Hop til indhold

Syrnet mælkeprodukt - kan hunde tåle det?

Museklik
 Share

Recommended Posts

Altså ikke i litervis, men 1-2 dl om dagen 3-4 gange om ugen?

Min kræsne hund giiiider ikke tørkost. Jeg har lavet specialkost i perioder, som jeg blander op med tørkost, men jeg har ikke tid til at lave al den specialkost (har 3 børn og job også) så jeg vil så gerne kunne slippe for det. Den anden dag havde jeg ikke rigtigt noget, så jeg smed en dl. A38 i - og hun spiste det gladeligt. Kan jeg give det på den måde uden det skader?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det er ikke alle hunde der kan tåle syrnede mælkeprodukter. Hvalpen starter allerede i 3 ugers alderen med ikke at kunne nedbryde mælk.

Jeg tror dog ikke der sker noget ved det engang i mellem

Link til indlæg
Del på andre sites

Medmindre hunde regelmæssigt har fået mælkeprodukter siden hvalpetiden, så er alle hunde som udgangspunkt laktoseintolerante. Det vil sige, at de er overfølsomme over for laktose. Nu er A38 ikke det mest laktoseholdige mælkeprodukt, men jeg ville stadig tænke over, hvor meget jeg giver min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine beagler har heller ikke problemer med lidt A-38 engang i mellem. Om sommeren når det er meget varmt har de nogle gange fået kærnemælk fortyndet med vand - det er et stort hit når det er varmt og for at få dem til at drikke.

Der er bare hunde som ikke kan tåle det, så man må prøve sig lidt frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine voksne hunde har jævnlig, især om sommeren på en varm dag, fået en lille skål A-38. Jeg har sldrig haft problemer med det. Og mange hvalpe er opfostret med A-38 blendet i deres opblødte tørkost fra 3 ugeres alderen.

Netop - og hvis de har fået mælkeprodukter fra den alder - så er de som regel ikke laktoseintolerante. Men har de ikke, så er de som udgangspunkt intolerante. Ligesom de fleste andre dyr er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Buster får nogle gange A-38, hvis morgen er i uorden og har ikke haft nogen problemer med dette. Men hvis problemet bunder i manglende interesse for maden kunne du evt. prøve hundekrydderi, som diskuteres i anden tråd http://www.hunde-forum.dk/foder/31091-hundekrydderier-nogen-erfaringer.html eller, hvis din hund ingen vægtproblemer har at tilsætte lidt fiskeolie til maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde læst at lidt A38 i foderet kunne hjælpe mod dårlig ånde, så det fik Ninja i en lille periode. Hun lever endnu og ELSKEDE at få det på maden :-D

Der er jo ingen hunde der dør af det...! Men faktum er bare, at de fleste hunde er laktoseintolerante. Og det er sådan set uanset om jeres egne hunde synes det smager vældig godt. Sådan er det bare - ligesom med de fleste andre dyr.

Nu er A38 et af de mælkeprodukter med lavt indhold af laktose, så for mange giver det ikke problemer, men direkte at anbefale det ved dårlig mave - det vil jeg bestemt ikke. Så giver det mere mening at give mælkesyrebakterierne uden laktose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo ingen hunde der dør af det...! Men faktum er bare, at de fleste hunde er laktoseintolerante. Og det er sådan set uanset om jeres egne hunde synes det smager vældig godt. Sådan er det bare - ligesom med de fleste andre dyr.

Nu er A38 et af de mælkeprodukter med lavt indhold af laktose, så for mange giver det ikke problemer, men direkte at anbefale det ved dårlig mave - det vil jeg bestemt ikke. Så giver det mere mening at give mælkesyrebakterierne uden laktose.

Her er min dyrlæge og jeg så ikke enig med dig. Vi har i mange år givet A38 uden problemer, og så til forebyggelse af dårlig mave.

Link til indlæg
Del på andre sites