Hop til indhold

SLE Systemisk Lupus Erythematosus


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Først ville jeg lige understrege at jeg ikke bare tankeløst kaster mig ud i alle råd jeg får, og jeg stopper ikke bare hvad som helst i min hund af medicin, cremer og piller. Jeg hænger faktisk jævnligt i røret til min dyrlæge og spørger om diverse ting.

 

Hvis jeg skulle bruge microlax på Teitur ville jeg også ringe til dyrlægen først. Det skriver jeg ikke nødvendigvis i min tråd, men det er fordi jeg tager det som en selvfølge at det gør jeg. Ikke fordi jeg ikke stoler på tantemaier, men selvfølgelig fordi jeg ikke kender produktet og dyrlægen ved for det meste hvad der er bedst at bruge og bedst til Teitur.

 

Så er det på plads.

 

Lige præcis. Jeg tog det også som en selvfølge lige at snakke med dyrlægen, det ville jeg også selv gøre...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 582
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stella
Jeg ved godt du har svært ved det med afføring, men hvis han skider noget igen, som du synes ser rødt ud, så kan det jo være at du kan få en anden eller dyrlægen til at kigge på det...

Så længe han er glad og spiser er det jo dejligt :-D

 

Nårh nej når du gælder hans helbred skal jeg nu nok tage mig sammen hvis det er. Må indrømme jeg er ret bekymret, det trøster mig dog at han ikke virker dårlig, måske træt men vi har også haft en weekend med gang i og der er varmt i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bør ikke anvendes til patienter, som lider af blødende eller smertende hæmorroider, inflammatoriske tarmsygdomme eller akutte gastrointestinale tilfælde. Bør ikke anvendes dagligt over længere perioder. Årsagen til obstipationen bør undersøges, hvis der dagligt er behov for laksantia.

 

Ved overdreven anvendelse kan der opstå diaré og væsketab, som bør behandles symptomatisk. Hyppig eller gentagen brug af et afføringsmiddel i mere end en uge kan medføre afhængighed. Ved blødning fra endetarmen eller manglende tarmbevægelse efter brug af et afføringsmiddel kan årsagen være af alvorlig karakter. I sådanne tilfælde bør behandlingen ophøre.

 

Fra produktinformation om Microlax.

 

http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/Get/Document-23593/Microlax,+rektalv%C3%A6ske,+opl%C3%B8sning+enkeltdosisbeholder.doc

 

 

Jeg finder sjælden på tingene selv.. Jeg googler mig til dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig ved jeg godt du ikke finder på tingene selv. Du er meget grundig i dine undersøgelser :-D Det er vi mange der har rigtig meget glæde af. Det må du sandelig ikke tage fejl af.

 

Vi fik det anbefalet efter Sille havde haft colitis og pancreatitis og derfor jo havde haft tynd mave med blod i. Da hun startede på medicinen mod de her ting, blev hun så hård i maven at hun ikke kunne/ville skide selv. Så for lige at få orden på det hele, sagde dyrlægen at vi skulle give hende microlax. Hun fik det af to omgange med nogle dage imellem, mener jeg det var og så kørte maven selv igen. Dyrlægen mente det var pga. den pludselige overgang fra tynd til fast mave at hun var blevet hård i maven og så fordi det jo gjorde ondt da det var tyndt og der var blod i (hun skreg i vilden sky og det var ganske forfærdeligt), så da maven blev lidt mere fast, så ville hun ikke skide... Men efter de her par gange, fandt hun ud f at det var ok at skide igen. Det gjorde det hele mere blødt og så gjorde det ikke ondt (hun skreg i hvertfald ikke).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Teiturs mave er langt mere normal i dag.

 

Har gjort en opdagelse som muligvis er intressant. Hans kløe er mindsket DRASTISK, han kan sove en hel nat igennem, det er absolut minimalt hvad han klør sig i løbet af dagen og vi er nede på en halv tabellet medrol om morgen og en halv om aften og hvad har jeg gjort ? Han har skiftet foder, og får smurt ører, men jeg tror næppe det er cremen alene, faktisk så tror jeg muligvis han kunne have kløet sig fordi han ikke kunne tåle fisk. Bum bum, tænke tænke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Ej hvor går det bare IKKE godt med at stikke Teitur. Skulle stikke ham her til aften og han har for længst luret hvad det betyder når jeg finder flasken frem. Fik ham endelig til at sidde bum stille, får nålen ind, men idet jeg trykker, rykker han sig så hårdt til siden at nålen stikken igennen hudlappen ud på den anden siden og stinkende væske ud over det hele og jeg aner ikke hvor meget han nåede at få. Sådan noget ØV OG RØV.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor går det bare IKKE godt med at stikke Teitur. Skulle stikke ham her til aften og han har for længst luret hvad det betyder når jeg finder flasken frem. Fik ham endelig til at sidde bum stille, får nålen ind, men idet jeg trykker, rykker han sig så hårdt til siden at nålen stikken igennen hudlappen ud på den anden siden og stinkende væske ud over det hele og jeg aner ikke hvor meget han nåede at få. Sådan noget ØV OG RØV.

 

Åhr, for helvede da, så er det noget r*v at være alene... :-( Eventuelt, du må vel høre dyrlægen, hvor alvorligt det er, at han ikke fik det hele og what to do-agtigt?

 

Øv altså, krammer herfra :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Åhr, for helvede da, så er det noget r*v at være alene... :-( Eventuelt, du må vel høre dyrlægen, hvor alvorligt det er, at han ikke fik det hele og what to do-agtigt?

 

Øv altså, krammer herfra :ae:

 

Nej det er sku ikke nemt altid at være alene om det hele, slet ikke med sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor går det bare IKKE godt med at stikke Teitur. Skulle stikke ham her til aften og han har for længst luret hvad det betyder når jeg finder flasken frem. Fik ham endelig til at sidde bum stille, får nålen ind, men idet jeg trykker, rykker han sig så hårdt til siden at nålen stikken igennen hudlappen ud på den anden siden og stinkende væske ud over det hele og jeg aner ikke hvor meget han nåede at få. Sådan noget ØV OG RØV.

Ej, øv!! Virkelig øv :(

 

 

Kan du ikke træne med hver dag at finde flasken (og evt. nålen) frem uden at der skal ske noget? Altså finde den frem og give ham en guffer for at være tæt på den?Så reagerer han formegentlig ikke med frygt når den findes frem igen ...

De færreste hunde kan mærke stikkene, så det er nok mere frygten for hvad der skal ske. Hvis det var mig der skulle stikke Nala alene, ville jeg nok få hende til at dække og så ligge nogle guffer foran hende hun spiste mens jeg gjorde det. Du kan jo prøve det? Jeg tænker at det vil være smart da man jo så har du to arme fri og der er lille chance for at hunden flytter sig (især hvis Teitur imellemtiden har lært at forbinde falsken med en masse guffer!)

 

Jeg håber det går bedre næste gang :pray:

 

Jeg håber han nåede at få nok væske i sig :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Teitur er alt for stressblokeret til at tage i mod kiks i sådan situationer. Vi har øvet sådan noget mange gange med alt mulig medicin han har skulle have haft og skyllet læber og smurt creme på, børstet osv, men det er umulig at indeblade godbidder i det, fordi han er så stressblokeret at han ikke tager i mod dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du skal træne det hver dag. På et bestemt tidspunkt. Helst så tidligt som muligt, så I får det overstået.

 

I starten kan du også bare stikke ham med nålen, holde den lidt inde, og hive den ud igen. Hver dag.

 

Men du kan jo også sagtens sprøjte ham med saltvand 6 gange og så den rigtige vare den 7. gang eller hvornår det nu skal være.

 

Det er lidt besværligt, men det er både dig selv og Teitur, der har brug for den træning.

 

Snak med dyrlægen om hvad du skal bruge og om at få ekstra sprøjter, så I kan øve jer.

 

De ægte dråber er for dyrebare til at gå til spilde.

 

Hvis du stikker ham hver dag, så varer det ikke ret længe før I har vænnet jer til det. Begge to.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har brug for en hånd, så bare sig til - så kommer jeg gerne :bighug: Jeg følger troligt med fra sidelinjen, og jeg ved godt der ikke har været det store overskud til at skrive sms'er eller mødes til gåtur :bighug: Men bare sig til hvis du har brug for hjælp, og vi venter også sagtens gerne med at mødes til lysten og overskuddet er der igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Hvis du har brug for en hånd, så bare sig til - så kommer jeg gerne :bighug: Jeg følger troligt med fra sidelinjen, og jeg ved godt der ikke har været det store overskud til at skrive sms'er eller mødes til gåtur :bighug: Men bare sig til hvis du har brug for hjælp, og vi venter også sagtens gerne med at mødes til lysten og overskuddet er der igen :-)

 

 

:bighug: tak:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Årh suk suk, min bror kom og hentede os i dag, da vi skal til fyn i morgen på hundeferie. Han holdt Teitur og så fik jeg med kun lidt besvær givet ham vaccinen.

 

Men i guder hvor han dog klør sig det bette pus. Nu hjælper cremen ikke mere. Det er som om at alting hjælper i nogle dage og så har det ingen effekt længere, sådan var det også med binyrebarkhormon/medrol. Men han får stadig Medrol fordi det trods alt hjælper lidt.

 

Jeg skyller og skyller, han får medrol morgen og aften og benadryl om aften, han bliver smurt med creme 3 gange om dagen og vasker hele hans krop i kløestillende hver 3-4 dag og alligevel klør han sig alt for meget. Nu må det altså snart vende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Det er godt nok helt utroligt. Kan det ikke være fordi du lige har givet ham den vaccine, så der kommer mere i kroppen? Måske virker cremen igen om nogle dage...

Kan I have en rigtig god ferie :bighug:

 

Jo men de sidste 3 dage har han kløet sig meget mere og cremen har ikke haft nogen effekt :cry:

 

Er helt trist nu her, selvom vi skal afsted i morgen, frygter det bliver et kløhelvede for ham, men det er det jo også herhjemme, så om vi er på ferie eller ej, kan jo på sin vis være lige meget.

 

Og mange tak søde tantemaier :bighug::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Det er ikke nemt for det er jo inde i hans ører det klør, derfor tror jeg hellere ikke det hjælper ret meget at vaske ham i kløestillende over hele kroppen, men jeg gør det alligevel, men han klør sig jo ikke på kroppen. Det er kun i hans ører og på hans læber og man kan jo ikke vaske med kløestillende inde i ørene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev i en anden tråd om allergi, at jeg havde fået en spray med prednisolon til Silkes ører. Kun lige til ørelapperne. Ikke sådan ind i øregangene.

Men du er jo nok taget af sted nu, og sprayen er på recept, så du kan ikke bare købe den hvor du kommer frem.

Sprayen må IKKE bruges på betændt hud, men hud, der kløer på grund af allergi, kan den hjælpe rigtig godt på.

 

Sprayen er vildt dyr 235 kr for 78 ml. Men den er på en sprayflaske, og man skal kun bruge ganske lidt af gangen..

Den hedder Cortavance og er lavet af Virbac.

 

Det kan være, den kan hjælpe jer, når I kommer hjem igen. Indtil vaccinationerne begynder at virke.

 

OG: Så har jeg pludselig mindelser fra min tidligere hund, Ramses: Han skulle nemlig vaskes 3 gange om ugen med en dyr special-shampoo. For at undgå at der gik betændelse i den irriterede hud.

Men han kløede sig faktisk mere og mere mens han blev vasket så tit. Shampoen fjerner jo det naturlige fedt fra huden. Og når huden i forvejen kløer, så bliver det endnu værre uden det tynde lag hudfedt.

 

--Hvis du læser det her, så kan du da prøve at lade være med at bruge shampoen og i stedet bare skylle med koldt vand..

Men hvis du så kan se, at der kommer betændelse, så skal du nok rense de steder med shampoen eller klorhexidin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Til teitur blev alvorlig syg på hundeferien og vi er lige kommet hjem og venter på dyrlægen, vi var til dyrlægen i morges og han bløder fra sine tarmen. Vi venter på at dyrlægen ringer, han får fred i aften :megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh nej, Stella. Det gør mig frygtelig ondt at høre, at Teitur er så skidt nu. Jeg har fulgt med på sidelinien i dette lange forløb, og du har virkelig kæmpet for din hund, og det er så sørgeligt, hvis det slutter nu.

 

Kæmpe kram og masser af varme tanker herfra... :ae: :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til teitur blev alvorlig syg på hundeferien og vi er lige kommet hjem og venter på dyrlægen, vi var til dyrlægen i morges og han bløder fra sine tarmen. Vi venter på at dyrlægen ringer, han får fred i aften :megaked::megaked:

 

Åh nej Stella. Det gør mig forfærdeligt ondt at høre. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

AV... Det havde jeg ikke lige ventet....... :shock:

 

:ae:

 

Hvor synd for dig... Og for Teitur..

 

I ses igen, men I vil komme til at savne hinanden rigtig meget inden da.

Lige nu er det dig og ham, der træffer den svære beslutning. I er de bedste til det.

 

Og måske ses du og Teitur igen før du aner det..... Måske finder du ham i en ny hvalp. Denne gang en ny RASK hvalp.

Du og Teitur er kommet meget nær hinanden på grund af hans sygdom. Næste gang I mødes, kender I hinanden i forvejen, så I behøver ikke mere sygdom til at føre jer sammen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Stella, jeg har ikke fulgt med i den her tråd, men kunne læse mig til ude i oversigten, at en hel masse kondolerede. Så jeg ville alligevel lige komme ind og vise min medfølelse. Det er så svært at tage den beslutning.

Håber det trods alt kan trøste lidt, at han ikke skal lide mere.

 

:bighug::bighug::bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...