Hop til indhold

Tillykke Møffe, så blev du sørme 3 år <3


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Åååhr, i dag har været lidt en stor dag!

 

Møffe fyldte nemlig lige 3 hele år :lun: Var godt nok alvorligt i tvivl på et tidspunkt, om vi ville nå den dag oven på alle de problemer der har været ved den anden korsbåndsoperation. Men men men, nu virker det heldigvis til at gå rimelig stabilt fremad - langsomt, men fremad :lun:

 

I morges blev der ikke det store hurlumhej, vi skulle jo ligesom alle sammen på arbejde. Så vi gik en tur på hele 8-10 minutter (wow, eller nowet - men det er mere end de 5 minutter han måtte for et par uger siden!). Og så fik han et fodersøg herhjemme - så den alm. morgenrutine.

 

Da jeg havde fri ville jeg købe et ekstra lækkert kødfuldt ben (dem man får hos BARF-forhandlere er altså ret kødløse) og tog der for forbi en slagter jeg havde held med det ved for et par år siden. Men ikke i dag, desværre :-( Tilgengæld fik jeg købt lækker aftensmad til os mennesker...

 

Hjemme igen stod jeg pludselig i dilemma, for efter snak med min læge på vejen hjem, fik jeg besked på at jo, jeg har nok fået en mild hjernerystelse ovenpå mit møde med trimmebordet på udstillingen i går og skal blive hjemme de næste par dage :damn: Og må jo derfor ikke køre bil! :rolleyes: Og Møffe skulle til genoptræning :shock: Godt man har verdens dejligste veninde og hendes kæreste som venner, de kom babu-babu afsted på 20 minutter og samlede os op :-)

 

Og Møffe blev rost, sat op i hastighed på vandløbebånd et stykke tid og gik hele 9 minutter i det i alt :banan: Lægen kiggede også på ham og sagde at det hele så meget bedre ud end sidst, lang mere støtte/vægt på benet og mindre ømhed omkring leddet osv. Så alt i alt rigtig rigtig positivt :yeah:

 

Hjemme igen tog Møffe sig en ordentlig skraber, for endelig at få serveret aftensmad, hvilket var (my bad) delvist stegt kød, som det faktisk var meningen, at han skulle have haft råt :genert:

 

Da vores aftensmad var færdig, fik han sin første gave - en ny Kong Wubba, sådan en der ligner et dyr :mrgreen: Og Møffe var lykkelig, vi skulle pænt høre på pivedyret under hele middagen :genert: og det blev vist frem flere gange og til sidst lagde han sig ved siden af os med det lige ved siden af hovedet - det skulle han selvfølgelig sove med, så han ikke risikerede at nogen tog det :lun:

 

Bagefter gjalt det den næste gave - et nyt pivedyr og denne gang havde han bare helt fat i det der med at åbne gaver, han var ikke i tvivl om hvordan sådan en skulle angribes (se video). Desværre drillede kameraet og stoppede optagelsen efter få sekunder og hakkede ligesom lidt fast... Så det blev to meget korte videoer.

 

Heldigvis fik jeg orden i det der video-halløj til da han skulle have sin "lag"kage... Den bestod af råt kød, overtrukket med flødeskum, pyntet med knust hvidløg og laksekrønch - og så et stykke lammekallun, der imiterer et lys :mrgreen:

 

 

Tillykke, lille Møffe skat :lun:

Redigeret af bernerazuro
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med fødselsdagen, Møffe, og fortsat god bedring til jer begge. Det lyder jo helt fantastisk at det går så godt med genoptræningen.

:banan:

 

God video, og hvor spiser Møffe dog pænt. Havde min hund været hovedperson, ville det have været en meget kort video. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må hellere sige aller ydmygst tak fra Møffe, der har brugt størstedelen af i dag på at sove - i går var vist ret hård :mrgreen: Gaver, lækker mad osv. Og hans nye Kong Wubba, som han blev helt forelsket i :lun:

 

Var ret spændt på, om jeg kunne få kedelig tørkost i ham oven på alle lækker-herlighederne i går, men det gik :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heh, i dag modtog vi, noget tidligere end forventet, Møffes sidste fødselsdagsgave - nemlig en ny seng fra os alle sammen herhjemme.

 

Han er dog ikke sikker på, at han kan lide den... Den har en ny farve og den føles MEGET anderledes og lidt skræmmende... Det er nemlig en nærmest luftig pude i den nye, hvor den gamle havde en skumgummi-madras. Pt. tør han ikke rigtig træde op i den, selvom jeg har taget puden ud. Men har lokket ham op én gang og sitte. Men så var den fest også forbi, ifølge Møffe :lol:

 

Der går nok nogle dage, førend den bliver accepteret!

 

Men ros til Porcani, skulle faktisk først have haft den torsdag i næste uge, da jeg gjorde brug af deres gratis levering - købte en fodersæk med samtidig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forsinket tillykke til Møffedrengen! Det er da næsten den bedste fødselsdagsgave nogensinde at det går så meget bedre med benet. Skønt at høre!

 

Det har du ganske meget ret i :lun: For mit vedkommende i hvert fald :mrgreen: Hvis du spørger Møffe, så siger han nok, at det var kagen... Tæt forfulgt af Kong'en. Herefter det mærkelige pivedyr, han ikke kan få til at sige piv...

 

Genoptræning ligger på minuslisten hos ham :mrgreen:

 

Og husk lige at passe på dit hoved, du skal bruge det i mange år endnu! :mrgreen:

 

Ska' nok prøve :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...