Hop til indhold

Af med sin 4 år gamle hund


Gæst anine
 Share

Recommended Posts

Gæst anine

Hej, kære hundeelskere.

 

Jeg bor sammen med en gut i Kbh, som jeg flyttede sammen med for 4 måneder siden. Vi kendte ikke hinanden inden, men vi klikker super godt sammen.

 

Han har en skøn dværgpincher boende også, som han fik for 4 år siden, da han boede sammen med sin daværende kæreste.

 

Sagen er nu den, at ham og kæresten ikke har været sammen i halvandet år, og min roomie nu har fået et tidskrævende arbejde, og ikke længere får aktiveret eller stimuleret hunden optimalt. Han kan ikke længere overskue at have hunden, og er fast besluttet på, at den nu skal sælges -hurtigst muligt (dog til en ordentlig ejer!).

 

Jeg har udtrykt min bekymring, da hunden uden tvivl er meeeget glad for sin ejer, og da hunden nu er 4 år, synes jeg det er utroligt synd for den, at skulle finde et nyt hjem, og betro sig til ny ejer.

 

Hvis ikke den snart får et nyt hjem, skal den aflives. Altså, en rask, sund og glad hund, som aldrig har fejlet det mindste :cry:

 

Den er super velopdraget, kan vel 15 kommandoer og gør aldrig.

Den har netop været to "prøvedage" hos en potientiel køber, men udviste en helt anden adfærd, end som vi kender den. Den "humpede" både den nye købers datter, stol, bord, arm, ben.. Ja, alt.

Nu er den hjemme igen, i trygge rammer, og alt er som det plejer.

 

Kan I komme med gode råd? Skal han fortsætte med at lede efter et nyt hjem, eller få en aflivnings aftale i stand med dyrlægen?

Kender I muligvis nogen interesserede?

 

For pokker det gør ondt, hvis den skal lade livet -især da den jo intet fejler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bestemt han skal lede efter et godt hjem, hvis det virkelig er det han vil. Men en hund som er meget knyttet til sin ejer, kan godt få det svært med bare lige at flytte, derfor han nok blev stresset og humpede hos den potientielle køber.

 

Så giv det lidt mere tid når der kommer en ny køber. Lad dem lære hinanden lidt at kende over nogle gange og så skal ny køber være indstillet på at tage det stille og roligt med ham det første stykke tid, så skal han såmænd nok falde til:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes bestemt ikke, at han skal aflives - så hellere aflevere ham på et internat, hvor de har stor erfaring med at finde gode hjem til voksne hunde. han har sikkert været stresset og utryg hos de potentielle købere, 2 dage er jo slet heller ikke tid til at falde til. med tid og ro og det rigtige hjem, kan jeg ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne få det godt et nyt sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anine
Hov har han overvejet at få nogen tila t komme og lufte hunden mens han er på arbejde istedet for at komme af med ham? Feks en hundeglad teenager?

Jeg synes han har talt om det, men tror ærligt, at han bare ikke længere vil have en hund. Han har ikke overskuddet eller lysten, desværre.

Det er hammer ærgerligt, og jeg har skam givet en moralprædiken, men på den anden side, så skal hundens livskvalitet jo komme i første række, og de er ikke optimale hos ham længere.

 

Men tak for et godt tip!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Han skal finde et andet hjem til den - Den kan sagtens omstille sig til et nyt hjem, den skal bare have tid.

Så at aflivning overhovedet kan komme på tale, synes jeg er en skam.

 

Har selv overtaget hund på omkring 4-5 år, som humpede, gøede og stressede meget da vi overtog ham.

Lige med undtagen af gøen, så aftog det andet over 14 dage til 3 uger.

Humperiet kan sagtens være stress-relateret og skyldes usikkerhed ved situationen.

 

Så synes en prøveperiode på mindst 14 dage kan være en god ide.

Dette er selvfølgelig forudsat, at han ikke skal ud på prøve hos 7 forskellige familier - Men hvis interesserede får at vide, at det tager tid inden han lige falder til, så kan det være de også giver ham tiden og muligheden for at falde til ro, i stedet for at sende ham retur efter 2 dage.

 

Kender desværre ingen der står og mangler en hund.

Men held og lykke med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til

 

Har du mulighed for at overtage hunden?

 

En hund af den race kan blive tussegammel og det virker unødvendigt hårdt at aflive en sund hund, hvilket nogle dyrlæger da også vil nægte.

Er det en han? Tæver kan jo også humpe så vi kan ikke bare gå ud fra kønnet pga. det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerførst, hvor i landet befinder hunden sig?

Er det en en han eller en tæve?

Kan den med andre hunde?

Er en dværgpincher det samme som en tjekkisk rottehund ? ..har googlet det og synes det ligner en tjekkisk rottehund.

Har en bekendt, som har en tjekkisk rottehund i forvejen og hun har snakket om, at få en hund til, så jeg kan da prøve, at spørge hende, om hun ville være interesseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha jeg synes det ville være synd at aflive den. Jeg har selv overtaget en hund på 5 år (mindre race), og der undgik vi stort set stress ved at bruge lang tid på at lære hunden og kende. Vi gik ture med hende, havde hende på korte og lange besøg, med og uden hendes tidligere ejer. Endelig havde vi aftalt en prøveperiode på en måned, men på det tidspunkt var hun så tryg ved os, at flytningen gik rimeligt smertefrit. Jeg tror vi brugte ialt 4-6 uger på projekter inden vi fik hende hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Greyhounds
Nej, en DP er ca. dobbelt så stor som en Prazsky. Det er stadig ret lille, men alligevel ;)

 

EDIT: Fantastisk - man kan finde alt på nettet :lol:

 

pkdpvavva.jpg

 

Meeeeget pædagogisk, så kan vi allesammen være med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Vi overtog en hanhund på 4 år. Han startede ud med at lette ben op ad min mand :lol: Vi havde en prøveperiode på en måned, før det synes vi ikke vi kunne sige noget om hvordan han faldt til og trivedes hos os.

Det er snart 4 år siden og han er her stadig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anine

God formiddag, og tak for nye svar :)

 

 

Ja, det er en hanhund :)

Det var skam menningen den skulle have boet hos kvinden i 2 uger, men hun opgav som sagt efter to dage, både pga den humpede, men også fordi hun følte den kæmpede om opmærksomhed sammen med hendes datter... Hun var nok generelt bare ikke klar til at have hund.

 

Hvis jeg selv havdemulighed for at overtage hunden, havde jeg gjort det med det samme -men det har jeg ikke. Jeg har (også) et meget tidskrævende job, og er ikke klar til at have hund endnu.

 

Hunden befinder sig i Kbh/Vanløse, hvor vi bor. Umiddelbart kan den rigtig godt med andre hunde -den vil gerne snakke og lege.

Og nej, den er ikke en tjekkisk rottehund -selvom de ligner lidt. Hunden her, er helt mellembrun. :)

 

Og ja, spørg endelig hvis I kender nogen, som kender nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...