Hop til indhold

Ny herinde og mangler et par råd omkring pension :)


Gæst MariaSchmidt
 Share

Recommended Posts

Gæst MariaSchmidt

Hej allesammen :)

 

Jeg har prøvet at sidde og læse masser af tråde igennem omkring pension osv .... og ja ... vi er også ude i at skulle prøve den del nu. Vi har en lille cairn terrier, der hedder Clinton på 7 1/2 år. Han er en fantastisk hund, som jeg tror de fleste cairn terrier er, hehe. De gø'er en forfærdelig masse ude i haven, men skal samtidig sove i ske om natten, hehe.

 

Nå, men vi skal til USA i august måned, fra d. 4 til d. 22, og hvordan griber man lige det her med pension an ? Vi bor i Odense og skal flyve fra Kbh, så mulighederne for pasning ligger egentlig inden for denne radius.

Det vi søger er en pension, hvor der bliver taget hånd om hunden. Der er ingen chance for, at vi nogensinde vil kunne nyde vores tur, hvis vi ved, at han bliver efterladt i en celle dagen lang på en pension. Vi har tidligere altid brugt min far til at passe hunden, men fandt ud af sidste gang, at han var lidt ligeglad med vores lille dejlige hund og at den blev efterladt meget alene og kun med luftning 1-2 gange dagligt uden nogen mulighed for at komme ud ellers. Det har self kun været i 4-5 dage, så det har været lidt nemmere at overskue .... men 18 dage nu .....

 

Jeg har snakket lidt med min kæreste omkring privat pension - jeg kan se, at der bliver tilbudt en masse herinde - men den er han ik helt med på, da han ikke rigtig kan stille nogen krav så imodsætning til en pension, når vi betaler penge for det etc. Han føler sig også mere tryg ved at bruge en "rigtig" pension, hvilket er fair nok. Jeg ser nok lidt anderledes på det, men vi må lissom finde noget, som vi begge kan leve med herhjemme, hehe.

 

Men en mindre pension måske, hvor der bliver taget sig af hundene i stort omfang og uden det er aaalt for dyrt. Jeg har været inde og kigge på nogen af de lidt dyrere steder, 300 kr pr dag .... og vi er ude i ca 5.500 kr. inden vi er hjemme igen. Og selvom vi elsker vores hund overalt på jorden, så må vi bare erkende, at vi desværre ikke har så mange penge at smide efter en pension for 18 dage :(

 

Anyway .... jeg HADER at skulle efterlade vores lille skødehund til pasning, hehe .... men bliver lissom nødt til det denne her gang .... what to do ?!? Og hvor dårlig samvittighed skal i virkeligheden have over, at de bliver efterladt så meget alene på en pension ? Vi vil jo helst gerne have vores hund hjem igen og ikke have forandret sig.

 

Mvh

 

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige ved at sige jeg kunne passe ham - men havde lige glemt at jeg har 2 andre hunde (udover min egen) at passe i august, hvoraf den ene er en sur gammel kælling som ikke tåler andre hunde end min hihi.. Ellers havde han med glæde måtte komme her.. :-D

 

Jeg ville finde nogen private som kunne tage sig af ham, når det drejer sig om så lang tid - evt oprette en tråd herinde. Her er mange skønne mennesker som kun vil det bedste for vores kære dyr :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

vi er rigtig glade for egeby hundepension på nordfyn. Det er et ret lille sted, de tager normalt kun 6 hunde ind (mener jeg) og så det dobbelte i ferierne hvor de så er en ekstra person på. Hundene er selvfølgelig i bokse, men får lange gåture i området, kan lege med andre hunde under opsyn og hvis det er et godt match, og der er mulighed for at tilkøbe forskellige former for træning hvis man gerne vil have at hunden får noget ekstra opmærksomhed.

 

Vi er i hvert fald ikke de eneste her fra hf der bruger dem :-D

 

Egeby Hundepension

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også rigtigt gode erfaringer med Egeby Hundepension på Nordfyn - selv vores lille nervøse hund havde haft det rigtigt godt der.

 

Super søde, engagerede og kompetente mennesker og gode og pæne forhold :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at finde nogen herinde eller prøv på hundesitter.dk . Jeg vil absolut vælge privat pasning , har selv fundet en herinde hvor vi hjælper hinanden med at passe hundene og det fungerer så fint. Start i god til med at søge og tag så ud og besøg nogen og finde det helt rigtige sted til Jeres hund. Held og lykke med det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...