Hop til indhold

Hunde i varmen - lufteture


Missing
 Share

Recommended Posts

Hvad gør I?

 

Båt-dyret er ved at omkomme af varme i dagtimerne. Vi går en rigtig god morgentur, der både indeholder leg med andre, lidt træning og sjov m.m. Men her i dag koger det stakkels kræ.

 

Jeg havde tænkt at tage ud på den gode tur her til aften, men må indrømme, at jeg ikke er særlig aftenfrisk :oops: Desuden er det stadig stegende, så det vil formentlig bare blive ud at soppe i søen.

 

Det skal siges, at trods varme, så deltager krapylet stadig i den voldsomme haveaktivitet vi har om dagen (leg i soppebassin med børnene m.m.)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Luna svedte allerede på morgenturen kl 6 i morges:genert:

 

Men her bliver det god lang tur om morgenen og så kort lige-ud-og-tisse-tur eftermiddag. Og så burde jeg gå en god tur aften, der ved 20-21 tiden, men jeg kender mig selv alt for godt, det gider jeg ikke:oops:

 

Planen er at gå de der 5 km om morgenen og så evt lige få kølet fusserne i bækken i skoven, så længe der er vand i den. Så må hun "nøjes" med det, så længe vi har de her varme dage

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beouf

Mine kommer på lufteture om morgenen ved 6/7 tiden, og så orker de minus før kl blir 20 stykker, så de tuller bare rundt i haven og finder nye kolde steder og ligge.... Det eneste der får dem op i gear er når jeg tænder vandslangen, så er der fest :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerede i aftes var der så varmt her, at hundene først fik en ordenlig tur kl 21. Idag har de været rimelig dvaske og sikkert kedet sig. Måske får de en snusetur i snor, men ikke voldsom aktivitet ,mens det er så varmt. Jeg må passe på de ældste.

Så må de yngste lege i haven. De har fået vand i bassinet og det er i brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Om sommeren bliver der klart skruet ned for blusset her hos os. Vi går en "toiletrunde" som vi kalder det og da hver hund luftes for sig går jeg lige nu tidligere end vi plejer. Allerede sidst på formiddagen søger beaglerne skygge under birketræet - og så er det så, som så med aktiviteten. Jeg tror de automatisk skruer ned grundet varmen. Det meste af tiden går de til og fra haven, som de har lyst til - Hen under aften lige før spise tid går vi endnu en "toiletrunde" og så flader vi ud på den kølige græsplæne. Ved 20 tiden er alle batterier brændt ud så jeg gider ikke forsøge at gå med dem efter den tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi går bare ture i nærheden af bække eller søer og så har jeg altid masser af vand med.

Men derudover så ændre jeg ikke ret meget i noget som helst.

 

Hundene regulere det selv, og er der vand i nærheden så bliver tempoet ikke sat ned pga. varmen :genert:

 

Nu har vi så også altid boet i nærheden af vand og går sjældent tur i line, så ved ikke om det gør det nemmere. :vedikke:

 

Træningen består dog af lidt kortere træningspas end normalt, så kommer de bare ud flere gange på en træningstime i stedet, så de når at køle af i pauserne og får noget vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har lavet nul og nix idag... vi har ligget i haven og læst, hevet lidt ukrudt lidt halvhjertet op fra fliserne og sådan... Kl halv 7 tog vi ned i kolonihaven, hvor de har løbet og leget mens jeg slog græs og lugede lidt halvhjertet igen... Men det var stadig 25 grader, så efter et par runders løbeleg smed de sig begge i skyggen....

 

Nu sover de :vedikke:

 

Overvejer at investere i et badebassin til dem, men tvivler på, at de vil bruge det til andet end en kæmpe vandskål

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Mine går også i dvale på så varme dage, så de får som regel kun 1 ok tur og så 2 mindre tisseture, de har heller ikke lyst til mere - på den længere tur prøver jeg at gå et sted hen med vand, så køler de af når de sopper og orker turen hjem.

 

Og så går vi som regel ved 6-tiden i stedet for kl. 4 eller 5. Der er der allerede en smule køligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo dovent anlagt, og går kun én rigtig tur pr. dag... Og den lægger jeg bare senere, hvis det er meget varmt. Resten af tiden render Iso i haven alt det hun lyster, døren står bare åben. Men det er nok egentlig mest mig der er varmefølsom, Iso gider jo altid gå tur eller træne, uanset vejr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Missing - måske er Buzz så plaget af varmen, fordi den er kommet lidt pludselig.

 

Min Selma er også noget plaget af varmen, og hun er jo ellers afrikaner, som elsker varmen og stort set ikke kan få det for varmt. Og jeg tror, at det er pga det pludselige omskift. Selma havde jo faktisk trøje på på tur i sidste uge - og så til nu... Det er åbenbart ikke nemt at omstille sig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han prustede godt allerede på morgenturen kl halv syv. Så vi skal ikke ud igen før enten meget sent, eller også bare ud i søen

 

Vi gik hjemmefra kl 6 og der begyndte Luna også hurtigt at få det varmt. Helt vildt... Og ret træls, jeg ikke lige har en sø i baghaven længere:genert:

 

Nå men hun kommer lige ud og går rundt om græsplænen, når jeg kommer hjem, og så må vi gå en god tur igen ved 21-tiden, selvom det er svært at nosse mig sammen så sent

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...