Hop til indhold

Micki`s nye øjne.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Da vi skulle hente Rex i Horsens, havde vi en anden adoptant med i bilen.

Hun kom fra Lolland og havde adopteret en blind hund, Micki

Micki skulle bo sammen med hendes 4 cavalier og vi aftalte at holde forbindelsen ved lige og skrive sammen på mail, om hvordan det går med vores hunde. Det er altid spændende, at læse om hvordan det går nede på Lolland.

Så fik jeg en mail fra hende i går og hun fortalte, at Micki er blevet accepteret af hendes andre hunde og at hun havde været i hundeskoven med alle hundene. Micki plejer at gå lige i hælene på hende, så hans snude lige røre hendes lægge, men den dag hun havde været i hundeskoven var han pludselig løbet sin vej. Og her er hvad hun skrev om episoden, jeg må indrømme, at jeg sad helt, og fik tårer i øjnene.

 

" De andre hunde har også taget ham til sine hjerter nu har de to gange hentet ham tilbage ude i hunde skoven ,lige pludselig begynder han og løbe og stopper ikke når jeg kalder på ham ,jeg ved ikke hvad der sker med ham ,han kommer ellers når jeg kalder på ham men de andre kan høre på min stemme at der er noget galt første gang de gjorde det var jeg hel må løs .Da jeg ikke kunne se Micki mere satte de af alle 4 og der gik et øjeblik så kom de tilbage med ham ,anden gang det skete var i går og der kunne jeg stadig se ham da de nåede op til ham og han blev så glad da han kunne mærke dem og vente straks om og kom logrende tilbage . "

2.jpg....dejlige Micki.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig historie :-D

 

Jeg ved ikke om Mickis ejer kan bruge dette til noget, men da jeg havde en blind hund, satte jeg små bjælder på mig selv og min anden hund, Trille, så Rasmus altid kunne høre hvor vi var.

Det kan jo ikke forsværges, at Micki stak af for at finde de andre og her kunne en lille bjælde i selen hjælpe ham til at "holde øre" med dem.

Min lille bjælde var lidt større end Trilles så Rasmus kunne høre forskel på os på afstand, det gav ham meget større fornøjelse på vores ture, at han ikke behøvede hele tiden at sikre sig hvor vi befandt os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes jo også, at det var fantastisk, at hun ville adoptere Micki, selv om han var blind , jeg har jo selv haft en hund der var blind og den lærte ret hurtigt, at begå sig, næsten på lige fod med mine andre hunde.

Jeg er tit blevet spurgt ad, om det dog ikke var bedst, at aflive sådan en hund, der ikke kunne se.

Hunden er jo ikke dødsyg, den kan bare ikke se og når jeg så tager til genmæle og siger, at man "afliver" jo heller ikke mennesker fordi de er blinde, så klapper de som regel i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...