Hop til indhold

Madolie gør pelsen flottere - men hvor meget?


Gæst LouiseKH
 Share

Recommended Posts

Gæst LouiseKH

Hej.

Ja, overskriften siger jo sig selv. :-D

Jeg har hørt, at man kan få hundes pels til at blive flottere og sundere ved at putte madolie i deres mad. - men hvor meget madolie er der snakke om? Eller er det lige meget?

 

- Louise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg bruger kun olie til mine om vinteren - jeg bruger hørfrøolie da det omdannes til GLA - alternativ almindelig Raps olie - helst den fra Bornholm. Mine får en barneske pr. dag

Ellers vil jeg sige at et godt foder er at foretrække

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger EFA olie og ganske alm. raps olie. Min dyrlæge har fortalt mig at raps olien købt i Netto til 7 kr er lige så god som EFA/lakse olie - medmindre ens hund har nogle specifikke behov, fx ved allergi. I forhold til før jeg begyndte at anvende olie som tilskud, så har Duffy fået en langt mere fyldig/kraftig, blank og blød pels. Fældning er også minimeret. Kan klart anbefale at bruge olie som tilskud til hundens foder :-)

 

-----

 

Fodrer også med Wolfsblut, hvilket jeg også tilskriver en stor del af æren for Duffy's flotte og lækre pels ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar. :)

 

CAS: Hvor meget raps olie skal de så have? 1 spiseskefuld, eller sådan noget?

 

EFA olien giver jeg et-to "pumpeslag" pr. 5 kg om dagen... (Står på flasken) Hvis det er raps olie ca. 2/3 the-ske pr. 5 kg om dagen. Nu giver jeg Duffy begge slags, så et pumpeslag EFA og 1/2 the-ske raps olie om dagen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Et råt æg i maden 1 gang om ugen skulle også være et gammelt husråd... :vedikke:

 

Man skal dog passe på ikke at overdoserer olien, da pelsen så bliver fedtet...

 

Mine hunde får "reddi-reddi" meget olie i maden og er bestemt ikke fedtede - det er jo til indvortes brug, de skal ikke vaskes i det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...
Det er bestemt et fint mærke.

det er ik for de at den har problemer med hud eller skel eller kløe det er bar for de jeg vil have den får en plank og fin pæls og ogsåfor de at den pæls stritter for det er jo en cavalier king charles spaniel vi har. og vi bruger også en kw mandelolie shampoo de to ting startede vi med i går så håber at pælsen bliver fin og blank og at pælsen ik stritter på den de steder der

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...