Hop til indhold

Endnu en kikset træningsvideo fra mig


Amocca
 Share

Recommended Posts

Det der med mig og træning, det går bare ikke godt i øjeblikket :lol: Min smukke hund bliver så glad, at hun træner alt muligt andet, end det jeg synes vi laver :mrgreen:

 

Så her er en totalt mislykket "fremad"-træningssession, som istedet blev til: "Min hjerne er smeltet, fordi du har en bold, så jeg kan kun lave pirouetter på stedet" :lol: På et tidspunkt midt i videoen beder jeg hende dog lave pirouetterne, da det tydeligvis var det eneste hun magtede, og belønnes skulle kræet jo - for et eller andet :blink:

 

 

Og hvis I tænker: træner hun aldrig andet end fremad? så har i lidt ret. Jeg træner fremad rigtigt meget, da det er meget svært for mig at få mit kræ til at løbe væk fra mig... det bliver næppe et problem jeg bøvler med med nummer 2 - snarere det modsatte :lol:

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha :hjerte: Kan godt lide man kan høre, hvordan I ''diskuterer'' i baggrunden. Men mor fik sin vilje og derefter gjorde Karla... win win :)

 

Hehe, ja vi havde en længere debat - hun mente bestemt at der skulle kastes bold nu! Og forsøger sig derfor med en dæk imens hun gør! Dæk har vi jo måttet lave om 3 gange i hendes unge liv, så den er hun vant til giver pote ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et eller andet sted super dejlig at se, har altid set dig som sådan en super træner, og Karla som sådan en super hund der altid var super fokuseret :lol: Sådan opføre Dexter sig ALTID, danse danse danse! :lol: Man skal virkelig have tålmodighed :lol:

 

Jeg synes hun er FANTASTISK til at lave fin dansning :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et eller andet sted super dejlig at se, har altid set dig som sådan en super træner, og Karla som sådan en super hund der altid var super fokuseret :lol: Sådan opføre Dexter sig ALTID, danse danse danse! :lol: Man skal virkelig have tålmodighed :lol:

 

Jeg synes hun er FANTASTISK til at lave fin dansning :lol:

 

:sjov: hvis du altid har set mig som sådan en super træner, så må jeg være rigtigt dygtig til at fremstille mig selv i et godt lys :lol: Karla har flere øvelser uden verbalt signal, end hun har med - fordi jeg aldrig rigtigt når til det der med at sætte et ord på... Karla har stadig den dag i dag, op til flere halvfærdige øvelser, intentionerne var gode, men tålmodigheden slap op :lol: Hendes fokus har dog aldrig fejlet noget :5up: og selvom hun måske ikke gør det jeg gerne vil have hende til, så er hendes fokus 100% på mig og hendes belønning stadigvæk :mrgreen:

 

Og som sidste bevis for, at mig som super træner absolut ikke er en sandhed, giver jeg dig: JOHNA! :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj, bare jeg havde en hund med det drive - det er så sjovt, for så ved man da at kræet gider :mrgreen:

 

Jeg tror at du får lavet en lidt drejende bevægelse i starten af dit håndtegn og derfor tror Karla at hun ska dreje rundt :vedikke:

 

Ja hendes motivation og drive er der ihvertfald ikke noget i vejen med :lun: Det kan være du har ret med håndbevægelsen... men det er i så fald en øvelse hun selv har fundet på.... :mrgreen: Vi har kun trænet den i pladsposition i rally-øjemed, aldrig foran mig... men det fungerer fint :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at det måske er selve måden at belønne hunden på. Hvis hun har en forventning om at belønningen skal komme fra dig, så er det ofte noget der kan trikke at den drejer om sig selv. I stedet ville jeg nok arbejde fremmod at belønne i løbsretningen(lidt som når man bruger 2x2) eller have belønningen liggende ude, så det ikke er nødvendigt for hunden at koncentrere sig om en, men udelukkende det at løbe fremad.

 

Min den lille er ikke i tvivl når hun skal løbe fremad, og derhjemme i haven, så ville hun fortsætte fremad, hvis det da ikke lige var fordi der stod en hæk i vejen, og det er fordi belønningen altid er dumpet ned lige foran hende. Hun ved ikke hvornår, men det gør det.

 

Og er det for langt(fx når vi laver udslag med 40 skridt til hver side) til at jeg ramme præcis med hendes bold(indrømmet, jeg er ikke i besiddelse af en motorik der muliggør præcise boldkast:stupid:), så har vi nogle dimser stående ude med godbidder på.

 

Jeg tænkte forresten lidt det samme som Bamseida. Dine håndtegn for de to ting er MEGET lig hinanden.

 

Men bottomline... jeg tror det ville hjælpe ufatteligt meget hvis belønning kun blev afleveret når hun havde ryggen til dig(og så ville det nok hjælpe hende, hvis der var plads nok til at hun rigtig kunne løbe fremad :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver dig helt ret at hun bør belønnes fremme... Problemet med at belønne fremad (fx med hendes bold) for mig, er bare at hendes hjerne smelter når hun ser bolden / får bolden / ved bolden er der / tror bolden er der :sjov:.... Og så skal vi også lige tage distancen og hundens træning med... Hun skal løbe hvad 2 meter frem til et target... Det er jo langt under hvad hun normalt kan udføre i en fremadsendelse... Hun kan jo udføre en fin fremad til fx kegle, hvor hun skal blive ude og så afvente fx stillingsskift eller indkald på langt større afstand... :vedikke:

 

Lige det med håndtegnene - jeg havde / har ikke noget håndtegn for løb frem og lav en pirouette. Når hun går i plads ved siden af mig, så har jeg et håndtegn fpr twist... pirouetter foran mig har vi aldrig trænet... hun reagerer så tydeligvis på en cirkelbevægelse med armen også selvom hun er foran mig.... men det er ikke et håntegn vi har indlært... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...