Hop til indhold

Middel til påføring på pels, der IKKE skal spises?


Inkognito
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo lille dejlige Emma ud af nogle fine fine udstillingslinier, som gerne selv også skal have en karriere i udstillingsringen, meeeeeeeeeeeeeeeeeen møgtøsen spiser spidserne af sine ører :evil:

 

En springer spaniel skal jo have ører med vedhæng og det har Emma bare ikke; hendes ører minder mest og alt som en FT-springers korte ører :megaked:

 

Hun går og sutter på dem, som var de en sut og hun gnaver vedhænget af, hvis de bare lugter det mindst af noget spiseligt.

 

Lige pt. er hendes ene øre 3 cm. kortere end det andet efter hendes usmarte "moar" gav dem havregrød i deres morgenmad, hvilket jo sætter sig i lange spanielører :damn:

 

Hvad kan jeg putte i ørerne, så de smager grimt og som ikke ødelægger hud eller pels eller forstyrre hendes lugtesans?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan få de der hoved-muffe-ting, lige nu kan jeg slet ikke komme på det rigtige ord, men det er sådan noget stof man sætter rundt om ørerne så de bliver holdt tilbage og dermed ikke falder ned i maden = hun går vel ikke og sutter helt ligeså meget, når der ikke sidder madrester i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella viste mig nogle fantastiske skåle, som gjorde, at hundene ikke dyppede ørerne i maden, er det måske en hjælpende mulighed?

 

Sådanne skåle bruger vi allerede, men måske jeg skal prøve med nummeret mindre.... Mine spaniels er åbenbart de eneste, der stadig får dyppet ørene ved brug af sådanne skåle *suk*

 

problemet er jo, at det nok vil irritere næsen :vedikke: for min første tanke var at dyppe dem i noget grimt smagende... :hmm: og jeg troede min "hvalp" var sær, men hun æder da i det mindste ikke sig selv :lol:

 

Ja, Emma er ikke helt normal, men til gengæld spiser hun så ikke ting og sager - hun gnaver dem kun i stykker f.eks. de 12 par sko hun har tygget i stykker i denne uge og skoene var endda sat bag et gitter :evil:

Jeg har aldrig fået så mange nye sko, som efter M&M er flyttet ind :mrgreen:

 

Man kan få de der hoved-muffe-ting, lige nu kan jeg slet ikke komme på det rigtige ord, men det er sådan noget stof man sætter rundt om ørerne så de bliver holdt tilbage og dermed ikke falder ned i maden = hun går vel ikke og sutter helt ligeså meget, når der ikke sidder madrester i?

 

Jo, hun bruger sine ører som sut :evil: Når hun f.eks. render rundt og leger for sig selv (når Jessie har meldt pas) har hun sit øre i munden og det slider på dem.

Når hun ligger om aftenen og falder i søvn, har hun også øret i munden....

 

Og så tit har hun trods alt ikke madrester i ørene :mrgreen:

 

Hundeskålen til lange ører: Hundeskl fra Buster lavet til hunde med lange rer.

 

Og det er ala dette jeg mente med at man kan holde ørerne fra maden

 

Halskrave - small

 

Takker for links :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi hendes egen lille sutteklud. Måske kan det hjælpe at du gav hende den halskrave på et godt stykke tid, og hvis hun virkelig MÅ have en sutteklud, så kan man måske sprætte en bamse op og fjerne fyldet, det gør mine og sådan en mærkelig stor stofrest kan man gå rundt med i laaaaaaang tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi hendes egen lille sutteklud. Måske kan det hjælpe at du gav hende den halskrave på et godt stykke tid, og hvis hun virkelig MÅ have en sutteklud, så kan man måske sprætte en bamse op og fjerne fyldet, det gør mine og sådan en mærkelig stor stofrest kan man gå rundt med i laaaaaaang tid.

 

Vi har ikke bamser med fyld i herhjemme :mrgreen: Det ordner hun helt selv i løbet af en 10 minutters tid, men det kan da være at jeg skal lade være med at fjerne skallen af bamsen, når hun har tømt den... Det har jeg aldrig tænkt over.

 

Og jeg må forsøge mig med den krave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke bamser med fyld i herhjemme :mrgreen: Det ordner hun helt selv i løbet af en 10 minutters tid, men det kan da være at jeg skal lade være med at fjerne skallen af bamsen, når hun har tømt den... Det har jeg aldrig tænkt over.

 

Og jeg må forsøge mig med den krave.

 

Vi har en parteret gris som de især er glade for, de slæber rundt på den konstant, kunne jo være at du var heldig at hun kunne gå og tygge i den, hvis du "fjernede" ørerne så hun ikke kan få fat i dem, lyder som en dårlig vane du 'bare lige' skal have brudt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en parteret gris som de især er glade for, de slæber rundt på den konstant, kunne jo være at du var heldig at hun kunne gå og tygge i den, hvis du "fjernede" ørerne så hun ikke kan få fat i dem, lyder som en dårlig vane du 'bare lige' skal have brudt?

 

Altså nu hvor jeg tænker over det, så har vi to røde Ikea-slanger liggende til udsmidning på terrassen fordi hun har tømt dem (og der er godt nok meget fyld i sådan en tøjslange fra Ikea) og det var hendes yndlingslegetøj..... Indtil jeg fjernede dem.... Dem kunne jeg jo smide i vaskemaskinen og give hende samtidigt med at ørene bliver pakket væk...

 

God ide :mrgreen: Tak :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan hun måske have en lettere svampeinfektion i dette øre, pga , det ofte er fugtigt.Husker min Laura som hvalp kunne ligge med ørene i vandskålen og fik lidt skællende øreflipper. Det klør måske lidt. Jeg vaskede i Maverol og det gik væk. Det var håndkøb på apoteket.

 

Æhm, umiddelbart vil jeg sige nej, men da jeg jo ikke lige har gennemgået øret med et forstørrelsesglas, så kan jeg jo ikke lige sige det med 100% sikkerhed og jeg har slet ikke tænkt tanken med en svampeinfektion :oops:

 

Jeg vil gå hjem og pille i øret og se om det har fået skæl eller rødme på øreflipperne.

 

Tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha! Det er da en ret sjov uvane og totalt nuttet!

 

Men ret så irriterende for dig..

 

Dexter har også en fantastisk sutteklud i vores beskidte sokker. De er åbenbart så dejligt slaskede og 'velduftende'. De bliver både suttet i og groomet.

Så jeg synes, ligesom du også er kommet frem til, at du skulle prøve at pakke ørerne væk og prøve et alternativ. Hvis det ikke virker med bamserne uden fyld, så kan du jo prøve med en klud, en sok eller andet. Altså forsøge at finde den 'elskede' ting, som lige vil fænge hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha! Det er da en ret sjov uvane og totalt nuttet!

 

Men ret så irriterende for dig..

 

Dexter har også en fantastisk sutteklud i vores beskidte sokker. De er åbenbart så dejligt slaskede og 'velduftende'. De bliver både suttet i og groomet.

Så jeg synes, ligesom du også er kommet frem til, at du skulle prøve at pakke ørerne væk og prøve et alternativ. Hvis det ikke virker med bamserne uden fyld, så kan du jo prøve med en klud, en sok eller andet. Altså forsøge at finde den 'elskede' ting, som lige vil fænge hende.

 

Ja, det er en sjov uvane og det ser nuttet ud...... Lige indtil jeg står overfor hendes opdrætter til en udstilling og skal forklare hvorfor kræet mangler vedhænget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Susanne sælger da ikke skævhovede vovser, hun er da om nogen meget ærekær mht avlskvalitet og laver kun kuld, hvis kvalitet er i top. Jeg ville nok forelægge hende problemet, for måske er en af anerne een, der bare altid skulle have noget i munden (som min Molly) så måske skal findes en substitut til dette øre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Susanne sælger da ikke skævhovede vovser, hun er da om nogen meget ærekær mht avlskvalitet og laver kun kuld, hvis kvalitet er i top. Jeg ville nok forelægge hende problemet, for måske er en af anerne een, der bare altid skulle have noget i munden (som min Molly) så måske skal findes en substitut til dette øre.

 

Emma er ikke fra Susanne :blink: Jessie er fra Susanne og hun bærer kun rundt på ting; det er meget få ting, der gik tabt under hendes hvalpetid :-D

 

Emma er fra Viborg og bliver 1 år i næste måned og hun er godt nok en kreativ hund. Hvis hun keder sig og man ikke lige har tid til at underholde hende, så finder hun da bare på noget selv.... Hvis jeg havde en 10'er for hver gang jeg har fundet hende på enten spisebordet eller stuebordet, så havde jeg tjent hendes pris hjem allerede :mrgreen:

 

Jeg har for øvrigt tjekket hendes øreflipper og der er hverken skæl eller rødme, så nu sætter jeg ind med ørevask hver gang hun har madsnask i øret (indtil jeg får syet en krave til hende) og forsøger at give hende et tøjdyr hver gang jeg fanger øret i munden på hende.

 

Igår da jeg kom hjem havde det åbenbart været en meget kedelig dag, for jeg fandt vores børnegitter ind til stuen brudt op og en fjernbetjening med batterier ødelagt, 1 par sko tygget i (de kan dog reddes) og hun havde skubbet en stol ud fra spisebordet, så hun kunne komme derop og hente to deodoranter, som hun så efterfølgende punkterede samt hun havde hentet 15 bolscher og pakket dem ud og spist dem (sikkert for at tage den grimme smag af deodorant).....

Til gengæld var øret intakt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld , men da dejligt at læse om en spaniel, med god underholdning og initertiv. Og det kender jeg så godt, for keder man sig, så kan man da altid finde på noget. Huskede det så ikke , hun er så nok fra Kaj og Jessie, men de sælger så hellerikke skæve hunde. Du må til frisør, een af dem der hårforlænger.Så kan du nå Roskilde i næste måned.

Kan, hvis det findes endnu ,dette man smurte på neglebidende børns hænder mon bruges????

Synes godt nok det er et irriterende problem, hvis hun ellers er OK , sådan mht udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

En ægte spaniel skal være kreativ og ikke et sofastykke.Min Molly på snart 12 år er så lidt alternativ på sine gamle dage, men super aktiv. Hun skal også have noget i munden, for at alt er oK.

Desværre er hjernen nok lidt gammel nu, for 2 aftener i træk i sidste uge ,er hun luntet ind fra haven, som sidste hund, med yderst høj haleføring, hvilket jo skabte min mistanke.

Hun lignede een ,der fortalte de andre hunde-" DET HER TØR I SKU IKKE", så jeg tog mine forholdsregler og JA , hun havde en hundelort i munden istedet for bold, pivdyr eller andet legetøj.

Så Molly er under OBS ved sengetid her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Buddha

Det mindre sjove er, når Molly slæber hundelort fra aven med i sengen , bare fordi hun muligvis er blevet lidt småsenil.

Så får man da en WAKE UUPer!!!!

 

Hehe nej det er ikke verdens sjoveste :mrgreen: Voodoo havde også en pølse vane da han var lille, det viste sig jo så at han havde orm. Efter en kur gik det gudskelov over. Sidste han kom bærende forsigtigt på, var en regnorm....

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld , men da dejligt at læse om en spaniel, med god underholdning og initertiv. Og det kender jeg så godt, for keder man sig, så kan man da altid finde på noget. Huskede det så ikke , hun er så nok fra Kaj og Jessie, men de sælger så hellerikke skæve hunde. Du må til frisør, een af dem der hårforlænger.Så kan du nå Roskilde i næste måned.

Kan, hvis det findes endnu ,dette man smurte på neglebidende børns hænder mon bruges????

Synes godt nok det er et irriterende problem, hvis hun ellers er OK , sådan mht udstilling.

 

Hårforlænger? Ja, det ville være dejligt... Gad vide om hun kan få lidt fra Jessie (min vovse og ikke Emma's opdrætter *GG*)....

 

Emma er lige præcis fra Kaj og Jessie og hun er godt nok en af de mere kreative hunde jeg har haft :mrgreen:

 

Lige nu har jeg forsøgt mig med Bitter Applespray - den tog hendes kærlighed for vores paneler i entreen og der står i den, at den kan bruges på hunden også. Jeg har dog været meget præcis og kun brugt den på hårene og ikke huden just in case huden ikke kan tåle det.

 

Jeg har moret mig over dine beretninger selv om det selvfølgelig er trælst med alle de ødelagte ting - vores kræ er mest til antennekabler og ikeakommoder .....

 

Kabler er lukket fint inde bag en aflåst dør :mrgreen:

 

Kommoder har ikke Prinsessens smag... Men lædersko eller løbesko... Uhm, de er gode :mrgreen:

 

Haha ej det er jo ikke sådan helt sjovt og så alligevel er det, hun er da virkelig krea!

 

Jeg har fundet min humoristiske sans frem ellers havde hun vist været leveret tilbage på nuværende tidspunkt :mrgreen:

 

Jeg truer stadig med, at hun skal retur, hvor hun kom fra, men som alle i familien siger: "Helt ærligt :roll:, lad dog være med at true med en tom trussel - en hund, der kommer ind på din matrikel bliver jo kun båret ud"......

 

En ægte spaniel skal være kreativ og ikke et sofastykke.Min Molly på snart 12 år er så lidt alternativ på sine gamle dage, men super aktiv. Hun skal også have noget i munden, for at alt er oK.

Desværre er hjernen nok lidt gammel nu, for 2 aftener i træk i sidste uge ,er hun luntet ind fra haven, som sidste hund, med yderst høj haleføring, hvilket jo skabte min mistanke.

Hun lignede een ,der fortalte de andre hunde-" DET HER TØR I SKU IKKE", så jeg tog mine forholdsregler og JA , hun havde en hundelort i munden istedet for bold, pivdyr eller andet legetøj.

Så Molly er under OBS ved sengetid her.

 

Jeg så også alderen trykke på Mollie i en alder af kun 7 år (hun havde et hårdt liv med meget stress og smerter), men hun samlede dog ikke ting op, der ikke kunne spises - hun sov bare meget dybt og virkede meget kropsligt hæmmet det sidste halve år.

Det er aldrig sjovt at se alderen trykke.

 

Hehe nej det er ikke verdens sjoveste :mrgreen: Voodoo havde også en pølse vane da han var lille, det viste sig jo så at han havde orm. Efter en kur gik det gudskelov over. Sidste han kom bærende forsigtigt på, var en regnorm....

 

Oki, jeg foretrækker så alligevel Emma's skofetich.... Regnorme *adr* Jeg døde en smule indvendig, da Rosie engang spyttede en fin lille levende museunge ud i min seng *adr*

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...