Hop til indhold

Praletråden 2012


Gæst Tesito
 Share

Recommended Posts

Gæst Tesito

Min Sif har fået en 1. præmie i åben klasse :) Glæder mig SÅ MEGET til at træning og prøver går i gang i 2012!!!!!!!!!!!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Nissan var dyygtig til at lege med lille mini terrier igår. han lage hovedet på skrå så den også kunne være med til at bokse lidt.. han var slet ikke voldsom :lun:

 

og så er han dygtig til vores nye trick!.. hoppe op på det jeg beder ham om. såsom skilte, bokse og træstubbe :lun:

 

Det er så godt indgroet allerede at hvis jeg siger "op" finder han noget at gå op på :lun:

 

IMG_0178.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jeg må altså lige prale af hundehvalpen... som til onsdagens træning var 100% fokuseret i 45 minutter - det har vi aldrig prøvet at hun kunne før! Og som bare lige pludselig kunne alle sine øvelser :5up: selv da en af de andre "hvalpe" kom over og hoppede oven på hende kunne hun holde fokus på mig og feltøvelsen... hun var bare så super duper sej! :banan: Måske bliver hun faktisk til en agilityhund en dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Min lille tæve, der er bare 1 år og 23 dage blev i igår B-hund og er pt. nr. 19 hvis man ser på de tre bedste resultater på landsplan... Og nå ja, hun blev i går nr. 2 ud af 16 hunde med 140 point ud af 150 point :blink: Det er vist værd at blære sig med...

 

Det skal lige siges vi kun har været afsted 3 gange og vores dårligste resultat er på ca. 90 point, så nu satser vi benhårdt på at forbedre det så vi kan rykke frem på dm-listen :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hundehvalp på 9 uger kan komme ved indkald, sitte, dække, give pote, tisse på kommando, fodersøge på græsplæne og bliver bedre og bedre til hundesprog dag for dag :hjerte:

Er selv noget stolt - for på det hvalpetræningshold vi går på, er han den aller yngste, men alligevel mere stabil i hans præstationer end de andre hunde :lun: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

idag var det tid for lillemanden skulle til lægen og datter skulle med så det blev en tur i byen for os alle 4, efter lægen to lillemanden sig en fortjent lur i barnevognen og vi stoppede på byens torv og ehlana fik lov til at køre rundt på sin cykel.. og så havde jeg jo mulighed for at kunne træne lidt med Bella:mrgreen::mrgreen::mrgreen: jeg startede med lidt kontaktøvelser og derefter dæk øvelser som bare gik så godt der står 3 figurere på torvet og jeg dækkede hende af ligeved siden af den ene og gik lidt frem og tilbage med gode respons.... nå tænkte at nu prøver vi...og begyndte at "gå i skjul" bag ved figurerne... de første par gange rejste hun sig og jeg gik tilbage og dækkede hende af igen og gik atter i skjul og tilbage og belønde... der kom nogle unge fyrer på knallerter og hun blev sku ligende:banan: DYYYYYGTIIIIIII:banan: nå jeg tror at jeg nåede op på 10 sekunter fuldkommen i skjul hvor hun afslappet blev i sin potition også selv om drengene begyndte at "drille hende" de begyndte at sige "vuf" og klappe i hænderne men mistede så interassen da hun ikke reagerede :5up: behøver jeg sige at jeg var STOLT...:mrgreen: nå vi fortsætter vores tur er men kommer tilbage til torvet og jeg beslutter at jeg nu vil tage skrittet at smide snorden DET ER FØRSTE GANG i byen.... og træner lidt fri ved fod.... og hun går bare SÅ FINT... jeg er bare VILDT STOLT og kunne værmest flyve så glad var jeg... vi træner lidt med hvad ben jeg starter med at gå med... venstrer ben =>følg med højrer ben =>bliv sidende... jeg laver nogle indkald hvor jeg skaber mig lidt først hopper klapper og roser og først når jeg sage plads eller kom så kom hun... eller der var lidt et par gange hun skulle korigeres tilbage men det var de første par indkald... så alt i alt en FANTASTISK træning

 

min smukke og dygtige BELLA:klap::mrgreen::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da glemt at prale med at Karla var suverænt løbende til weekendens stævne i Støvring.... Hun tog en oprykning i ag2 med en suveræn sejr - over 9 sek hurtigere end nr 2 og 15 sekunder under banetid.... Og endnu et dm-udtag i agåben med en fin sejr i det løb også...

 

Så nu har vi 2 dm-udtag i spring og 2 i ag... Så med lidt held :x: så skal vi ikke panikjagte de sidste par udtag i august måned ligesom sidste år....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jeg er altså nødt til at prale lidt med lillefisen:-)

 

Den sidste måneds tid har hun simpelthen været SÅ dygtig til Rally! Hun præsterer en perfekt kontakt, og laver stort set alle øvelser til perfektion. Det bedste er at hun er stabilt dygtig:-D

 

Så vil tiden vise om det også gælder til stævnene her de næste par uger:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altså nødt til at prale lidt med lillefisen:-)

 

Den sidste måneds tid har hun simpelthen været SÅ dygtig til Rally! Hun præsterer en perfekt kontakt, og laver stort set alle øvelser til perfektion. Det bedste er at hun er stabilt dygtig:-D

 

Så vil tiden vise om det også gælder til stævnene her de næste par uger:oops:

 

Skal I også starte i Hadsten? Jeg er nemlig af vanvare kommet til at melde Karla til, da de havde fået et par afbud :genert: det har jeg lidt fortrudt, da jeg ikke har trænet rally i 2 år... men hey, om ikke andet kan vi være dagens underholdende indslag, når min hund dutter alle keglerne og går ind mellem mine ben i startpositionen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hårh praletråd... :mrgreen: Så vil jeg da lige prale af min superseje hund, som bare er faldet så godt til her.. Altså, man skulle ikke tro, at han har haft 4+ hjem... Det virker som om han altid har boet her og jeg synes simpelthen det er imponerende, at han bare passer ind her på den måde og viser os så stor tillid efter alt det han har været igennem.. Han er bare så cool med alting... Leger med naboens unger uden problemer, mødes med fremmede hunde og hilser på dem (næsten) uden problemer og lystrer bedre end vores tidligere hunde har gjort..

 

Forstår slet ikke tidligere ejer synes han er vanskelig - jeg synes han er skøn og dejlig og slet ikke til besvær... :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må prale lidt med Joy aka. Basse. Han har nemlig i år på bare fire konkurrencer(og den ene havde vi kun et løb) fået hele 4 oprykningspinde og er rykket op i SP2 i både DcH og DKK og har den første pind i SP2 i DcH.

Og vi har allerede nu lige så mange DM-udtagelser som vi fik hele sidste år :blink:

 

Cassi er pt. nr. 20 på landsplan ud af de 130 hunde som har tre resultater i C-klassen. Hun har fået 4 oprykningsresultater på 6 konkurrencer. Lige nu holder vi fast i vores kredsudtagelse med næb og klør, men det skyldes udelukkende en fejl i tilmeldingssystemet, da der er en til fra kredsen der burde komme op foran os.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Min tur til at prale lidt :D

 

Min nu 14 måneder retriever var idag med oppe og se min kæreste spille fodbold, og han var bare SÅ god til det. Forholdt sig helt roligt, selvom der kom bolde tæt forbi ham, børn der løb lige forbi med tøjdyr i hånden (hans yndlings :D), hans "far" der løb rundt inde på banen og en masse andre forstyrrelser. Ikke en eneste gang peb han - han er ellers en rigtig pibe hund. Men nej - total stilhed og sad eller lå bare ganske roligt bag mig i de halvanden time kampen varede.

Jeg gjorde selvfølgelig meget ud af allerede som hvalp at vænne ham til at være med ved fodboldbanen, men det er efterhånden længe siden han har været med dernede.

Han fik klik og godbid hver gang han sad stille og forholdt sig roligt selvom der kom bold, spillere, børn tæt på ham. Han synes vist det var alletiders :D er stolt af min unge retriever!

 

Nå ja, så kan han nu lave en fuld apport, stå, sit og dæk er så småt på plads med stimulus (hjælper i hvert fald på det) og han begynder bare at have styr på det :) Han er super lækker at arbejde med!

Og og og! Så kan han nu lave en fuld apport med en pølse :banan:

 

og nu er jeg færdig med at prale :D Han er stadig ung, og selvom det kan se ud af lidt det han kan, så skal det tages med i regnestykket at hans "mor" fik ham hjem 8 uger gammel og på daværende tidspunkt var ved at ændre hele træningsmetoden fra classic (igennem 10 år), til operant indlæring. Det har krævet lidt og jeg har allerede lavet en million fejl! Men nu begynder vi at komme efter det, og Barney er bare super :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...