Hop til indhold

Yoda!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

  • Svar 467
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Miss_menelli

Hold nu kæft en imponerende hvalp!

 

Stadig kun ét uheld indenfor og var kun oppe med ham to gange i nat og den ene gang var tornadoernes skyld, da de gik gø-amok og vækkede ham :stupid:

Ellers har han sovet fra kl. 22.30 til 7.45!!! :5up:

Han var lige vågen en enkelt gang omkring kl. 4, hvor han lå og prøvede på at gumle i Bamse og fik et par bestemte brum tilbage og så stoppede det lissom' og han lagde sig til at sove igen :lol:

 

Det er godt nok imponerende - Og han er selv henne ved døren så snart vi står op, så han kan komme ud og tisse!

 

Lige nu er han en smule utilfreds med, at vi ikke gider lege med ham, men har givet ham et af de gamle marvben og en stak legetøj i kurven og så går det :mrgreen:

Men han kan lige så godt lære morgenrutinerne med det samme og de indebære ikke vild leg, før tornadoerne har fordøjet morgenmaden.

 

 

Men nøj for en nem hvalp, altså!! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Stort tillykke med ham! :-D

 

Hvis han kommer til, at ligne hans far bare det mindste, så bliver han den dejligste hund - Far spot er :lun:

Glæder mig til, at følge ham herinde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Stort tillykke med ham! :-D

 

Hvis han kommer til, at ligne hans far bare det mindste, så bliver han den dejligste hund - Far spot er :lun:

Glæder mig til, at følge ham herinde :-)

 

Hehe, ja, håber også han får noget af farmands temperament - Men mon ikke!

Hvor er det skønt det går så nemt med ham MM :banan:

Og at tornadoerne bare acceptere ham så fint :hjerte: men de accepterede jo også bare lille Ayo. :-D

 

Ja, de plejer at være venlige nok.

Bamse er lidt politimand som han plejer og Yoda har forstået hvad det betyder når Bamse løfter læben ;-)

Men Yoda er jo væsentlig større end Ayo og det kan da godt mærkes - Bamse acceptere knap så mange dask i hovedet og man går ikke ovenpå Bamse :mrgreen:

 

Lige for 30 sekunder siden havde Yoda total hysterisk hvalpeflip og døede kurven, mig, Kaia og kurven igen..... Det er så sjovt at se hvordan han bare går omkuld fra det ene øjeblik til det andet, når man så nusser ham i stedet for at lege med ham :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Ja, de plejer at være venlige nok.

Bamse er lidt politimand som han plejer og Yoda har forstået hvad det betyder når Bamse løfter læben ;-)

Men Yoda er jo væsentlig større end Ayo og det kan da godt mærkes - Bamse acceptere knap så mange dask i hovedet og man går ikke ovenpå Bamse :mrgreen:

 

Lige for 30 sekunder siden havde Yoda total hysterisk hvalpeflip og døede kurven, mig, Kaia og kurven igen..... Det er så sjovt at se hvordan han bare går omkuld fra det ene øjeblik til det andet, når man så nusser ham i stedet for at lege med ham :lun:

Ja lidt størrelsesforskel er der da - Ayo på 7½ md. slået i str. af BC hvalp på sølle 8 uger :mrgreen:

Uha, Ayo kunne ellers godt trænge til at lære hvad knurren/løftet læbe betyder - hun er fandme så flabet og fatter INTET! :genert:

 

Åh hvalpeflip. Husker tydeligt tilbage til dengang hvor man kunne tage lille babyhvalp op midt i et hvalpeflip, nusse lidt og så sov man bare - nu har man i stedet hysterisk teenhund som absolut ikke falder til ro hvis man vil tvangsputte med hende :lol::engel:

 

Men Yoda ser simpelthen så dejlig og sød ud. Glæder mig til at møde ham engang :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja lidt størrelsesforskel er der da - Ayo på 7½ md. slået i str. af BC hvalp på sølle 8 uger :mrgreen:

Uha, Ayo kunne ellers godt trænge til at lære hvad knurren/løftet læbe betyder - hun er fandme så flabet og fatter INTET! :genert:

 

Åh hvalpeflip. Husker tydeligt tilbage til dengang hvor man kunne tage lille babyhvalp op midt i et hvalpeflip, nusse lidt og så sov man bare - nu har man i stedet hysterisk teenhund som absolut ikke falder til ro hvis man vil tvangsputte med hende :lol::engel:

 

Men Yoda ser simpelthen så dejlig og sød ud. Glæder mig til at møde ham engang :hjerte:

 

Tjaa... Han vejer 4,7 kg, så det er vist længe siden han voksede fra hende ;-)

Han er faktisk næsten lige så høj som Kaia!

 

Men hvad løftede læber og knurren betyder det lærte Yoda pænt hurtigt.

Han stilte sig nærmest ovenpå Bamse, som knurrede vældigt og havde blottede tænder.

Bamse hapser lige ud efter ham, uden at der er noget alvor bag, men Yoda fattede tydeligvis pointen.

 

Nu prøver han så i stedet at stjæle et gnaveben fra Kaia og nu HAR han lært hvad knurren betyder og han holder sig pænt på afstand - Meeeen.... Der er gang i noget grænseafprøvning i øjeblikket :lol:

Kaia er så eeeekstreeemt pædagogisk og meget overbærende.

Tror faktisk hun synes han er ret dejlig nu og de tosser vældigt rundt og leger sammen :lun:

 

Tvangsputning hjælper ikke her, men at holde ham fra ansigtet og så bare nusse på maven har den ønskede effekt :lun:

 

Og så mangler han i øvrigt at fatte konceptet med ruder - At de er gennemsigtige så man kan se ud af dem, men man kan ikke gå igennem dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Tjaa... Han vejer 4,7 kg, så det er vist længe siden han voksede fra hende ;-)

Han er faktisk næsten lige så høj som Kaia!

 

Men hvad løftede læber og knurren betyder det lærte Yoda pænt hurtigt.

Han stilte sig nærmest ovenpå Bamse, som knurrede vældigt og havde blottede tænder.

Bamse hapser lige ud efter ham, uden at der er noget alvor bag, men Yoda fattede tydeligvis pointen.

 

Nu prøver han så i stedet at stjæle et gnaveben fra Kaia og nu HAR han lært hvad knurren betyder og han holder sig pænt på afstand - Meeeen.... Der er gang i noget grænseafprøvning i øjeblikket :lol:

Kaia er så eeeekstreeemt pædagogisk og meget overbærende.

Tror faktisk hun synes han er ret dejlig nu og de tosser vældigt rundt og leger sammen :lun:

 

Tvangsputning hjælper ikke her, men at holde ham fra ansigtet og så bare nusse på maven har den ønskede effekt :lun:

 

Og så mangler han i øvrigt at fatte konceptet med ruder - At de er gennemsigtige så man kan se ud af dem, men man kan ikke gå igennem dem :mrgreen:

Vores problem ifht indlæring af knurren/løftet læbe er jo at den hund Ayo omgås mest, det er svigernes JRT - han er den eneste hun tilbringer SÅ meget tid sammen med, at hun for alvor kan nå at drille ham til grænsen er nået - og han får altså bare ikke lov til at sætte hende på plads. Sidst satte han sig jo i struben på hende! :evil: Han er en vældig sød hund og de hygger sig gevaldigt sammen - men lige pludselig, og det kan være out of the blue, så ser han bare rødt... :vedikke:

 

Så i stedet må vi fysisk fjerne Ayo og fortælle hende nej! Det er lidt ærgerligt, for det ville jo klart være bedst at hun lærte at når han sagde fra, så var det nok. Men den risiko løber jeg simpelthen ikke igen! Hun skulle have haft sådan en sød og pædagoisk legetante som Kaia i stedet for en halvgnaven legeonkel. :lol:

 

Men hvor er det bare skønt for jer at det går så fint i den lille flok :lun: hihi, selvfølgelig skal lille Yoda da liiiige prøve grænserne af - tænk nu hvis man kunne rykke dem lidt til sin egen fordel, dét ville jo være godt :engel:

 

Hehe og sådan nogle gennemsigtige vinduer er nu også en pudsig ting - stakkels Yoda :ae: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Vores problem ifht indlæring af knurren/løftet læbe er jo at den hund Ayo omgås mest, det er svigernes JRT - han er den eneste hun tilbringer SÅ meget tid sammen med, at hun for alvor kan nå at drille ham til grænsen er nået - og han får altså bare ikke lov til at sætte hende på plads. Sidst satte han sig jo i struben på hende! :evil: Han er en vældig sød hund og de hygger sig gevaldigt sammen - men lige pludselig, og det kan være out of the blue, så ser han bare rødt... :vedikke:

 

Så i stedet må vi fysisk fjerne Ayo og fortælle hende nej! Det er lidt ærgerligt, for det ville jo klart være bedst at hun lærte at når han sagde fra, så var det nok. Men den risiko løber jeg simpelthen ikke igen! Hun skulle have haft sådan en sød og pædagoisk legetante som Kaia i stedet for en halvgnaven legeonkel. :lol:

 

Men hvor er det bare skønt for jer at det går så fint i den lille flok :lun: hihi, selvfølgelig skal lille Yoda da liiiige prøve grænserne af - tænk nu hvis man kunne rykke dem lidt til sin egen fordel, dét ville jo være godt :engel:

 

Hehe og sådan nogle gennemsigtige vinduer er nu også en pudsig ting - stakkels Yoda :ae: :lol:

 

Ja, det er selvfølgelig ikke så smart.

Det er der jo ingen af dem der får glæde af!

 

Der er Bamse trods alt god, for han kunne ikke drømme om at bide og han giver alle tegn på advarsler før han markere.

Yoda anede jo så bare ikke helt hvad de betød, de der lyde og bevægelser, før han lige fik det fortalt.

Kaia markere så ikke engang og Yoda ville nok være fuldstændig ligeglad med hendes knurren, hvis Bamse ikke havde fortalt ham hvad det betyder. :lol:

 

Meeeen, han skal da liiige prøve hvor tornadoernes grænser går - Han respektere dem super fint, men lader sig bestemt heller ikke skræmme.

Det kunne jo være den gik denne gang :mrgreen:

Og de trisser rundt sammen og han kan også slippe afsted med at gnave lidt i Bamses hale og Bamse ligger altid tæt på ham :lun:

 

Det eneste Yoda ikke bryder sig om, er når tornadoerne gør når naboerne køre ude på vejen.

Selv støvsugeren er han bedøvende ligeglad med og intet har kunne hyle ham ud af den endnu.

 

Han går selv hen mod døren når han skal tisse og har kun tisset indenfor den ene gang, lige efter han kom hjem, ellers har han selv søgt hen mod døren hver gang.

Så dygtig lille hund :lun:

Er vildt imponeret over det stykke arbejde Anita har lagt i de her hvalpe, for han er simpelthen en drøm af en hvalp!!

Jo, der er knald på når han er vågen og alt der ligger på jorden, eller indenfor rækkevidde er potentielt legetøj - Fuldstændig som det skal være. :mrgreen:

Men han virker slet ikke til at være påvirket af omvæltningen og han er bare faldet til med det samme.

Det havde jeg godt nok ikke regnet med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er selvfølgelig ikke så smart.Det er der jo ingen af dem der får glæde af!Der er Bamse trods alt god, for han kunne ikke drømme om at bide og han giver alle tegn på advarsler før han markere.Yoda anede jo så bare ikke helt hvad de betød, de der lyde og bevægelser, før han lige fik det fortalt.Kaia markere så ikke engang og Yoda ville nok være fuldstændig ligeglad med hendes knurren, hvis Bamse ikke havde fortalt ham hvad det betyder. :lol:Meeeen, han skal da liiige prøve hvor tornadoernes grænser går - Han respektere dem super fint, men lader sig bestemt heller ikke skræmme.Det kunne jo være den gik denne gang :mrgreen:Og de trisser rundt sammen og han kan også slippe afsted med at gnave lidt i Bamses hale og Bamse ligger altid tæt på ham :lun:Det eneste Yoda ikke bryder sig om, er når tornadoerne gør når naboerne køre ude på vejen.Selv støvsugeren er han bedøvende ligeglad med og intet har kunne hyle ham ud af den endnu.Han går selv hen mod døren når han skal tisse og har kun tisset indenfor den ene gang, lige efter han kom hjem, ellers har han selv søgt hen mod døren hver gang.Så dygtig lille hund :lun:Er vildt imponeret over det stykke arbejde Anita har lagt i de her hvalpe, for han er simpelthen en drøm af en hvalp!! Jo, der er knald på når han er vågen og alt der ligger på jorden, eller indenfor rækkevidde er potentielt legetøj - Fuldstændig som det skal være. :mrgreen:Men han virker slet ikke til at være påvirket af omvæltningen og han er bare faldet til med det samme.Det havde jeg godt nok ikke regnet med!
Det er bare så skønt, når opdrætter har lagt så fint et stykke arbejde i hvalpen. :hjerte: Ikke alene gør det det jo virkelig meget nemmere for os hvalpekøbere at overtage sådan et lille kræ, der er godt på vej i renlighedstræning, burtræning, håndtering osv. Men for hvalpen har det bare enormt betydning at den er så godt klædt på til at flytte hjemmefra. Tippi har ikke gået og pebet og været ked noget øjeblik, som Smilla godt kunne de første par døgn. Men det hjælper nok også at der er hund/e i forvejen. Smilla satte heller ikke hvalpen 'på plads' den første uge. Men her i uge 2 er hun begyndt at sige et højt bjæf, når hun ikke gider mere. Så mon ikke også Kaia bliver lidt mere bestemt. Tippi bider også hårdere nu, så hun har godt af at lære lidt bidehæmning. (Utroligt så meget 'stærkere' hvalpen bliver på bare en uge. Tippi har langt bedre styr på motorikken nu og bider som sagt også hårdere. Men hun har jo også taget heeeele 200 g på !). :blink:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er bare så skønt, når opdrætter har lagt så fint et stykke arbejde i hvalpen. :hjerte: Ikke alene gør det det jo virkelig meget nemmere for os hvalpekøbere at overtage sådan et lille kræ, der er godt på vej i renlighedstræning, burtræning, håndtering osv. Men for hvalpen har det bare enormt betydning at den er så godt klædt på til at flytte hjemmefra. Tippi har ikke gået og pebet og været ked noget øjeblik, som Smilla godt kunne de første par døgn. Men det hjælper nok også at der er hund/e i forvejen. Smilla satte heller ikke hvalpen 'på plads' den første uge. Men her i uge 2 er hun begyndt at sige et højt bjæf, når hun ikke gider mere. Så mon ikke også Kaia bliver lidt mere bestemt. Tippi bider også hårdere nu, så hun har godt af at lære lidt bidehæmning. (Utroligt så meget 'stærkere' hvalpen bliver på bare en uge. Tippi har langt bedre styr på motorikken nu og bider som sagt også hårdere. Men hun har jo også taget heeeele 200 g på !). :blink:

 

Ja, det gør bare alt SÅ meget nemmere.

Vi har sluppet for en ulykkelig hvalp, forarbejdet med renlighed er gjort, allerede i går tog han på udflugt i haven på egen pote osv.

At køre bil er heller ikke noget problem og han er i det hele taget bare nem.

 

Tror også at flere hunde gør det lidt nemmere.

Det at de er upåvirkede og trygge ved de ting han aldrig har oplevet før, smitter jo af på hvalpen.

Men er glad for at jeg har Bamse som sætter grænser, for Kaia var blevet jordet totalt hvis ikke jeg havde haft Bamse :lol:

Hun tager hvalpelicens meget alvorligt! Hvalpe må en hel masse ;-)

 

Og ja, der sker ekstremt meget på en uge!

Så er også lidt spændt på at se, om Yoda bliver ved med at være så forsigtig med bideriet, eller om han også begynder at lægge mere kraft i.

Lige pt. er han ret forsigtig undtaget når det er det sidste flip lige før han går omkuld :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe på en måde synes jeg det er meget lettere at have Smilla nu også. Før krævede hun mere opmærksomhed af mig, nu beskæftigerer hun sig en del med hvalpen. Totalt win win. :mrgreen:

 

Jeg er også begyndt at klikertræne hvalpen (kan jo ikke lade være..og så glider tørfoderet også bedre ned:engel:).

 

Du har sikkert skrevet det et sted, men hvor er Yoda fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Weeee, så fik I ham endelig hjem!

 

Det lyder til at det hele bare går som det skal med alle vufferne.

 

Ihhh hvor er jeg glad på jeres vegne, og så fik I endelig en BC'er:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Weeee, så fik I ham endelig hjem!

 

Det lyder til at det hele bare går som det skal med alle vufferne.

 

Ihhh hvor er jeg glad på jeres vegne, og så fik I endelig en BC'er:banan:

 

Taak! :bighug:

 

Bamse er gammel og gnaven lige i øjeblikket og total provo - Han prøver at finde enhver tænkelig lejlighed for at skælde ud på Yoda. :roll:

Men Yoda er da bare pænt meget ligeglad og hygger da bare med Kaia i stedet - Eller os..... Eller hans bur som han flytter rundt på.... Eller legetøjet... Eller mine fødder :mrgreen:

 

Så det går fint :blink:

 

Tillykke med ham Maria :D

 

Har du fået dig lusket ind på hvalpeholdet?

 

Tak!

 

Er jo selv hjælpetræner på holdet, så det bliver nok temmelig svært med det hold der er i gang. :roll:

Men er bestemt med på det næste hold og Marianna får jo hvalp om 14 dages tid også, så håber lidt på et par playdates med hendes og ellers er planen bare at han skal med ud i klubben og træne lidt med og hilse på de søde hunde derude.

 

Lige i øjeblikket så handler det vist bare om at lære ham, at gå ved siden af mig uden at sidde i benene på mig hele tiden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så mangler han i øvrigt at fatte konceptet med ruder - At de er gennemsigtige så man kan se ud af dem, men man kan ikke gå igennem dem :mrgreen:

 

:sjov:

 

Taak! :bighug:

 

Bamse er gammel og gnaven lige i øjeblikket og total provo - Han prøver at finde enhver tænkelig lejlighed for at skælde ud på Yoda. :roll:

Men Yoda er da bare pænt meget ligeglad og hygger da bare med Kaia i stedet - Eller os..... Eller hans bur som han flytter rundt på.... Eller legetøjet... Eller mine fødder :mrgreen:

 

I må have en fjerde, så de alle har en at lege med hele tiden :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hehe på en måde synes jeg det er meget lettere at have Smilla nu også. Før krævede hun mere opmærksomhed af mig, nu beskæftigerer hun sig en del med hvalpen. Totalt win win. :mrgreen:

 

Jeg er også begyndt at klikertræne hvalpen (kan jo ikke lade være..og så glider tørfoderet også bedre ned:engel:).

 

Du har sikkert skrevet det et sted, men hvor er Yoda fra?

 

Sådan synes jeg det var da vi fik Kaia.

Det er lidt noget andet når det er 3 hunde der skal fungere sammen og de to allerede har et super forhold til hinanden og har en speciel legestil.

Det kommer til at kræve lidt tid før Yoda helt er en del af det fællesskab de to har.

 

Men han gør et hæderligt forsøg :lun:

 

Er også så småt begyndt med klikkeren - men først skulle han lige lære at mad også kan komme fra min hånd :mrgreen:

Men så gik det også vældigt!

 

Han er fra kennel Krauholt på Fyn.

 

:sjov:

 

 

 

I må have en fjerde, så de alle har en at lege med hele tiden :engel:

 

NIX!

Ikke flere hunde :genert:

 

Det tror jeg ikke mine nerver kan holde til :mrgreen:

 

Tror også Bamse med tiden lære at påskønne, at han ikke altid skal bruges som legetøj, men kan få lidt ro og få opmærksomheden af os i stedet.

 

Mon ikke også at Yoda sørger for at holde mig beskæftiget de næste par år :engel:

 

Glædelig Yoda-dag...hvor er han bare en lækker prut :lun:

 

Glæder mig til MEGA Yoda-hvalpe-spam :banan:

 

Takker!

 

Han er simpelthen så skøn.

 

Der er ikke sket et eneste uheld indenfor i dag :5up:

Det er jeg godt nok noget imponeret over!

 

Bamse er stadig ikke helt overbevist om, at han er værd at bruge tid på men han har da leget lidt med ham og snust lidt til ham i dag, så det går fremad :mrgreen:

Sjovt nok, så lægger Bamse sig altid ret tæt på Yoda, når han sover :vedikke:

Og han bliver total panikslagen når Yoda piver, hvis et eller andet ikke lige passer herren - Så helt forfærdelig kan han da ikke være :blink:

 

Kaia derimod - Hun er dybt forelsket og har bare taget ham til sig som sin nye bedste ven :lun:

Hvis Bamse er sur, så går hun lige imellem og giver Bamse et dask og leger med Yoda, når han piver er hun over ham med det samme og tager sig i det hele taget bare super godt af ham!

 

Han er en rigtig lille bisse til at hænge i mine bukser hver gang jeg tager et skridt når vi er udenfor, så det prøver jeg at få pillet af ham, for går og skvatter over ham hele tiden :engel:

Og så vil han absolut ikke falde til ro i armene på os, men skal konskvent lige skabe sig lidt og vil selv vælge stedet hvor han går omkuld.

Men det er vist også de største "problemer" vi har med ham, så vi er vist sluppet temmelig nemt indtil videre :mrgreen:

 

Og så lige dagens billeder:

 

534303_10150853159628471_1546611376_n.jpg

 

182160_10150853161593471_742768470_9530487_1082018787_n.jpg

 

546626_10150853162713471_115450625_n.jpg

 

581309_10150853163298471_799188372_n.jpg

 

208974_10150853164063471_742768470_9530498_1005064970_n.jpg

 

255542_10150853164633471_1483031074_n.jpg

 

307050_10150853165118471_742768470_9530509_1905147990_n.jpg

 

578184_10150853166698471_1845772109_n.jpg

 

564886_10150853167128471_1140802070_n.jpg

 

522342_10150853167698471_2087637077_n.jpg

 

428500_10150853168488471_742768470_9530525_1671517033_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...