Missing Skrevet Maj 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 21, 2012 Hvad gør I? Båt-dyret er ved at omkomme af varme i dagtimerne. Vi går en rigtig god morgentur, der både indeholder leg med andre, lidt træning og sjov m.m. Men her i dag koger det stakkels kræ. Jeg havde tænkt at tage ud på den gode tur her til aften, men må indrømme, at jeg ikke er særlig aftenfrisk Desuden er det stadig stegende, så det vil formentlig bare blive ud at soppe i søen. Det skal siges, at trods varme, så deltager krapylet stadig i den voldsomme haveaktivitet vi har om dagen (leg i soppebassin med børnene m.m.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Gik den lange skovtur i formiddags, den tog så en del længre tid, men der var ikke ubehageligt varmt (men belastende myg og klæger ) - bortset fra det, så bliver der godt nok skruet ned for aktivitetsniveauet i den hede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Luna svedte allerede på morgenturen kl 6 i morges:genert: Men her bliver det god lang tur om morgenen og så kort lige-ud-og-tisse-tur eftermiddag. Og så burde jeg gå en god tur aften, der ved 20-21 tiden, men jeg kender mig selv alt for godt, det gider jeg ikke:oops: Planen er at gå de der 5 km om morgenen og så evt lige få kølet fusserne i bækken i skoven, så længe der er vand i den. Så må hun "nøjes" med det, så længe vi har de her varme dage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beouf Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Mine kommer på lufteture om morgenen ved 6/7 tiden, og så orker de minus før kl blir 20 stykker, så de tuller bare rundt i haven og finder nye kolde steder og ligge.... Det eneste der får dem op i gear er når jeg tænder vandslangen, så er der fest Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 skipper bliver luftet kl 5 og kl 21 men det gør han nu hele året. Jeg gik en kort tur på godt 15 minutter i dag og han var helt færdig bagefter, så det bliver bare korte tisseture i dagtimerne på de varme dage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Allerede i aftes var der så varmt her, at hundene først fik en ordenlig tur kl 21. Idag har de været rimelig dvaske og sikkert kedet sig. Måske får de en snusetur i snor, men ikke voldsom aktivitet ,mens det er så varmt. Jeg må passe på de ældste. Så må de yngste lege i haven. De har fået vand i bassinet og det er i brug. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Maj 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Kl 21....der er jeg i min seng Ikke sovende, men i sengen. Jeg har børn, der står op ml 5-6 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Kl 21....der er jeg i min seng Ikke sovende, men i sengen. Jeg har børn, der står op ml 5-6 men tror du han reelt har behov for en lang gåtur? Altså skipper virker lidt som om han går i dvale om sommeren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Maj 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Skippermor: Næh, han ligger og bobler her ved siden af mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Skippermor: Næh, han ligger og bobler her ved siden af mig jeg har lovet mig selv at jeg ikke bliver bekymret for om skipper er syg i år han sover helt ufattelig meget når det er varmt, men er glad og tilfreds ellers Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Om sommeren bliver der klart skruet ned for blusset her hos os. Vi går en "toiletrunde" som vi kalder det og da hver hund luftes for sig går jeg lige nu tidligere end vi plejer. Allerede sidst på formiddagen søger beaglerne skygge under birketræet - og så er det så, som så med aktiviteten. Jeg tror de automatisk skruer ned grundet varmen. Det meste af tiden går de til og fra haven, som de har lyst til - Hen under aften lige før spise tid går vi endnu en "toiletrunde" og så flader vi ud på den kølige græsplæne. Ved 20 tiden er alle batterier brændt ud så jeg gider ikke forsøge at gå med dem efter den tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Luna og jeg har lige været ude og gå en halv times tid. Pyha hun havde det varmt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 om sommeren går vi vores lange tur mellem 22 og 23...... dejligt at blive kølet ned begge to :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Vi går bare ture i nærheden af bække eller søer og så har jeg altid masser af vand med. Men derudover så ændre jeg ikke ret meget i noget som helst. Hundene regulere det selv, og er der vand i nærheden så bliver tempoet ikke sat ned pga. varmen Nu har vi så også altid boet i nærheden af vand og går sjældent tur i line, så ved ikke om det gør det nemmere. Træningen består dog af lidt kortere træningspas end normalt, så kommer de bare ud flere gange på en træningstime i stedet, så de når at køle af i pauserne og får noget vand. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Mine har lavet nul og nix idag... vi har ligget i haven og læst, hevet lidt ukrudt lidt halvhjertet op fra fliserne og sådan... Kl halv 7 tog vi ned i kolonihaven, hvor de har løbet og leget mens jeg slog græs og lugede lidt halvhjertet igen... Men det var stadig 25 grader, så efter et par runders løbeleg smed de sig begge i skyggen.... Nu sover de Overvejer at investere i et badebassin til dem, men tvivler på, at de vil bruge det til andet end en kæmpe vandskål Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Mine går også i dvale på så varme dage, så de får som regel kun 1 ok tur og så 2 mindre tisseture, de har heller ikke lyst til mere - på den længere tur prøver jeg at gå et sted hen med vand, så køler de af når de sopper og orker turen hjem. Og så går vi som regel ved 6-tiden i stedet for kl. 4 eller 5. Der er der allerede en smule køligere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Cookie får sine sædvanlige ture. Jeg regner med at trimme hende helt kort som vi gjorde sidste år og så burde det gå. Vi har skygge i hele haven det meste af dagen så der er også frit spil og køligt græs når vi skal til stranden tager jeg dog vand med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Maj 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Gad vide, om Båttens sorte pels er med til at gøre det værre....mine andre hunde har ikke været nær så påvirkede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Gad vide, om Båttens sorte pels er med til at gøre det værre....mine andre hunde har ikke været nær så påvirkede. det har jeg i hvert fald tit tænkt med skipper, han virker meget påvirket stakkels dreng Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Maj 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 det har jeg i hvert fald tit tænkt med skipper, han virker meget påvirket stakkels dreng Ja jeg tænker, at så varmt er det da heller ikke endnu...det kan blive værre endnu. Nå, men vi tager en dag ad gangen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Jeg er jo dovent anlagt, og går kun én rigtig tur pr. dag... Og den lægger jeg bare senere, hvis det er meget varmt. Resten af tiden render Iso i haven alt det hun lyster, døren står bare åben. Men det er nok egentlig mest mig der er varmefølsom, Iso gider jo altid gå tur eller træne, uanset vejr... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Maj 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2012 Smilla har det ikke godt med varmen. Så enten går vi i skoven, hvor der er skygge. Eller også starter vi med at tage forbi vandet og bade - eller hun får et køligt bad inden vi går hjemmefra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Maj 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2012 Missing - måske er Buzz så plaget af varmen, fordi den er kommet lidt pludselig. Min Selma er også noget plaget af varmen, og hun er jo ellers afrikaner, som elsker varmen og stort set ikke kan få det for varmt. Og jeg tror, at det er pga det pludselige omskift. Selma havde jo faktisk trøje på på tur i sidste uge - og så til nu... Det er åbenbart ikke nemt at omstille sig :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Maj 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2012 Han prustede godt allerede på morgenturen kl halv syv. Så vi skal ikke ud igen før enten meget sent, eller også bare ud i søen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2012 Han prustede godt allerede på morgenturen kl halv syv. Så vi skal ikke ud igen før enten meget sent, eller også bare ud i søen Vi gik hjemmefra kl 6 og der begyndte Luna også hurtigt at få det varmt. Helt vildt... Og ret træls, jeg ikke lige har en sø i baghaven længere:genert: Nå men hun kommer lige ud og går rundt om græsplænen, når jeg kommer hjem, og så må vi gå en god tur igen ved 21-tiden, selvom det er svært at nosse mig sammen så sent Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts