Hop til indhold

Forsøg - hold afstand, TAK


Gæst LKollerup
 Share

Recommended Posts

Gæst Iben B

 

See my point?

 

:hmm:

 

Nej - for i takt med at antallet af hundeskove stiger, stiger frekvensen af totalt snorepåbud i 'almindelige' skove. 'I gamle dage' kunne man gå der med sin hund løs under fuld kontrol - idag SKAL der være snor, fuld kontrol eller ej (fordi der også var nogle fjolser der heller ikke kunne finde ud af at administrere det).

 

See my point?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 353
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Michelle w
Jeg udtrykker lige min undren over dette indlæg ikke har fået flere 'likes'. :?:

Nedladenheden synes jeg er meget svær at spore, der hentydes blot til en masse hundefolks arbejde, for steder de måtte lade deres hunde rende frit.

Vi skal ikke mange år tilbage før der KUN var stranden eller "under fuldt herredømme" alle andre steder........

Derfor fik det fluks et 'like' af mig og karma, fordi det udtrykker roden af min frustration ang. tilstandene i hundeskovene.

Nemlig at fristedet langsomt er ved at forsvinde som fristed for sociale hunde. :cry:

 

Jamen du har da omvendt fat på tingene -hundeskoven har ALDRIG været et sted hvor almindelig dansk lovgivning ikke gælder. hundeskoven har ALTID været et sted hvor hunde SKAL være under fuldt herredømme hvis de skal gå løse.

Af en eller anden grund er det så med tiden blevet sådan at Gud og hver mand mener at de kan lade hvad som helst hærge derinde, for det er jo en legeplads for hunde.

Men hundeskovene er faktisk ikke oprettet som legepladser -de er oprettet som områder hvor man lovligt må lufte sin hund uden snor. Møder man så nogen hvis hunde har lyst til at hilse og måske lege, så er det self helt ok OSSE at bruge hundeskoven til dette. Men det er ikke og har aldrig været et sted hvor hundeloven ikke gælder

 

Tak. Men mit forslag havde faktisk intet at gøre med legepladser, som sikkert ville være et mindre, indhegnet areal. En sådan ville jeg nemlig ikke bruge overhovedet. For mange fremmede hunde på for lille et areal = ballade, tror jeg.

 

Mit forslag gik ud på at dele de eksisterende hundeskove op i to halvdele. Den ene halvdel skulle fortsat være almindelig hundeskov. Den anden halvdel skulle være til de hundeejere, som foretrak at koble deres hunde, hver gang de mødte en anden hund.

 

 

Jamen så er det jo en NY slags hundeskov du ønsker at lave hvor hundeloven ikke gælder -for den gælder altså i de nuværende hundeskove, osse selvom alt for mange er fløjtende ligeglade. For i den almindelige hundeskov som du kalder den, skal man altså have kræet under kontrol, og derfor osse kunne kalde den til sig hvis nogen ikke ønsker at hundene skal lege -jeg tror du får svært ved at finde opbakning (altså blandt skov- og naturstyrelsen osv) til oprettelse af skovområder hvor jungleloven hersker (altså helt officielt, for uofficielt gør den det jo allerede i hundeskovene)

 

 

 

Fønix panikker over mænd, kan jeg stille krav om et mandefrit område? Jeg nægter at sætte mig i et hjørne og mukke over alle de dumme hunde med mangelfuldt indkald / skræmmende mænd / truende hoppebolde, der ER bare ikke plads til alle, jeg forstår ikke den insisteren på specialhensyn. Det er ikke en grundlovssikret rettighed, at gå løs med sin hund, hundeskoven er et tilbud med en speciel kultur, hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så må man finde et andet sted (ud af 5 hunde har jeg 2-3 der kan gå i hundeskov og 2 der aldrig kommer til at sætte sine poter sådan et sted), fakta er løse hunde, alternativ opfattelse af indkald etc, hvorfor så blive ved at gå derhen?

 

Der er jo faktisk ingen der kræver særhensyn -blot almindelig høflighed og overholdelse af hundeloven.

 

Vi har i nærheden af hvor jeg bor en pragtfuld indhegnet hundeskov, men selvom jeg på ingen måde er hysterisk med at en enkelt hund kommer hen selvom den ikke er inviteret, så kan jeg ikke benytte den medmindre jeg gør det midt om natten (om vinteren tager jeg faktisk lommelygte med derind og går der når det er mørkt).

 

Mine hunde vil, ligesom så mange andre, rigtigt gerne rende uden snor. Ingen af dem er angst, agressive e.l. så jeg ønsker altså ingen særhensyn. blot at folk spørger før de slipper deres kræ i hovedet på mine, eller i det mindste lige holder fat i dem indtil de er tættere på, så mine ikke blover torpederet og væltet omkuld af hilseglade hunde (Reiki er faktisk kommet haltende hjem efter sådan et møde)

Jeg ønsker osse blot at man, når man lader hundene lege, træder bare få meter væk fra indgangen, såda at man kan komme ind, uden at der sker uheld fordi en hund trænges op i en krog midt i indgangen.

 

Hvorfor er det at den slags helt almindelig omtanke er at betragte som særhensyn? JA jeg ved at jeg kan møde løse hunde i hundeskoven, og det kan jeg osse leve med. men kan det være rigtigt at jeg, blot fordi jeg har sådan nogenlunde styr på mine kræ, ikke kan få lov at lufte dem uden snor -det var jo netop det hundeskovene blev lavet for at give mulighed for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke du ser MIN pointe - bare din boxers udseende vil skræmme nogle, ved sin blotte tilstedeværelse, Bastarden vil blive skræmt, hvis han er for lykkelig / ivrig (selvom du holder afstand), Fønix panikker når han får øje på mænd (=de skal da overhovedet ikke tale til mig, så ER Fønix smuttet).Når jeg går i hundeskov er jeg på intet tidspunkt alene, jeg kan konstant se andre = Petrine skal konstant gå i plads? Det er ikke derfor Petrine går i hundeskov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Tror ikke du ser MIN pointe - bare din boxers udseende vil skræmme nogle, ved sin blotte tilstedeværelse, Bastarden vil blive skræmt, hvis han er for lykkelig / ivrig (selvom du holder afstand), Fønix panikker når han får øje på mænd (=de skal da overhovedet ikke tale til mig, så ER Fønix smuttet).Når jeg går i hundeskov er jeg på intet tidspunkt alene, jeg kan konstant se andre = Petrine skal konstant gå i plads? Det er ikke derfor Petrine går i hundeskov.

 

Hvis min hund knaldede samtlige sikringer bare ved SYNET af en anden hund, nej så kunne jeg selvfølgelig ikke kræve et område hvor alle andre holdt sig væk. Men nu er det jo ikke det vi taler om. Vi taler om hvor tæt en grad af kontakt med fremmede hunde der er acceptabelt.

 

Jeg synes den går ved at blive opsøgt, eller som Skov- og Naturstyrelsen så udmærket og meget meget tydeligt forklarer: ens hund må ikke løbe efter hverken hunde eller mennesker.

 

Din hund behøver for min skyld ikke gå konstant i plads, bare jeg og min hund slipper for at have med den at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo faktisk ingen der kræver særhensyn -blot almindelig høflighed og overholdelse af hundeloven.

 

Mit indlæg var lidt et svar til at ALLE skal kunne komme i hundeskoven - nogle må bare indse, at de kræver for meget, til at de kan gå i hundeskoven, jeg har indset at nogle af mine er for krævende til hundeskov og så finder jeg alternativer til dem, du er ikke specielt krævende ;-)

Hvis dine lidt større hunde tager skade af vild leg, så kan du måske forstå, hvor farligt det kan være for MINE hunde at lege med overglade hoppebolde? Jeg kræver så ikke, at de glade hunde skal alt muligt, jeg tager mine forholdsregler og vogter mine, uden at begrænse andre menneskers tur i skoven, det kan sagtens lade sig gøre, Petrine går i hundeskov med seriøst uden for kontrol og virkeligt massive hunde.

 

Hvad hvis hundeskoven skulle gå efter laveste fællesnævner? Hvis en papillon på 900 gram med diverse mentale skavanker skulle kunne gå der? Tror ikke det ville blive specielt morsomt for nogen overhovedet, men set ud for et egoistisk synspunkt ville det være perfekt for mig (prøver lidt at hentyde til, man nogle gange ikke er verdens centrum og andre også har ret / lov til at være i skoven, selvom de er pissebelastende og gerne måtte tage hen, hvor pebret gror).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart
Nej - for i takt med at antallet af hundeskove stiger, stiger frekvensen af totalt snorepåbud i 'almindelige' skove. 'I gamle dage' kunne man gå der med sin hund løs under fuld kontrol - idag SKAL der være snor, fuld kontrol eller ej (fordi der også var nogle fjolser der heller ikke kunne finde ud af at administrere det).

 

See my point?

 

Nej!

For der er stadigvæk tonsvis af muligheder for dig.

Os der ser hundeskovene som de, stærkt formentligt, oprindeligt var tiltænkt, har INGEN alternativ til dem......

 

 

 

 

Jamen du har da omvendt fat på tingene -hundeskoven har ALDRIG været et sted hvor almindelig dansk lovgivning ikke gælder. hundeskoven har ALTID været et sted hvor hunde SKAL være under fuldt herredømme hvis de skal gå løse.

 

Jamen hvorfor så overhovedet hundeskove??

Den forstår jeg simpelthen ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart
Hvad hvis hundeskoven skulle gå efter laveste fællesnævner? Hvis en papillon på 900 gram med diverse mentale skavanker skulle kunne gå der? Tror ikke det ville blive specielt morsomt for nogen overhovedet, men set ud for et egoistisk synspunkt ville det være perfekt for mig (prøver lidt at hentyde til, man nogle gange ikke er verdens centrum og andre også har ret / lov til at være i skoven, selvom de er pissebelastende og gerne måtte tage hen, hvor pebret gror).

 

 

:klap: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej!

For der er stadigvæk tonsvis af muligheder for dig.

Os der ser hundeskovene som de, stærkt formentligt, oprindeligt var tiltænkt, har INGEN alternativ til dem......

 

 

 

 

 

 

Jamen hvorfor så overhovedet hundeskove??

Den forstår jeg simpelthen ikke...

Netop for at man kan være der lovligt med sine hunde løse

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så er det jo en NY slags hundeskov du ønsker at lave hvor hundeloven ikke gælder -for den gælder altså i de nuværende hundeskove, osse selvom alt for mange er fløjtende ligeglade. For i den almindelige hundeskov som du kalder den, skal man altså have kræet under kontrol, og derfor osse kunne kalde den til sig hvis nogen ikke ønsker at hundene skal lege -jeg tror du får svært ved at finde opbakning (altså blandt skov- og naturstyrelsen osv) til oprettelse af skovområder hvor jungleloven hersker (altså helt officielt, for uofficielt gør den det jo allerede i hundeskovene)

Ja, det var en ny slags hundeskov, specielt for folk der ønsker at gå tur med deres hunde OG hvor alle, hver gang de ser en anden hund, øjeblikkelig kalder deres hunde til sig, evt. kobler dem. Valget for disse hundeejere består nu i at prøve at aftale, om hundene skal hilse på hinanden eller om begge parter blot skal fortsætte skovturen hver for sig uden nærkontakt.

 

At kræve dette i almindelige hundeskove er efter min bedste overbevisning at kræve særhensyn. Derfor foreslog jeg, at de, der ønskede sådanne forhold, måske kunne slutte sig sammen og prøve at få en del af de almindelige hundeskove, der jo allerede ér udpeget som skovområder, hvor hunde må "gå løs - med ejer", for sig selv.

 

Men prøv at læse mit indlæg igen. Der var da intet i det om at søge opbakning hos Skov- og Naturstyrelsen om oprettelse af skovområder, hvor jungleloven gælder? Det var tværtimod en ny slags hundeskov, hvor hundene ikke alene skulle være under kontrol, men som altså skulle indkaldes, hver gang en artsfælle dukkede op. Det vil man vel snarere kalde et område med noget strengere regler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Nej!

For der er stadigvæk tonsvis af muligheder for dig.

Os der ser hundeskovene som de, stærkt formentligt, oprindeligt var tiltænkt, har INGEN alternativ til dem......

 

Stærkt hjemmefortolket ;-)

 

Men udover det har du faktisk gjort mig rigtig nysgerrig. Hvad er det for tonsvis af muligheder jeg har? Jeg bor i indre København. Jeg har en bil, men der er naturligvis grænser for hvor langt jeg har tid til at køre hver dag for at lufte hund.

Hvor skal jeg tage hen? (udover, naturligvis de steder jeg allerede har fortalt jeg tager hen - nedlagt industri).

 

Og selvfølgelig har du alternativer til at møde legekammerater til dine hunde i hundeskoven. Du kan f.eks. aftale et møde med andre hundefolk om at I mødes og lader hundene lege på et hvilket som helst fritløbsområde eller hundeskov - det eneste folk her i tråden indtil videre har krævet er at de kan passere forbi i fred. Og det er jo intet problem, eftersom du naturligvis, som loven foreskriver, har hunden under kontrol og kan kalde den til dig hvis den skulle finde på at stikke efter forbipasserende.

 

Hundeskovene var vel næppe (ikke engang stærkt formentligt) beregnet som kontaktforum for hundeejere?

 

EDIT: Forresten - der er da heller intet galt for man møder legekammerater i hundeskoven. Det eneste jeg ønsker mig var at man spurgte før man lod hundene tage kontakt til andre hunde.

Redigeret af Iben B
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se problematikken ift. at man er mange, der skal deles om hundeskoven. Det vil naturligvis give problemer, hvis ikke man følger et regelsæt. Nu er det jo faktisk et regelsæt, som bare ikke følges. Og mine hunde behøver ikke at blive halet ind eller sat i snor - de har lært ikke at opsøge andre, før de har fået lov.

Mit spørgsmål er bare, hvor jeg skal lufte mine hunde? Jeg kan ikke være i hundeskoven, for den er fyldt med folk, der tilsyneladende ikke overholder regelsættet - derfor er det ikke et sted for mig. Jeg kan så lufte andre steder i kommunen, men pga. de mange hundeejere, der ikke kalder deres hund til sig, har kommunen indført permanent snorepbud efter en gruppe pensionister gentagne gange fik stjålet deres madpakker af sultne hunde.

 

Det vil sige, at der er ingen - absolut ingen - steder jeg kan lufte mine hunde uden snor i kommunen. Det er måske fint nok, hvis jeg kun havde tæppetissere, men det har jeg altså ikke. To border collier kan ikke have et godt liv i snor. Derfor er jeg tvunget til på daglig basis at bryde loven - det synes jeg fandme er surt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil rigtig gerne have et bud på, hvordan jeg skal lufte mine hunde, hvis hundeskoven altså har et helt andet formål, end det beskrevne: hundelegeplads.

Jeg bor i Aalborg Kommune og vil gerne lufte mine hunde 1 time om dagen uden snor. Hvordan gør jeg så det? Hvad er mine muligheder?

Pt. har jeg ingen udover at bryde loven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart
Stærkt hjemmefortolket ;-)

Måske, men HVORFOR er hundeskovene så overhovedet blevet opfundet??

IKKE for at der skal være de samme stramme krav til begrebet "fuldt herredømme" som der står i lovteksten.

Det citeres jo heller ikke "fuldt herredømme" hvis man går ind på nettet og læser skov-natur's egen beskrivelse af regelsættet for hundeskovene.

Der står vistnok "under kontrol". Fuldt herredømme / under kontrol = ikke det samme. Kald det hjemmefortolket.

Jeg gætter på det er lige præcis det der lægges op til. Altså alm. sund fornuft.

Man tager selvfølgelig ikke en agressiv hund med i en hundeskov, elsempelvis.

 

Men udover det har du faktisk gjort mig rigtig nysgerrig. Hvad er det for tonsvis af muligheder jeg har? Jeg bor i indre København. Jeg har en bil, men der er naturligvis grænser for hvor langt jeg har tid til at køre hver dag for at lufte hund.

Hvor skal jeg tage hen? (udover, naturligvis de steder jeg allerede har fortalt jeg tager hen - nedlagt industri).

Kender ikke forholdene hos dig, men eksempelvis steder uden andre mennesker, hvor du også "i gamle dage" kunne lufte din hund i snor. Endda uden at støde andres interesser, for socialt samvær hunde imellem....

Pointerer lige igen, jeg kander ikke forholdene hos lige netop dig, jeg 'taler' helt generelt. ;-)

Jeg kan jo ikke tale for hver enkelt, eller hver enkelt hundeskov. Kender ikke forholdene der.

 

Og selvfølgelig har du alternativer til at møde legekammerater til dine hunde i hundeskoven. Du kan f.eks. aftale et møde med andre hundefolk om at I mødes og lader hundene lege på et hvilket som helst fritløbsområde eller hundeskov - det eneste folk her i tråden indtil videre har krævet er at de kan passere forbi i fred. Og det er jo intet problem, eftersom du naturligvis, som loven foreskriver, har hunden under kontrol og kan kalde den til dig hvis den skulle finde på at stikke efter forbipasserende.

 

Hundeskovene var vel næppe (ikke engang stærkt formentligt) beregnet som kontaktforum for hundeejere?

 

Der er da ikke andre steder hvor et skilt opfordrer til: Uden snor..... (?)

Desuden, hvis du husker mit allerførste indlæg, og flere efterfølgende, så ved du også godt at lige betop DET problem, ikke at kunne få lov at passere, er det eneste jeg 'knurrer' over selv. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart
Men så har vi bare forskellige opfattelser af hvad sund fornuft er :)

 

Tror jeg næppe. :hmm:

 

Man tager eks.vis ikke sin agressive hund med i hundeskoven, og så forventer at verden er centreret omrking den. -s-

 

Henviser til tidligere indlæg, for jeg tror dette kører af sporet nu.

 

Vil på vandet.

Hygge til jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej!

For der er stadigvæk tonsvis af muligheder for dig.

Os der ser hundeskovene som de, stærkt formentligt, oprindeligt var tiltænkt, har INGEN alternativ til dem......

 

 

 

 

 

 

Jamen hvorfor så overhovedet hundeskove??

Den forstår jeg simpelthen ikke...

 

 

Hvorfor hundeskove? Fordi det er de eneste skovområder du må have hunden løs. Hvis familien vil gå en skovtur hvor hunden også kan gå løs, er der to muligheder, hundeskov eller lovbrud. Derfor blev de lavet. Ikke for at 20 ukontrollerede hunde kan tumle rundt mens ejerne drikker kaffe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart
Hvorfor hundeskove? Fordi det er de eneste skovområder du må have hunden løs. Hvis familien vil gå en skovtur hvor hunden også kan gå løs, er der to muligheder, hundeskov eller lovbrud. Derfor blev de lavet. Ikke for at 20 ukontrollerede hunde kan tumle rundt mens ejerne drikker kaffe.

 

Sådan er det HELDIGVIS ikke i min hundskov.

Så kom jeg der ikke nærmest dagligt. ;-)*

 

Nå, jeg var out.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor hundeskove? Fordi det er de eneste skovområder du må have hunden løs. Hvis familien vil gå en skovtur hvor hunden også kan gå løs, er der to muligheder, hundeskov eller lovbrud. Derfor blev de lavet. Ikke for at 20 ukontrollerede hunde kan tumle rundt mens ejerne drikker kaffe.

 

Netop! Det er det jeg forsøger at forklare! Hvor fanden skal jeg ellers lufte mine hunde - altså sådan for at sige det ligeud! Jeg synes det er dybt unfair, at jeg skal tvinges til at bryde loven dagligt, fordi en gruppe folk har opfundet deres egne regler for, hvordan en hundeskov bruges - og tilsyneladende også hvad formålet med en hundeskov er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Måske, men HVORFOR er hundeskovene så overhovedet blevet opfundet??

IKKE for at der skal være de samme stramme krav til begrebet "fuldt herredømme" som der står i lovteksten.

Det citeres jo heller ikke "fuldt herredømme" hvis man går ind på nettet og læser skov-natur's egen beskrivelse af regelsættet for hundeskovene.

Der står vistnok "under kontrol". Fuldt herredømme / under kontrol = ikke det samme. Kald det hjemmefortolket.

 

Jamen, det gør jeg så. Det er hjemmefortolket det der ;-)

På Jeg citerer Skov- Og Naturstyrelsen: Fra siden Med hund i naturen - Naturstyrelsen

I statsskovene er der mere end 150 hundeskove, og her må du lade din hund være løs. Din hund kan her færdes uden snor, men med ledsager. Også her gælder reglerne, at ledsageren skal have fuld kontrol over hunden. [/QUOTE]

Jo sørme! Fuld kontrol! Mener du så at fuldt herredømme og fuld kontrol også er to forskellige ting?

 

Kender ikke forholdene hos dig, men eksempelvis steder uden andre mennesker, hvor du også "i gamle dage" kunne lufte din hund i snor. Endda uden at støde andres interesser, for socialt samvær hunde imellem....

Pointerer lige igen, jeg kander ikke forholdene hos lige netop dig, jeg 'taler' helt generelt. ;-)

Jeg kan jo ikke tale for hver enkelt, eller hver enkelt hundeskov. Kender ikke forholdene der.

 

Som sagt, jeg bor i indre København. Der er ikke så mange steder uden andre menensker. Du kan også tage Siri's eksempel med Aalborg kommune. Jeg tog dig såmænd bare op på dit ord om at jeg har 'tonsvis' af andre muligheder. Men det har jeg jo så alligevel ikke.

 

 

, hvis du husker mit allerførste indlæg, og flere efterfølgende, så ved du også godt at lige betop DET problem, ikke at kunne få lov at passere, er det eneste jeg 'knurrer' over selv. :???:

 

Jamen så er vi jo enige! Man lader ikke sine hunde opsøge andre uden samtykke fra begge ejere.

Hvis nu bare resten af DK også var med på den ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Bryder lige ind med denne 'svada', ellers plager den mig på min fisketur.

 

Kald det bare "etiketten der røg sig en tur" men for F altså..!

 

Der STÅR ALTSÅ ved indgangen til samtlige (tror jeg) hundeskove: UDEN SNOR, MED LEDSAGER.

INTET andet.

 

Og så er det sgu op til sund fornuft, ikke at komme der hvis man ikke kan have sin hund til at fungere imellem andre hunde som går uden snor.

 

VI skal ikke tage så kæmpe hensyn til jer.

Hvis I vælger alligevel at opsøge en hundeskov, så er det dælen dulleme ikke MIG der skal fortrække et andet sted hen.

Det er jer, om i har problemer med løse hunde.

Det er SÅRE SIMPELT.

 

SKILTET + SUND FORNUFT.

Ellers havde der forresten nok hængt uddrag af hundeloven, med ord som "fuldt herredømme osv."

 

 

IKKE en opfordring til UDEN SNOR........

Link til indlæg
Del på andre sites

Bryder lige ind med denne 'svada', ellers plager den mig på min fisketur.

 

Kald det bare "etiketten der røg sig en tur" men for F altså..!

 

Der STÅR ALTSÅ ved indgangen til samtlige (tror jeg) hundeskove: UDEN SNOR, MED LEDSAGER.

INTET andet.

 

Og så er det sgu op til sund fornuft, ikke at komme der hvis man ikke kan have sin hund til at fungere imellem andre hunde som går uden snor.

 

VI skal ikke tage så kæmpe hensyn til jer.

Hvis I vælger alligevel at opsøge en hundeskov, så er det dælen dulleme ikke MIG der skal fortrække et andet sted hen.

Det er jer, om i har problemer med løse hunde.

Det er SÅRE SIMPELT.

 

SKILTET + SUND FORNUFT.

Ellers havde der forresten nok hængt uddrag af hundeloven, med ord som "fuldt herredømme osv."

 

 

IKKE en opfordring til UDEN SNOR........

 

 

Hvis du læste mine tidligere indlæg ville du også kunne se, at jeg har postet et billede, som hænger på langt de fleste hundeskove i jylland. Her står reglerne udførligt beskrevet - og der står at hunden skal være under "fuld kontrol" - nøjagtig som Skov- og Naturstyrelsen skriver på deres hjemmeside. Det er altså sådan reglerne er - også selvom du ønsker at fortolke dem til egen fordel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg næppe. :hmm:

 

Man tager eks.vis ikke sin agressive hund med i hundeskoven, og så forventer at verden er centreret omrking den. -s-

 

Henviser til tidligere indlæg, for jeg tror dette kører af sporet nu.

 

Vil på vandet.

Hygge til jer.

 

Min hund er "aggressiv" hvis hun blir opsøgt af fremmede hunde og jeg kan godt finde på at tage i hundeskov. Hun opsøger ikke de andre, men hun blir tosset hvis de opsøger hende.

Tror altså ikke hundeskove blev oprettet for at folk kunne gå tur med hovedet under armen - kan slet ikke se problemet i om folk spørger om hunden må hilse, hvis folk ikke lige kan overskue det så må de ha en hård hverdag :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart
Hvis du læste mine tidligere indlæg ville du også kunne se, at jeg har postet et billede, som hænger på langt de fleste hundeskove i jylland. Her står reglerne udførligt beskrevet - og der står at hunden skal være under "fuld kontrol" - nøjagtig som Skov- og Naturstyrelsen skriver på deres hjemmeside. Det er altså sådan reglerne er - også selvom du ønsker at fortolke dem til egen fordel.

 

 

Jeg har ikke de problemer der beskrives fra andre stærkt besøgte hunde'skove'

Måske derfor så, at det ikke er specificeret mere ud via et større skilt. :oops:

 

Over and out. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bryder lige ind med denne 'svada', ellers plager den mig på min fisketur.

 

Kald det bare "etiketten der røg sig en tur" men for F altså..!

 

Der STÅR ALTSÅ ved indgangen til samtlige (tror jeg) hundeskove: UDEN SNOR, MED LEDSAGER.

INTET andet.

 

Og så er det sgu op til sund fornuft, ikke at komme der hvis man ikke kan have sin hund til at fungere imellem andre hunde som går uden snor.

 

VI skal ikke tage så kæmpe hensyn til jer.

Hvis I vælger alligevel at opsøge en hundeskov, så er det dælen dulleme ikke MIG der skal fortrække et andet sted hen.

Det er jer, om i har problemer med løse hunde.

Det er SÅRE SIMPELT.

 

SKILTET + SUND FORNUFT.

Ellers havde der forresten nok hængt uddrag af hundeloven, med ord som "fuldt herredømme osv."

 

 

IKKE en opfordring til UDEN SNOR........

 

Så fordi nogen er "egoistiske" og ikke lige gider sørge for deres hund ikke render over til fremmede hunde, så må os andre der også gerne vil gå med vores hund løs blive væk :vedikke: Forstår dig altså ikke. Jeg siger ikke du skal tage din hund i snor når du ser andre, men SUND FORNUFT er da at holde din hund på afstand til man har aftalt om de skal hilse/lege whatever.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...