Hop til indhold

Hunde i varmen - lufteture


Missing
 Share

Recommended Posts

Vi gik hjemmefra kl 6 og der begyndte Luna også hurtigt at få det varmt. Helt vildt... Og ret træls, jeg ikke lige har en sø i baghaven længere:genert:

 

Nå men hun kommer lige ud og går rundt om græsplænen, når jeg kommer hjem, og så må vi gå en god tur igen ved 21-tiden, selvom det er svært at nosse mig sammen så sent

 

Jeg kommer ikke bare ikke ud så sent :oops: Men altså...her til morgen blev jeg vækket kl 04.45...så jeg er TRÆT kl 21.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stella

Jeg går bare ned på græsset med Teitur omkring kl 8.30, så får han lige tisset og det han nu skal. Så går vi omkring kl 13 og her har han det varmt, så vi går altid om i åen hvor han bader, og når han har været i vandet, går han frisk igen og virker ikke påvirket. Jeg er et " aftenmenneske" så kan snildt finde på at gå længere ture med ham mellem kl 21-23 om aften. Her er luften dejlig kølig, men vi har jo kun haft to dage med varmt vejr, så det er ikke noget jeg har tænkt synderligt over. Vi gør faktisk lidt som vi plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anaid

Tidlig morgentur, den lange eftermiddagstur er erstattet med badebassin i haven :mrgreen: Planlægger også sen aftentur, men i går var der bare så mange myg, så jeg droppede det og Emil sov også så dybt, så jeg syntes det var synd at vække ham. Det var rigelig slemt at blive slæbt ud kl. 6.30 om morgenen, hvor man (læs Emil) plejer at boble !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gad vide, om Båttens sorte pels er med til at gøre det værre....mine andre hunde har ikke været nær så påvirkede.

 

Jeg tror klart at den sorte pels har indflydelse, de bliver jo brændende varme at røre ved, hvis de opholder sig i solen.. :shock:

 

 

Jeg kender det også fra mig selv, med mit mørke hår, det bliver simpelthen så varmt i solen og det koger neden under :???: Så på et tidspunkt afblegede jeg faktisk mit hår om sommeren, det kældte mig bestemt ikke, men det hjalp! ;-) Måske skulle du prøve at afblege Buzz :slem: :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter er HELT færdig i den her varme (og vi er jo ikke engang ved sommer varmen endnu :shock: ).

 

Han var ude i haven i 20 minutter lige da jeg kom hjem, og han gik rundt og snuste lidt, brugte lige alt sit energi på at jagte en frø tilbage i vandet, den havde forvildet sig ud og lå på Dexters hyggeplads, rigtig provokerende :lol:

 

Da frøen var tilbage på plads, lagde Dexter sig og ja... Jeg må indrømme at jeg er lidt pylret på det punkt, for han er altså sådan lidt små dum :oops: Han har sin faste plads i haven, som han elsker at ligge på men her i de fleste af dagtimerne er der direkte sol på, og alligevel ligger han sig der... Så jeg er altså begyndt at dømme "indetid", så jeg ved han ikke får stegt hjernen helt igennem :banan: (Plus han glemmer at drikke når han er udenfor)

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook er godt nok ikke særlig aktiv lige nu. Han kan lige snige sig ud i haven for at tisse og lige sige hej til Bjarne og Sega (nabohundene) og løbe lidt frem og tilbage sammen med Sega. :hundifart:

Men derudover så vil han allerhelst ligge inde på det kolde klinkegulv eller i skyggen ved haveskuret.

De meget lange gåture er blevet sat på standby og hvis vi tager på længere ture, så foregår det enten i skoven eller ved vandet og med rigelige mængder vand, både til halsen og til at hælde over ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går den lige direkte vej ned til søen... Eller vi kører i bilen derned... Og så lufter vi der.. Han kan slet ikke holde til det... Dårlig kondi + varme er åbenbart en rigtig dårlig kombination... Så han skal bare have det lidt let de næste par dage...

 

Og så køber vi en sandkasse og fylder vand i senere på sommeren.. Så kan han lige køle af ude i haven... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ozzie må være lidt sær... hun tager sig ikke vildt meget af varmen - altså jeg kan da godt se at hun skruer lidt ned for tempoet ind imellem, når det er meget varmt, men hun styrter stadig gerne rundt og nyder generelt at være ude også når vi går tur når det er meget varmt. Jeg holder dog et ekstra øje med hende og sørger gerne for at gå en del i skygge og at hun kan få vand selvfølgelig og så holder vi som regel flere pauser - alle tre ting er også godt for mig. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Du kan jo overveje et køledækken? Bare til turen ned til vandet, f.eks., ved ikke om det er rart at have på sådan alt for længe af gangen? Kan også fåes bare som bandana-agtigt til at have rundt om halsen på hunden, som køler ret godt.

 

Eller den fede løsning, hunde rygsæk med indbygget vandbeholder som både er til hunden kan drikke og til at holde den kølig.

 

Tilfældig hurtig søgning: http://www.hooks.dk/Product.aspx?productid=055554

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tilbudt at klippe treenigheden (Motor, Voodoo og Deluxe) :mrgreen: Omvendt hanekam m.m.
Og det gad de ikke? Sære mennesker :mrgreen:

 

kunne du ikke prøveklippe bobs? :mrgreen:
Hehehe... Synes faktisk det er en bedre ide at DU prøverklipper Skipper... Synes det er synd at Bobs skal udsættes for det allerede, når han har boet her så kort tid... Må hellere vente lidt med at traumatisere ham :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Her går vi sent, og nogle dage bliver vi simpelthen hjemme hele dagen. I dag har hundene hjulpet med at rive ukrudt op, sætte havemøbler frem og ordne vasketøj. Og det er rigeligt med aktivitet, de er fuldstændig bombede nu. Tror jeg vil købe et soppebassin til dem i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...