Hop til indhold

Forsøg - hold afstand, TAK


Gæst LKollerup
 Share

Recommended Posts

Du må lære mig det der med at være super nedladende med et smil en dag.

Jeg kan vist da ikke lære dig ret meget, søde! :-D

 

Ups, trykkede send for tidligt. Men bortset fra det, Iben - så VAR forslaget faktisk positivt ment. Hvad med at gøre noget ved det, så også din hund kan få lov at vandre frit?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 353
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Iben B
Jeg kan vist da ikke lære dig ret meget, søde! :-D

 

Orkjo! Jeg har det med bare at skrive hvad jeg tænker - og nogle gange, hvis jeg er blevet knotten, så skinner det igennem og jeg må bagefter hale i land eller stikke en undskyldning fordi jeg har været for grov.

 

Du derimod, mestrer til fulde at feje folks argumenter eller problemstillinger af bordet med en eller anden top nedladende kommentar og en glad smiley. Jeg må virkelig lære det - så ligner det også at man holder 'god tone'.

 

Nå, vi kommer nok ikke videre her.

/over and out.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Blander vi ikke to ting sammen i denne her debat ??

 

En ting er når man møder hunde i snor og ens hund selv er i snor på en gåtur, på fortovet, stier og hvad ved jeg, en anden ting, som jeg engeltig ikke tror var planen at debattere, er løse hunde der løber hen til en og hundeskove med løse hund.

 

Det er to forskellige " problemer " og jeg tror trådstarters plan var at der skulle fokuseres på det første.

 

Ja ikke at det skal forbydes at debattere om det andet, men måske man skulle holde sig til det, der oprindelig var tænkt ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Orkjo! Jeg har det med bare at skrive hvad jeg tænker - og nogle gange, hvis jeg er blevet knotten, så skinner det igennem og jeg må bagefter hale i land eller stikke en undskyldning fordi jeg har været for grov.

 

Du derimod, mestrer til fulde at feje folks argumenter eller problemstillinger af bordet med en eller anden top nedladende kommentar og en glad smiley. Jeg må virkelig lære det - så ligner det også at man holder 'god tone'.

 

Nå, vi kommer nok ikke videre her.

/over and out.

Jamen, så venter jeg da, at du på et tidspunkt indser, at du lige nu har været noget smågrov - og undskylder.

 

Jeg forstår ikke, at du ikke kan tage mit forslag bare lidt alvorligt. Det er nu ikke så tosset endda. Og så er du også fri for at blive irriteret over kulturen i de almindelige hundeskove. Men det er op til dig selv.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, så venter jeg da, at du på et tidspunkt indser, at du lige nu har været noget smågrov - og undskylder.

 

Jeg forstår ikke, at du ikke kan tage mit forslag bare lidt alvorligt. Det er nu ikke så tosset endda. Og så er du også fri for at blive irriteret over kulturen i de almindelige hundeskove. Men det er op til dig selv.

 

Lige inden du skrev sad jeg faktisk og tænkte "hvis jeg en dag fik en skov skulle den være åben for folk der gerne ville have hundene til at rende løs, men som ikke ønskede den helt vilde hundeleg. Så skulle reglerne være noget i retning af "man tager sin hund i snor forbi andre".

 

For jeg kan godt se problematikken i at man i hundeskove, hvor der kommer tonsvis af hunde skal tage hunden i snor forbi andre hver gang. Eller at en hel flok skal tage hundene i snor fordi der kommer en enkelt hund i snor gående forbi. Af samme grund holder jeg mig ude af hundeskove, men det kunne da egentlig være lækkert med en del af skoven hvor det bare hed at hunde måtte rende løs, men skulle tages i snor når man passerede andre.

 

Det kunne være sådan et sted for os med flere hunde der har nok i at rende med hinanden, for folk der har lyst til at mødes og gå med to hunde der kan godt sammen, uden at de skal lege med en masse fremmede og for dem der har hanhunde der ikke kan med andre hanhunde, men som godt kan kaldes ind ved synet af dem. I sådan en skov ville der være en gensidig forståelse for at tage hundene i snor og gå lidt udenom hinanden og samtidig ville de store legemøder med de hunde der godt kan med en hel fremmed hundeflok kunne foregå andetsteds, så man ville være helt fri for at rende på store flokke af løse hunde.

Nej jeg syntes da faktisk forslaget var helt smart :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Magtede ikke lige at pløje mig igennem hele tråden, så har kun læst de første sider, beklager :-)

 

Men det er vel et spørgsmål om at stå ved den gule markering:???: For som det nævnes, er der INGEN i hesteverdenen der er i tvivl om hvad den røde sløjfe betyder - helt fra ponyrytter til World Cup vindere.

 

Og hvis gul sløjfe betyder "min hund bider" skal budskabet nok komme ud, om end det kommer til at tage nogle år:-)

 

Der er faktisk MANGE ryttere der ikke aner hvad sådan en rød fætter i halen betyder. Distancerytterne har flere farver, bl.a. til at markere at der er tale om en hingst (i hundeverdenen kunne det så måske have været en tæve i løb istedet), uøvet rytter mm.

Men det er altså mest stævneryttere/jagtryttere der ved hvad den røde sløjfe betyder -jeg møder rigtigt mange hestefolk både ryttere og kuske, som ikke konkurrerer og de fleste vil jeg vædde med ikke aner hvad en rød sløjfe betyder. Så selvom det har været brugt i hesteverdenen i RIGTIGT mange år, er det altså ikke noget alle ved.

 

er mere til den omvendte model...folk kan binde en gul klud på deres hund hvis den skal hilse på alt og alle...:mrgreen:...

 

HELT enig -den model kan jeg osse meget bedre lide, istedet for at jeg skal til at binde alt muligt l*rt på mine hunde (som er langhåret og derfor ikke kan nøjes med et smalt gult bånd e.l.)

 

Det er nok fordi jeg er hestepige at jeg kan se det logiske i at markere hvis ens hund ikke skal hilse. Det skal måske siges, at hestefolk jo ikke lader deres hest hilse på alle - overhovedet! Men fordi man i ridesporten ofte skal passere tæt bag andre heste.

 

Mht. tekstens opbygning og mangel på mellemrum, så er problemet vist opstået i forbindelse med copy-paste. Det eksemplar jeg så af teksten på fb tidligere på dagen, havde ihvertfald ingen fejl:???:

 

Jeg er osse hestepige og synes stadig det er helt omvendt at det er de der IKKE ønsker at hilse der skal putte alt muligt på deres hunde. De røde sløjfer bruges på stævnepladser o.l. hvor mange heste er NØDT TIL at være tæt på hinanden. IKKE på en almindelig skovtur hvor man er mere end heldig hvis man ser e enkelt anden rytter eller to.

 

Når jeg går tur i skoven med min hund er det trods alt ikke tvingene nødvendigt at jeg forølger andre hundeejere og insisterer på at befinde mig max 3 meter fra dem:blink:

Vi er heller ikke nødt til at færdes 50 hundeejere med hver 1-2 hunde på 20x40 m

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidder lig med telefonen så mit svar bliver lige kort.

Vi kunne alle være i hundeskoven og gå løs med hund lovligt, hvis alle viste hensyn. Og selvfølgelig er der plads til både de sociale og mindre sociale hunde som skovene er idag. Dem der gerne vil lege behøver blot at spørge inden og så er der rig mulighed for det. Dem som gerne vil gå i fred kan få lov til det. Så vil der være plads til 100% hundeejere.

 

Jeg har selv i flere år gået løs med hund på steder hvor der kom mange andre fodgængere, cyklende, børn, hunde osv. Og mine hunde har da aldrig fået turen ødelagt af at blive kalde ind når vi skulle passere andre. Og folk er som regel super glade for det efterhånden sjældne hensyn.

 

Så hvis alle tog hensyn, så kunne alle være i hundeskoven. Det synes jeg da ville være super optimalt :) Og det kunne sagtens fungere i de hunde skove som allerede findes.

 

Synes da det er ærgeligt at nogen bliver udelukket fra skoven når nu alle rent faktisk kan være der.

 

Jeg er stor tilhænger af de store åbne hunde skove hvor der også kommer mange cykler og andre for der har folk som regel rimelig styr på deres hunde og kalder dem ind. Så der tør jeg godt at gå :) og ja, min hund er pt i snor på sådanne steder da han endnu ikke mestre indkald pga. Teenage alder. Han får bare en lang line på og så kan vi oplagt træne indkald. Det er bare alle tiders :)

 

Forstår ikke helt hvorfor vi ikk kan lave det så der er plads til alle :) for mig at se er det da ikk så svært :)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Sidder lig med telefonen så mit svar bliver lige kort.

Vi kunne alle være i hundeskoven og gå løs med hund lovligt, hvis alle viste hensyn. Og selvfølgelig er der plads til både de sociale og mindre sociale hunde som skovene er idag. Dem der gerne vil lege behøver blot at spørge inden og så er der rig mulighed for det. Dem som gerne vil gå i fred kan få lov til det. Så vil der være plads til 100% hundeejere.

 

Jeg har selv i flere år gået løs med hund på steder hvor der kom mange andre fodgængere, cyklende, børn, hunde osv. Og mine hunde har da aldrig fået turen ødelagt af at blive kalde ind når vi skulle passere andre. Og folk er som regel super glade for det efterhånden sjældne hensyn.

 

Så hvis alle tog hensyn, så kunne alle være i hundeskoven. Det synes jeg da ville være super optimalt :) Og det kunne sagtens fungere i de hunde skove som allerede findes.

 

Synes da det er ærgeligt at nogen bliver udelukket fra skoven når nu alle rent faktisk kan være der.

 

Jeg er stor tilhænger af de store åbne hunde skove hvor der også kommer mange cykler og andre for der har folk som regel rimelig styr på deres hunde og kalder dem ind. Så der tør jeg godt at gå :) og ja, min hund er pt i snor på sådanne steder da han endnu ikke mestre indkald pga. Teenage alder. Han får bare en lang line på og så kan vi oplagt træne indkald. Det er bare alle tiders :)

 

Forstår ikke helt hvorfor vi ikk kan lave det så der er plads til alle :) for mig at se er det da ikk så svært :)

 

Jeg gad også godt det kunne bliver sådan, men det er bare langt fra alle der syntes det er nemt at vise det hensyn lige at tage hunden i snor og jeg kan også godt se at det i de store hundeskove, hvor der kommer mange hunde, kan blive til mange gange snoren skal tages af og på.

Når nu det er så umuligt at lave om på, så syntes jeg da det er kunne være et super alternativ med et sted til os med mere asociale hunde, hvor det bare hedder sig at man tager hunden i snor forbi andre. Det gad jeg da gerne på en skovtur.

 

Nu skal jeg jo ikke reklamere for meget med hvor jeg normalt lufter hunde, for der er ikke skiltet at hunde må rende løs, men alle hunde gør det alligevel.

Det er en lang sti udenfor byen, hvor man på kilometers afstand kan se om der kommer andre. Mange mennesker fra byen lufter hund der. Der er det simpelthen bare almindeligt, at man tager hunden i snor når det kommer nogle forbi (også cyklister, folk uden hund osv.) og det er simpelthen en fornøjelse at gå der.

Vi lærer nogle mennesker fra byen at kende og har endda kunnet træne med Dumle at gå forbi nogle af de hunde han ikke kan lide. Er vi begge med går folk en stor bue udenom Dumle og kommer hen og lader deres hund hilse på Nova. Når Dumle så har set dem an og er faldet til ro spørger de ofte om de må prøve at lade dem hilse. Så bliver det ofte også til et hurtig, men positivt hils til Dumle og så videre på tur.

Sådan gad jeg godt det var flere steder, men syntes desværre de er svære at finde efterhånden. Inde i byen har vi straks et større problem med løse hunde der kommer rendende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

cs-dumle -det sker der såmænd ikke noget ved at du reklamerer med (hvor du lufter altså). Der skal nemlig IKKE være skiltet med at hunde MÅ være løse men derimod med at de IKKE må, så medmindre der er tale om skov eller strand (sidstnævnte skal hunden jo være i snor om sommeren) må du såmænd lufte alt det du vil uden snor, så længe hunden er under kontrol og self forudsat der ikke er skiltet med at hunde skal føres i snor

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart
Hundeskovene er ikke dukket op ganske af sig selv. De er kommet til på foranledning af hundeejere, der som pionerer har kæmpet for, at en del af en skov blev åbnet for løse hunde.

 

Du har i al den tid, jeg har kendt dig, harceleret imod hundeskovene og den egoistiske kultur, der findes disse steder, men Iben - må jeg foreslå dig noget? Hvad med om du forvandlede dig til en slags pioner, fandt sammen med ligesindede og bestormede kommunen med forslag om at opdele eksisterende hundeskove i to dele: En del, der kørte videre som nu og en del, hvor der kunne hænges skilte op med de strammere regler, der skulle være gældende i "jeres" del af hundeskoven? I måtte såmænd for min skyld hjertens gerne dele hundeskoven lige over, skønt I nok ikke ville bruge helt så megen plads som vi andre, eftersom en stor del af jeres vandring ville være enten i snor eller med hunden fri ved fod. Men det skulle nu ikke skille os ad.

 

Det kræver formentlig en god del fodarbejde at komme igennem med et sådant forslag, men det har det sikkert også gjort for de folk, der oprindelig fik sørget for, at hundeskovene så dagens lys.

 

Go' vind med projektet. :5up:

 

Jeg udtrykker lige min undren over dette indlæg ikke har fået flere 'likes'. :?:

Nedladenheden synes jeg er meget svær at spore, der hentydes blot til en masse hundefolks arbejde, for steder de måtte lade deres hunde rende frit.

Vi skal ikke mange år tilbage før der KUN var stranden eller "under fuldt herredømme" alle andre steder........

Derfor fik det fluks et 'like' af mig og karma, fordi det udtrykker roden af min frustration ang. tilstandene i hundeskovene.

Nemlig at fristedet langsomt er ved at forsvinde som fristed for sociale hunde. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Min hundeskov er ikke overrendt, tværtimod.

Det er adskillige hektar med fri adgang overalt, skov det hele, og en sø til den ene side.

Og jeg ved osse godt, at min tidligere nævnte modvilje imod at skulle kalde mine hunde på plads, udelukkende kommer af principper.

Ikke fordi det er specielt belastende, på nær når man møder de der :damn:-nogen.

Jeg kan ikke mindes at have oplevet lalleglade hunde overfalde mine.

Men mine hunde har da fået et hak i tuden af og til, men der skal også være plads til LIDT af det, uden man råber dræberhund, dyrlæge, politi og lignenede.

Det er jo hunde, ikke børn.

 

For ganske nyligt blev jeg dog sur.....! En fire mennesker og en mellemstor hund (labradorstørrelse) kommer os i møde. Hunden helt ude i enden af flexlinen, og en vel 14-¨årig knægt i den anden.

Jeg spurgte (råbte) om de måtte hilse, med mine hunde ved min side. Men fik (igen!) ingen svar. Og så tog fanden ellers ved deres hund, og så slæbte den ellers den stakkels knægt de sidste 10-15m hen til mig mine to.

Ok, fint nok tænkte jeg, de snuste lidt til hinanden den og mine to, ingen agressive signaler at spore, blot en lidt vel højt hævet hale hos den 'besøgende'..

GRARRRRURR!!, Ja TAK skal du ellers have den var sørme agressiv......

Heldigvis var det Chico det gik ud over. Han starter aldrig selv, men straffer det promte, når andre hunde umotiveret går på ham.

Han er en tung dreng på godt og vel 55kg, med mindst 2.5 cm tænder... :skraek:

Men HAN var jo løs....... deres i snor!?!

 

Tror nok jeg bad dem skride fra hundeskoven, og komme igen når de havde en normal hund. Samt at her går man altså med sin hund løs, eller holder sig langt væk fra andre." :oops:

-Det er FØRSTE gang i min "hundekarriere" at jeg virkelig blev sur over en anden hunds opførsel.

Eller rettere: Det var jo menneskene der var nogle: :damn:

(Ingen hund kom tilsyneladende til skade)

 

Og så sent som i dag sørme, igen "problemet" med at folk kobler deres hund(e) og venter med at svare mig, til jeg er ALT for tæt på, under 10 m.

Nåede at spørge to gange.

Endte med at få et: Den ene er ikke så vild med andre....

Så det endte med at man igen testes i sine hundes gå-på-plads evner..

For de gik jo ikke ind på den lille sti, der ellers var 30m før vores møde, og ventede der til mine var kommet forbi deres u-sociale hund.

Jeg føler altså at det er dem med de u-sociale hunde, som må tilpasse sig, ikke mig. (sorry!)

Det er godt eksempel på, hvad JEG går og knurrer over i min hundeskov.. Men det er så faktisk også det eneste. :blink:

 

Det lyder spændende, håber i kigger forbi Fussingø.

Jeg kigger liige lidt på tråden.

Vil helt sikkert gerne med, jeg kommer der alligevel næsten hver dag. Altså i Fussingø. :-D

Men der er da længe til endnu.

 

 

 

Blander vi ikke to ting sammen i denne her debat ??

 

En ting er når man møder hunde i snor og ens hund selv er i snor på en gåtur, på fortovet, stier og hvad ved jeg, en anden ting, som jeg engeltig ikke tror var planen at debattere, er løse hunde der løber hen til en og hundeskove med løse hund.

 

Det er to forskellige " problemer " og jeg tror trådstarters plan var at der skulle fokuseres på det første.

 

Ja ikke at det skal forbydes at debattere om det andet, men måske man skulle holde sig til det, der oprindelig var tænkt ?

 

Måske har du ret, jeg tror dog der menes overalt

Problemet er ihvertfald også aktuelt i hundeskovene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså... Jeg synes det er en tåbelig ide, med de gule sløjfer. Og det lader det til langt de fleste af jer er enige i, i starter godt nok høfligt ud med at sige det er en super ide, men så er resten af jeres indlæg (på nær de sidste 25 - der har handlet om hundeskove:lol:) en lang gang trækken i land. Men det er da en skør ide, en gul sløjfe i halen løs i hundeskoven, og vupti en gang ind mellem træerne og den sløjfe er væk:vedikke: og hvad hvis man har en meget langhåret hund - kan den så ses??? Og er det en hund i snor ude på gaden, ja så kommer man jo nok så tæt på hinanden, at man da lige kan spørge om hundene må hilse.

 

Jeg synes derimod Dina kommer med en fantastisk ide, om at opdele hundeskovene i legepladser og "usynlig-snor" hundeskove. Og så kan man selv ud fra ens eget og sin hunds temperament vælge den der passer bedst:genert:

 

Vi kommer i hundeskov med vores hund, fordi vi kan se, hvor meget han hygger sig med at løbe rundt og snuse sammen med andre hunde (en mulighed han ikke har derhjemme jo) Han er venlig - ellers havde vi dælme da aldrig taget ham med sådan et sted hen. Det er så også de forventninger vi har til de andre hunde i hundeskoven. Er vi f.eks på stranden med ham, hvor han får lov at løbe løs også, fordi sådan en tur skal foregå langt ude i vandet - og kun der:roll: så bliver han altså puttet i snor, hvis der kommer andre hunde, men det er jo så fordi her har jeg ikke samme forventning om venligt stemte hunde som i hundeskoven.

 

Og er det ture i snor, ja så er han jo så tæt på en, at man kan gribe ind, hvis et eller andet frådende bæst skulle komme for tæt på...

 

Min personlige konklussion : Nej tak til sløjfer og andet nips på min yndige lille vovse - Og ja tak til opdelte hundeskove :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Jeg hørte faktisk om et sted ude i Dragør, hvor der skulle etableres en hundeskov - inde i denne hundeskov skulle der så være en indhegnet legeplads, hvor reglen om fuld kontrol ikke galdt.

 

I virkeligheden kunne det vel være så simpelt...

Indhegnet hundeskov: ingen krav om kontrol - indgang på eget ansvar

Uindhegnet hundeskov: lad ikke din hund opsøge/løbe efter andre, om de så er på gåben, poter, hove, klove eller hjul.

Så ville der også være plads til skovens andre brugere. Hundeskove er jo ofte store lækre områder, som andre også gerne vil nyde.

 

Vi skal ikke mange år tilbage før der KUN var stranden eller "under fuldt herredømme" alle andre steder........

 

Nåh - jamen så er det vel derfor at alting var bedre i gamle dage ;-)

 

Men du ved ... 'under fuldt herredømme' gælder sådan set stadig i hundeskovene. Der er bare nogle som på et eller andet tidspunkt er blevet enige om at det nok ikke gælder dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Når vi nu alligevel er røget helt ud i (hunde)skoven...:mrgreen:

 

så håber jeg virkelig jeg en dag kommer til så mange penge, at jeg kan købe en lillebitte bid land jeg bare kan hegne ind(a la en fodboldbane)...ikke helt som hundeskov, men bl.a. træningsområde...ved ikke om det er helt tosset, men man kunne jo så leje det ud billigt til f.eks. hundetræf, træning osv....og jeg ved godt at folk har 1000 andre gratis muligheder, men for folk der gerne vil være et sted der ikke er offentligt(f.eks. listehundeejere) og have hunden løs ville det jo være oplagt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes derimod Dina kommer med en fantastisk ide, om at opdele hundeskovene i legepladser og "usynlig-snor" hundeskove.

Tak. Men mit forslag havde faktisk intet at gøre med legepladser, som sikkert ville være et mindre, indhegnet areal. En sådan ville jeg nemlig ikke bruge overhovedet. For mange fremmede hunde på for lille et areal = ballade, tror jeg.

 

Mit forslag gik ud på at dele de eksisterende hundeskove op i to halvdele. Den ene halvdel skulle fortsat være almindelig hundeskov. Den anden halvdel skulle være til de hundeejere, som foretrak at koble deres hunde, hver gang de mødte en anden hund.

 

Han er venlig - ellers havde vi dælme da aldrig taget ham med sådan et sted hen. Det er så også de forventninger vi har til de andre hunde i hundeskoven. Er vi f.eks på stranden med ham, hvor han får lov at løbe løs også, fordi sådan en tur skal foregå langt ude i vandet - og kun der:roll: så bliver han altså puttet i snor, hvis der kommer andre hunde, men det er jo så fordi her har jeg ikke samme forventning om venligt stemte hunde som i hundeskoven.

Jeg har præcis samme opfattelse af den lille forskel mellem hundeskov og strand. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi nu alligevel er røget helt ud i (hunde)skoven...:mrgreen:

 

så håber jeg virkelig jeg en dag kommer til så mange penge, at jeg kan købe en lillebitte bid land jeg bare kan hegne ind(a la en fodboldbane)...ikke helt som hundeskov, men bl.a. træningsområde...ved ikke om det er helt tosset, men man kunne jo så leje det ud billigt til f.eks. hundetræf, træning osv....og jeg ved godt at folk har 1000 andre gratis muligheder, men for folk der gerne vil være et sted der ikke er offentligt(f.eks. listehundeejere) og have hunden løs ville det jo være oplagt....

Hehe.. Det er sjovt, det har jeg også tænkt på kunne være en fed ide, hvis jeg engang kunne komme på landet og bo.. Bare et lille stykke jord, hvor man kunne plante lidt træer og nogle buske... Kunne da være mega nice, hvis man bare gerne vil gå i fred... Jeg kan finde mange gode argumenter for hvorfor man skulle lufte sådan et sted.. Det koster måske lidt, men der følger også rigtig mange gode ting med det, hvis man er træt af problemerne med traditionelle hundeskove..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe.. Det er sjovt, det har jeg også tænkt på kunne være en fed ide, hvis jeg engang kunne komme på landet og bo.. Bare et lille stykke jord, hvor man kunne plante lidt træer og nogle buske... Kunne da være mega nice, hvis man bare gerne vil gå i fred... Jeg kan finde mange gode argumenter for hvorfor man skulle lufte sådan et sted.. Det koster måske lidt, men der følger også rigtig mange gode ting med det, hvis man er træt af problemerne med traditionelle hundeskove..

 

Jeg kan sige at det ER fedt, vi tog skridtet for 7 år siden pga af hundene, og har ikke fortrudt det et øjeblik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes da det er ærgeligt at nogen bliver udelukket fra skoven når nu alle rent faktisk kan være der.

 

Fønix panikker over mænd, kan jeg stille krav om et mandefrit område? Jeg nægter at sætte mig i et hjørne og mukke over alle de dumme hunde med mangelfuldt indkald / skræmmende mænd / truende hoppebolde, der ER bare ikke plads til alle, jeg forstår ikke den insisteren på specialhensyn. Det er ikke en grundlovssikret rettighed, at gå løs med sin hund, hundeskoven er et tilbud med en speciel kultur, hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så må man finde et andet sted (ud af 5 hunde har jeg 2-3 der kan gå i hundeskov og 2 der aldrig kommer til at sætte sine poter sådan et sted), fakta er løse hunde, alternativ opfattelse af indkald etc, hvorfor så blive ved at gå derhen?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Fønix panikker over mænd, kan jeg stille krav om et mandefrit område?

 

Nej - til gengæld kan du sagtens stille krav om at mænd skal spørge dig om det er OK før de går hen og kontakter din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart
Nåh - jamen så er det vel derfor at alting var bedre i gamle dage ;-)

 

Men du ved ... 'under fuldt herredømme' gælder sådan set stadig i hundeskovene. Der er bare nogle som på et eller andet tidspunkt er blevet enige om at det nok ikke gælder dem.

 

JA da!!

 

SELVFØLGELIG var det bedre i gamle dage for folk hvis hund af den ene eller anden grund ikke var sociale......................................

I dag kan de SELV vælge: HUNDESKOV eller GAMLE DAGE!

 

See my point?

 

:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...