Hop til indhold

Så flytter Duke snart..


Hopsa
 Share

Recommended Posts

a1IMG_5205.jpg

 

Ret hurtigt efter jeg hentede Duke blev jeg kontaktet af en familie som jeg tidligere har snakket med, de følger jævnlig med på min hjemmeside og havde så set et billede af ham der inde. De har haft to tavleløse grander der i ganske ung alder måtte aflives grundet sygdom og en grande med tavle der havde så tunge stressrelaterede mentale problemer at den eneste løsning var aflivning.

 

Jeg kan godt forstå at sådan en familie føler det er sikrere at overtage en ældre hund, faktisk er jeg lidt imponeret over at de stadig har mod på racen. De har været her og besøge Duke, de har set hans familie, jeg har været og besøge dem sammen med ham og oplevet hvordan de bor, hvordan de arbejder med hunden, jeg har set hund og barn sammen og da jeg kørte hjem var jeg simpelthen så glad.

 

Sikke nogle dejlige mennesker og hold nu op hvor er Duke en lækker hund der heldigvis ikke er blevet ødelagt af misforstået behandling. I morgen kommer familien og deltager på det træningshold Duke i forvejen er på og på torsdag flytter han ind i sit nye hjem. 14 dage efter starter de sammen på det træningshold der har opstart der, familien har valgt at gå til træning en time væk fra der hvor de bor, fordi jeg har anbefalet netop den instruktør.

 

Jeg ved ikke om det skinder igennem mit lille indlæg her, men jeg er altså SÅ utrolig glad :yeah::ivrig::klap2::5up:

 

a1IMG_5622.jpg

 

a1IMG_5139.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare skønt at kunne sende en hund ud i et nyt hjem med sådan en følelse! :banan:

Og hvor er han smuk ham Duke, det er en heldig familie som får ham :hjerte:

 

Held og lykke med det nye hjem til Duke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

:klap:

 

FEDT!!

 

Tillykke med at have fundet den perfekte familie!!

Hvor må det bare være en fantastisk fornemmelse og fantastisk for Duke, at han får en ny chance hos dem :5up:

 

 

Og igen må jeg komplimentere dig for nogle formidable billeder!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da vel nok dejligt! :klap:

 

Hvad var det egentlig der var med den tidligere familie, siden det gik galt og han kom tilbage til dig?..

 

 

 

 

 

 

 

Og så må jeg simpelthen lige knytte en kommentar til dette billede... Det er et af de fedeste billeder jeg har set!:mrgreen: Er flad af grin over det udtryk de 2 har, der lige er fanget på det perfekte tidspunkt! Herligt!:mrgreen::lol:

 

a1IMG_5139.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det herligt at familien til Duke dukkede op.Og netop sådan en familie, der har prøvet noget skidt , er tilbøjelig til at selv vil holde kontakt, så man ikke skal nøde eller tvinge dem.Glæder mig på dine og Dukes vegne og håber selvfølgelig , det amme vil ske for mig og min Guffy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare skønt at kunne sende en hund ud i et nyt hjem med sådan en følelse! :banan:

Og hvor er han smuk ham Duke, det er en heldig familie som får ham :hjerte:

 

Held og lykke med det nye hjem til Duke!

Tak, det synes jeg egentlig osse de er ;-)

 

:klap:

 

FEDT!!

 

Tillykke med at have fundet den perfekte familie!!

Hvor må det bare være en fantastisk fornemmelse og fantastisk for Duke, at han får en ny chance hos dem :5up:

 

 

Og igen må jeg komplimentere dig for nogle formidable billeder!!

Tusind tak, jeg tror ikke jeg kan høre det for tit :mrgreen:

 

Det er da vel nok dejligt! :klap:

 

Hvad var det egentlig der var med den tidligere familie, siden det gik galt og han kom tilbage til dig?..

 

Og så må jeg simpelthen lige knytte en kommentar til dette billede... Det er et af de fedeste billeder jeg har set!:mrgreen: Er flad af grin over det udtryk de 2 har, der lige er fanget på det perfekte tidspunkt! Herligt!:mrgreen::lol:

Hmm ja, egentlig gik der det galt at manden faldt og brækkede håndled og skulder, hvilket resulterede i 6 ugers indlæggelse. I den periode ved jeg egentlig ikke hvordan hunden er blevet luftet for konen gav udtryk for at føle hun ikke kunne magte det. Det korte af det lange er at jeg kørte over for at se hvordan situationen så ud, tilbød at tage ham hjem en måned på "genopdragelse", men blev enig med familien om at han skulle have et nyt hjem. Efter med egne øjne at have set "hverdagen i hjemmet" er jeg lykkelig for at jeg fik lov at ta' ham med hjem og jeg er endnu mere lykkelig for at han kun var 14 måneder da jeg hentede ham.

Ud over det kan jeg samtidig konstatere at en hunds genetiske fundament er det aller, aller vigtigste vi opdrættere har at arbejde med, for der er ingen tvivl om at den hund har levet en stressfyldt hverdag uden stimuli, men når jeg ser ham i dag ville jeg ikke tro det hvis jeg fik det fortalt.

 

Stort tillykke med at have fundet det perfekte hjem til Duke. Jeg kan sørme godt forstå, at du er glad :-D

 

Og som altid... Sikke nogen pragtfulde billeder :5up:

Og igen - mange tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så flyttede han hjemmefra - igen :(

Jeg hader at tage afsked med mine hvalpe og det var egentlig heller ikke ret sjovt her anden gang. Men sikke en fin hund han er blevet, familien har ringet efter de kom hjem og jeg er ikke i tvivl om at det er nogle mennesker jeg fremover vil få nogle sjove timer sammen med. Så når nu tingene ikke kunne være anderledes, så har det i virkeligheden været en fin dag. Osse selv om jeg her til aften kunne se at Duke's gamle familie lige har indkøbt nummer to hund siden Duke blev kasseret.... jeg indrømmer, jeg sidder sgu og er lidt bitter men det skal ikke ødelægge min glæde over at Duke nu er i et hjem der er indstillet på at yde en indsats for hans skyld :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...