Hop til indhold

Sjove hundeejere


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg oplevede noget lidt spøjst her til morgen... Var nede med Bobo og tisse, da der kommer en hund forbi på gaden... Manden har hunden i flexline og derfor kommer han først gående forbi, så jeg kan se flexlinen og får kaldt på Bobo, så han ikke lige løber derhen... Han stopper på halvvejen og jeg kalder igen, lidt mere skrapt, for jeg ved jo at han godt kan finde på at løbe, mens jeg er på vej hen for at hente ham.. Den fremmede hund står nu inde i vores indkørsel og jeg går derfor ud fra, at det er okay, at de hilser, så jeg tænker "YES! Oplagt træningsmulighed, når Bobo nu har været så god og IKKE bare er løbet," så jeg siger "værsgo" og Bobo opsøger hunden.

 

Hvorefter manden begynder at råbe "nej, nej, nej!!!" og trække sin hund til sig på en måde, der siger mig, at han udmærket godt vidste, at det dér... Det ville gå galt... Allerede da Bobo har taget de første skridt og inden hans hund er begyndt at reagere med en hysterisk gøen, er han begyndt at hale hans hund ind..

Og jeg har selvfølgelig HELT vildt ondt af den stakkels hund, der nu har fået en dårlig oplevelse.. Men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man stiller sig op og lader sin hund rende ind i andres indkørsel, hvis den bliver så bange... Det var altså lidt mystisk, synes jeg.. :hmm:

 

Men så kan man selvfølgelig lære at lade være med at gå ud fra, at hunde der befinder sig i ens egen indkørsel gerne må hilse :vedikke::lol:

 

Har I andre oplevet noget, som I synes var underligt eller som I undrede jer over?

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk tænker sig ikke altid lige godt om, derfor er de ikke nødvendigvis sjove, dumme eller andet slemt.

Forleden kom jeg cyklende på en dobbeltrettet cykelsti. Forude kom en dame med to hunde i flexline - linerne gik tværs over cykelstien. Hun fik øje på mig i god tid, og fik trukket hundene til sig, men hvad ville hun gøre hvis der kom en cykel bagfra? :hmm:

 

Bagefter tænkte jeg, ja, jeg havde måske også selv taget chancen på sådan et lidt befærdet sted, hvem ved :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu godt forstå manden:???:

 

Min tidligere hund var mildest talt ikke begejstret for andre hunde! Mødte vi derfor en anden hund, forsøgte jeg at trække længst muligt væk med min - også hvis det betød at gå i fremmede menneskers indkørsler.

 

Manden har næppe vidst at det var din indkørsel:-)

 

Han stod altså og så på Bobo, mens han lod hans egen hund snuse i vores indkørsel... Der kunne han jo så have fjernet sig, hvis han ikke synes at de skulle hilse... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk tænker sig ikke altid lige godt om, derfor er de ikke nødvendigvis sjove, dumme eller andet slemt.

Forleden kom jeg cyklende på en dobbeltrettet cykelsti. Forude kom en dame med to hunde i flexline - linerne gik tværs over cykelstien. Hun fik øje på mig i god tid, og fik trukket hundene til sig, men hvad ville hun gøre hvis der kom en cykel bagfra? :hmm:

 

Bagefter tænkte jeg, ja, jeg havde måske også selv taget chancen på sådan et lidt befærdet sted, hvem ved :vedikke:

Jeg har kaldt tråden det, fordi... Altså et eller andet skulle den jo kaldes? Og når jeg nu synes, at det VAR en sjov adfærd, så er det da meget nærliggende at kalde den det... Jeg undrede mig bare over hans måde at håndtere det på og det er egentligt bare det 'sjove' dækker over..

 

Og så synes jeg altså, at der er forskel på om man stiller sig op midt på fortovet og lader hunde rende inde i andres indkørsel, hvor man ved, at der er en hund, når ens egen hund reagerer så voldsomt på andre hunde og så på at lufte sine hunde i lang line på en cykelsti... Det kunne jo osse være, at hun tog sine forholdsregler og kiggede bagud jævnligt for at holde øje med cyklister, som jeg selv gør når jeg lufter på en cykelsti..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kaldt tråden det, fordi... Altså et eller andet skulle den jo kaldes? Og når jeg nu synes, at det VAR en sjov adfærd, så er det da meget nærliggende at kalde den det... Jeg undrede mig bare over hans måde at håndtere det på og det er egentligt bare det 'sjove' dækker over..

 

Og så synes jeg altså, at der er forskel på om man stiller sig op midt på fortovet og lader hunde rende inde i andres indkørsel, hvor man ved, at der er en hund, når ens egen hund reagerer så voldsomt på andre hunde og så på at lufte sine hunde i lang line på en cykelsti... Det kunne jo osse være, at hun tog sine forholdsregler og kiggede bagud jævnligt for at holde øje med cyklister, som jeg selv gør når jeg lufter på en cykelsti..

 

Så i var i jeres have og hunden i jeres indkørsel? For så er jeg enig i at manden er lidt ...... sjov!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at alle der færdes på vores grund uden invitation, får en kærlig hilsen med fra Bella.

 

Jeg har én gang oplevet en mand der lod sin hund rende rundt i vores have om aftenen:shock: Jeg opdagede den først da jeg skulle lukke Bella ud og tisse. Hvis nu det havde været min gamle hund, havde han med garanti dræbt den hund hvis jeg uforvarende var kommet til at lukke ham ud. Han var jævnt aggressiv over for fremmede hunde og meget territoriel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at alle der færdes på vores grund uden invitation, får en kærlig hilsen med fra Bella.

 

Jeg har én gang oplevet en mand der lod sin hund rende rundt i vores have om aftenen:shock: Jeg opdagede den først da jeg skulle lukke Bella ud og tisse. Hvis nu det havde været min gamle hund, havde han med garanti dræbt den hund hvis jeg uforvarende var kommet til at lukke ham ud. Han var jævnt aggressiv over for fremmede hunde og meget territoriel.

Ja, jeg synes jo osse det er lidt underligt.. Især når den reagerer sådan... Men sådan er der jo så meget :-D

 

Og det virker osse lidt underligt, at han gjorde det.. Sagde han ikke noget til dig??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Jeg sad forleden på strøget ude foran en cafe og spiste. Teitur lå under min stol og slappede af. Der kommer en mand gående med sin hund i flexline ( og nej jeg har intet i mod flexliner, bruger det selv altid, det var mere for at forklare at det var derfor hunden kunne komme hen til os, da han ikke trak den til sig ) og han lader uden videre sin hund rende hen under bordet for at hilse på Teitur, og Teitur han HADER hanhunde når han er i snor. Så ingen jeg nåede at reagere, fløj han op, så jeg nær var væltet af stolen og han var ved at rive bord og det hele med sig, den anden hund trak sig hurtig væk og jeg råbte til mande " for fanden da altså, min hund kan ikke lide andre hanhunde " hvortil han svarer " så skal du nok ikke tage den med på strøget " ... øh godt så.

 

Så går der 5 minutter, så kommer der en dame storrygende, hun mangler åbenbart et sted at skodde din smøg, så det vælger hun at gøre på den tomme tallerken der står på det bord jeg sidder ved. Nå jamen tak for det, kunne du evt tage din klamme smøg og skodde den på en af den 5 andre tomme borde med askebæger ??

 

I går på min gåtur går der en mand med en sank berhardshund foran mig, hunden sætter sig mit på fortovet og skider en mega lort, manden står og glor på det og går så videre " Argh, sådan noget gør mig rigtig sur. Saml dog op.

 

Har folk da ingen pli i det her land ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Der er et par stykker her i kvarteret som har hunde der er meget interesseret i andre (både på god og dårlig facon), og nogle af dem må jeg altså også undre mig over når vi møder dem. De stiller sig ligesom bare op med den der hund og lader den stå og glo på os mens vi passererer. Og jeg tænker - 'gør dog noget! Gå - afled - et eller andet! I stedet for bare at tage opstilling og stå og glo :lol:

Man føler sig sgu lidt 'på udstilling' når man paraderer forbi sådan et makkerpar :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er et par stykker her i kvarteret som har hunde der er meget interesseret i andre (både på god og dårlig facon), og nogle af dem må jeg altså også undre mig over når vi møder dem. De stiller sig ligesom bare op med den der hund og lader den stå og glo på os mens vi passererer. Og jeg tænker - 'gør dog noget! Gå - afled - et eller andet! I stedet for bare at tage opstilling og stå og glo :lol:

Man føler sig sgu lidt 'på udstilling' når man paraderer forbi sådan et makkerpar :lol:

Det kunne så godt være mig :oops: Eller... Vi render frem og tilbage på gaden, mens jeg siger "nej, ikke i dag Bobo" indtil han er faldet nok til at kunne gå forbi ordentligt... Jeg er sgu nok osse selv en af de sjove hundeejere, når jeg lige tænker over det :lol: Folk må sgu da tro, at jeg er tosset... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

For et par uger siden mødte jeg en IKKE sjov, men vanvittig hundeejer. Jeg går på en stejl bakke sammen med de dagplejebørn jeg passer.

Hører at der kommer "noget" bagfra og får gelejdet børnene ind i græsrabatten. Da jeg vender mig om møder jeg et syn jeg aldrig har set før.

 

Jeg ser en mand på rulleskøjter bag en barnevogn (med barn i) og med hans Golden Retriever halsende ved siden af sig. Det går over stok

og sten. Aldrig, aldrig nogensinde har jeg set noget så vanvittigt. Han har ikke en chance for at standse før han når helt ned af bakken (som er

meget lang og stejl). Og den stakkels hund. Hvis den selv havde kunnet vælge havde den fravalgt at løbe med ejeren.

 

Hvis jeg ikke havde nået at få børnene ind til siden havde han kollideret med os og det havde været fatalt for os alle.

Den sidste idiot ER bare ikke født endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

For et par uger siden mødte jeg en IKKE sjov, men vanvittig hundeejer. Jeg går på en stejl bakke sammen med de dagplejebørn jeg passer.

Hører at der kommer "noget" bagfra og får gelejdet børnene ind i græsrabatten. Da jeg vender mig om møder jeg et syn jeg aldrig har set før.

 

Jeg ser en mand på rulleskøjter bag en barnevogn (med barn i) og med hans Golden Retriever halsende ved siden af sig. Det går over stok

og sten. Aldrig, aldrig nogensinde har jeg set noget så vanvittigt. Han har ikke en chance for at standse før han når helt ned af bakken (som er

meget lang og stejl). Og den stakkels hund. Hvis den selv havde kunnet vælge havde den fravalgt at løbe med ejeren.

 

Hvis jeg ikke havde nået at få børnene ind til siden havde han kollideret med os og det havde været fatalt for os alle.

Den sidste idiot ER bare ikke født endnu.

 

Fatalt ligefrem???:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja netop. Det ville unægteligt være meget ubehageligt og ulykkesbringende hvis vi ikke havde nået at flytte os. 4 2-årige børn der rammes af barnevogn der suser afsted

med måske 20 km i timen eller mere. For ikke at tænke på hvad der ville havde været sket med hans eget lille barn i barnevognen og selvfølgelig hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er et par stykker her i kvarteret som har hunde der er meget interesseret i andre (både på god og dårlig facon), og nogle af dem må jeg altså også undre mig over når vi møder dem. De stiller sig ligesom bare op med den der hund og lader den stå og glo på os mens vi passererer. Og jeg tænker - 'gør dog noget! Gå - afled - et eller andet! I stedet for bare at tage opstilling og stå og glo :lol:

Man føler sig sgu lidt 'på udstilling' når man paraderer forbi sådan et makkerpar :lol:

 

Jamen det er jo nok mig. Undskyld den "sjove" opførsel, men har du nogensinde prøvet at gå pænt forbi en anden hund med 60 rasende kilo for enden af snoren? Så hellere tage et godt greb i halsbåndet, trække ind til siden, og holde øje med at den anden hund + ejer kommer sikkert forbi, så vi kan gå videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Jamen det er jo nok mig. Undskyld den "sjove" opførsel, men har du nogensinde prøvet at gå pænt forbi en anden hund med 60 rasende kilo for enden af snoren? Så hellere tage et godt greb i halsbåndet, trække ind til siden, og holde øje med at den anden hund + ejer kommer sikkert forbi, så vi kan gå videre.

 

Ikke 60 kilo - men 30+ rasende kilo har jeg prøvet masser af gange.

 

Må dog sige at jeg aldrig bare stod. Jeg forsøgte altid at foretage mig et eller andet - gå i modsat retning, blokere hende eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Det kunne så godt være mig :oops: Eller... Vi render frem og tilbage på gaden, mens jeg siger "nej, ikke i dag Bobo" indtil han er faldet nok til at kunne gå forbi ordentligt...

 

Så står du jo heller ikke bare ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er jo nok mig. Undskyld den "sjove" opførsel, men har du nogensinde prøvet at gå pænt forbi en anden hund med 60 rasende kilo for enden af snoren? Så hellere tage et godt greb i halsbåndet, trække ind til siden, og holde øje med at den anden hund + ejer kommer sikkert forbi, så vi kan gå videre.

 

Ikke 60 kilo - men 30+ rasende kilo har jeg prøvet masser af gange.

 

Må dog sige at jeg aldrig bare stod. Jeg forsøgte altid at foretage mig et eller andet - gå i modsat retning, blokere hende eller andet.

 

en 8 kg. hidsigprop her :mrgreen:

 

- der er visse hunde i byen som han virkelig hader og når de kommer forbi står vi stille eller går i en retning der kan få afledt ham, men nogle gange er omgivelser bare kun skabt til at stå stille :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

en 8 kg. hidsigprop her :mrgreen:

 

- der er visse hunde i byen som han virkelig hader og når de kommer forbi står vi stille eller går i en retning der kan få afledt ham, men nogle gange er omgivelser bare kun skabt til at stå stille :oops:

 

Det er de nemlig ;-)

Hvis vi overhovedet kan, går vi selvfølgelig også en anden vej, men nogle gange kan det bare ikke lade sig gøre.

Og det værste der kan ske, hvis jeg stopper og prøver at få Vinnie under kontrol, er at den anden hundeejer også stopper, og står og nyder showet - så kan det jo vare en evighed :stupid: Alligevel sker det påfaldende tit:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk tænker sig ikke altid lige godt om, derfor er de ikke nødvendigvis sjove, dumme eller andet slemt.

Forleden kom jeg cyklende på en dobbeltrettet cykelsti. Forude kom en dame med to hunde i flexline - linerne gik tværs over cykelstien. Hun fik øje på mig i god tid, og fik trukket hundene til sig, men hvad ville hun gøre hvis der kom en cykel bagfra? :hmm:

Bagefter tænkte jeg, ja, jeg havde måske også selv taget chancen på sådan et lidt befærdet sted, hvem ved :vedikke:

 

Jeg går tit tur med Rex i Hesbjergskoven i sporlinen, der kommer ofte mountain bikere også bag fra, de ringer med klokken og jeg sørger for at hund, sporline og hundeejer alle er i samme side af vejen - og så kan de sagtens komme forbi.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller du kunne hvae spurgt inden du sagde værsgo' :vedikke:;-)

 

Man kan osse lade være med at lade sin hund vade rundt inde i andres indkørsler, når den ikke kan lide andre hunde?? Hvad skulle årsagen være til, at man stiller sig op der og kigger på en tydeligt interesseret hund, som jeg meget bestemt må bede om at blive stående flere gange, fordi han er på vej derhen? Synes lidt han burde have set den komme ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg er af den holdning at hund i snor = spørg om de må hilse. Uanset hvorhenne hunden befinder sig. Selv hvis vi går i hundeskoven, og vi indimellem møder hunde i snor (dén del forstår jeg så ikke, men fred være med det) men så kalder jeg altid Ayo til mig og sætter hende i snor, til jeg har spurgt om det er fordi de ikke ønsker deres hund skal hilse - for gør de ikke det, så respektere jeg det og passere dem MED Ayo i snor. :-) Selv i en hundeskov hvor det ikke er unormalt at få ét stks hund farende lige op i hovedet... :roll: så selvom manden måske nok kunne have trukket sin hund til sig, så kan det jo også være han, i og med du kaldte på Bobo flere gange, tænkte at du havde styr på din hund, så så behøvede han ikke hive sin hund i land ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...