Hop til indhold

Lugter lidt af hvalpefabrik.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome

Klamt, opfatter den præcis som dig, ja. Kan man ikke skrive en kommentar derinde og advare folk? Hm, den sletter sælger vel bare igen, men alligevel. Øv, mennesker altså. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Klamt, opfatter den præcis som dig, ja. Kan man ikke skrive en kommentar derinde og advare folk? Hm, den sletter sælger vel bare igen, men alligevel. Øv, mennesker altså. :evil:

 

Ja, håber virkelig ikke, at nogen er så dum, at de ikke kan se en sammenhæng.:evil:

Sidste gang den var i skrev jeg og spurgte om den skulle bruges til avl, siden den ikke måtte være steriliseret. Fik selvfølgelig ikke noget svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Lap??

 

Det er måske en helt særlig blanding af lapphund og labrador, der ønskes. De har nok ivrige købere stående i kø efter hvalpe af den blanding. Vorherrebevares. Suk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen og så søge efter en fødemaskine? Er folk da bare helt væk fra vinduet, hvis de ikke kan se, hvordan andre kæmper med at komme af med deres tvilvlsomme afkom på sådanne sider:stupid: hvis man skal starte en god og indbringende forretning, er det da super smart, at undersøge afsætningsmuligheder, omkostninger osv inden man starter op - og i dette tilfælde skal man knap have afsluttet 5. klasse før man kan se, at der ikke er et sundt forretningsgrundlag:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lugter langt væk af hvalpefabrik..

 

Desværre er det jo en nem løsning...

 

Der er jo mange som giver deres hund væk når de ikke lige gider dem mere, fordi de skal have børn, flytte eller får nyt job.. Så kan de tænke om sigselv at de jo ikke fik hunden aflivet "Nej nej den kom ud på en gård at leve"... Og vi ved jo alle at når en hund kommer ud på landet SÅ får den det godt!!!!

 

Ofte er det også folk som ikke tænker over kvalitetsfoder, så foder penge bruger de ikke meget af, hundene kommer ikke til dyrlægen, er de syge bliver de aflivet, sandsynligvis af ejeren selv.. Så det kan faktisk godt være en forretning at være hvalpehandler, uden omtanke for hundens helbred...

 

Det kan IKKE betale sig at være en sund og ærlig opdrætter, de tjener intet.. Men en hvalpefabrik kan faktisk tjene okay fint, netop fordi der intet bruges på dyrlæge og den slags.. Desværre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Shii... der skal jo være et kundegrundlag, og det mener jeg simpelthen ikke er der er til den slags hvalpe. Jeg kigger jævnligt salgssider som DBA og G&G, og der er jo oceaner af den slags hvalpe til salg, som regel kommer der nye til hver dag. Og ca et år efter kommer mange af hundene på samme sider igen, pga dårlige undskyldninger som flytning allergi og så videre. Tror altså markedet er ved at være mættet for den slags hunde. Og derfor tror jeg:vedikke: at nogen af disse hundefabrikker brænde inde med deres hunde. Og så stopper hele ideen jo i at producere, hvis ikke der kan findes købere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Shii... der skal jo være et kundegrundlag, og det mener jeg simpelthen ikke er der er til den slags hvalpe. Jeg kigger jævnligt salgssider som DBA og G&G, og der er jo oceaner af den slags hvalpe til salg, som regel kommer der nye til hver dag. Og ca et år efter kommer mange af hundene på samme sider igen, pga dårlige undskyldninger som flytning allergi og så videre. Tror altså markedet er ved at være mættet for den slags hunde. Og derfor tror jeg:vedikke: at nogen af disse hundefabrikker brænde inde med deres hunde. Og så stopper hele ideen jo i at producere, hvis ikke der kan findes købere.

 

Der er ALTID købere for disse hunde.. Og "Brænde inde med hvalpe" er ikke noget de kender til... Hvis hunden ikke sælges, så aflives den jo bare... Der er jo ingen etik eller moral...

 

Alle de piger som gerne vil have en lille "mode hund", og intet kender til hunde ser en hund til lets say 6000 kr i stedet for en til 13.000 kr... Selvfølgelig er der folk der falder for det, og det vil der altid være.. Desværre... Du skal huske at på et kuld hvor udgifterne har været absolut minimale, skal de ikke sælge mere end en maks to hvalpe for at få et overskud, og resten aflives når de ikke længere er søde og nuttede og kan sælges!

 

Jeg ved til dette fordi her i Holland er det faktisk helt normal at være "hvalpefabrik"... Det er sågar et velkendt sted som hedder "Hvalpe fabrikken" (Det er altså deres "kennel navn" hvis man kan kalde det en kennel, de har ikke stamtavler)... De får alle mulige forskellige slags hvalpe, og afliver dem de ikke kan få solgt... Helbred tænker de ikke over, og de er ligeglade om deres købere ved hvad de køber... Jeg stiftede bekendtskab med dem fordi de også sælger huskies, og jeg tænkte med sådan et navn kunne det da umuligt VÆRE en hvalpefabrik.. Men det er det altså... Og da jeg ringede og spurgte til de huskies han havde til salg sagde han åbentlys at "Han havde lige solgt den sidste, men fik nye hjem på tirsdag, så vi kunne bare komme"... Han sagde åbentlys at de aflivede hvalpene hvis de ikke blev solgt, eller ikke kunne bruges i avl... De fleste af dem kan jo så bruges i avl.. For ham var det jo ligegyldig om tæven var 8 mdr eller 2 år når hun blev drægtig...

 

Nå pointen er at der vil altid være et marked, fordi der altid vil være folk som ikke tænker sig om før de køber en hund... Heldigvis har du helt ret i at det bliver færre og færre, og man kan da kun håbe du har ret... Desværre er jeg bare ret sikker på der stadig er rig mulighed for at tjene penge som hvalpefabrik...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker lige på hundene fra Års, også en hvalpefabrik. Har hørt, at de blev fodret med svinepiller, også nok billiegere, og vel derfor de var så magre. I sidste uge skete en ulykke på Tysk mororvej med en stor lastbil, Den var fuld af hvalpe til vist Belgien Disse var dog chippet og havde pas.

 

[h=6]Hundetransport forulykket - det ufattelige ved denne transport er, at den er "lovlig".

 

113 hundehvalpe befinder sig i øjeblikket i en slags "nødherberge"hos brandvæsenet i Schifferstadt (Rheinland-Pfalz).

Således endte en tvivlsom hundetransport på vej fra Slovakiet til Belgien med en last på 120 hvalpe af forskellige racer. Hvalpene var på vej til hundehandlere i Belgien og Tyskland.

Chaufføre...n forulykkede med sin levende last på Autobahn A 61, da da den 3,5 ton tunge transporter kom i skred i det regnglatte føre og væltede om på siden.

Føreren og de forbipassende kom ikke til skade. 7 hvalpe blev alvorligt kvæstet, og en af hvalpene døde.

Da politi og redningsmanskab (Tirerettungs Dienst) ankom til ulykkesstedet mødte der dem et forfærdeligt syn. Hundehvalpe lå mast tæt sammen i alt for små transportbokse, og der var en uhyggelig stank af - rent ud sagt - pis og lort.

 

"De stakkels hvalpe var voldsomt traumatiserede. De kunne knapt nok holde sig oprejst. De var bogstavelig talt stablet oven på hinanden i de alt for små boxe". Således berettede en af de tilkaldte redningsfolk om denne Tierquäler -Transport.

 

En talsmand fra politiet siger, at der rent juridisk ikke er sket noget strafbart. Hundene var vaccinerede og var ledsagede af gyldige pas og papirer.

 

De reddede hvalpe bliver nu anbragt på et dyrehjem, indtil det afgøres, om en sådan transport virkelig kan få lov at fortsætte.

 

Det må man ikke håbe, den kan. Man må håbe, at der i tysk dyrebeskyttelseslovgivning findes en mulighed for at hindre, at en transport som denne kan fortsætte, og at dyrene må blive beslaglagt.Vis mere

[/h]428148_2755726058246_1410553833_32153048_1790440400_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige en af de hvalpe fabrikker der er super populære hernede...

 

Og man forstår det jo "godt" når man ser deres priser;

 

Hvem vil ikke give 3300kr for en fransk buldog hvalp? eller 2100 for en lille fluffet taskehund Eller en boxer? Eller hvad med 2900 for sådan en lille fluffet schæfer hvalp :lun:

 

Alle hundene har sundhedsbog, er chippet og vaccineret... Du får endda en lille startpakke med til hvalpen!

 

www.puppywereld.nl

 

Disse er så lige så meget hundehandlere som hvalpefabrik, og det er ikke det før omtalte sted, men et der er lige så slemt i mine øjne!

 

Jeg kiggede danske priser for at sammenligne; Jeg kunne finde franske bulldogs til 3700, et enkelt kuld derefter lå de fra 5.000 til 13.000 kr.. En Boxer kunne jeg finde til 5.000... og Schæfer lå fra 7000 og opefter...

 

Der kan selvfølgelig være hvalpefabrikker i de priser jeg har fundet i Danmark jeg tog bare et hurtigt kig...

 

(Desuden ligger denne side videoer op af hvalpene, og jeg synes de har rigtig mange usikre hvalpe, og de har rigtig mange hvalpe der ser syge ud)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker lige på hundene fra Års, også en hvalpefabrik. Har hørt, at de blev fodret med svinepiller, også nok billiegere, og vel derfor de var så magre. I sidste uge skete en ulykke på Tysk mororvej med en stor lastbil, Den var fuld af hvalpe til vist Belgien Disse var dog chippet og havde pas.

 

Hundetransport forulykket - det ufattelige ved denne transport er, at den er "lovlig".

 

113 hundehvalpe befinder sig i øjeblikket i en slags "nødherberge"hos brandvæsenet i Schifferstadt (Rheinland-Pfalz).

Således endte en tvivlsom hundetransport på vej fra Slovakiet til Belgien med en last på 120 hvalpe af forskellige racer. Hvalpene var på vej til hundehandlere i Belgien og Tyskland.

Chaufføre...n forulykkede med sin levende last på Autobahn A 61, da da den 3,5 ton tunge transporter kom i skred i det regnglatte føre og væltede om på siden.

Føreren og de forbipassende kom ikke til skade. 7 hvalpe blev alvorligt kvæstet, og en af hvalpene døde.

Da politi og redningsmanskab (Tirerettungs Dienst) ankom til ulykkesstedet mødte der dem et forfærdeligt syn. Hundehvalpe lå mast tæt sammen i alt for små transportbokse, og der var en uhyggelig stank af - rent ud sagt - pis og lort.

 

"De stakkels hvalpe var voldsomt traumatiserede. De kunne knapt nok holde sig oprejst. De var bogstavelig talt stablet oven på hinanden i de alt for små boxe". Således berettede en af de tilkaldte redningsfolk om denne Tierquäler -Transport.

 

En talsmand fra politiet siger, at der rent juridisk ikke er sket noget strafbart. Hundene var vaccinerede og var ledsagede af gyldige pas og papirer.

 

De reddede hvalpe bliver nu anbragt på et dyrehjem, indtil det afgøres, om en sådan transport virkelig kan få lov at fortsætte.

 

Det må man ikke håbe, den kan. Man må håbe, at der i tysk dyrebeskyttelseslovgivning findes en mulighed for at hindre, at en transport som denne kan fortsætte, og at dyrene må blive beslaglagt.Vis mere

 

428148_2755726058246_1410553833_32153048_1790440400_n.jpg

 

Som den virksomhed jeg lige linkede til, er det helt okay hernede... De har tre hunde selv, og køber så hvalpe ind for at sælge dem videre... Det er helt i orden, og de får fast hvalpe X antal gange om måneden, og så vidt jeg har forstået købes de nærmest som når man shopper tøj... De hunde de ikke får solgt bruges bare til avl eller aflives...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige en af de hvalpe fabrikker der er super populære hernede...

 

Og man forstår det jo "godt" når man ser deres priser;

 

Hvem vil ikke give 3300kr for en fransk buldog hvalp? eller 2100 for en lille fluffet taskehund Eller en boxer? Eller hvad med 2900 for sådan en lille fluffet schæfer hvalp :lun:

 

Alle hundene har sundhedsbog, er chippet og vaccineret... Du får endda en lille startpakke med til hvalpen!

 

www.puppywereld.nl

 

Disse er så lige så meget hundehandlere som hvalpefabrik, og det er ikke det før omtalte sted, men et der er lige så slemt i mine øjne!

 

Jeg kiggede danske priser for at sammenligne; Jeg kunne finde franske bulldogs til 3700, et enkelt kuld derefter lå de fra 5.000 til 13.000 kr.. En Boxer kunne jeg finde til 5.000... og Schæfer lå fra 7000 og opefter...

 

Der kan selvfølgelig være hvalpefabrikker i de priser jeg har fundet i Danmark jeg tog bare et hurtigt kig...

 

(Desuden ligger denne side videoer op af hvalpene, og jeg synes de har rigtig mange usikre hvalpe, og de har rigtig mange hvalpe der ser syge ud)

 

Har lige været inde og kigge og de ser jo allesammen mere eller mindre triste ud. Ved godt, at billedkvalitet kan snyde meget, men de ser virkelig triste og usikre ud. Man ser jo ikke en eneste glad hvalp logre eller rende rundt og lege. Var inde og kigge på boxer hvalpene og de så meget forskræmte ud og der var slet ingen leg eller logren med halestumpen.

Stakkels hunde.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår stadig ikke køberne. Ok -har jo selv haft mange akuthunde inde og også beholdt, men kunne aldrig drømme om en hvalp , hvor jeg ikke kunne se moderen og evt familie.Altså fraset min f.eks Snoopy fra Grækenland.

Men jeg tænker på folk, der kun vil have een eller 2 ønskehunde. Og fatter ikke, at folk ikke vil vide , hvor hvalpen er født og under hvilke omstændigheder, dens mor er plejet. Men det hele drejer sig om økonomi, ofte jo billigere jo bedre.Så der er penge i denne hundehvalpehandel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår stadig ikke køberne. Ok -har jo selv haft mange akuthunde inde og også beholdt, men kunne aldrig drømme om en hvalp , hvor jeg ikke kunne se moderen og evt familie.Altså fraset min f.eks Snoopy fra Grækenland.

Men jeg tænker på folk, der kun vil have een eller 2 ønskehunde. Og fatter ikke, at folk ikke vil vide , hvor hvalpen er født og under hvilke omstændigheder, dens mor er plejet. Men det hele drejer sig om økonomi, ofte jo billigere jo bedre.Så der er penge i denne hundehvalpehandel.

 

Jeg tror ikke det handler udelukkende om økonomi, men lige så meget som uvidenhed...

 

Jeg ved da i hvertfald selv hvordan jeg har været før i tiden, og har selv haft en hund fra en hvalpefabrik, den var dog købt "anden hånds"... Men jeg stolede da på hvad jeg fik at vide... Og det gør folk jo... Hvis man ikke ved at det er et faresignal at man ikke kan se forældrene, så tænker man jo ikke over det...

 

Nogen gange handler det jo også netop om at folk måske kommer ud godtroende, og ser hvalpen og forelsker sig, og selvom der måske er en lille alarmklokke der ringer, så er de bare forelsket, og så tænker man ikke altid med hjernen!

 

Og selvfølgelig går man efter en billig pris, hvem vil ikke det? Jeg vil da ikke betale 3000 kr mere for en hvalp, bare fordi... Der skal jo være en grund, og i de fleste tilfælde bliver det jo begrundet "stamtavle"... Desværre passer det jo ikke, det er jo netop alle sundhedseftersyn osv der koster de 3000 kr ekstra.. Men det er ikke noget folk tænker over..

 

Selvfølgelig vælger en normal familie at gå efter en billigere hund, fremfor en der koster det dobbelte, "Vi skal jo ikke udstille"... "Vi skal ikke opdrætte"... "Jeg stoler på opdrætteren, H*n lyder så sød"... Det ligger ofte ikke til vores natur at være skeptiske når folk kan kigge os i øjnene og fortælle... Men disse mennesker formår netop at lyve direkte op i ens ansigt og fremstå som om alt er godt.. Og derfor sætter folk ikke spørgsmålstegn...

 

Vi har set det mange gange herinde også... At folk køber en hvalp, de har undersøgt det hele på forhånd, og troet de har handlet i god tro... Bagefter indser de at der måske var en alarmklokke eller to der burde have ringet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har da helt ret. Jeg har jo også mødt folk, der f.eks har synes, at deres hvalp boede et frygteligt sted og derfor ville redde dem ud af denne hundehandlers kløer. og så har været til dr dyr så mange gange , lige fra overtagelse at den i princippet nærmest som 4 mdr´s har kostet det dobbelte af en tilsvarende fra godt opdræt.

Jeg ved godt, at man kan være heldig med lidt billige hunde, som med mine græske. Men i normal handel med dyr hænger pris og sundhed jo ofte sammen.

Folk tænker ikke med hjernen, men med syn og hjerte, når de vælger hvalp. Hvis det var et barn, det drejede sig om, ville alle vide at et børnehjemsbarn fra et underbemandet gammel østland kunne kræve en masse pzykisk overskud, pga opvækst. Altså i forhold til et ,fra et velfungerende børnehjem med omsorg og impati..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Hvor er det dog forfærdeligt:( Både med den du linker til tullemus og de andre artikler og historier om hvalpefabrikker:evil: Utroligt at folk ingen skrupler og grænser har, når det kommer til at tjene penge, på levende og følsomme væsener, føj!:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kommer lige et link til en fabrik i Grækenland. Desværre findes disse i tusindvis rundt om på landejendomme især syd for Skandinavien. Denne solgte hvalpene til diverse petshops , hvor hvalpen jo sidder i bur eller akvarier, alt efter størrelse.

Jeg husker ikke hvad der skete med disse avlsdyr, men adoptionsklare har de jo ikke været.

Hvis almindelig oplyste mennesker vidste dette, ville de vel aldrig købe en hvalp, der kunne komme fra et sådant sted.

 

www.graeskehunde.dk:historier

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...