Hop til indhold

Frygter livmoderbetændelse


Siiigne88
 Share

Recommended Posts

:cry: Nova er 9 mdr og var færdig med sin første løbetid i slutningen af februar. I går opdagede jeg at hun havde noget gult udflåd. Derudover har hun drukket en del på det sidste og vi har studset over at hun er sløv på vores eftermiddagstur.. Vi har tænkt det har været varmen.. Igen i morges havde hun udflår så her til morgen ringede jeg tildyrlægen og vi har så en tid i morgen.. Ork, synes det er så synd hvis det er det.. Omvendt så skal det bare opdages og handles på hurtigst muligt.. Nu venter jeg bare til i morgen og kan ikke tænke på andet indtil..

 

Bare lidt ubehagelige tanker fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

:cry: Nova er 9 mdr og var færdig med sin første løbetid i slutningen af februar. I går opdagede jeg at hun havde noget gult udflåd. Derudover har hun drukket en del på det sidste og vi har studset over at hun er sløv på vores eftermiddagstur.. Vi har tænkt det har været varmen.. Igen i morges havde hun udflår så her til morgen ringede jeg tildyrlægen og vi har så en tid i morgen.. Ork, synes det er så synd hvis det er det.. Omvendt så skal det bare opdages og handles på hurtigst muligt.. Nu venter jeg bare til i morgen og kan ikke tænke på andet indtil..

 

Bare lidt ubehagelige tanker fra mig.

 

Hvis der bliver grebet ind i tide, så skal det nok gå:-D

 

Har I overvejet at få hende steriliseret?

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

Det skal nok blive fanget i tide.

Den farligste livmoderbetændelse er den, hvor der IKKE kommer udflod.

 

Mennøøø... Du er HELT sikker på, at hun ikke skal have hvalpe? Det passer med tiden, og hvis der kun er en enkelt hvalp på grund af hendes unge alder, så er der ikke meget at se på hende.

 

Kik på brystvorterne og klem lidt på dem for at se om der skulle være lidt mælk i....... :hmm:

Fødsel kan jo også starte med udflod.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige det samme problem med vores tæve herhjemme. Hun er godt nok lidt ældre, men har også lige været i sin første løbetid. Hun har også fået udflåd - gulligt, klistret - drikker mere og har mindre appetit. Tog hendes temperatur, som viste normal, men de behøves ikke have feber ved livmoderbetændelse. Jeg afleverede hende i morges hos dyrlægen, som gerne lige ville scanne hende, da han ikke kunne udelukke livmoderbetændelse. Men scanning og blodprøve vidste ingen infektion men "bare" en omgang skedekatar, som kan klares med en omgang pencillin.

Håber det samme gør sig gældende hos jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er meget vigtigt at den klinik man afleverer hunden på, har en ultralydsscanner og at den ellers sender en viderer til een der har.For jeg har kendt desværre en del tæver, der allerede udvikle hormonel livmoderinfektion efter deres 1 ste løbetid. Så selv om hunden frikendes , skal den holdes under streng OBS.

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta: sådan noget må du ikke skrive (selvfølgelig må du det) hun har faktisk haft sådan noget hvid skaldet noget på brystvorterne.. Men kan virkelig ikke se hvornår hun sku være blevet parret.. Så det kan jeg udelukke... Men fik lige en klump i maven..

 

Hestkjær: krydser fingre for det er sådan noget..

 

Ulla H: er jeg sikker på de har. Det er aalborg dyrehospital, og mener de har det hele.. Men det ed jeg i hvert fald i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdatering: scanningen viste at der ikke var livmoderbetændelse.. Der er taget blodprøve som vi får svar på i morgen eller torsdag. Men hun synes alligevel vi sku overveje en sterilisering for hun mangler energi/virket lidt mut efter løbetid og har overproduktion af slim, derfor der kommer udflåd. Men nu venter jeg spændt på svar på blodprøverne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...