Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

i teorien har det en titel, nemlig SP1 eller AG1 - hvis du rykker op i kl2... men tror ikke rigtigt der er nogen der bruger det (udover Sonja :mrgreen:)... men havde din hund tavle ville det kunne sættes foran dens navn fx.

 

LP1 SP1 AG2 DKRCH Lammegårdens Ella - Hunden er i LP2, SP2 og AG3 samt rallychampion

 

Rally champion er DKRLCH

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2xAnna... I har altså ikke styr på reglerne :blink: Man bliver ikke automatisk champion fordi man vinder AG3 3 gange. Man får nemlig ikke nødvendigvis et cert bare fordi man vinder. Der skal man lige være fejlfri.

 

Og helt præcist gives et certifikat til bedste fejlfrie hund, der endnu ikke har opnået titlen dansk agility/spring champion. Det betyder at man kan blive placeret som nr. 6 og stadig får certifikatet, hvis de fem foran en allerede har titlen champion, hvis man altså er fejlfri...

 

Mht. åbne klasser så er det i følge reglerne hos både DcH og DKK en bane der i niveau svarer til klasse 2

Link til indlæg
Del på andre sites

2xAnna... I har altså ikke styr på reglerne :blink: Man bliver ikke automatisk champion fordi man vinder AG3 3 gange. Man får nemlig ikke nødvendigvis et cert bare fordi man vinder. Der skal man lige være fejlfri.

 

Og helt præcist gives et certifikat til bedste fejlfrie hund, der endnu ikke har opnået titlen dansk agility/spring champion. Det betyder at man kan blive placeret som nr. 6 og stadig får certifikatet, hvis de fem foran en allerede har titlen champion, hvis man altså er fejlfri...

 

Mht. åbne klasser så er det i følge reglerne hos både DcH og DKK en bane der i niveau svarer til klasse 2

 

Ja, fejlfri skal man jo altid være. Men det er rigtigt, hvis hundene foran allerede er CH kan de selvfølgelig ikke få et cert mere. Før røg CH'erne i vinderklassen, men den har de jo fjernet igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var vildt god lørdag, Petrine havde FART på, stoppede dog oppe på a-brættet og ville kun tage lidt over halvdelen af slalom, i tunnelkuller opdagede jeg ikke hun løb ud af en tunnel - Bastarden var GLAD, kartede afsted, hov A-bræt er farligt, løb forbi, hov A-bræt ser sjovt ud, jeg tager det lige fra den forkerte side med speederen i bund :banan: Tunnelkuller blev hun virkeligt kulret af, efter en håndfuld tuneller, satte hun speederen i bund og tog bare et hul, wrrrruuum, gennem forkert tunnel :banan: (der lød dog enkelte kritiske røster fra teltet, om en eller anden petitesse jeg havde gjort forkert :fornaermet:)

 

Zamzam ved jeg ikke helt, hvad vi skal gøre ved, i Sonja/Aina-klubben er han vildt glad og elsker sin agility, i den anden klub + til stævner, uha, der vil han bare hen til sit telt / bur og flade ud, han tog to spring, løb til teltet, manden hentede ham, tog et spring og så luntede Zamzam igen ud :cry: han er ellers så dygtig. Og han elsker at blive udstillet, så det kan ikke være stress over tilskuere / bjæffende hunde, men måske præstationsangst af en art?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærgerligt med Zamzam, for øvrigt... det er jo lang tid siden, at jeg har set ham løbe, men Aina siger, at han er blevet rigtig god og med masser af go i. Måske skal han være ret tryg, før han tør slå sig løs?

 

Synes også han er vildt god i Daf, mens i Lyngby, han vil ikke løbe VÆK fra start, men da jeg bar ham ud i det fjerneste hjørne af banen, så han kunne løbe hen mod de andre hunde, så tog han tunnel, slalom, pose, spring, helt perfekt, med høj fart - kan det så være utryghed? Jeg er fuldstændigt blank på hvad og hvordan jeg skal få ham til at løbe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Åh nej....lyder til der har været en rigtig skidt oplevelse bag...stakkels hund :(

 

Og had på mennesket! :evil: Så må man sgu dyrke en sportsgren alene, hvor der ikke er en hund man kan lade det gå ud over

 

Så enig.

 

i teorien har det en titel, nemlig SP1 eller AG1 - hvis du rykker op i kl2... men tror ikke rigtigt der er nogen der bruger det (udover Sonja :mrgreen:)... men havde din hund tavle ville det kunne sættes foran dens navn fx.

 

LP1 SP1 AG2 DKRCH Lammegårdens Ella - Hunden er i LP2, SP2 og AG3 samt rallychampion

 

Næææææ næ skam, man får ikke bare sine titler, du skal skam betale for hver og en af dem. Og som den nærige jydetamp jeg er, har jeg aldrig fået påført noget som helst på stambogen. Desuden synes jeg det ser lidt fjollet ud med AG1, AG2, AG3, AGCH etc. hver titel udjævner jo hinanden, men kan ikke blive AGCH uden at have være rykket op i de andre klasser.

 

Jeg kender en hund med denne titel

 

DKAGCH LP1 LP2 LP3 DKLPCH HYRDPR DKSPCH RALLY-B RALLY-V DKRLCH Jo Jo

Link til indlæg
Del på andre sites

Så enig.

 

 

 

Næææææ næ skam, man får ikke bare sine titler, du skal skam betale for hver og en af dem. Og som den nærige jydetamp jeg er, har jeg aldrig fået påført noget som helst på stambogen. Desuden synes jeg det ser lidt fjollet ud med AG1, AG2, AG3, AGCH etc. hver titel udjævner jo hinanden, men kan ikke blive AGCH uden at have være rykket op i de andre klasser.

 

Jeg kender en hund med denne titel

 

DKAGCH LP1 LP2 LP3 DKLPCH HYRDPR DKSPCH RALLY-B RALLY-V DKRLCH Jo Jo

 

Det er da lidt overkill, det der. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var vildt god lørdag, Petrine havde FART på, stoppede dog oppe på a-brættet og ville kun tage lidt over halvdelen af slalom, i tunnelkuller opdagede jeg ikke hun løb ud af en tunnel - Bastarden var GLAD, kartede afsted, hov A-bræt er farligt, løb forbi, hov A-bræt ser sjovt ud, jeg tager det lige fra den forkerte side med speederen i bund :banan: Tunnelkuller blev hun virkeligt kulret af, efter en håndfuld tuneller, satte hun speederen i bund og tog bare et hul, wrrrruuum, gennem forkert tunnel :banan: (der lød dog enkelte kritiske røster fra teltet, om en eller anden petitesse jeg havde gjort forkert :fornaermet:)

 

Zamzam ved jeg ikke helt, hvad vi skal gøre ved, i Sonja/Aina-klubben er han vildt glad og elsker sin agility, i den anden klub + til stævner, uha, der vil han bare hen til sit telt / bur og flade ud, han tog to spring, løb til teltet, manden hentede ham, tog et spring og så luntede Zamzam igen ud :cry: han er ellers så dygtig. Og han elsker at blive udstillet, så det kan ikke være stress over tilskuere / bjæffende hunde, men måske præstationsangst af en art?

 

Var du også til Midsommercup? Vi hilste da ikke, vel? :(

Jeg så godt lille ZamZam. Jeg stillede op i SP Debutant lille og Tunnelkuller Debutant lille "mod" ham. Hvor var det bare ærgerligt at han bare løb direkte hen mod telten :( Men han er godt nok en kær lille en :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var min mand der løb med Zamzam - jeg anede ikke hvem du var, men jeg husker tydeligt den meget smukke cairn terrier med de flotte aftegninger :vinken: (lagde overhovedet ikke mærke til mennesket i den anden ende af snoren)

 

Haha. Det kender jeg sørme godt :-)

Sad du i teltet med Helle (CAS) eller Aina og Wendy? (eller et helt tredje?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

"Jeg laver banerne lettere, når jeg er på vestkysten og dømme. De er ikke ret gode herovre. Men de er da bedre end dem i Grindsted".

 

Det var så det vores "kære" kvindelige dommer fik fyret af i tidtager teltet til stævnet i Esbjerg i weekenden.

 

..... Tak?

 

Det syntes jeg sgu er helt forkert. Det burde hun ikke stå og råbe højt til selve stævnet eller blandt folk i det hele taget. Det er godt nok nederen at have siddende på sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrinemor var der kun meget kort. Jeg tror ikke hun var i teltet, de gange du kiggede forbi. Der hvor du spurgte om det med størrelsen, var hun i hvert fald ikke kommet endnu. Og hun smuttede også tidligt.

Aha. Det er nok derfor så! Forhåbentlig havde i også præsenteret mig hvis vi var der samtidig - Jeg er vild med at møde alle jer andre HF'er. Det er bare så skide-hammer-hyggeligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
"Jeg laver banerne lettere, når jeg er på vestkysten og dømme. De er ikke ret gode herovre. Men de er da bedre end dem i Grindsted".

 

Det var så det vores "kære" kvindelige dommer fik fyret af i tidtager teltet til stævnet i Esbjerg i weekenden.

 

..... Tak?

 

Det syntes jeg sgu er helt forkert. Det burde hun ikke stå og råbe højt til selve stævnet eller blandt folk i det hele taget. Det er godt nok nederen at have siddende på sig.

 

Der er bare nogle der ikke er så kvikke, det siger man bare ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen
Der er bare nogle der ikke er så kvikke, det siger man bare ikke

 

Altså jeg går jo rundt og er STOLT over at have gennemført den åbne med en DM udtagelse. Så får man lige den der smidt i hovedet..... Jeg har lidt lyst til at klage. Det er ok, en dommer syntes sådan, men hun skal dæleme holde bøtte med det. Specielt når hun står i Esbjerg og er omgivet af Esbjerg-førere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Altså jeg går jo rundt og er STOLT over at have gennemført den åbne med en DM udtagelse. Så får man lige den der smidt i hovedet..... Jeg har lidt lyst til at klage. Det er ok, en dommer syntes sådan, men hun skal dæleme holde bøtte med det. Specielt når hun står i Esbjerg og er omgivet af Esbjerg-førere!

 

Heldigvis var du jo ikke fra Grindsted:-)

Nej det er ikke i orden, det kan hun fortælle om hjemme over middagsbordet, hvis det er det hun mener, desuden synes jeg ikke det er i orden. Vilkårene skal være de samme til alle stævner, og det må dommerne ikke lave om på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...