Hop til indhold

Så meget kan der skulle til hvis en kamphund angriber.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Nu hører man jo så tit folk sige at kamphunde ikke er farligere end alle mulige andre hundetyper. Faldt lige over et klip på utube, hvor en mindre pittbullblanding har sat tænderne i en større blandingshund, der tydelig viser hvor meget man kan gøre ved sådan en fætter uden at den slipper sit tag. Jeg synes det er rystende.

 

Ifølge teksten havde de 3 mænd på videoen forsøgt at få den gule hund fri i ca. 10 min., men videoen viser kun det sidste 1½ minut.

 

Skru ned for lyden, så er det ikke så slemt igen at se.

 

Det er ikke for at starte endnu en debat om deres eksistensberettigelse, men simpelthen for at folk med egne øjne kan se hvad det er der gør at nogle (deribland mig selv) går udenom, hvis man har hund med. Ofte falder det jo ikke i hel god jord.

 

dog being attacked by pit mix - YouTube

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Louise86

Jeg synes, det er lidt svært. For muskelhunde er jo avlet til at være muskelbundter. Men det er ikke alle racer/linjer, der er avlet til kamp. En del "normale"/alm. opdrættere af muskelhunde-racer går efter mildt sind. Så er det jo bare de store muskler, også i kæbepartiet, som gives videre i avlen.

 

-Men som alle andre hunde, kan de jo blive sure og bide fra sig, hvis omstændighederne byder/tvinger dem til det. Og hvis dét sker, er deres bid jo meget mere farligt end en alm. hunds, fordi de har de store muskler i kæberne, som fæstner helt omme i nakken og derfor giver dem enorme bidekræfter.

 

Min hund har lejlighedsvis fået lov til at lege med nogle muskelhunde-typer. Det kommer meget an på ejeren og hvordan jeg vurderer dens sind. Man lærer jo hurtigt hundene i ens nabolag at kende. Der er dog nogle, som han aldrig får lov til at lege med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forfærdelige billeder...

 

Men... Når det så er sagt så har den anden jo også fat i pitbull'en...... Og til sidst hvor fyren står på hovedet af pitten, får golden lige lov til at hakke lidt i pitten.... Så det kan da godt ske det er synd for den, men de ejere er sgu da syge i hovedet!

 

Måske er det bare mig der ser det sådan.. Men golden ligger øverst og har selv fat i pittens ene kæbehudflap... Det er jo klart den ikke kan give slip når nogen står på dens hovede :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

I videoen, jeg forstår ikke at de ikke stikker fingrene ind i siden på munden af pitbull'en, for det er en ret sikker metode at få den til at åbne munden. Den slags burde man vide, når man har en stor hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forfærdelige billeder...

 

Men... Når det så er sagt så har den anden jo også fat i pitbull'en...... Og til sidst hvor fyren står på hovedet af pitten, får golden lige lov til at hakke lidt i pitten.... Så det kan da godt ske det er synd for den, men de ejere er sgu da syge i hovedet!

 

Måske er det bare mig der ser det sådan.. Men golden ligger øverst og har selv fat i pittens ene kæbehudflap... Det er jo klart den ikke kan give slip når nogen står på dens hovede :vedikke:

 

Ser du det virkelig som at retrieverblandingen ønsker at være en del af det dèr?, eller kan du bare heller ikke tåle at jeg bringer videoen, ligesom Tonks.

 

Som jeg ser det har pitt`en fat i halsen på den anden hund (og hvis du læser beskrivelsen havde den fået ramt en arterie, samt brækket benet 4 steder). Og så står manden da på dens hals, ikke dens hoved. Forøvrig ville jeg gerne se den hund der ikke forsøger at bide fra sig, når den bliver udsat for sådan noget i 10 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

I videoen, jeg forstår ikke at de ikke stikker fingrene ind i siden på munden af pitbull'en, for det er en ret sikker metode at få den til at åbne munden. Den slags burde man vide, når man har en stor hund.

 

Jeg ville nok ikke bruge mine fingre men på et tidspunkt kommer der en med en pind. Jeg synes bare ikke han brugte den til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke du har for lidt at gå op i hvis du har styr på alt hvad jeg skriver af indlæg og starter af tråde.

 

Er egentlig ret ligeglad med hvad du laver. Det slår mig bare lige at man ikke ser meget til dig herinde, men når man gør så er det i anti-kamphunde debat. Hvorfor al negativiteten?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86
Virker lidt som de videoer man skal poste med hvor slemme politiet er. Men ikke viser hvor slemt de bliver provokeret først.

 

Træt af alle skæres over en kam.

 

Det sagt, så er det jo ikke normalt at en hund reagerer sådan og man kan heller ikke se bort fra, hvad visse linjer af muskelhunde er avlet til. Det er jo ikke for sjov, at deres kæbemuskel går hele vejen bag om hovedet og først hæfter i nakken.

 

Præcis ligesom at jeg har en race, som har tendens til at strejfe, fordi den er avlet til selvstændigt arbejde. Og han er også svær, at få til at lade være med at jagte blade i vinden, fordi det tricker hans musejagt-instinkt.

 

Nogle gange opstår der bare situationer, hvor opdragelsen træder i baggrunden og instinkterne tager over. Hvis ens hunds instinkt så er, at bide sig fast - med en mega kæbekraft - og ikke give slip... Så er det præcis, hvad den gør.

 

Det er man simpelthen nødt til at acceptere, hvis man skal kunne omgås hunden ansvarligt som ejer. Det nytter ikke at stå bagefter og pille sig i navlen, mens man mumler noget om, at det har den aldrig gjort før.

For det er trods alt det, den er avlet til.

 

 

Andre hunde ville måske bide og også hårdt, så det blødte, men de sætter sig ikke fast på den måde. De har så andre instinkter, der kan være irriterende og farlige, f.eks. hunde der jager kronhjorte og er ved at blive sparket ihjel.

 

 

Jeg er ikke imod muskelhundene, men jeg er imod mange af de ejere som har muskelhunde og ikke anerkender, hvad det er for en hund de har med at gøre.

Ligesom at jeg også har en 'beef' imod mennesker der køber en border collie og ikke forstår, at den splitter huset ad fordi de kun går med den en time om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser du det virkelig som at retrieverblandingen ønsker at være en del af det dèr?, eller kan du bare heller ikke tåle at jeg bringer videoen, ligesom Tonks.

 

Som jeg ser det har pitt`en fat i halsen på den anden hund (og hvis du læser beskrivelsen havde den fået ramt en arterie, samt brækket benet 4 steder). Og så står manden da på dens hals, ikke dens hoved. Forøvrig ville jeg gerne se den hund der ikke forsøger at bide fra sig, når den bliver udsat for sådan noget i 10 minutter.

 

Det virker da ikke som om den har vildt travlt med at komme væk i hvert fald?

 

Den står og slikker/bider i pitten efter pitten har givet slip, imens manden står på den...

 

Måske pitten netop ikke giver slip fordi den bliver truet så meget som den gør?

 

Manden står og slår pitten på kroppen; Er det ikke netop en af de ting de gør for at hidse en pitt (og andre kamphunde) op til kamp, og til at bide hårdere fast når de først har fat? Er da næsten sikker på jeg har læst det et sted... Lige så vel som de bruger at slå med pinde osv...

 

Jeg skal absolut ikke forsvarer den ene eller den anden hund, uanset hvad er det jo forfærdeligt.. Jeg synes bare de 5 tumper der er omkring hundene virker ja... meget tumpede.. Og forbavsende rolige... Det er jo først da kameraet bliver tændt at de virker til at gøre noget udover at stå og se til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er egentlig ret ligeglad med hvad du laver. Det slår mig bare lige at man ikke ser meget til dig herinde, men når man gør så er det i anti-kamphunde debat. Hvorfor al negativiteten?

 

Hvis du er ligeglad, kan du jo bare holde dine dumsmarte bemærkninger for dig selv. Og prøv evt. lige at gå ind og se om det virkelig er så slemt som du tror, Tonks. Du har skrevet over 23000 indlæg og jeg læser stort set heller aldrig noget der kommer fra din hånd,....såeh måske færdes vi bare forskellige steder. :vedikke:

 

 

Men egentlig er jeg lidt træt af at når jeg så endelig læser noget du har skrevet, så har du travlt med at fortælle mig at jeg er humorforladt, kedelig, skriver for meget dit eller for lidt dat og ved du hvad,... det kommer da egentlig slet ikke dig ved, vel. Og så tror jeg den debat er lukket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86
Det virker da ikke som om den har vildt travlt med at komme væk i hvert fald?

 

Den står og slikker/bider i pitten efter pitten har givet slip, imens manden står på den...

 

Måske pitten netop ikke giver slip fordi den bliver truet så meget som den gør?

 

Manden står og slår pitten på kroppen; Er det ikke netop en af de ting de gør for at hidse en pitt (og andre kamphunde) op til kamp, og til at bide hårdere fast når de først har fat? Er da næsten sikker på jeg har læst det et sted... Lige så vel som de bruger at slå med pinde osv...

 

Jeg skal absolut ikke forsvarer den ene eller den anden hund, uanset hvad er det jo forfærdeligt.. Jeg synes bare de 5 tumper der er omkring hundene virker ja... meget tumpede.. Og forbavsende rolige... Det er jo først da kameraet bliver tændt at de virker til at gøre noget udover at stå og se til...

 

Når man læser, at pitten har bidt hunden i halspulsåren, forstår jeg godt at den er rolig og langsom. Det er trods alt i gang med at forbløde. Så mister man al sin energi og bliver træt. Man falder i søvn/bliver bevidstløs - og så dør man.

 

At hunden ikke gør så meget i situationen forstår jeg altså godt. Den har jo ikke kræfterne til det, hvis den har blødt sådan i 10 minutter.

 

Som jeg ser det, har pitten fat i hunden hele tiden bortset fra til sidst. Den anden hund prøver forgæves at få fat i pitten for at få den til at slippe, men den kan ikke nå at bide i pitten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man læser, at pitten har bidt hunden i halspulsåren, forstår jeg godt at den er rolig og langsom. Det er trods alt i gang med at forbløde. Så mister man al sin energi og bliver træt. Man falder i søvn/bliver bevidstløs - og så dør man.

 

At hunden ikke gør så meget i situationen forstår jeg altså godt. Den har jo ikke kræfterne til det, hvis den har blødt sådan i 10 minutter.

 

Som jeg ser det, har pitten fat i hunden hele tiden bortset fra til sidst. Den anden hund prøver forgæves at få fat i pitten for at få den til at slippe, men den kan ikke nå at bide i pitten.

 

Jeg er helt enig og synes det er ret klart at se at pitten slipper ved 1:02 og den anden hund reagerer så hurtigt den kan, ved at trække sig væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil så sige at det giver mest mening at se videoen med lyd på.. Jeg kunne ikke høre hvad de sagde til hinanden, og når man kan høre samtalen der foregår giver hele handlings forløbet ligesom noget mere mening, end når man bare ser billederne...

 

Når man høre samtalen vil jeg også klart mene at det er tydeligt de ikke kan få pitten til at give slip, og det fremgår at de f.eks. har forsøgt at kaste vand på den allerede, og gutten i den røde trøje starter ud med at sige "De har slåsset igen"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil så sige at det giver mest mening at se videoen med lyd på.. Jeg kunne ikke høre hvad de sagde til hinanden, og når man kan høre samtalen der foregår giver hele handlings forløbet ligesom noget mere mening, end når man bare ser billederne...

 

Når man høre samtalen vil jeg også klart mene at det er tydeligt de ikke kan få pitten til at give slip, og det fremgår at de f.eks. har forsøgt at kaste vand på den allerede, og gutten i den røde trøje starter ud med at sige "De har slåsset igen"...

Ja eller: he´s getting another bite. Svært at høre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke imod muskelhundene, men jeg er imod mange af de ejere som har muskelhunde og ikke anerkender, hvad det er for en hund de har med at gøre.

Ligesom at jeg også har en 'beef' imod mennesker der køber en border collie og ikke forstår, at den splitter huset ad fordi de kun går med den en time om dagen.

 

Helt enig! Og folk med chihuahua'er (og andre små hunde), som ikke mener det er nødvendigt at træne indkald eller noget som helst. De kan jo bare løfte dem op og "de gør jo ikke noget".. Hvis hunden en dag bliver kørt ned på en vej, fordi den ikke kom tilbage til ejeren, så tror jeg de lærer at træne indkald. Mødte sådan en pige nede i parken, og hendes chihuahua løb rundt oppe på et fortov 100 meter væk, og hun gik bare og snakkede og råbte "Koom nuu *****", uden nogen reaktion fra hunden, eftersom den ikke havde lært det....

 

Har ellers intet at kommentere. Andet end at ejeren at pit-blandingen ikke skulle have haft den hund, i starten ser han jo fuldstændig passivt til! Synes som det mindste at man må læse lidt om hvordan man bedst muligt fjerner sin muskelhund, når/hvis den (nogensinde) får fat på den måde, selvom det evt. kan være svært. Han gør jo absolut intet, andet end at gøre skade på den, tror ikke ligefrem det hjælper....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86
Helt enig! Og folk med chihuahua'er (og andre små hunde), som ikke mener det er nødvendigt at træne indkald eller noget som helst. De kan jo bare løfte dem op og "de gør jo ikke noget".. Hvis hunden en dag bliver kørt ned på en vej, fordi den ikke kom tilbage til ejeren, så tror jeg de lærer at træne indkald. Mødte sådan en pige nede i parken, og hendes chihuahua løb rundt oppe på et fortov 100 meter væk, og hun gik bare og snakkede og råbte "Koom nuu *****", uden nogen reaktion fra hunden, eftersom den ikke havde lært det....

 

Har ellers intet at kommentere. Andet end at ejeren at pit-blandingen ikke skulle have haft den hund, i starten ser han jo fuldstændig passivt til! Synes som det mindste at man må læse lidt om hvordan man bedst muligt fjerner sin muskelhund, når/hvis den (nogensinde) får fat på den måde, selvom det evt. kan være svært. Han gør jo absolut intet, andet end at gøre skade på den, tror ikke ligefrem det hjælper....

 

JEG har læst om den slags og min hund er ikke tilnærmelsesvis en muskelhund.

 

Jeg mener altid at man skal tage sine foranstaltninger. En hund der bliver presset nok, kan reagere meget uhensigtsmæssigt. I den situation nytter det ikke at pege fingre eller snakke om, hvorvidt den anden hund provokerede osv. Der handler det om damage control.

 

 

Jeg er personligt ikke ude på, at hetze nogen racer. Jeg synes bare, at man skal anerkende, at de er avlede til et specifikt formål. Og uanset om deres formål så er, at være taskehund eller puttedyr, så skal man som minimum have styr på dyret og vide noget om opdragelse, samt dens natur.

Men især når man har de store hunde, som altså rent fysisk KAN gøre mere skade end en chihuahua, skal man være meget bevidst om hvad den kræver og hvad den potentielt kan finde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Det gælder i øvrigt alle store racer. Nu er jeg selv kæmpe fan af japanske hunderacer, men uanset om vi flytter i hus med kæmpe have på landet en dag (gør vi nok ikke, men følg lige med i tankerækken), får vi aldrig en japansk akita. For jeg stoler ikke umiddelbart nok på mig selv som ejer til, at jeg tror at jeg kan opdrage sådan en kæmpe basse og hvis man ikke kan det, er man fucked når den vokser op.

Se f.eks. denne artikel om, hvad en japansk akita udsatte en engelsk pige for (advarsel, stærke billeder): UK girl Sky Barker, 8, needs 175 stitches after being mauled by a Japanese Akita - What's On Xiamen

(og ja, ejerne var tåbelige, men pointen er jo klar: Hvis du ikke ved hvad du har med at gøre, så kan andre, evt. dig selv, komme til skade)

 

En japansk akita er avlet til bl.a. bjørnejagt og samuraierne brugte den også i krig, som krigshund. Så det er bestemt ikke en hund avlet til at være en hyggebamse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man læser, at pitten har bidt hunden i halspulsåren, forstår jeg godt at den er rolig og langsom. Det er trods alt i gang med at forbløde. Så mister man al sin energi og bliver træt. Man falder i søvn/bliver bevidstløs - og så dør man.

 

At hunden ikke gør så meget i situationen forstår jeg altså godt. Den har jo ikke kræfterne til det, hvis den har blødt sådan i 10 minutter.

 

Som jeg ser det, har pitten fat i hunden hele tiden bortset fra til sidst. Den anden hund prøver forgæves at få fat i pitten for at få den til at slippe, men den kan ikke nå at bide i pitten.

 

Det er det samme jeg ser.. og så hyler og piver den.. Bestemt intet truende.

Har også brækket benet jo åbenbart, så hvordan skal den kunne skynde sig væk..

Intet blod på pitten heller udover snuden..

 

Men tumpet at prøve at trække i hundene, men måske mændende er desperate tilsidst, jeg orkede ikke at høre hva der blev sagt. Jeg tror i hvertfald jeg ville være pænt desperat hvis der sad en hund fast i min så længe og man ikke kunne få den til at give slip..Ikke sikkert man tænker ret fornuftigt i situationen.

 

Og dette er ikke en generalisering, det er en kommentar på et forfærdeligt klip!

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor er det at de eneste indlæg/tråde fra dig omhandler hvor slemme kamphunde er??

 

:roll: Tonks, du som har det så svært med når andre kaster sig over dig burde måske lade være med at køre samme stil selv? Der er jo absolut intet konstruktivt i det du skriver her :vedikke:

 

Ser du det virkelig som at retrieverblandingen ønsker at være en del af det dèr?, eller kan du bare heller ikke tåle at jeg bringer videoen, ligesom Tonks.

 

Som jeg ser det har pitt`en fat i halsen på den anden hund (og hvis du læser beskrivelsen havde den fået ramt en arterie, samt brækket benet 4 steder). Og så står manden da på dens hals, ikke dens hoved. Forøvrig ville jeg gerne se den hund der ikke forsøger at bide fra sig, når den bliver udsat for sådan noget i 10 minutter.

 

Nu har jeg set den uden lyd (for jeg er på arbejde og klokken er 03.13 om natten :genert:) men indtil jeg læste teksten var jeg altså lidt i tvivl om hvad der foregik, der fik jeg faktisk ondt af pitt'en :oops: Men det gør åbenbart en stor forskel hvis man har lyden med og teksten ændrede da helt sikkert også på det hele. Pyh, den lignede Noomi da den lå ned :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike... Jeg havde ligesom dig også lidt ondt af pitten, for pyyyh de var voldsomme ved den synes jeg:shock: Men de har vel været desperate for at redde den anden hund :(

 

Det så voldsomt ud, men det ville det have gjort uanset hvilken hund det havde drejet sig om, jeg er også glad for, at det ikke var mig der var på tur med Rex, da der pludselig hang en hund i halsen på ham:evil: fordi ejeren da bestemt ikke troede der var andre, fordi der ingen biler holdt på p-pladsen :fornaermet:

 

Har jo ikke ligefrem hund i løfte-op-på-armen-størrelse:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike... Jeg havde ligesom dig også lidt ondt af pitten, for pyyyh de var voldsomme ved den synes jeg:shock: Men de har vel været desperate for at redde den anden hund :(

 

Det så voldsomt ud, men det ville det have gjort uanset hvilken hund det havde drejet sig om, jeg er også glad for, at det ikke var mig der var på tur med Rex, da der pludselig hang en hund i halsen på ham:evil: fordi ejeren da bestemt ikke troede der var andre, fordi der ingen biler holdt på p-pladsen :fornaermet:

 

Har jo ikke ligefrem hund i løfte-op-på-armen-størrelse:lol:

 

Det er nok fordi jeg ikke kunne høre lyden og heller ikke havde læst teksten. Jeg kan ikke se pittens hoved, men hvis den har fat i goldenblandingen, så gælder det jo også om at få den til at slippe, så golden-blandingen kan komme til dyrlægen og så gælder vel nærmest alle kneb :genert: Selv om det godt nok ser heftigt ud :megaked:Men ok, det var vel nærmest også det Ascha ville fortælle med den video :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det så voldsomt ud, men det ville det have gjort uanset hvilken hund det havde drejet sig om, jeg er også glad for, at det ikke var mig der var på tur med Rex, da der pludselig hang en hund i halsen på ham:evil: fordi ejeren da bestemt ikke troede der var andre, fordi der ingen biler holdt på p-pladsen :fornaermet:

 

Har jo ikke ligefrem hund i løfte-op-på-armen-størrelse:lol:

 

Jeg har vist misset den "historie", men det må være væmmeligt at stå med en hund der bliver voldsomt overfaldet :megaked: Er han ok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...