Hop til indhold

Hejsa - (Dobermann)


Gæst P33T
 Share

Recommended Posts

Det var ærgerligt! Jeg må have fat i "Doberfan" så vi kan få lavet en beskrivelse af racen :-)

 

Jeg har med vilje ikke lagt en beskrivelse ind. Man kunne jo bare kopiere fra en hundebog, men det vil jeg ikke, da min oplevelse af racen ikke falder helt i hak med de gængse beskrivelser.

 

Og som jeg nævnte tidligere, tror jeg der er forskel på amerikanske og europæiske linier, men det står helt for min egen regning.

Link til indlæg
Del på andre sites

På Roskildeudstilling , lørdag lagde jeg mærke til, at nogle havde virkelig høj haleføring ,nærmest ala grisehale. Håber de får dette udavlet, synes ikke det klæder dem.

 

Kupere de egentligt stadig halerne her i DK ?

 

Jeg ved mht. ørene bliver de bundet ind til kroppen ret tit, når de er små, så de ikke får flyve øre. (Læg mærke til jeg ikke taler om ear cropping - ved ikke hvad det hedder på dansk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej , kun få jagthunderacer må kuperes, her altså halelængde.

Ved import kuperes hvalpe normalt ikke, og hvis de er blevet det, kan de hverken udstilles eller avlsgodkendes og vel hellerikke gå til andre sportlige konkurrencer.

Så hundehvalpen får de ører, den er født med og er ganske tilfreds med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort velkommen til trådstarter! :vinken:

 

Doberen er i mine øjne én af de smukkeste racer der findes! Specielt den rødbrune, som Doberfans Greta :lun:

 

Tak! Ja de er helt skønne og udover blot at være smuk har de en skøn personlighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...