. de fugle, de har med fuglefløjtelyd i. Min mors Marx, han myrder pive-funktionen på ti minutter, og så leger han videre med bamsen. Han skal bare lige sikre sig, at den er helt død først, fnis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har ikke særligt meget mere.

Vores gamle hund Speedy passede rigtig godt på sit legetøj, men så fik vi Bella, som ødelagde en hel del af det.

Da hun så var ude over ødelæggelses alderen , så fik vi Tulle, som fortsatte hvor Bella slap.

Nu er Tulle så blevet meget bedre, ( undtagen til tøjdyr, de får hevet indmaden ud ) men nu er Obie kommet ind i huset og har allerede ødelagt to bolde Tulle fik i fødselsdagsgave sidste år.

Så her er status:

2 meget massive gummibolde

2 aktivitetscentre

2 fodbolde

1 gummi friisbee

3 aktivitetsbolde

Diverse plydsdyr, med og uden indmad

Og 2 pivedyr uden piv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har 2 kasser stående fremme, som hun selv råder over og leger med hver dag. Primært pivdyr, slaskedyr, frisbees og genbrugsbamser. Derudover har hun i skabet en kasse træningslegetøj (forskellige bolde og trækketing lavet af diverse skind). De kommer kun frem 1-2 gange om ugen og bliver lagt vææk med det samme vi er færdige med træning. Og så har hun 3 ninna ottosen spil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi købte et tons legetøj da vi skulle have Simba. Det hele skulle være så fint og pædagogisk korrekt og jeg skal komme efter jer. Så fik vi dyret hjem. Han gik så ned i baghaven og fandt sig et stykke brænde i stakken. Legetøjet gad han ikke rigtig. Så fik vi Zigsa sidste efterår. Hun kiggede på legetøjet, fandt sig en plysbamse, Simba har flået indmaden ud af. Den kastede hun sin kærlighed på. Resten ligge stadig bare ude i kurven :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Vi købte et tons legetøj da vi skulle have Simba. Det hele skulle være så fint og pædagogisk korrekt og jeg skal komme efter jer. Så fik vi dyret hjem. Han gik så ned i baghaven og fandt sig et stykke brænde i stakken. Legetøjet gad han ikke rigtig. Så fik vi Zigsa sidste efterår. Hun kiggede på legetøjet, fandt sig en plysbamse, Simba har flået indmaden ud af. Den kastede hun sin kærlighed på. Resten ligge stadig bare ude i kurven :mrgreen:

 

Hehehe. Det er altså sjovt med deres præferencer. Charlie kræver, at ting er af stof eller plys, ellers har man kun foragt til overs for dem. Lige da jeg fik ham, så troede jeg, at jeg kunne kaste en pind, når vi var ude på ture eller sådan, fordi han jo hurtigt var frygteligt glad for at jeg kastede hans plysfrisbee i haven eller sådan noget. Han stod bare bomstille og gloede på mig, sådan "en pind. En PIND??!? Du må da være idiot. Adrk, den er jo ... naturlig!!" Buster har heller ingen interesse for pinde eller blade eller noget. Næh, det skal være købt, ellers er det ikke legetøj. :rolleyes: Det er jo så meget godt, fordi jeg så ved, de ikke får pindesplinter i halsen, så det generer mig ikke. Jeg undrer mig bare lidt.

 

Bolde forstår Charlie og Buster heller ikke overhovedet. Er det kugleformet, så er det uforståeligt. Tennisbolde, gummibolde, selv plysbolde kan man bare ikke interessere sig for. De kan løse selv de mest avancerede Nina Ottosen-spil, hvor der skal skubbes, drejes og løftes for at få fat på godbidderne - ligesom de kan napse godbidder fra en flydende ting på vand i børnebadekarret, løfte kopper på gulvet med godbidder under og andet snedigt. Men en bold, som man skal daske til, så den triller, og godbidderne falder ud? DET er ikke til at lære, det forstår man simpelthen ikke. :vedikke:

Min mors Marx er til gengæld bold-elsker. Han har overtaget godbidsbolden. Og tennisbolde og ruffwearbolde og alt rundt er i høj kurs derovre. Når Buster og Charlie ser ham lege med bolde, så kigger de også, som om han laver et eller andet virkelig avanceret, som er helt hinsides deres fatteevne. Det er altså sært. Mine hunde er bold-blinde. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Albert

Albert har ikke så meget endnu. Hans tidligere hundemor havde slet ikke givet ham noget som helst med, da hun indleverede ham på internatet.. hverken kurv, snor, tæppe eller noget som helst.

 

Så indtil videre har vi kun invisteret i:

 

4 tennisbolde, hvoraf de 2 allerede har måtte lade livet for Alberts bisser

2 tove med knuder på.. 1 stort og et mindre. men dem er han også godt i gang med at splitte af

10 badeænder der piver - tilbage er der dog kun 8 efter Albert har været i gang

1 Aktivitetsbold, hvor der kan komme guffere i

1 Gummibold på snor - Den kan man BARE kaste langt med :slem:

1 tov med tennisbold på - dog er tennisbolden død og tilbage er så tovet.

 

Så det er hvad han har/havde indtil nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Ina har aldrig rigtigt gidet legetøj, så det er Sonne der har lidt hos os ;)

 

Sonne har dog helleri kke det store, da han ødelægger det :D Lige nu har han en sokkebold, som min kæreste har lavet. Så har han en aktivitetsbold, to tove og et gennemtygget plastigben;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...