Hop til indhold

Efterlysning af såret hund - Fårevejle


Cerus
 Share

Recommended Posts

Såret dræberhund strejfer rundt på Sjælland - Politiken.dk

 

Man må da håbe, at hunden bliver fundet hurtigt (og ikke mindst ejeren).

Både for beboere i nabolaget og deres hundes (kæledyr) skyld og ikke mindst for hunden - der må være skræmt og derfor potentielt endnu mere farlig.

 

Ved ikke helt hvad jeg vil med indlægget - men hvis jeg var i Fårevejle ville jeg være ekstra på vagt ved hund i haven eller på gåture.

Link til indlæg
Del på andre sites

gud hvor forfærdeligt, og ja hvor er det bare **mangler ord** at politiet ikke formår at ramme den hund korrekt :evil:

 

Ja.. det er frygteligt!!

- og i skarp kontrast til ham jægeren der skød og dræbte en hund på hans grund....

men en politimand der skamskyder en kamphund er åbenbart ok? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.. det er frygteligt!!

- og i skarp kontrast til ham jægeren der skød og dræbte en hund på hans grund....

men en politimand der skamskyder en kamphund er åbenbart ok? :roll:

 

Præcis, han ramte i det mindste rent. Måske de skulle ringe til ham i stedet. Han bor jo lige i nabolaget.

 

Ej, jeg synes I er lidt langt ude. Der er da forskel på at plaffe en gammel fredelig lab ned, der går rundt ved siden af èn ude midt i ingenting, og så at skyde en farlig hund der flygter ud af en parcelhushave. Det er jo ikke ligegyldigt hvor man sigter henne, for tænk hvis man kom til at skyde naboens børn.

 

Og hvem har sagt at det er iorden at politiet ikke får slået hunden ihjel ved skudet?. Men det er så typisk HF.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg synes I er lidt langt ude. Der er da forskel på at plaffe en gammel fredelig lab ned, der går rundt ved siden af èn ude midt i ingenting, og så at skyde en farlig hund der flygter ud af en parcelhushave. Det er jo ikke ligegyldigt hvor man sigter henne, for tænk hvis man kom til at skyde naboens børn.

 

Og hvem har sagt at det er iorden at politiet ikke får slået hunden ihjel ved skudet?. Men det er så typisk HF.

 

 

Hvis ikke man er 100% på sikker på at kunne ramme rigtigt, så skyder man ikke..

 

 

Det er simpelthen dyrplageri, der står i artiklen at betjenten ville pacificere hunden? men hvorfor? den er jo dømt til døden under alle omstændigheder... stakkels hund :megaked:

Det bedste i den situation ville da være at hunden var blevet skudt og faldet død om i knaldet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke man er 100% på sikker på at kunne ramme rigtigt, så skyder man ikke..

 

 

Det er simpelthen dyrplageri, der står i artiklen at betjenten ville pacificere hunden? men hvorfor? den er jo dømt til døden under alle omstændigheder... stakkels hund :megaked:

Det bedste i den situation ville da være at hunden var blevet skudt og faldet død om i knaldet...

 

Fordi der står pacificere, betyder det jo ikke nødvendigvis at man har forsøgt at skamskyde den. Og i sådan en situation vil jeg skide på om det er synd for dyret. Hvad ville du sige, hvis din hund blev nakket af sådan en hund, der var undsluppet fordi politiet havde valgt at lade hunden løbe fordi de ikke var sikre på at hunden døde på stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver for så vidt Ascha ret. Politiet har jo naturligvis ikke ønsket at lade en såret hund flygte.

 

Dog mener jeg fortsat at historien er forfærdelig - for de skambidte hunde og deres ejer. Den skadevoldende hund har tilsyneladende opholdt sig i ganske rum tid på gerningsstedet - politiet når jo sjældent frem på under et kvarter.

 

Og selvfølgelig er det ærgerligt at hunden nu måske lider, men jeg synes politiet har håndteret sagen korrekt. I øvrigt skal vi nok glæde os over at vores politi relativt sjældent skyder på levende mål. En jæger, derimod, skyder utallige skud på levende mål hvert år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes for så vidt også at politiet har handlet korrekt, hvis de har vurderet at hunden er til fare for andre, ville jeg da også gerne se at de gjorde noget, så jeg ikke risikere at rende ind i den..... men det er jo så bare drøn uheldigt at de ikke rammer den korrekt...jeg håber da ved gud at de skød for at dræbe? de skyder vel ikke for at den kan ligge og lide indtil de kan få den til en dyrlæge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi der står pacificere, betyder det jo ikke nødvendigvis at man har forsøgt at skamskyde den. Og i sådan en situation vil jeg skide på om det er synd for dyret. Hvad ville du sige, hvis din hund blev nakket af sådan en hund, der var undsluppet fordi politiet havde valgt at lade hunden løbe fordi de ikke var sikre på at hunden døde på stedet.

 

ville nok alligevel hellere møde den uden at den var såret, tror ikke sådan et skudforsøg gør sådan en agressiv hund mildere stemt :genert:

 

 

 

 

 

Jeg giver for så vidt Ascha ret. Politiet har jo naturligvis ikke ønsket at lade en såret hund flygte.

 

Dog mener jeg fortsat at historien er forfærdelig - for de skambidte hunde og deres ejer. Den skadevoldende hund har tilsyneladende opholdt sig i ganske rum tid på gerningsstedet - politiet når jo sjældent frem på under et kvarter.

 

Og selvfølgelig er det ærgerligt at hunden nu måske lider, men jeg synes politiet har håndteret sagen korrekt. I øvrigt skal vi nok glæde os over at vores politi relativt sjældent skyder på levende mål. En jæger, derimod, skyder utallige skud på levende mål hvert år.

 

Ja, det havde nok været lykkeligere for "dræberhunden" hvis de havde hidkaldt en jæger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke man er 100% på sikker på at kunne ramme rigtigt, så skyder man ikke..

 

 

Det er simpelthen dyrplageri, der står i artiklen at betjenten ville pacificere hunden? men hvorfor? den er jo dømt til døden under alle omstændigheder... stakkels hund :megaked:

Det bedste i den situation ville da være at hunden var blevet skudt og faldet død om i knaldet...

 

De var da nødt til at gøre noget. Skulle politiet bare have ladet den dræbe de to hvalpe i haven også? Hunden havde også angrebet ejeren af den døde hund, da denne prøvede at få den og de to hvalpe i sikkerhed.

 

I sådan et tilfælde er min holdning, at politiet skal bruge de midler de har. Ideelt var hunden død af det første skud, men i det mindste sikrede politiet de to hvalpes liv + beboerne i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.. det er frygteligt!!

- og i skarp kontrast til ham jægeren der skød og dræbte en hund på hans grund....

men en politimand der skamskyder en kamphund er åbenbart ok? :roll:

 

Der er forskel på at skyde med et jagtgevær og en pistol. Der er også forskel på den ammunition der bruges. Politiets ammunition er beregnet til at pacificere, og mindre til at dræbe.

Desuden ved du ikke under hvilke forudsætninger skudene blev givet. Om der var andre der ikke måtte rammes, om hvorvidt målet bevægede sig etc. Derfor er det lidt for let at dømme, synes du ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

ville nok alligevel hellere møde den uden at den var såret, tror ikke sådan et skudforsøg gør sådan en agressiv hund mildere stemt :genert:

Den havde dræbt en flatcoat uden at være "hidset" op af at have ondt,.... tror ikke det ville have gjort den store forskel.

 

 

Ja, det havde nok været lykkeligere for "dræberhunden" hvis de havde hidkaldt en jæger...

Men lad mig lige spørge dig, hvor mange hunde du synes det ville være iorden, skulle lade livet, mens de ventede?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...