Hop til indhold

Forsøg - hold afstand, TAK


Gæst LKollerup
 Share

Recommended Posts

  • Svar 353
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og nu tilbage til emnet :-):

Jeg overvejer faktisk om ikke det er en fordel for sløjfen, hvis det i den almindelige hundeejer på gadens øjne betyder noget i retning af:

PÅS PÅ! DENNE DRÆBERHUND SIDER I KØNSDELENE PÅ DIN HUND OG DINE BØRN HVIS I IKKE HOLDERE JER VÆK! DEN ENESTE GRUND TIL UHYRET IKKE GÅR MED MUNDKURV ER AT JEG ER UANSVARLIG OG LIGEGLAD!

(eller noget i den retning).

Jeg er i bund og grund ligeglad med hvad folk tænker om mig og min hund, men hvis andre mennesker tager passende hensyn på grund af deres egne fordomme omkring den gule sløjfe, er det godt nok til mig. Og så er det da en overvejelse værd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Og nu tilbage til emnet :-):

Jeg overvejer faktisk om ikke det er en fordel for sløjfen, hvis det i den almindelige hundeejer på gadens øjne betyder noget i retning af:

PÅS PÅ! DENNE DRÆBERHUND SIDER I KØNSDELENE PÅ DIN HUND OG DINE BØRN HVIS I IKKE HOLDERE JER VÆK! DEN ENESTE GRUND TIL UHYRET IKKE GÅR MED MUNDKURV ER AT JEG ER UANSVARLIG OG LIGEGLAD!

(eller noget i den retning).

Jeg er i bund og grund ligeglad med hvad folk tænker om mig og min hund, men hvis andre mennesker tager passende hensyn på grund af deres egne fordomme omkring den gule sløjfe, er det godt nok til mig. Og så er det da en overvejelse værd?

 

 

Det er ikke ligemeget for mig, som bor i et kvarter hvor en nabo allerede har været så "høflig" at komme og informere mig om at mig og mine dræberhunde ikke er ønskede i kvarteret...siden da har han dog ombestemt sig og kommer med godbidder....hehe....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
Jer som har vedhæftet en gul markering på hunden, må vi få et billede?

 

 

Jeg har så svært ved at se at det kan hjælpe, med mindre vi er ude i en større markering, ala en orange vest på dyret..

Tror simpelthen ikke folk kan se en sløjfe eller en klud, når de ikke lægger mærke til det meget tydelige krobssprog fra en ejer der trækker langt ud til siden, står med hunden på plads og har fokus på sin egen hund. Det burde være tydeligt nok til at fatte at man nok ikke skal lade sin hun trække flexen i den retning...

 

Men jeg håber tiltaget kan skabe debat omkring emnet også blandt "almindelige" hundejere og ikke kun os hundenørder, så derfor overvejer jeg kraftigt en gul markering...men hvilken?

 

Her er billeder

Thing med gult bånd.jpg

gul sløffe 2 hunde.jpg

gul sløjfe karbin.jpg

gul sløjfe peng.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
Uden på NOGEN måde at ønske at drille eller forklejne et initiativ - så ville jeg ved synes at denne søde lille hund tænke: Den støtter brystkræft-sagen?

Det er jo heller ikke så ringe endda at få den tanke ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke ligemeget for mig, som bor i et kvarter hvor en nabo allerede har været så "høflig" at komme og informere mig om at mig og mine dræberhunde ikke er ønskede i kvarteret...siden da har han dog ombestemt sig og kommer med godbidder....hehe....

 

Ja, der har Bella jo nok lidt mere udseendet med sig, de der spanielører har lidt svært ved at signale dræberhund. Og der er da også mange mennesker der ikke forstår at hun kan være skarp over for fremmede hunde der vil snuse.

 

Sidst hun satte efter naboens kat, måtte jeg forsvare katten og de forsvarede hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups, det er ikke lige til at huske, hvad alle de farvede sløjfer betyder. :5up:

 

Jeg fandt denne her: List of awareness ribbons - Wikipedia, the free encyclopedia

I øvrigt kan jeg jeg anbefale facebook gruppen "Stop Alt Slemt".

Jeg citerer fra siden: "Men kan det virkelig passe, at man behøver at skilte med alle de gode sager man (i øvrigt kun passivt) støtter for at vise man ikke er satans onde fætter?"

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Var såmen ikke til dig Raenil, var bare en af alle de tanker, der er inde i mit bette hoved.. :o

 

Jeg mener bare at har jeg hundebassen med, så hilser vi på hunde der tydligt viser at det har de interesse i(plus selvfølgelig at ejerne også synes det er okay)

 

Er jeg mig selv kan jeg sagtens finde på at spørge, om jeg må hilse på en hund, uden den rent faktisk viser interesse for det..

 

Har kun en gang fået nej i sidstnævnte tilfælde- den viste dog interesse for mig, men det viste sig så at være en "jeg er en dræber chi- og du skal dø" interesse:o

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg fandt denne her: List of awareness ribbons - Wikipedia, the free encyclopedia

I øvrigt kan jeg jeg anbefale facebook gruppen "Stop Alt Slemt".

Jeg citerer fra siden: "Men kan det virkelig passe, at man behøver at skilte med alle de gode sager man (i øvrigt kun passivt) støtter for at vise man ikke er satans onde fætter?"

 

:-)

 

Kan huske der var en på et andet forum engang, på en masse profiler "sæt denne på din profil hvis du er imod dyremishandling"...:mrgreen:...for som alle ved er gruppen af mennesker der er IMOD dyremishandling jo forsvindende lille eller noget...:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan huske der var en på et andet forum engang, på en masse profiler "sæt denne på din profil hvis du er imod dyremishandling"...:mrgreen:...for som alle ved er gruppen af mennesker der er IMOD dyremishandling jo forsvindende lille eller noget...:banan:

 

Det hele ville være nemmere, hvis pædofile og dyremishandlere meldte sig ind i grupper og gik med sløjfer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige som når jeg er på stadion, og folk begynder at hoppe og synge "dem der ikke hopper elsker brøndby" og nej gør jeg ikke, men gider sq heller ikke hoppe:eek:

Og jeg er heller ikke for dyremishandling til trods for jeg ikke har den der hundefar snakker om på nogen profil...

Og sætter heller ikke nogen som helst sløjfer på vovsen, ikke fordi jeg er imod det sløjfen signalerer, men fordi jeg udemærket godt kan fortælle det til folk uden sløjfe;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej nej - ikke en gul sløjfe. Man skal bare klæde hunden ud som en stor schæfer hanhund. Min søster har absolut ingen problemer med løse hunde, og heller ingen har synderligt stort behov for at hilse :blink: og det til trods for at hunden ellers er både venlig og gerne vil hilse. Så jeg vil se om jeg kan sy et schæfer kostume til Barney - hvis det virker vil det være helt fint for mig :D

 

ved ikke lige hvad det er folk falder for når deres hunde skal helt hen til ham? Måske hans ryg hvor alle hår står op i luften fordi han er usikker efter et par uheldige oplevelser?

Nå ja - tror jeg prøver schæfer kostumet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...