Hop til indhold

Forsøg - hold afstand, TAK


Gæst LKollerup
 Share

Recommended Posts

Ingen af mine facebook venner har delt den... Men fred være med jeres gule sløjfer, jeg tror bare ikke det gør, at i slipper for at forklare folk, at jeres hund ikke skal hilse.

 

Jeg vil nu forsætte som hidtil, være frygtelig gammeldags, og antage, at sund fornuft rent faktisk eksisterer- og at kommunikation godt kan være tale og betale sig;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 353
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kan stadig ikke se hvorfor det er så skræmmende? Tror altså ikke de gamle høfligheder som de fleste hundejere altså udviser vil dø hen.. Der vil stadig være en stor del folk, som vil spørge på afstand, før de smider deres kræ i flæsken på jer. :) Jeg ser dette tiltag, som et billigt(5kr gult bånd) og symbolsk tiltag. Som flere har pointeret, kan man jo ikke lære fremmede herreløse hunde at respektere et bånd/en sløjfe - men håber da herreløse hunde er en sjældenhed over hele landet og ikke kun her(6430).

 

Det er 100% det samme som sløjfe i hestens hale, og jeg kan ikke mindes at have hørt om hesteejere som ikke gad binde en sløje om halen fordi det jo ikke er frivilligt.

 

Tror heller ikke på at tiltaget vil tage fart for alvor i Danmark. :) Det har jeg for mange fordomme, og de er ikke nødvendigvis dårlige. Det er lidt som 1 minuts stilhed pga. dødsfald/terror/katastrofer før en fodboldkamp fløjtes igang. Det er altså frivilligt, men man vælger normalt at følge trop. Nu mener jeg ikke alle skal følge trop, men kan heller ikke forstå hvorfor nogen skal buh´e og pifte i stilheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men som kleo er inde på, skulle dette slå igennem, vil det måske gå ud over vores sløjfeløse hunde... :(

 

Jeg fatter ikke, at man ikke bare kan bruge sin sunde fornuft i stedet for sløjfer.

Man vader jo heller ikke bare ud på søen om vinteren, bare fordi der ikke er et skilt, hvor der står "isen er usikker"

Link til indlæg
Del på andre sites

Man vader jo heller ikke bare ud på søen om vinteren, bare fordi der ikke er et skilt, hvor der står "isen er usikker"

 

He he, jo. Det er der jo desværre stort set hvert år nogle der gør. Nogle endda hvor der står et skilt om at isen er for tynd. Klaphatte findes desværre alle vegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, jeg har intet imod denne kampagne. Jeg har et dybt og inderligt håb om, at der sidder nogle hundeejere hjemme i deres stol og krummer tæer over dem selv, når de ser, at nogle har set sig nødsaget til at lave en sådan kampagne.

 

Jeg tror ikke det ændrer noget som helst i negativ retning, netop fordi det kan skabe denne bevidsthed. Men det vil kun tiden vise.

 

Jeg tror desværre ikke på sund fornuft m.m. længere, dertil har jeg oplevet for meget :-( Og den gule sløjfe vil heller ikke redde alt, for nogle lader jo deres hunde løbe laaaangt væk fra sig.

 

Men jeg har et håb om, at det kan gøre en positiv forskel for nogle mennesker. Jeg tror ikke det ender med, at folk bliver endnu mere uansvarlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Jeg vil nu forsætte som hidtil, være frygtelig gammeldags, og antage, at sund fornuft rent faktisk eksisterer- og at kommunikation godt kan være tale og betale sig;)

 

Gul sløjfe eller ej - den antagelse kan man lige så godt kyle ud af vinduet. Men får kun ærgelse ud af den, når den gang på gang bliver modbevist.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det er fordi, jeg simpelthen ikke forstår hvorfor folk ikke bare siger, at de har en hund der ikke skal hilse.. Er det dovenskab? Er man genert?

Jeg vil jo mene, at man jo alligevel er nødt til at forklare folk, at grunden til den gule sløjfe er, at den ikke må hilse:rolleyes:

 

Alt nyt tager jo tid at implementere.

Jeg kan huske da jeg var barn, var det meget sjældent at se en hund i gadebilledet med sele på, der ikke var en blindeførerhund. I dag er det næsten mere normalt at bruge sele end kun at bruge et halsbånd.

 

Jeg kan kun tale for mig selv, men når jeg først er så tæt på den anden hund + ejer, at jeg kan føre en samtale med vedkommende uden at råbe mig selv hæs, så er skaden allerede sket ift. at min hund er stresset.

Og det er jo sådan, at jeg indtil allersidste øjeblik håber, at de andre bare vil passere forbi, så jeg kan træne min hund i at ignorere andre hunde vi passerer. Jeg håber altid, at den anden ejer opfatter på den måde jeg står på, de kommandoer jeg giver min hund, at de bare skal gå videre. Passér gaden, tak!

 

Det sker så sjældent. Mens jeg har travl med min hund, er de pludselig kommet hen og så kan jeg da godt sige til ejeren, at hundene ikke skal hilse. Men min hund er allerede i stressmode der svarer til 4 minutter i midnat på Dommedagsuret.

 

 

Hvis nu andre hundeejere PÅ AFSTAND kunne se, at vi ikke ønskede kontakt, ville det være en kæmpe fordel. Om jeg så selv skal informere alle hundeejere her i området om, hvad det betyder, vil det være et kæmpe plus. For jeg har faktisk en sød og udmærket hund, som bare har brug for lidt træning i visse henseender - men vi bliver bare skudt tilbage i vores fremgang hele tiden, fordi andre hundeejere synes at min lille pelsbamse ser fredelig ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt nyt tager jo tid at implementere.

Ja. At en hund i snor ikke skal hilse f.eks. Det var opfundet allerede inden jeg fik min første hund,... og se hvor godt det er implementeret.

 

Jeg kan huske da jeg var barn, var det meget sjældent at se en hund i gadebilledet med sele på, der ikke var en blindeførerhund. I dag er det næsten mere normalt at bruge sele end kun at bruge et halsbånd.

Det er også noget andet. Dèr drejer det sig jo om hensynet til folks egne elskede nuttebasser og ikke andres køtere.

 

Jeg kan kun tale for mig selv, men når jeg først er så tæt på den anden hund + ejer, at jeg kan føre en samtale med vedkommende uden at råbe mig selv hæs, så er skaden allerede sket ift. at min hund er stresset.

Og det er jo sådan, at jeg indtil allersidste øjeblik håber, at de andre bare vil passere forbi, så jeg kan træne min hund i at ignorere andre hunde vi passerer. Jeg håber altid, at den anden ejer opfatter på den måde jeg står på, de kommandoer jeg giver min hund, at de bare skal gå videre. Passér gaden, tak!

Men undskyld, det er nok også nogle lidt høje krav at stille til folk, at de skal holde sig udenfor høreafstand af jer, for at din hund ikke bliver stresset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Syntes alle som er direkte imod forslaget, ejer store hunde; gerne dobberman, schæfer og rottweiler. :D Det er vel ikke en forfængeligheds uenighed? Sløjfen skal jo ikke sidde mellem ørerne på hunden, som sådan en andersine sløfte. :P

 

 

hæhæ...nej...Pablo har gået med en Magenta blomst, en lille frø og en lyserød snor....så det er absolut ikke forfængelighed....

Ligesom Victoria har fine lyserøde ting....

 

Jeg synes jo bare man hellere skulle tage udgangspunkt i det positive, og derfor putte en grøn på dem der gerne må hilse på alt og alle....

 

På den måde undgår man to negative ting:

-At folk(som mig) der ikke har intentioner om at gå med gult, eller folk der ikke kender til "ordningen" ikke misforstås som nogen der gerne vil hilses på, uden foregående aftale....

-At stemple folk med gult bånd, som ejere af aggressive hunde....

 

 

 

Jeg er på INGEN MÅDE i tvivl om at tiltaget er ment godt, men jeg synes man har skabt noget der misforstås alt for nemt, mens grøn sløjfe jo aldrig vil kunne misforstås, og resten kan man jo bare spørge....

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Men undskyld, det er nok også nogle lidt høje krav at stille til folk, at de skal holde sig udenfor høreafstand af jer, for at din hund ikke bliver stresset.

 

Jeg forventer at de ikke kommer tættere på men bare passerer forbi på stien/vejen. Det er det, jeg håber på. De skal alle sammen HELT hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes alle som er direkte imod forslaget, ejer store hunde; gerne dobberman, schæfer og rottweiler. :D Det er vel ikke en forfængeligheds uenighed? Sløjfen skal jo ikke sidde mellem ørerne på hunden, som sådan en andersine sløfte. :P

Jeg har også en stor hund (schæferstørrelse), men jeg er ikke imod forslaget. Folk må da gøre, som de synes. Blot vil jeg ikke selv anbringe en gul sløjfe på Sofus, selvom jeg er sikker på, at han ville se ret sød ud med sådan én. Heller ikke, selvom der faktisk ER er en del hunde, som han ikke skal snakke med. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det kommer til at virke som i ønsker så vil det betyde at alle som IKKE har en tydelig gul sløjfe vil blive antastet af alle hilse hundene, det er måske meningen elelr hvad? for så er det jo ikke frivilligt mere, så skal man jo sørge for tydelig gul afmærkning for at undgå andre folks hunde:(

:5up: Og det vil jo nok komme bag på en og anden.

 

og jeg vil være bange for at den gule sløjfe vil få endnu flere til bare at slippe deres ukontrolerede hunde.

Og nogle af disse hunde vil måske endda være iført gule bånd, så andre bare kan holde sig væk? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu andre hundeejere PÅ AFSTAND kunne se, at vi ikke ønskede kontakt, ville det være en kæmpe fordel. Om jeg så selv skal informere alle hundeejere her i området om, hvad det betyder, vil det være et kæmpe plus. For jeg har faktisk en sød og udmærket hund, som bare har brug for lidt træning i visse henseender - men vi bliver bare skudt tilbage i vores fremgang hele tiden, fordi andre hundeejere synes at min lille pelsbamse ser fredelig ud.

Når det nu er så slemt med din hund, kunne du så ikke PÅ AFSTAND smække en arm ud som en slags advarende stopsignal? Sådan virre lidt med den, så den anden hundeejer ikke kunne undgå at se, at her var noget, som ikke var til at tage fejl af? Sådan en arm kan med garanti ses på længere afstand end en gul sløjfe, medmindre sløjfen er dobbelt så stor som hunden. Der er min erfaring, at andre hundeejere holder respektfuld afstand, hvis man er lidt tydelig i sit kropssprog. Erfaringen stammer fra et par gåture med en genbo med en hund, der var lige så bange for andre hunde som din. Og det virkede fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes selv det er lettere, og mere effektivt ikke at skulle:

1) råbe.

2) eller lave en række dansenumre.

 

For at folk (måske) forstår at visse lidt hensyn. Hvis man har en hund, som går et par gear op, så snart man ser en anden hund på gåturen - og man så begynder at danse hammertime mens man råber "bliv væk" så ilter man jo bare ilden? Ved godt det er underligt, at de idioter som altid skal insistere eller er skide ligeglade med ens ønsker, skulle forstå en farvet sløjfe over et "bliv væk min hund har kennelhoste". Men indtil videre har jeg haft ene alene positiv opmærksomhed omkring båndet, de sidste to dage har jeg end ikke skulle forklare hvad pokker jeg støtter osv. pga det uvante bånd.. Folk går ind til side per automatik, eller lader mig komme lidt af vejen så vi begge kan komme videre i programmet, i fred og harmoni..

 

Gider ikke råbe mere, eller ketchup dans. :P

hand_stop_blonde_cover.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

På vegne af vores elever og undertegnede [ATTACH]90255[/ATTACH]

Line og Tore, Alpha HundeadfærdsCenter

Jeg var lige inde og kigge lidt på jeres hjemmeside. Der står intet om jeres uddannelsesmæssige baggrund for at lave en hundeskole? Til gengæld bliver man mødt af et billede af en ambull uden mundkurv, et syn der iht. den nye hundelov har været forbudt det seneste år.

 

Måske I skulle opdatere hjemmesiden. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
Genial plakat!

 

Ja, man kan jo vende og dreje det som man vil, syntes om det eller ej, somme tider skal man bare tænke lidt videre end det man lige gør nu og ser ;):blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...