Hop til indhold

Vores lille påske-løve...


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Hun er vidst blevet udpeget nu! :hjerte:

 

Janni listede seks valgmuligheder op for os - og det heldigste var jo så, at den hund som hun synes vil være det allerbedste match for os, det var også den hund som både Michael & jeg uafhængigt af hinanden blev ved med at vende tilbage til på hver vores computer. :5up:

 

Og helt en voksen hund blev det jo så ikke - nærmere jævnaldrende med Ayo, som er 5,5 måned. Men så tager vi lidt ekstra hvalpestreger med, men så har de helt sikkert også kæmpe glæde af hinanden i mange, mange år frem!

 

Tadaaaaa... POKER! :lun:

 

P3222166.JPG

 

Nu kan jeg da slet ikke vente med at komme til løveland på søndag og hilse på hende (og Janni & resten af løveflokken!) :banan:

 

Men vi har brug for nye navne-forslag.

Synes ikke Poker klinger så godt med Ayo - så kom frisk med et godt tævenavn som matcher Ayo. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tillykke! Hun er virkelig også kær :lun: Lidt modigt at vælge en hvalp på Ayos alder, sikke en ballade de to kan lave, haha :-D Hvorfor venter I ikke med at vælge til I har mødt dem I kan vælge imellem? (spørger bare af nysggerighed) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også godt (dog af frygt for at ødelægge jeres glæde, sorry) råde jer fra at købe en tæve der er ligeså gammel som Ayo.. Jeg har kun dårlige erfaringer med jævnaldrende tæver :/ Og en løve er vel lidt større end Ayo er, så hvis der bliver slagsmål er det ikke ligeværdigt! Det er ikke altid sikkert at de vil få det godt sammen... Men når det så er sagt, så ser hun EDDERNAME sød ud! Virkelig fint ansigt!! :)

Synes der er SÅ mange søde tæve navne.. Hva med Ayla?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke! Hun er virkelig også kær :lun: Lidt modigt at vælge en hvalp på Ayos alder, sikke en ballade de to kan lave, haha :-D Hvorfor venter I ikke med at vælge til I har mødt dem I kan vælge imellem? (spørger bare af nysggerighed) :-D

Fordi Janni kender sine løver bedst, og når hun føler det er hende her som vil være det allerbedste match for os, så vælger jeg at stole på det. Hun kender dem trods alt langt bedre, end vi kommer til at gøre, selvom vi ser dem allesammen på søndag. Vi får jo kun et kort indtryk af dem. Nu har jeg haft to hunde før som absolut ikke var nogen succes - det vil jeg gerne have at det her bliver, så derfor synes jeg det er fornuftigt at stole på Jannis vurdering. :-) Og så var det også hende som vi selv blev ved med at vende tilbage til, uafhængigt af hinanden - det er hende her som tiltaler os mest, både beskrivelsen af hende og udseendet.

 

Men der kommer ikke nogen og kigger på løver før os - så skulle vi ombestemme os, så tror jeg godt vi kan det. Men det vil jeg ikke, vælger at stole på Jannis vurdering, da det virker mest fornuftigt, for at det bliver en kæmpe succes med to hunde denne gang. :-) Og så har Michael og jeg alligevel besluttet os for at vælge hanhunde fra, ifht. Michaels forældres JRT, som har haft det ret svært med op til flere hanhunde, så den chance vil vi ikke løbe. Og så var der fire hunde tilbage, Poker på 5 månder, en på 6 år, en på 2 år og en på 10 uger. Hende på 10 uger er udelukket, så lille en hvalp vil jeg ikke have. Og hende på 6 år har Janni selv skrevet at hun ikke tror vil være noget godt match for Ayo - og så er der hende på 2 år, som ikke rigtig tiltaler nogen af os sådan rigtigt. Udover hendes lille størrelse (2,4 kg).

 

Så så var der jo faktisk bare lille Poker tilbage. Men tror nu ikke det bliver svært med to jævnaldrende, så voldsomt hvalpet er Ayo altså ikke - jo overfor andre hunde er hun temmelig hvalpet, men ikke herhjemme i hverdagen. Hun er renlig herhjemme (kan have lidt svært ved det hos andre, men fair nok), kan være alene hjemme, forstår et nej, har et meget sikkert indkald, ødelægger aldrig noget osv., så det eneste som virkelig indikere til at hun er hvalpet, det er hendes kæmpe behov for at lege. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også godt (dog af frygt for at ødelægge jeres glæde, sorry) råde jer fra at købe en tæve der er ligeså gammel som Ayo.. Jeg har kun dårlige erfaringer med jævnaldrende tæver :/ Og en løve er vel lidt større end Ayo er, så hvis der bliver slagsmål er det ikke ligeværdigt! Det er ikke altid sikkert at de vil få det godt sammen... Men når det så er sagt, så ser hun EDDERNAME sød ud! Virkelig fint ansigt!! :)

Synes der er SÅ mange søde tæve navne.. Hva med Ayla?

Nu har jeg haft to tæver som absolut ikke var jævnaldrende, og de var et helved at have sammen - så ikke-jævnaldrende er heller ingen garanti for at to hunde fungere sammen ;-) Og ja, en løve er lidt større - men hende her er en lille løve, så der er vel lidt mere end 1 kg. forskel på dem, så det er ikke nogen voldsom størrelses forskel.

 

Ayla synes jeg minder lidt for meget om Ayo :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også godt (dog af frygt for at ødelægge jeres glæde, sorry) råde jer fra at købe en tæve der er ligeså gammel som Ayo.. Jeg har kun dårlige erfaringer med jævnaldrende tæver :/ Og en løve er vel lidt større end Ayo er, så hvis der bliver slagsmål er det ikke ligeværdigt! Det er ikke altid sikkert at de vil få det godt sammen... Men når det så er sagt, så ser hun EDDERNAME sød ud! Virkelig fint ansigt!! :)

Synes der er SÅ mange søde tæve navne.. Hva med Ayla?

 

Sorry, men jeg tænker det samme.. Personligt ville jeg ikke selv turde at have to så jævnalderende, slet ikke af samme køn... Du skriver, at I har valgt hanhund fra grundet frygt for egetkønsagression, men hvad hvis det sker mellem tæverne som bliver kønsmodne på samme tid etc? Så tror jeg trods alt at det er bedre med en af hvert køn, det er ikke for at være negativ jeg skriver det her, men det er bare lige min tanker :-D Personligt ville jeg nok også vente lidt med hund nr 2 til den første var kommet over hvalpestadiet, men fint at I har mod på det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry, men jeg tænker det samme.. Personligt ville jeg ikke selv turde at have to så jævnalderende, slet ikke af samme køn... Du skriver, at I har valgt hanhund fra grundet frygt for egetkønsagression, men hvad hvis det sker mellem tæverne som bliver kønsmodne på samme tid etc? Så tror jeg trods alt at det er bedre med en af hvert køn, det er ikke for at være negativ jeg skriver det her, men det er bare lige min tanker :-D

Vi skal ikke have nogen hanhund, inden Ayo havde vi en hanhund på prøve, i samme øjeblik som vi besøgte mine svigerforældre, der tog deres hund godt i mod ham, men pludselig ud af absolut ingenting sad han pludselig i struben på den hund vi havde på besøg! Og han har før gjort det ved en anden hanhund. Så den chance løber jeg ikke igen! Så tror jeg der er langt større chance for at to tæver som vokser op sammen, vil fungere godt sammen. ;-)

 

Så det er altså ikke en kommende hanhund til os, som jeg er bange for der udvikler egetkønsagression, jeg er bange for mine svigerforældres hanhunds reaktion - da jeg har oplevet den før! Og eftersom vi tilbringer en del tid sammen med dem, så skal det altså fungere.

 

Og Ayo er altså en virkelig let og velfungerende hvalp - det er jeg slet, slet ikke nervøs for. At hhv Kency eller Sitto var hundrede gange hårdere end det er at have Ayo, og der havde jeg stadig overskud til to problemhunde, hvis så de ellers bare havde fungeret sammen. Så det er jeg virkelig ikke bekymret for. Nu hvor vi er ovre hendes alene hjemme problem, så er hun virkelig nem at have. Som sagt fuldstændig renlig herhjemme, alene hjemme er ikke noget problem, ødelægger aldrig noget, man kan have hende med overalt, hun har et meget sikkert indkald, forstår nej osv., jeg ser hende ikke som særlig hvalpet længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fint i giver gode råd, men dette var en egentlig mest en tråd oprettet for at finde et navn ;-)

Og igen, jeg har haft to tæver som absolut ikke var jævnaldrende, det de to var et helved at have sammen.

 

Janni beskriver Poker som en god og rolig hvalp, og som tror klinger rigtig godt med Ayo. Hvorimod den 6-årige tæve, tror hun slet ikke vil være noget godt match for Ayo - trods de absolut ikke er jævnaldrende. Vi medbringer Ayo på søndag, så vi kan se om ikke de går godt i spænd. Jeg har også startet tråden med at skrive så er hun VIDST blevet udpeget, da det pt. er hende vi er sikre på at vi vil have - og tror ikke det ændre sig - men som sagt køre vi jo netop til løveland søndag for at se løverne og hilse på Janni - er hun så bare SLET ikke som vi har forstillet os, men vi derimod falder for en anden, jamen så er det jo sådan det er. Denne tråd er oprettet fordi vi, som det er nu, er sikre på at det er Poker vi skal have - og så vil jeg gerne have fundet nogle navne-forslag til søndag, så vi kan tænke lidt over dem, når vi møder hende, og se hvad hun ligner mest. ;-)

 

Og nej, man kan aldrig sige aldrig, men jeg tror på at to tæver som vokser op sammen, meget af vejen, og som har helt faste regler for hvordan man omgås hinanden her i huset, har en god mulighed for at fungere sammen. Ayo er letomgængelig med alle hunde, der har aldrig været noget bøvl med hende, hun knuselsker alle. Og Poker kommer jo så fra løveland, hvor hun jo ligesom er rimelig vant til at omgås andre hunde jo.

 

Havde i spurgt mig inden vi fik Ayo om jeg skulle have en hund mere når Ayo var knap et halvt år - så havde det lydt et klart nej. Men Ayo er meget nemmere nu, end jeg nogensinde havde forstillet mig. Det føles slet ikke som at have en hvalp længere, hun er virkelig sød og nem.

 

Jeg er nu sikker på at vi nok skal klare det, dukker der problemer op, så må vi jo tage dem hen ad vejen.

 

Jeg kender nu til flere med jævnaldrende hunde af samme køn, hvor det rent faktisk fungere rigtig fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med at I har valgt jeres vaps! Hun ser rigtig dejlig ud. :lun:

 

Årh, Pokerface. :lun: :lun: :lun: Nu bliver Lille Louie misundelig! :mrgreen: Det gør jeg også lidt, hun ser SÅ kær ud. :hjerte:

 

Tak til jer begge ^^ :-D

 

Tillykke med valget af en løve. Poker er bare SÅ lækker, og jeg forstår godt at I er faldet for hende.

Janni fandt også Luffe til mig, og det var et perfekt match. Hun har altså nogle overnaturlige evner på den front ;)

 

Det er en god ide at tage Ayo med derop, for så kan i jo se, hvordan de reagerer på hinanden :)

Ja, Janni har jo netop lavet perfekte match før - og hun kender da bedre end nogen anden sine løver. Så mon ikke hun har den bedste chance for at lave et godt match :lun: Og hendes beskrivelse af Poker lyder rigtig fin og så er hendes udseende jo bare bedårende! Så hvis ellers hun går godt i spænd med Ayo på søndag, så bliver det hende som flytte herhjem. :-)

 

Åh, jeg kan næsten ikke overskue, at du skal have Poker... :genert:

:bighug:

Janni sagde godt du var lidt forelsket i hende :lun:

 

Kan det trøste hvis nu jeg siger at vi sommetider befinder os på nørrebro, for at besøge min søster, og nok vil have mulighed for at medtage Poker til nusning? :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil os have en løve, jeg er bare sikker på de ikke passer sammen med en husky, er så bange for Dexter ville kvase den :oops:

 

Tillykke med jeres løve, jeg er DØDmisundelig! :lun:

 

Der er i hvert fald lidt mere forskel i størrelsen på hhv løve og husky, end der er på Ayo og løve, selvom det er den anden vej her. ;-)

Men de er SÅ fine løverne. Glæder mig rigtig meget til at vi bliver løveejere.

 

Og tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror måske også, at I måske er heldige at I introducerer dem for hinanden inden en af dem er kønsmodne - så når de at blive vant til hinanden inden, og så kan de måske finde ud af det på den måde. For nu jeg tænker over det, har dem jeg kender måske et halvt år til et år imellem dem, hvilket vil sige at de stadig er for unge til at være respektindgydende for den lille nye hvalp, og det måske er derfor konflikterne opstod i første omgang. Så måske er det faktisk en fordel - også at Ayo allerede er knyttet til jer, så kan hun også 'vise' den anden hund hvordan alting fungerer hjemme hos jer.

 

Uanset hvad, så synes jeg det er nogle rigtig smukke hunde du har valgt dig - så alt krydset for, at det bare kommer til at være helt smertefrit for jer :)

 

 

Nårh jo, andre gode tæve navne:

Caya, Hekla, Molly, Smilla (hun ligner sådan et lille snedyr) Fiffi, Tiyo, Figa osv :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

DA jeg skulle have min første løve skrev jeg først til en opdrætter..så til en til ..og endnu en..Ingen af dem svarede... den sidste jeg skrev til svarede og vi lavede en aftale...

Så pludselig skrev de andre tilbage. De havde været til Löwchen kongres og ja de havde alle en hvalp jeg kunne købe.. Men nu kunne jeg ikke få mig selv til at sige at jeg HAVDE lavet en aftale.. SÅ jeg startede ud med 5 tævehvalpe på samme alder..

De har aldrig haft problemer sammen.

Folk siger jo det samme om 2 hvalpe fra samme kuld..Det er ofte jeg beholder 2 hvalpe eller et helt kuld (gudinderne var 4 i kuldet..og jeg beholdt alle 4).. De har aldrig haft problemer med hinanden..Ingen slåskampe!

På et tidspunkt solgte jeg 2 tæver fra et kuld til samme dame. Dem har jeg fulgt tæt netop for at se om der var nogen problemer når de ikke gik i en flok, men kun havde hinanden. Der har aldrig været slåskampe der heller.

 

Hvis Sitto skal have en hanhund skal den kastreres.. Og i forhold til svigerfamiliens hanhund er det en dårlig idé med en hanhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er i hvert fald lidt mere forskel i størrelsen på hhv løve og husky, end der er på Ayo og løve, selvom det er den anden vej her. ;-)

Men de er SÅ fine løverne. Glæder mig rigtig meget til at vi bliver løveejere.

 

Og tak :-D

 

Jeg forsøgte at gå på løve jagt hernede (Holland), men de findes bare ingen steder :megaked: Jeg ville super gerne at Dexter kunne få lov at møde en og se om han kan acceptere små hunde... Han har aldrig rigtig leget med små hunde, fordi han jo er en husky og de kan være voldsomme... Og så ja.. for andre folks hundes sikkerhed har han aldrig leget med en lille hund sådan rigtig...

 

Drømme! Hvis jeg en dag får mødt en før vi får vores næste hund, så kan jeg skifte mening om hvad næste hund skulle være :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

DA jeg skulle have min første løve skrev jeg først til en opdrætter..så til en til ..og endnu en..Ingen af dem svarede... den sidste jeg skrev til svarede og vi lavede en aftale...

Så pludselig skrev de andre tilbage. De havde været til Löwchen kongres og ja de havde alle en hvalp jeg kunne købe.. Men nu kunne jeg ikke få mig selv til at sige at jeg HAVDE lavet en aftale.. SÅ jeg startede ud med 5 tævehvalpe på samme alder..

De har aldrig haft problemer sammen.

Folk siger jo det samme om 2 hvalpe fra samme kuld..Det er ofte jeg beholder 2 hvalpe eller et helt kuld (gudinderne var 4 i kuldet..og jeg beholdt alle 4).. De har aldrig haft problemer med hinanden..Ingen slåskampe!

På et tidspunkt solgte jeg 2 tæver fra et kuld til samme dame. Dem har jeg fulgt tæt netop for at se om der var nogen problemer når de ikke gik i en flok, men kun havde hinanden. Der har aldrig været slåskampe der heller.

 

Hvis Sitto skal have en hanhund skal den kastreres.. Og i forhold til svigerfamiliens hanhund er det en dårlig idé med en hanhund.

 

Hahahahhahahaha :sjov: Hvor er du sød! :D Så det var sådan at Kennel-Lövchen startede op? Jamen det kan være at løver bare er super gode sammen... Eller også er du bare rigtig god til løver.. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøgte at gå på løve jagt hernede (Holland), men de findes bare ingen steder :megaked: Jeg ville super gerne at Dexter kunne få lov at møde en og se om han kan acceptere små hunde... Han har aldrig rigtig leget med små hunde, fordi han jo er en husky og de kan være voldsomme... Og så ja.. for andre folks hundes sikkerhed har han aldrig leget med en lille hund sådan rigtig...

 

Drømme! Hvis jeg en dag får mødt en før vi får vores næste hund, så kan jeg skifte mening om hvad næste hund skulle være :lol:

Det kommer mere an på måden han leger på end på størrelsen... Slår han med poterne eller tonser han ind i den han leger med? så er det en dårlig idé...

Løverne leger helst løbelege.. Fanger hinanden i halerne og sådan.. Det er sjældent de leger brydelege ..

Vi har haft doberman sammen med løverne. Det gik fint, de elsker også at løbe..

Schæferen er det sværere med. Han løber dem op og slår med poterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer mere an på måden han leger på end på størrelsen... Slår han med poterne eller tonser han ind i den han leger med? så er det en dårlig idé...

Løverne leger helst løbelege.. Fanger hinanden i halerne og sådan.. Det er sjældent de leger brydelege ..

Vi har haft doberman sammen med løverne. Det gik fint, de elsker også at løbe..

Schæferen er det sværere med. Han løber dem op og slår med poterne.

 

Katla slår med poterne, samt tonser ind i Ace, men så angriber han bare med tænderne først :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer mere an på måden han leger på end på størrelsen... Slår han med poterne eller tonser han ind i den han leger med? så er det en dårlig idé...

Løverne leger helst løbelege.. Fanger hinanden i halerne og sådan.. Det er sjældent de leger brydelege ..

Vi har haft doberman sammen med løverne. Det gik fint, de elsker også at løbe..

Schæferen er det sværere med. Han løber dem op og slår med poterne.

 

Han er en "løber"... Han eeeelsker fangelege, og bryder sig heller ikke om brydning... Da han var yngre kunne han godt være lidt en tromle, sådan "hov jeg ser ikke hvor jeg løber", men det er han vokset fra (stort set)...

han er faktisk meget blid i sin leg, og når han f.eks. har leget med hvalpe er han også super god til at dæmpe sin "grovhed" i leg... Men han har altså stadig nogen gange når de mindre hunde kommer op på siden af ham, at de løber ind i hinanden og han laver en kæææmpe hop for ikke at ramme dem :lol:

 

Jeg har fundet en hollandsk opdrætter, men jeg aner intet om hende, måske vi bare skulle høre om vi kunne komme på besøg en dag...

 

Leeuwhondjes / Lowchen kennel Kidéro's

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror måske også, at I måske er heldige at I introducerer dem for hinanden inden en af dem er kønsmodne - så når de at blive vant til hinanden inden, og så kan de måske finde ud af det på den måde. For nu jeg tænker over det, har dem jeg kender måske et halvt år til et år imellem dem, hvilket vil sige at de stadig er for unge til at være respektindgydende for den lille nye hvalp, og det måske er derfor konflikterne opstod i første omgang. Så måske er det faktisk en fordel - også at Ayo allerede er knyttet til jer, så kan hun også 'vise' den anden hund hvordan alting fungerer hjemme hos jer.

 

Uanset hvad, så synes jeg det er nogle rigtig smukke hunde du har valgt dig - så alt krydset for, at det bare kommer til at være helt smertefrit for jer :)

 

 

Nårh jo, andre gode tæve navne:

Caya, Hekla, Molly, Smilla (hun ligner sådan et lille snedyr) Fiffi, Tiyo, Figa osv :lun:

Jeg tror også der er stor chance for at det kommer til at fungere godt imellem dem, fordi de stadig er hvalpet oveni hovedet, ingen af dem er kønsmodne endnu, så de kommer til at "vokse op" sammen meget af vejen, og så tror jeg virkelig ikke det giver de store problemer. Det er ikke en lille ny hvalp som trænger ind på en nyligt kønsmodne hunds område - de er stadig hvalpet og vil bare gerne lege! Ayo er så glad i låget og knuselsker alt og alle, så jeg tror ikke engang hun har den mindste anelse om ressourceforsvar fx - hvis en hund vil lege med hende, så må den få alle de bamser og kødben den vil, også det hun ligger med, hvis bare den vil leeeegeee... :banan: :lol:

 

Og Ayo er altså godt socialiseret, vi har altid haft hende med til alt, og så bare taget hensyn til hende naturligvis undervejs, så det har foregået på hendes præmisser - men hun har altid bare været med os omkring i alverdens situationer, og hun tager alt i stiv pote - og elsker alt hvad der gider snakke med hende. Hun er virkelig sød og tillidsfuld og er sikker på at hele verden er skabt for hende. :hjerte:

 

Og tak for de søde ord, jeg kan jo kun erklære mig enig :engel::lun:

 

Tiyo kan jeg faktisk godt lide :kys: den kommer med på listen!

Er ret glad for navne som ikke alle sådan lige hedder. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...