Museklik Skrevet Marts 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 25, 2012 Altså ikke i litervis, men 1-2 dl om dagen 3-4 gange om ugen? Min kræsne hund giiiider ikke tørkost. Jeg har lavet specialkost i perioder, som jeg blander op med tørkost, men jeg har ikke tid til at lave al den specialkost (har 3 børn og job også) så jeg vil så gerne kunne slippe for det. Den anden dag havde jeg ikke rigtigt noget, så jeg smed en dl. A38 i - og hun spiste det gladeligt. Kan jeg give det på den måde uden det skader? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2012 Når mine har lidt maveproblemer, starter jeg altid med at se, om lidt A38 i foderet kan klare det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Marts 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2012 Jeg giver tit Eris en smule A38. Det elsker hun! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2012 Det kan de sagtens. Min lille hund får en skefuld 3-4 gange om ugen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Marts 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2012 1-2 dl om dagen, ville jeg måske nok ikke give, det lyder umiddelbart som meget, men en skefuld ned i tørfoderet rørt lidt rundt, det gør jeg ofte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Marts 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2012 Det er ikke alle hunde der kan tåle syrnede mælkeprodukter. Hvalpen starter allerede i 3 ugers alderen med ikke at kunne nedbryde mælk. Jeg tror dog ikke der sker noget ved det engang i mellem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Medmindre hunde regelmæssigt har fået mælkeprodukter siden hvalpetiden, så er alle hunde som udgangspunkt laktoseintolerante. Det vil sige, at de er overfølsomme over for laktose. Nu er A38 ikke det mest laktoseholdige mælkeprodukt, men jeg ville stadig tænke over, hvor meget jeg giver min hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Mine voksne hunde har jævnlig, især om sommeren på en varm dag, fået en lille skål A-38. Jeg har sldrig haft problemer med det. Og mange hvalpe er opfostret med A-38 blendet i deres opblødte tørkost fra 3 ugeres alderen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Marts 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Mine beagler har heller ikke problemer med lidt A-38 engang i mellem. Om sommeren når det er meget varmt har de nogle gange fået kærnemælk fortyndet med vand - det er et stort hit når det er varmt og for at få dem til at drikke. Der er bare hunde som ikke kan tåle det, så man må prøve sig lidt frem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Mine voksne hunde har jævnlig, især om sommeren på en varm dag, fået en lille skål A-38. Jeg har sldrig haft problemer med det. Og mange hvalpe er opfostret med A-38 blendet i deres opblødte tørkost fra 3 ugeres alderen. Netop - og hvis de har fået mælkeprodukter fra den alder - så er de som regel ikke laktoseintolerante. Men har de ikke, så er de som udgangspunkt intolerante. Ligesom de fleste andre dyr er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Marts 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Hej, Da min hund var på pencillin i ca 1½ uge fik han A38(ca 1½ dl) i sit foder hver dag og det fungerede fint for ham. Så du må prøve dig frem V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bustertrold Besvaret Marts 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Buster får nogle gange A-38, hvis morgen er i uorden og har ikke haft nogen problemer med dette. Men hvis problemet bunder i manglende interesse for maden kunne du evt. prøve hundekrydderi, som diskuteres i anden tråd http://www.hunde-forum.dk/foder/31091-hundekrydderier-nogen-erfaringer.html eller, hvis din hund ingen vægtproblemer har at tilsætte lidt fiskeolie til maden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret Marts 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Tak for al jeres respons. Jeg har skåret ned til et par skefulde - og det virker fint. Ingen vægtproblemer, meget slank hund (8,5 kilo) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Marts 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2012 Jeg havde læst at lidt A38 i foderet kunne hjælpe mod dårlig ånde, så det fik Ninja i en lille periode. Hun lever endnu og ELSKEDE at få det på maden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2012 Luna får stadig ymer eller a38, når jeg laver kong'er til hende. Og hvis hun skal have skånekost, får hun også ymer/a38 (alt efter, hvad der er billigst) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2012 Jeg havde læst at lidt A38 i foderet kunne hjælpe mod dårlig ånde, så det fik Ninja i en lille periode. Hun lever endnu og ELSKEDE at få det på maden Der er jo ingen hunde der dør af det...! Men faktum er bare, at de fleste hunde er laktoseintolerante. Og det er sådan set uanset om jeres egne hunde synes det smager vældig godt. Sådan er det bare - ligesom med de fleste andre dyr. Nu er A38 et af de mælkeprodukter med lavt indhold af laktose, så for mange giver det ikke problemer, men direkte at anbefale det ved dårlig mave - det vil jeg bestemt ikke. Så giver det mere mening at give mælkesyrebakterierne uden laktose. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cerus Besvaret Marts 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2012 Min hund får en skefuld Cultura på alle måltider og har fået det siden slutningen af januar. Pt. får han penicillin og jeg gemmer pillerne i det. Det er dyrelægen der har sagt han godt må få det (særligt når han har tynd mave). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 2, 2012 Rapporter Share Besvaret April 2, 2012 Der er jo ingen hunde der dør af det...! Men faktum er bare, at de fleste hunde er laktoseintolerante. Og det er sådan set uanset om jeres egne hunde synes det smager vældig godt. Sådan er det bare - ligesom med de fleste andre dyr.Nu er A38 et af de mælkeprodukter med lavt indhold af laktose, så for mange giver det ikke problemer, men direkte at anbefale det ved dårlig mave - det vil jeg bestemt ikke. Så giver det mere mening at give mælkesyrebakterierne uden laktose. Her er min dyrlæge og jeg så ikke enig med dig. Vi har i mange år givet A38 uden problemer, og så til forebyggelse af dårlig mave. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts