Hop til indhold

Vores lille påske-løve...


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Denne tråd var såmænd bare oprettet som en navne-tråd, for at finde et navn til hende.. men det er vidst nemmere at søge på google efter dét.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tecza.. "Ayo og Tecza" lyder godt :D

Eller Isa.. "Ayo og Isa".. Lyder sguda også godt :)

Tak MiniBillen :kys:

Isa var faktisk ikke et helt dårligt bud - den må med på listen - Ayo & Isa. :lun:

 

Indtil videre har vi:

Tiyo

Isa

Xena

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vil gerne have en hund mere nu, fordi vi mener Ayo vil få stor glæde af en legekammerat nu - det kan godt være det ville blive en nemmere opgave os for selv, at vente til hun var helt voksen - men vi påtager os gerne en lidt større opgave, for at hun så får en legekammerat nu - hun er meget social, hun søger os rigtig meget, for at vi skal lege med hende, og hun vil meget gerne lege med os, på samme måde som hun leger med andre hunde - og udfra hvordan vi kender hende og ser hende med andre hunde, så er vores vurdering at hun ville få stor glæde af hendes egen legekammerat nu.

 

Øhmn, det tror jeg alle hvalpe gerne vil.. det ville da være mærkeligt hvis de ikke ville.

 

Voksne hunde leger altså også. De er bare ud over modningsfaserne og har en autoritet overfor yngre hunde, hele humlen i aldersforskel på ens dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhmn, det tror jeg alle hvalpe gerne vil.. det ville da være mærkeligt hvis de ikke ville.

 

Voksne hunde leger altså også. De er bare ud over modningsfaserne og har en autoritet overfor yngre hunde, hele humlen i aldersforskel på ens dyr.

Ja alle hvalpe vil gerne lege - det er ikke fordi jeg tror Ayo er anderledes end andre, vi vil bare gerne give hende muligheden for en legekammerat - længere er den ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan som jeg læser denne tråd, så er den ikke oprettet med formålet at diskutere for og imod en ny hund. Jeg ville være blevet meget vred, hvis andre var gået igang med at forholde sig til, og have en mening om, om jeg skulle have en ny hund nu, eller om det ville være bedre for mig at vente - eller om mine valg og ønsker om han- eller hunhund og alder.

 

Jeg mener ikke, at man kan tillade sig at stille spørgsmål ved valgene på denne måde, som ind imellem sker i denne tråd. Det ville jeg i hvert fald være blevet ret vred over - også selvom rådene er givet med argumenetet om, at det er for at hjælpe.

Jeg tænker, at Janni vil vurdere om hundene kan sammen, og hvis hun ikke er tryg ved situationen, så vil hun slet ikke sælge.

Hvis det værste så skulle ske, at det ikke fungere, så vil hun garanteret også hjælpe og stå i den anden ende, - og tage imod hunden igen, hvis der ikke er anden mulighed.

Det håber jeg ikke sker. Men det kan jo gå galt, men det kan det jo for alle - og grundene kan også være mange. Det er der også en del andre brugere herinde som har oplevet.

 

Men jeg synes faktisk, at det er at gå lidt over stregen, når man sådan forholder sig til andres valg, ønsker og evner. Jeg kan godt se, at i begrunder det i bekymring og gode råd, men måske skal man bare nogen gange være glad på andres vegne og sige tillykke. Og måske give et par ideer til navne, som er det, som tråden handler om.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan som jeg læser denne tråd, så er den ikke oprettet med formålet at diskutere for og imod en ny hund. Jeg ville være blevet meget vred, hvis andre var gået igang med at forholde sig til, og have en mening om, om jeg skulle have en ny hund nu, eller om det ville være bedre for mig at vente - eller om mine valg og ønsker om han- eller hunhund og alder.

 

Jeg mener ikke, at man kan tillade sig at stille spørgsmål ved valgene på denne måde, som ind imellem sker i denne tråd. Det ville jeg i hvert fald være blevet ret vred over - også selvom rådene er givet med argumenetet om, at det er for at hjælpe.

Jeg tænker, at Janni vil vurdere om hundene kan sammen, og hvis hun ikke er tryk ved situationen, så vil hun slet ikke sælge.

Hvis det værste så skulle ske, at det ikke fungere, så vil hun garanteret også hjælpe og stå i den anden ende, - og tage imod hunden igen, hvis der ikke er anden mulighed.

Det håber jeg ikke sker. Men det kan jo gå galt, men det kan det jo for alle - og grundene kan også være mange. Det er der også en del andre brugere herinde som har måtte opleve.

 

Men jeg synes faktisk, at det er at gå lidt over stregen, når man sådan forholder sig til andres valg, ønsker og evner. Jeg kan godt se, at i begrunder det i bekymring og gode råd, men måske skal man bare nogen gange være glad på andres vegne og sige tillykke. Og måske give et par ideer til navne, som er det, som tråden handler om.

 

Jeg er lidt so-so over det indlæg - jeg kan godt se hvad du mener. At man holder mund og siger tillykke, fordi man kender folk. Men ærligt talt, hvad er det for et skråplan? Fordi man kender folk så må man aldrig sige sin ærlige mening om tingene, og forsøge at afhjælpe en mulig træls situation?

Havde Sitto været ny bruger havde det været de samme ord der var blevet skrevet, men fordi ingen ville have en "relation" til brugeren, så var det ok.

 

Jeg ved godt det ikke er præcis det du siger - men det er det jeg tænker, når jeg læser at man skal stryge folk med hårene og bare bede dem give los. Der var fandme nogle ting der var gået galt, hvis ikke folk havde råbt vagt i gevær herinde, også med mit hundehold!

All in all - annoncerer man noget i et offentlig forum - så får man svar fra hele det offentlige forum. Heldigvis :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt so-so over det indlæg - jeg kan godt se hvad du mener. At man holder mund og siger tillykke, fordi man kender folk. Men ærligt talt, hvad er det for et skråplan? Fordi man kender folk så må man aldrig sige sin ærlige mening om tingene, og forsøge at afhjælpe en mulig træls situation?

Havde Sitto været ny bruger havde det været de samme ord der var blevet skrevet, men fordi ingen ville have en "relation" til brugeren, så var det ok.

 

Jeg ved godt det ikke er præcis det du siger - men det er det jeg tænker, når jeg læser at man skal stryge folk med hårene og bare bede dem give los. Der var fandme nogle ting der var gået galt, hvis ikke folk havde råbt vagt i gevær herinde, også med mit hundehold!

All in all - annoncerer man noget i et offentlig forum - så får man svar fra hele det offentlige forum. Heldigvis :-)

Jeg mener ikke, at man bare skal stryge folk med hårene, men vi er på side 7 og rigtig mange indlæg har samme budskab. Når nu de første 3-4 har skrevet om bekymringer, så ok, men i længden bliver det lidt massivt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt so-so over det indlæg - jeg kan godt se hvad du mener. At man holder mund og siger tillykke, fordi man kender folk. Men ærligt talt, hvad er det for et skråplan? Fordi man kender folk så må man aldrig sige sin ærlige mening om tingene, og forsøge at afhjælpe en mulig træls situation?

Havde Sitto været ny bruger havde det været de samme ord der var blevet skrevet, men fordi ingen ville have en "relation" til brugeren, så var det ok.

 

Jeg ved godt det ikke er præcis det du siger - men det er det jeg tænker, når jeg læser at man skal stryge folk med hårene og bare bede dem give los. Der var fandme nogle ting der var gået galt, hvis ikke folk havde råbt vagt i gevær herinde, også med mit hundehold!

All in all - annoncerer man noget i et offentlig forum - så får man svar fra hele det offentlige forum. Heldigvis :-)

 

Jeg har det lidt ligesom dig... Jeg ville selv blive super ked af at folk satte tvivl ved min beslutning, men på den anden side holder jeg også med største delen af dem der har fortalt deres bekymringer... MEN dertil sagt så mener jeg også at Janni kender sine hunde super godt, og hvis hun føler at det kan gå, og med hensyn til at have en "plan B", så er jeg igen sikker på at Janni nok skal, hvis ikke tage løven tilbage, så hjælpe med at finde et nyt hjem til den... Det bekymrer mig absolut ikke...

 

Alt i alt, om jeg ville tage samme beslutning eller ej, så håber jeg at det går godt for jer, og de to bliver super glade for hinanden!

 

Jeg er stadig misunderlig :lun: Jeg vil også have en løve, Janni har du ikke en løve der vil passe helt perfekt til min lille Dexter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med valget af ny vovse, hun ser bare skide sød ud på billedet :-)

 

Jeg har skimmet tråden og vil bare lige pippe lidt.....

 

Jeg håber ikke I vælger en hund mere blot for at tilfredsstille jeres nuværende hunds behov, men fordi I selv synes det vil være fantastisk med 2 hunde.

 

Jeg bliver rigtig glad for at se når folk flytter sig fra "tilfældig blanding" til velovervejet race i deres hundekøb og osse i dette tilfælde synes jeg det er skønt at du dermed vælger at støtte et ordentligt opdræt.

 

Jeg kender intet til racen, har aldrig mødt en, men har kunne læse ud af en del indlæg her inde at dette generelt ikke er en race med tendens til indbyrdes flokproblemer. Så at du vælger som du gør synes jeg egentlig ikke er et problem og jeg tror i øvrigt ikke på at en fornuftig opdrætter sender en hvalp/hund ud i et hjem hvor der er overhængende risiko for at det vil give problemer. Der findes masser af racer hvor jeg ville advare mod at gøre det du gør her, men jeg ved at der er racer der slet ikke fungerer som dem jeg selv har bedst kendskab til, og jeg har som sagt en fornemmelse af at Löwchen er en af dem.

 

Jeg forstår ikke hvorfor hunden ikke må hedde Poker?

Det er da et smadder fint navn, osse selv om den jeg kender er en stor hanhund ;-)

 

Slutteligt - rigtig god fornøjelse med det hele!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg synes faktisk, at det er at gå lidt over stregen, når man sådan forholder sig til andres valg, ønsker og evner. Jeg kan godt se, at i begrunder det i bekymring og gode råd, men måske skal man bare nogen gange være glad på andres vegne og sige tillykke. Og måske give et par ideer til navne, som er det, som tråden handler om.

 

På den anden side, så er det nok svært både at blæse og have mel i munden? Vil man dele meget ud om sit privatliv, som TS har gjort gennem årene, så kan man nok også forvente nogle nærgående spørgsmål og lidt kritik, når folk læser noget der bekymrer dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke gøre mig klog på, om det er et smart eller dumt valg, at få en hund mere og nu, det kender jeg ikke dig eller din situation godt nok til.

 

Jeg håber dog, at I har tænkt det godt igennem og har en plan b, HVIS dig og din kæreste skulle gå fra hinanden eller du/I ikke magter det alligevel. Det er nok min største "bekymring".

 

Med det sagt, så vil jeg gerne hjælpe dig med at finde et navn, men hvilke krav har I til navnet? :-)

Vi har plan B, hvis vi skulle gå fra hinanden, ingen af hundene skal omplaceres af den grund.

 

Mit krav til navnet er at det gerne må være specielt, og ikke så brugt et navn :-)

 

Sådan som jeg læser denne tråd, så er den ikke oprettet med formålet at diskutere for og imod en ny hund. Jeg ville være blevet meget vred, hvis andre var gået igang med at forholde sig til, og have en mening om, om jeg skulle have en ny hund nu, eller om det ville være bedre for mig at vente - eller om mine valg og ønsker om han- eller hunhund og alder.

 

Jeg mener ikke, at man kan tillade sig at stille spørgsmål ved valgene på denne måde, som ind imellem sker i denne tråd. Det ville jeg i hvert fald være blevet ret vred over - også selvom rådene er givet med argumenetet om, at det er for at hjælpe.

Jeg tænker, at Janni vil vurdere om hundene kan sammen, og hvis hun ikke er tryg ved situationen, så vil hun slet ikke sælge.

Hvis det værste så skulle ske, at det ikke fungere, så vil hun garanteret også hjælpe og stå i den anden ende, - og tage imod hunden igen, hvis der ikke er anden mulighed.

Det håber jeg ikke sker. Men det kan jo gå galt, men det kan det jo for alle - og grundene kan også være mange. Det er der også en del andre brugere herinde som har oplevet.

 

Men jeg synes faktisk, at det er at gå lidt over stregen, når man sådan forholder sig til andres valg, ønsker og evner. Jeg kan godt se, at i begrunder det i bekymring og gode råd, men måske skal man bare nogen gange være glad på andres vegne og sige tillykke. Og måske give et par ideer til navne, som er det, som tråden handler om.

Lige præcis! Denne tråd var oprettet for at finde et navn - intet andet.

Vi skal op og se løverNE i dag - der er stadig seks løver som Janni har givet os som muligheder - indtil videre er det klart Poker vi holder ved, og denne tråd startede os med at vi vidst havde valgt vores løve, og så var denne tråd bare oprettet som en navnetråd, for at se om ikke vi havde nogle muligheder til når vi skulle op og kigge i dag - men eftersom vi tager Ayo med, så både os selv og Janni kan se hende sammen med løverne, så ser vi jo også om Poker og Ayo overhovedet går i spænd - bare fordi det er hende vi har forelsket os i ud fra billederne og Jannis beskrivelse, så er det da ikke sikkert at Ayo forelsker sig i hende om omvendt. ;-)

 

Men jeg stoler på at når vi har en fornuftig hund mht omgang af andre hunde, både vi og Janni ser dem sammen i dag, så tror jeg på at vi får valgt den rigtige hund - om det så er Poker eller en anden. Men indtil videre så holder vi på Poker.. :lun:

 

Tillykke med valget af ny vovse, hun ser bare skide sød ud på billedet :-)

 

Jeg har skimmet tråden og vil bare lige pippe lidt.....

 

Jeg håber ikke I vælger en hund mere blot for at tilfredsstille jeres nuværende hunds behov, men fordi I selv synes det vil være fantastisk med 2 hunde.

 

Jeg bliver rigtig glad for at se når folk flytter sig fra "tilfældig blanding" til velovervejet race i deres hundekøb og osse i dette tilfælde synes jeg det er skønt at du dermed vælger at støtte et ordentligt opdræt.

 

Jeg kender intet til racen, har aldrig mødt en, men har kunne læse ud af en del indlæg her inde at dette generelt ikke er en race med tendens til indbyrdes flokproblemer. Så at du vælger som du gør synes jeg egentlig ikke er et problem og jeg tror i øvrigt ikke på at en fornuftig opdrætter sender en hvalp/hund ud i et hjem hvor der er overhængende risiko for at det vil give problemer. Der findes masser af racer hvor jeg ville advare mod at gøre det du gør her, men jeg ved at der er racer der slet ikke fungerer som dem jeg selv har bedst kendskab til, og jeg har som sagt en fornemmelse af at Löwchen er en af dem.

 

Jeg forstår ikke hvorfor hunden ikke må hedde Poker?

Det er da et smadder fint navn, osse selv om den jeg kender er en stor hanhund ;-)

 

Slutteligt - rigtig god fornøjelse med det hele!

Mange tak :-D

Og nej, du kan tro vi ikke bare får en hund mere for at tilfredsstille Ayos sociale behov - jeg vil rigtig gerne have to hunde. Både fordi jeg synes der er en kæmpe glæde ved at have to hunde - men også fordi at nu hvor mit knæ er blevet ok igen, så vil jeg gerne begynde at træne igen på et tidspunkt - og Ayo er ikke sådan rigtig en "pleaserhund" og med hendes lille størrelse, så vil hun altså have en kæmpe ulempe selv i den lille AG klasse. Men det passede jo med at vi nåede at få hende hjem, mens mit knæ stadig var dårligt, så jeg troede ærlig talt ikke på at jeg nogensinde fik et godt knæ. Men vi knuselsker Ayo og hun er den skønneste hund som passer helt perfekt herhjem til som hyggehund - så kan vi kombinere det med at Ayo får en legekammerat, og jeg kan påbegynde agilitytræningen igen engang, så er det jo helt perfekt. Og hertil vil en løve jo være super. :-D

 

Hmm, vi synes ikke rigtig at Ayo & Poker lyder så godt sammen.. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt so-so over det indlæg - jeg kan godt se hvad du mener. At man holder mund og siger tillykke, fordi man kender folk. Men ærligt talt, hvad er det for et skråplan? Fordi man kender folk så må man aldrig sige sin ærlige mening om tingene, og forsøge at afhjælpe en mulig træls situation?

Havde Sitto været ny bruger havde det været de samme ord der var blevet skrevet, men fordi ingen ville have en "relation" til brugeren, så var det ok.

 

Jeg ved godt det ikke er præcis det du siger - men det er det jeg tænker, når jeg læser at man skal stryge folk med hårene og bare bede dem give los. Der var fandme nogle ting der var gået galt, hvis ikke folk havde råbt vagt i gevær herinde, også med mit hundehold!

All in all - annoncerer man noget i et offentlig forum - så får man svar fra hele det offentlige forum. Heldigvis :-)

Jeg er med T...

 

Helt ærligt, havde det været en tilfældig bruger der i grove træk fortalte en historie om 4 omplaceringshunde, 2 omplaceringskatte, et par marsvin, et par allergianfald, først overfor hund og dernæst kat, og nu ville have hund nummer 2, efter at have fået hund igenigenigen og kun havde haft denne i små 6 måneder, så tror jeg nok folk havde råbt vagt i gevær, også en god portion af dem der nu gør det modsatte. Og det er uanset om trådens hovedemne var navne, stamtavler eller hundehalsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

uh tillykke med løven :lun: som race... Jeg er selv blevet lidt glad for den race, men vi har desværre ikke råd til en vovse til og tror heller ikke Hope ville synes om det, hun nyder livet som ene dronning :blink:

Og til emnet...

Isa er da et vildt flot navn :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra løveland. Og hold da op hvor er Poker kær - og helt sikkert også den løve Ayo bedst kunne lide :lun:

 

MEN - det bliver ingen løve i denne omgang. Løverne virkede ikke særligt interesseret i Ayo - ingen af dem. Poker gad lige lege lidt fangeleg, men det var dælme ikke meget. Vi ved ikke om det måske skyldes at Ayo blev meget utryg da der kom en flok løver ud til hende - det var lidt for mange, og lidt for gøende hunde for hende - så prøvede vi at gå en tur alene med Ayo, Poker og en lille hvalp - det var der Ayo og Poker lige kunne lege lidt fangeleg, men det var også det. Ellers var der ikke den store interesse for Ayo - og da der kom nogle flere løver ud igen, så synes hun egentlig heller ikke lige det var så sjovt.. jeg tror de var lidt for vilde for Ayo, i fht. at det var et nyt sted, og med katte (som hun aldrig har set før) - for normalt kan hun godt lege vildt, og spæner gerne rundt sammen med Miss Menellis tornadoer, som altså er større end løverne - og dem er hun ikke spor bange for, selvom de tumler hende rundt indimellem. Men jeg tror Ayo var blevet godt forskrækket ved løveflokken allerede fra start af - selvom det var en forholdsvis lille flok Janni havde lukket ud til hende. :-) Så det var rigtig ærgerligt. Men når interessen ikke rigtig var der, så skal det ikke være - ikke nu i hvert fald. Måske vi engang senere prøver at præsentere hende for løverne igen - nogle færre stykker, og måske herhjemme - og så må vi se. Men det er jo ikke sikkert at de går ind spænd - for ingen af løverne havde den store interesse for hende faktisk..

 

Men forelskelsen for Poker er der stadig - nøøøj hun er dejlig. :blink: Og meget rolig, så nok også derfor Ayo ikke var utryg ved hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med T...

 

Helt ærligt, havde det været en tilfældig bruger der i grove træk fortalte en historie om 4 omplaceringshunde, 2 omplaceringskatte, et par marsvin, et par allergianfald, først overfor hund og dernæst kat, og nu ville have hund nummer 2, efter at have fået hund igenigenigen og kun havde haft denne i små 6 måneder, så tror jeg nok folk havde råbt vagt i gevær, også en god portion af dem der nu gør det modsatte. Og det er uanset om trådens hovedemne var navne, stamtavler eller hundehalsbånd.

 

Fire omplaceringshunde? :hmm:

Og ja, min allergi - jamen klart, det er da min egen skyld. Jeg har ALDRIG reageret på katte før jeg fik de to - men jeg var snottet nonstop i den tid jeg havde dem og havde til sidst røde knopper og kløe overalt. Uanset hvor meget medicin jeg proppede mig med! Og hundeallergien? Det kan jeg for helved da heller ikke gøre for! Hvor er det lige du vil hen med det her? Men den ER ligesom væk nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra løveland. Og hold da op hvor er Poker kær - og helt sikkert også den løve Ayo bedst kunne lide :lun:

 

MEN - det bliver ingen løve i denne omgang. Løverne virkede ikke særligt interesseret i Ayo - ingen af dem. Poker gad lige lege lidt fangeleg, men det var dælme ikke meget. Vi ved ikke om det måske skyldes at Ayo blev meget utryg da der kom en flok løver ud til hende - det var lidt for mange, og lidt for gøende hunde for hende - så prøvede vi at gå en tur alene med Ayo, Poker og en lille hvalp - det var der Ayo og Poker lige kunne lege lidt fangeleg, men det var også det. Ellers var der ikke den store interesse for Ayo - og da der kom nogle flere løver ud igen, så synes hun egentlig heller ikke lige det var så sjovt.. jeg tror de var lidt for vilde for Ayo, i fht. at det var et nyt sted, og med katte (som hun aldrig har set før) - for normalt kan hun godt lege vildt, og spæner gerne rundt sammen med Miss Menellis tornadoer, som altså er større end løverne - og dem er hun ikke spor bange for, selvom de tumler hende rundt indimellem. Men jeg tror Ayo var blevet godt forskrækket ved løveflokken allerede fra start af - selvom det var en forholdsvis lille flok Janni havde lukket ud til hende. :-) Så det var rigtig ærgerligt. Men når interessen ikke rigtig var der, så skal det ikke være - ikke nu i hvert fald. Måske vi engang senere prøver at præsentere hende for løverne igen - nogle færre stykker, og måske herhjemme - og så må vi se. Men det er jo ikke sikkert at de går ind spænd - for ingen af løverne havde den store interesse for hende faktisk..

 

Men forelskelsen for Poker er der stadig - nøøøj hun er dejlig. :blink: Og meget rolig, så nok også derfor Ayo ikke var utryg ved hende.

 

Så var det godt, at I kom en tur til løveland, så I kunne blive afklarede.

Det lyder til, at det bare ikke er ment to be lige nu - så er det jo dejligt, at I har en super hvalp, som fungerer godt, og som I kan nyde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bare sige at jeg har dyb respekt for at i vælger at vente til i finder den rigtige hund som passer til jer, synd det ikke blev en løve (for nu i hvertfald)...

 

Det har helt sikkert været en svær beslutning, når man nu ER forelsket :lun:

Jeg vil så lige sige at det er Janni som fortalte at hendes løver normalt er meget mere interesseret i andre hunde, end de var i Ayo. Men da hun sagde det, så kunne jeg godt se at der faktisk ikke var den store interesse. Så Janni ER i sandhed en fantastisk opdrætter, som er sød og ærlig. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...