Hop til indhold

Hundeforsikring


Gæst mlnk
 Share

Recommended Posts

Alm. Brand eller Agria?

 

Jeg har endnu ikke tegnet forsikring på min hvalp... Kan bare ikke finde ud af hvilket selskab jeg skal tegne den. Nu står jeg mellem disse to.

 

Hvad er jeres bud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det svært at sige, hvilket selskab der ville passe dig og din hund bedst, også fordi jeg ikke kender alm. brand.. Jeg har selv Agria og jeg er rigtig tilfreds med dem. Jeg betaler præmien månedligt, og så kan man selv strikke sin forsikring sammen, det ret fedt :-D

 

Jeg har aldrig oplevet andet end god service når jeg har ringet derind, så jeg er godt tilfreds :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også valgt Agria til Mokkah.

 

Jeg synes de virkede som dem der havde klart de bedste betingelser og den bedste dækning. I første omgang valgte vi den på omkring 20.000 kr. med 900 i selvrisiko, samt udvidet tryghed og medicin. Men vi regner med at fjerne de 2 tilægsforsikringer næste år, når vi er helt sikre på at det ikke er en "mandagshund" vi har fået.

 

Men jeg synes da at du skal ringe til begge steder og få en snak. Ud fra personlig erfaring, så er Agrias kundeservice super flinke når man snakker med dem.

 

Håber det hjælper lidt og held og lykke med valget og hvalpen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har netop tegnet i Agria - de har altså fremragende service!

 

Bonus for mig er, at deres "lille" ansvarsforsikring dækker figuranter i DcH- regi, ligesom medlemmer af DcH (og DKK) får 10% rabat.

 

Alt i alt er differencen for mig under 100 kr om måneden med en sygeforsikring på 20.900 kr, selvrisiko på 900 kr og med medicin og genoptræning som tillæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har netop tegnet i Agria - de har altså fremragende service!

 

Bonus for mig er, at deres "lille" ansvarsforsikring dækker figuranter i DcH- regi, ligesom medlemmer af DcH (og DKK) får 10% rabat.

 

Alt i alt er differencen for mig under 100 kr om måneden med en sygeforsikring på 20.900 kr, selvrisiko på 900 kr og med medicin og genoptræning som tillæg.

 

- og hvis man er medlem begge steder får man 2 x 10% rabat :5up:

 

Jeg har Agria på Maggie og fyldt ud tilfreds. Hurtig betjening uden spørgsmål til hvorfor og hvordan.

 

På Liva har jeg Alm. Brand. Da der dukkede en regning på "halthed højre bag" med røngten og cartrophen op, ringede de til dyrlæge og skulle have yderligere oplysninger. Bagefter fik jeg et forbehold mod flere regninger med hofte-problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det er ok, jeg spørger ind, men bliver SÅ forvirret over al den tekst de skriver...

Men skal hunden være under en hvis alder, for at man kan få en sygeforsikring?

 

Hvad kræver det, for at må tegne forsikring?

 

Hvad koster det pr. måned?

 

Hvad er selvrisikoen?

Nej, men den er over en vis alder (3 eller 4 år) skal der en helbredsundersøgelse fra dyrlægen til

 

Ikke noget specielt, tror jeg.

Jeg giver 1500 om året for pakken med ansvar og sygeforsikring

Det er forskelligt fra selskab til selskab. Hos Agria er der en engangsselvrisiko på 900 kr., som "holder" i 120 dage. Derudover er der en selvrisiko på 20% på hver regning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men den er over en vis alder (3 eller 4 år) skal der en helbredsundersøgelse fra dyrlægen til

 

Ikke noget specielt, tror jeg.

Jeg giver 1500 om året for pakken med ansvar og sygeforsikring

Det er forskelligt fra selskab til selskab. Hos Agria er der en engangsselvrisiko på 900 kr., som "holder" i 120 dage. Derudover er der en selvrisiko på 20% på hver regning.

 

 

Super!! Tak for svar Dorte! Håber snart at se dig og prinsesserne igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har alm brand og er godt tilfreds. Det koster mig knap 1500 pr år pr hund. Den indeholder lovpligtig ansvar, udvidet ansvar samt sygesikring. Der er livsvarig sygesikring på dem. Selvrisikoen er på 300 kr og de dækker op til omkring 20.000 pr år. Har aldrig haft bøvl med dem, de få gange jeg har haft brug for dem....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jo det lyder som om at alm. Brand er billigere. Og dækker det basale som agria også dækker. Altså en selvrisiko på 300 kr samt de 20% af regningen er jo langt billigere end 900 kr og 20% af regningen. Og begge koster ca det samme pr år?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden tillægsforsikring og hvis det er en hvalp (labrador) så skulle vi give omkring 1200,- pr. år for ansvar og sygeforsikring (900 i selvrisiko og 20.000 i dækning). Agrias basis ansvar dækker også hundetræning med undtagelse af den type hvor hunden skal angribe en person.

 

Jeg mener at hvis vi ville have den høje dækning på 35.000 og 900 i selvrisiko lå vi på omkring 1600 om året, men er ikke helt sikker ligenu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...