Hop til indhold

Hvor dum kan man være?


Gæst perzern
 Share

Recommended Posts

Hvordan går det med babyerne? Og de stolte forældre? og bedstefar?

 

Har galskaben lagt sig? :mrgreen:

 

Vi sidder garanteret allesammen og trommer i bordet og venter på nyt fra familien..

De må være blevet rigtig store og frække nu.. -Der sker rigtig meget på en uge i den alder. ;-)

 

Fortæl! Fortæl... :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ved godt hvor svært det kan være, men det må bare ikke ske før de er klar til det.

Vi havde i juni måned en tæve der var i løb, og en han der mente at nu skulle han lige på hende da.

Her skete ikke noget for vi havde dem adskildt 24 timer i døgnet, vi ville ikke risikere at midste hende pga det. Ja det tager kun et sekundt for dem at klare det, og der bør man altså tænke på tævens udvikling frem for de her nuttede hvalpe der kommer ud af det.

Jeg siger ikke at du har gjordt det med fuld overlæg, men du burde ha tænkt på hvad der kunne ske når man har en tæve og en han i huset.

Pøj pøj med fødslen, håber alt forhåbentlig går som det skal, og der ikke sker tæven noget.

 

Ja, så ikke lige alle de andre sider, så jeg kan se at det er overstået.

Redigeret af Kennel-Harmo9
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hej hej!!!

 

Min total dårlig samvitttighed!!

 

Jeg lover jeg skal komme tilbage.

 

Der er jo temmelig meget, at skal samle op på. Men har af personlige årsager ikke være her. ja det må jeg være flere uger siden. Men jeg skal i løbet af dagen, prøv, at komme igang, med at fortælle hvordan det går

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

Ja det skulle jo havde været i går.

Jeg er igang med et bestillingsarbejde på et maleri, der hedder to gang to meter, så det tager det meste af min tid. Det er et stort arbejde bare at få kontrol over så stort et lærred ... Og at skrive en afslutning på min lille families historie, er heller ikke bare noget jeg sætter mig og gør. Så det bliver den meget - korte, skal nok skriver mere detaljeret senere

 

Alle hvalpene er solgt, undtagen en og det er Støv, forstå det om man vil. Men skal ha' sat en ny annonce ind, så skal det nok gå.

 

Desværre gik det ikke så godt med Maja.

 

Hun blødte længe efter hun havde fået hvalpe. Fik en røgent og det vidst sig at hun havde noget i maven, en sten eller en gren, sagde de. Hun fik noget pencillin, som hjalp. Men en morgen, kunne jeg se at hun var begyndt at bløde igen, temmelig meget. Så vi rykkede hurtig til hospitalet. Hun fik en utralscanning og det vidste sig, at der lå et dødt foster i maven, som var dø, meget tidligt i forløbet (derfor kunne man ikke se da hun blev scannet første gang).

 

Hun blev opereret og fjernet sit underliv (slut med flere hvalpe).

 

Da hun kom hjem, måtte hvalpene ikke være sammen med hende og de måtte ikke die. Hold da kæft et hus. Det var simpelthen umuligt. Jeg havde sat hønsnet op mellem køkkenet og stuen. Hvalpene i køkkenet og Maja i stuen. Der var en hylene og et pivene. Hvalpene ville ind til hende og hun ville ud til dem.

 

Den første morgen, vågende jeg ved, at jeg kunne høre Maja pive. Det vidste sig, at hun var kommet ind til hvalpene, men ikke kunne komme ud igen. Hun havde simpelthen bidt sig i gennem hønsenette. STAKKELSE STAKKELS Maja

 

Jeg kunne simpelt ikke bære det. De var vildt stresset for alle sammen og mig. Ringede til dyrlægen og forklaret situation, spurgte om ikke hun kunne få noget, der kunne få hende til at slappe af. Det kunne ikke lade sig gøre, så ville det også gå ud over hvalpene ...HMMM!!!? Men hun kunne dog få lov at være der om natten ...

 

Jeg besluttede mig for at det måtte gå som det bedst kunne, så familien blev forenet, med ekstra stor overvågning fra min side, samtidig med mit arbejde.

 

Hun var god til at gå frem dem når det blev for meget. Jeg lokkede med rå lever når jeg kunne se de ville til patten. Ofte viste det sig, at de bare ville være sammen med hende og lege. Når det blev for meget lagde jeg hende i sengen, der kunne hvalpene ikke kom op.

 

Fik taget sine sting i sidte uge og alt så helt perfekt ud.

 

Maja er, som hun altid har været, glad og tilfreds.

 

Jeg må videre med mit malerie ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for updaten - selvom det var en sørgelig historie med Maja. :( Men jeg blev alligevel glad, da jeg læste, at det endte med, at hun fik lov til at være sammen med hvalpene. Ellers var det da næsten ikke til at bære, hverken for dem eller hende.

 

Når du får lidt mere tid og overskud, håber jeg, at du vil fortælle lidt om de familier, der har købt hvalpene. :-) Og hvor er det mærkeligt, at der ikke er nogle, der har snuppet Støv! :shock: Hvis jeg kunne have en hund til, tog jeg hende gerne. Tweesa, skal du ikke skynde dig at snuppe hende? Så bliver hun ved med at være en HF-hund. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj, jeg var lige ved at begynde at vræle, da jeg startede på din fortælling. Jeg var bange for at Maja ikke havde klaret den...:???:

 

--Skidt, pyt. Det endte jo godt. Og Maja skulle alligevel have været steriliseret meget snart. For ellers var de vist blevet ved med at lave hvalpe...

Måske skulle du beholde lille Støv, --nu når du ved at der ikke kommer flere hvalpe fra Maja.?

 

Nårh nej.. Støv er da vist en pige, ikk'? ..... Så har du problemet igen om nogle måneder.

 

---Det er sg'da godt, at du ikke har haft fuldtidsjob samtidig med dit hvalpehold.. ;-)

 

--Vi får lige en opdatering af, hvor de små er kommet hen, ikke? --altså når du får mere tid..

Og billeder af Støv indtil hun flytter hjemmefra..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mens der endnu er ro i hjemmet, lidt update!!

 

Jeg har stadigvæk to hvalpe tilbage Støv og Morgen. Morgen bliver hentet i weekenden, så er der kun Støv tilbage, eller som det hedder på svensk Damp. Der kommer muligvis nogen og ser på hende i weekende

 

De vågner jo allerede kl. 7. Før vintertiden var den 8, men de stiller jo ikke bare på uret.

 

Det plejer at være sådan, at de kommer hen til sengen og begynder og pive, så er det med at være hurtig, for hvis jeg skynder mig, så går de udenfor og ordner morgen-toilettet. Skønt.

 

Jeg havde jo så mange planer om hvordan det hele skulle gå; men intet er blevet som planlagt.

 

I begyndelsen rendt de bare ud, når vi skulle udenfor, men efterhånden som de blev større, bleve deres verden jo mere udviget. Det betød, når vi gik ud, spredte de sig for alle vinde, det var jeg ikke helt tryg ved. Specielt fordi Maja har det med at rende op til vejen (er dog en skovvej hvor der ikke komme så mange biler, men iøjeblikke kommer der stor lastbiler med træ), og hvalpene rendt efter hende. Så jeg lavet en indhegning de kunne være i .... Men for s....., det var de bestemt ikke tilfreds med, de ville ud. Problemet var at de ikke gjorde toilet, de brugt tiden på at piv og ville ud. Så endnu måtte jeg tage en beslutning om, at det måtte gå som det bedst kunne. Lært dem hurtig med godbidere og sød tale, at gå efter mig, så vi gik i den modsatte retning, ind i skoven. Det var meget hyggeligt at gå tur med 6 hvalpe og to voksne. Det vanskelig var at holde dem i nærheden af mig, fordi Maja smuttede væk, for fuldt af 3-4 hvalpe. Jeg var ikke så bange for at de ikke skulle komme tilbage, jeg var mere bange for at ræven skulle ligge på lur.

 

Jeg har nogle gange stå og kaldt og kaldt og ingen er kommet tilbage, tænkt, at nu var det slut .... Men de er altid kommet igen. Det er straks vanskeliger med Maja, hun har en selektiv hørelse, hun har et vanskeligt sind; eller retter, meget meget selvstændig. Jeg har faktisk set hende flere gange lette ben og marker, gerne der hvor Pollock har været?!?!

 

Jeg er faktisk lidt bekymret for hende, hun er slet ikke modtagelig for noget.

 

Det skal dog også siges, at jeg faktisk ikke rigtig har haft tid til at opdrage hende. Så når alt det her er overstået, så skal jeg have "fat" i hende. Men jeg tro hun bliver en meget vanskelig opgave. Jeg skal faktisk begynde forfra med hende. Hun er bange for ALT. Stikker af, gør af hunde og mennesker, ja stort set alt. Det skyldes selvfølgelig, at hun ikke rigtig har oplevet, så meget.

 

Pollock har været eksemplarisk. Han har, da han endelig fik lov at komme i nærheden af dem, været som en far. Han har leget med dem, sat grænser, passet på dem, når de var ude. Når de f.x. kom ud om aften, så har det været ham der er gået med ud, Maja har ofte været inde imens, eller stukket af i ly af mørket.

 

Jeg har en fornemmelse af at alle hvalpene har fået et godt sind, det har jeg blandet andet kunne se, når der er kommet fremmede. Der er ingen der har gemt sig eller hver bange, de har alle kastede sig over de fremmede, det tager jeg som et godt tegn.

 

Nå, jeg må se at komme videre, men skal nok skrive om de forskellige hvalpe og deres familier, senere

 

Desværre kan jeg også, når jeg ser i mit hundealbum, at - selv om der er tonsvis af fotos, ikke er så mange fotos, fra den sidste tid. Men har dog lidt som jeg sender med teksten.

 

Vil skyde mig at sige, at jeg ikke rigtig har læst det igennem, så jeg håber I bære over med mine fejl:lol::vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

---Hvor ER de bare dejlige.... Og hvor er det godt, at Pollock er der til at hjælpe Maja med opdragelsen. Det er med til at gøre hvalpene til robuste og tillidsfulde små hunde. Hvis der kun var Maja, så ville hendes utryghed være smittet meget mere af på dem.

 

--Har du hørt noget om, hvordan det går med de små, der ER flyttet hjemmefra? Har de det godt? Er familierne lige så forelskede i dem som DU/VI er? For det bør de være..

 

a093.gif ---Forhåbentlig har du fået de nye ejere til at skrive under med blod på, at de vil sende dig billeder og holde dig opdateret HELE TIDEN, til hvalpene bliver til gamle satte vovser...

 

c025.gif-----Uuuuu, hvor bliver der tomt, når den sidste flytter hjemmefra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Birgitta :-) Og så synes jeg du skal have kæmpe ros for at lære dem en smule renlighedstræning - det er måske mest for at skåne dine gulve :blink: men det vil garanteret hjælpe dine hvalpekøbere til at gøre hvalpen renlig :-)

 

Desuden er det jo også super, at de kommer ud og se andet end hjemmets fire vægge - det skal nok gøre dem til robuste små vovser :-)

 

Opdater endelig igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg undrer mig over, hvor mange herinde har haft enten en flygtig tanke eller alvorlige overvejelser henad 'hmmm, skulle jeg bede om en af hvalpene?'. Der er jeg vist skyldig :oops:

 

De er så dejlige og jeg synes, at det lyder så sjovt at du har gået rundt i skoven med hvalpe i alle retninger og lavet nutte lyde og delt godbidder ud :mrgreen: Det lyder som om at de alle har hygget.

 

Og han bliver vist nogle gange glemt, ihvertfald af mig, men hvor er Pollock bare dygtig :5up: Han har taget ansvaret på sig kan man vist sige :mrgreen:

 

Hvor må det have været en lang process/eventyr for dig - hvad synes du om det, nu hvor det er ved at være ovre det hele?

 

PS - og tak fordi du kom herind. Din tråd er da et super redskab for kommende hvalpeejere :vinken: ...forhåbentligt forsvinder du ikke med den sidste hvalp - du kan jo altid skrive om hvordan det går med pollock og maja :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm. Nu er alle mine (Pollock' Og Majs) hvalpe kommet afsted til et nyt hjem. Har nu Støv, den sidst født hund tilbage. Kan mærke at jeg bliver mere og mere knyttet til hende og det går simpelthen ikke. Jeg kan ikke have en hund mere. Hun bliver mere og mere elsket. Er begyndt at sove sammen med Pollock, Maja og Støv i sengen, det er for meget.

 

Sætter en annonce i Blocket (den svenske blå avis) i morgen, og håber på, at der kunne være nogen der ville være interesseret; på den anden siden, så har jeg fået det sådan med hende, hun skal til et kærligt og hunde-venligt sted, ikke at de andre har fået det ...

 

Det begynder at blive vigtig, at hun kommer væk fra mig; men ikke for en hver pris. Så heller, fordi jeg tro at I/vi mennesker der er her, kan/kunne give hende et godt hjem.

 

Vil se hvem eller hvad der kunne henvende sig på annoncen, men hvis det ikke følelse rigtig, så skal hun ikke afsted. Så derfor er jeg villig til at forærer hende væk til nogle på HF. Det eneste du kommer til at betale er hendes vaccine og chip svenske krone 600 (danske 444 (400)), samt transporten frem og tilbage.

 

Dette skriver jeg kun fordi; hvis jeg kommer til at beholde hende ret meget længere, så kan jeg ikke skille mig af med hende. Hun er allerede begyndt at betyde for meget (det håber jeg i forstår rigtig?!)

 

Jeg vil heller give hende væk til et godt HF hjem, end at sælge hende for svk.kr 4500.

 

Jeg håber virkelig i forstår mit dillemma

 

Jeg ved jeg får et stor arbejde med, at få Maja til at blive en rolig hund og en del af den familie vi er nu.

 

Jeg vil ikke skrive mere om det, jeg tro I ved havde jeg mener.(?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm. Nu er alle mine (Pollock' Og Majs) hvalpe kommet afsted til et nyt hjem. Har nu Støv, den sidst født hund tilbage. Kan mærke at jeg bliver mere og mere knyttet til hende og det går simpelthen ikke. Jeg kan ikke have en hund mere. Hun bliver mere og mere elsket. Er begyndt at sove sammen med Pollock, Maja og Støv i sengen, det er for meget.

 

Sætter en annonce i Blocket (den svenske blå avis) i dag, og håber på, at der kunne være nogen der ville være interesseret; på den anden siden, så har jeg fået det sådan med hende, hun skal til et kærligt og hunde-venligt sted, ikke at de andre har fået det ...

 

Det begynder at blive vigtig, at hun kommer væk fra mig; men ikke for en hver pris. Så heller, fordi jeg tro at I/vi mennesker der er her, kan/kunne give hende et godt hjem.

 

Vil se hvem eller hvad der kunne henvende sig på annoncen, men hvis det ikke følelse rigtig, så skal hun ikke afsted. Så derfor er jeg villig til at forærer hende væk til nogle på HF. Det eneste du kommer til at betale er hendes vaccine og chip svenske krone 600 (danske 444 (400)), samt transporten frem og tilbage.

 

Dette skriver jeg kun fordi; hvis jeg kommer til at beholde hende ret meget længere, så kan jeg ikke skille mig af med hende. Hun er allerede begyndt at betyde for meget (det håber jeg i forstår rigtig?!)

 

Jeg vil heller give hende væk til et godt HF hjem, end at sælge hende for svk.kr 4500.

 

Jeg håber virkelig i forstår mit dillemma

 

Jeg ved jeg får et stor arbejde med, at få Maja til at blive en rolig hund og en del af den familie vi er nu, så tro det bliver vanskeligere med endnu en hund

 

Jeg vil ikke skrive mere om det, jeg tro I ved havde jeg mener.(?)

Link til indlæg
Del på andre sites

...Jeg håber sørme, at du finder det helt rigtige hjem til lille Støv... Og jeg tror ikke, at pengene har betydning for, om nogen fra HF vil have hende.

Vi ved allesammen at en hvalp koster penge. Og tit ikke nær så meget som hun er værd. Vores hunde er jo uvurderlige.

 

Men de fleste af os her er jo også forsigtige og ansvarlige hundeejere. Og vi kender vores grænser.

Om grænserne er sat på grund af plads-forhold eller regler eller dårligt helbred, -eller noget helt fjerde, det er sådan set underordnet. Det vigtigste er, at der skal ændrede forhold til for én af os før nogen herfra kommer og tager hende... Selvom vi vist ALLE er fristede..

 

--Og der KAN jo pludselig ske noget: En af vores hunde kan blive syg og dø. En eller anden får en ønskebolig med plads til flere hunde. Eller andre ting kan falde på plads.

---Men du skal ikke vente. Som du selv er inde på, så bliver det sværere og sværere for hver dag der går at sige farvel til hende. --Og det bliver det jo også for lille Støv at omstille sig til et nyt sted.

Så måske ender du med at have tre hunde.. Det må du forsøge at klare bedst muligt..

----Husk bare, at du kan IKKE være helt 100% sikker på, at Pollock ikke forsøger sig med sin datter når hun kommer i løbetid første gang.. Det er altså et problem du må forsøge at løse så snart du ved at du ikke skiller dig af med hende.

Du HAR jo prøvet hvor svært det er at holde hunde, der vil være sammen, adskilt i flere dage...

 

Uuuh, --det kunne jeg egentlig godt have fortalt dig: --at det værste når éns hund får hvalpe er bekymringen for hvalpene når de skal flytte hjemmefra... c025.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

...Jeg håber sørme, at du finder det helt rigtige hjem til lille Støv... Og jeg tror ikke, at pengene har betydning for, om nogen fra HF vil have hende.

Vi ved allesammen at en hvalp koster penge. Og tit ikke nær så meget som hun er værd. Vores hunde er jo uvurderlige.

 

Men de fleste af os her er jo også forsigtige og ansvarlige hundeejere. Og vi kender vores grænser.

Om grænserne er sat på grund af plads-forhold eller regler eller dårligt helbred, -eller noget helt fjerde, det er sådan set underordnet. Det vigtigste er, at der skal ændrede forhold til for én af os før nogen herfra kommer og tager hende... Selvom vi vist ALLE er fristede..

 

--Og der KAN jo pludselig ske noget: En af vores hunde kan blive syg og dø. En eller anden får en ønskebolig med plads til flere hunde. Eller andre ting kan falde på plads.

---Men du skal ikke vente. Som du selv er inde på, så bliver det sværere og sværere for hver dag der går at sige farvel til hende. --Og det bliver det jo også for lille Støv at omstille sig til et nyt sted.

Så måske ender du med at have tre hunde.. Det må du forsøge at klare bedst muligt..

----Husk bare, at du kan IKKE være helt 100% sikker på, at Pollock ikke forsøger sig med sin datter når hun kommer i løbetid første gang.. Det er altså et problem du må forsøge at løse så snart du ved at du ikke skiller dig af med hende.

Du HAR jo prøvet hvor svært det er at holde hunde, der vil være sammen, adskilt i flere dage...

 

Uuuh, --det kunne jeg egentlig godt have fortalt dig: --at det værste når éns hund får hvalpe er bekymringen for hvalpene når de skal flytte hjemmefra... c025.gif

 

Ja jeg er klar over, at der ligger mange overvejelser omkring det at skulle have en hund; men det kunne jo være, at nogle herinde gik i tanker om, at skulle have en lille ny hvalp eller mistet deres gamle hund; og så føler jeg mig mere tryg ved at give hende væk, herinde, end på Blocket, (der hvor jeg har solgt nogle af de andre fra; og skal nok vende tilbage med de andre hvalpe:blink:)

 

Det havde, fra begyndelsen, efter, det lille uheld, været meningen at Pollock skulle kastreres, men så skete der det med Maja. Jeg kan garanter dig for, at der -ikke, kommer en nye tråd om et årstid, hvordan står: Øv, det er sket igen. Om hun skulle blive her, så bliver han kastereret

 

Men jeg har allerede fået 3 henvendelse efter jeg har sat en ny annonce i. Der er en enkel som kun være gode. De har haft to hunde hvor den ene er blevet aflievet pga. af en eller anden alvorlig sygedom, den der er tilbage er en chihuahua Molly, på omkring et år og hun savner selskab. Deres problem var, at de havde givet kr. 20.000 for den lille Molly, og syntes ikke de rigtig havde råd til at købe en ny, men syntes, på den anden side at Molly skulle have selskab. Der kunne jeg godt være villig til at slå af på prisen. Det vil jeg håbe kan lykkes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skønt at hører når du fortæller det er du ret god til:5up:

Det lyder som en god familie den du forklare om og så er det kun et :?: om at finde på en løsning der måske kunne passe jer begge.

 

Og må altså give de andre ret vi er vist rigtigt mange, der gerne ville have lille støv, men ikke ville føle vi kunne give hende det hun fortjæner...:engel:den lille engel:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er klar over, at der ligger mange overvejelser omkring det at skulle have en hund; men det kunne jo være, at nogle herinde gik i tanker om, at skulle have en lille ny hvalp eller mistet deres gamle hund; og så føler jeg mig mere tryg ved at give hende væk, herinde, end på Blocket, (der hvor jeg har solgt nogle af de andre fra; og skal nok vende tilbage med de andre hvalpe:blink:)

 

Det havde, fra begyndelsen, efter, det lille uheld, været meningen at Pollock skulle kastreres, men så skete der det med Maja. Jeg kan garanter dig for, at der -ikke, kommer en nye tråd om et årstid, hvordan står: Øv, det er sket igen. Om hun skulle blive her, så bliver han kastereret

 

Men jeg har allerede fået 3 henvendelse efter jeg har sat en ny annonce i. Der er en enkel som kun være gode. De har haft to hunde hvor den ene er blevet aflievet pga. af en eller anden alvorlig sygedom, den der er tilbage er en chihuahua Molly, på omkring et år og hun savner selskab. Deres problem var, at de havde givet kr. 20.000 for den lille Molly, og syntes ikke de rigtig havde råd til at købe en ny, men syntes, på den anden side at Molly skulle have selskab. Der kunne jeg godt være villig til at slå af på prisen. Det vil jeg håbe kan lykkes.

 

Orrk, det lyder rigtig fint med en lille veninde til Støv... --Vent med at slå af i prisen til de selv foreslår det. Det ER ikke prisen, der er vigtig. Det er vigtigere at være sikker på, at de rigtig gerne vil have lige netop lille Støv. IKKE fordi hun koster næsten ingenting, men fordi de mener at hun vil blive en rigtig god veninde for deres Molly.

Hvornår skal de se hende?

 

---Hvis det IKKE lykkes, så skal du lige overveje, om det er Pollock der skal kastreres eller om det er Støv der skal steriliseres.

Det er godtnok billigst med en kastration, men der er mere at vinde ved en sterilisation af Støv, for så har du hverken løbetider eller risiko for livmoderbetændelse eller underlivskræft. Og med en tidlig sterilisation fjerner man også risikoen for kræft i mælkekirtlerne.

---Og jeg kan forstå, at Pollock har NUL problemer med at strejfe eller slås, så der er ikke rigtig nogen gevinst ved at kastrere ham, --lige bortset fra den helt indlysende..

 

Nå, men lad os nu se... Det bliver nok slet ikke aktuelt. Når de mennesker først får set den lille Støv, så kan de slet ikke lade være med at tigge om at få hende med hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...