Hop til indhold

Spørgsmål vedr. hvalp


Gæst Svea
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg fik for en uge siden en lille Cavalier-hvalp som i dag så er 9 uger. Det er min første hund og jeg er derfor lidt grøn, hvad angår hvalpeadfærd. Jeg er klar over, at den første periode betyder utroligt meget for, hvordan hunden bliver som voksen så derfor vil jeg selvfølgelig også gerne gøre det rigtigt. Der er et par ting som jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt er normal adfærd.

 

Hvalpen får flere gange om dagen nogle "anfald". Hun bliver meget vild og er ikke til at styre. Hun går "til angreb" på alt, der er i nærheden, og hvis jeg forsøger at røre hende bider hun mig så hårdt at det begynder at bløde. Hun bider sig fast i enten tøj, sko eller hånd og jeg kan ikke få hende til at slippe igen. Jeg kan ikke løfte hende da hun så bider mig i ansigtet. Jeg er lidt på bar bund med, hvad jeg skal gøre i de her situationer. Især når det sker når vi er udenfor da hun jo naturligvis hiver meget hårdt i snoren/halsbåndet når det sker. Er dette normal hvalpeadfærd?

 

Derudover nægter hun at spise foder af skålen. Hvis jeg ikke fodrer hende med hånden flere gange om dagen spiser hun ganske enkelt ingenting. Nogle ideer til, hvordan jeg får hende til at spise af skålen eller er det noget, der kommer med alderen?

 

På forhånd tak for hjælpen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hvalps anfald af vildskab er noget , næsten alle hvalpe leger.Og at det så går ud over dig, er jo bare i mangel af søskende, for de leger jo sådan sammen og det er det eneste hun endnu kan. Hun er for ung til at have fået lært bidehæmning, det foregår nemlig ved søskende og leg med evt voksne hunde i kennelen.

Så når der er optræk til dette hvalperaseri, så hav et tøjdyr eller andet parat, hun kan slå ihjel.

Nogle tager dem op og holder dem fast, men det øger ofte udbruddene.

Det er temmelig normal at hvalpe i den alder ikke spiser i tiden efter de skifter hjem. Får hun samme foder som hos opdrætter. Er hun vant til opblødt foder og du giver det tørt???

Husk , hun er vant til selskab og konkurrence ved fodring, så prøv at underholde hende uden at nøde hende.

Hendes behov er vel 3-4 måltider/dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay så det er noget, der går over jo ældre hun bliver? Jeg har prøvet at aflede hendes opmærksomhed med noget legetøj i stedet, men det hjælper ikke rigtig. Hun har ikke øje på andet end mine hænder og fødder.

 

Jeg giver hende det samme tørfoder som hun fik hos opdrætter. Hun vil gerne spise det i meget små portioner, hvis jeg giver hende det med hånden, men vil ikke spise af skålen. Jeg har prøvet at blande det med noget leverpostej, men det vil hun heller ikke spise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Tillykke med din nye hvalp - :-D

Vi har vist alle sammen stået med sådanne situationer som dem du nævner. Det er vigtig at bevare et godt humør uanset om kræet hakker en i tuden :mrgreen:

 

Med hensyn til at spise - så kan sådan en lille mave ikke rumme så meget - så hellere lidt mad af gangen end meget. Evt. kunne du strø det ud over et mindre areal, så hun skal bruge lidt arbejde for at finde "pillerne"

Nogle hvalpe - inklusiv dem jeg har haft, kan godt lide lidt lunt vand på foderet. Det skal ikke soppe i vand - bare lige fulgtes så duft stofferne træder frem - alternativ kan man lune det i en mikroovn få sekunder.

 

Hvalpe "bider" - det gør de for at lære deres omverden at kende - de smager på tingene og det går ud over vores hænder, fødder, næser mv. Så når hun begynder på det skal du begynde at beskæftige dig med noget andet - "overse" hende og se om hun ikke køler af. Mine hvalpe have en kurv med spænderne tygge venlige ting - hertil blev de bragt HVER gang de begyndte på det pjat - legetøjet blev skiftet ud så det hele tiden var "nyt" fra dag til dag - med tiden lærte de selv at opsøge kurven og gnaske løs når trangen kom over dem. Det var nemlig ikke altid de ældre af mine hunde gad ligge krop til deres gnaverier:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak :)

 

Jeg vil prøve at putte lidt vand oven på foderet og se om det hjælper. God idé med sådan en kurv. Det vil jeg prøve. Og så ellers bare huske, at det bliver bedre med alderen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay så det er noget, der går over jo ældre hun bliver? Jeg har prøvet at aflede hendes opmærksomhed med noget legetøj i stedet, men det hjælper ikke rigtig. Hun har ikke øje på andet end mine hænder og fødder.

 

Jeg giver hende det samme tørfoder som hun fik hos opdrætter. Hun vil gerne spise det i meget små portioner, hvis jeg giver hende det med hånden, men vil ikke spise af skålen. Jeg har prøvet at blande det med noget leverpostej, men det vil hun heller ikke spise.

Det er nu ikke alle hvalpe der holder op med bideriet af sig selv. Jeg ser hvalpe på 5-8 måneder der stadig bider, fordi de ikke har lært andet.

Vi har en hvalp på 12 uger, som får 3-4 bideflip om dagen. Jeg kan se det på ham, før han går igang med os, så jeg "tilbyder" legetøj som alternativ. Jeg bliver ved med at servere legetøjet foran ham og selvom han hellere vil bide i mig, bliver jeg ved og ved. Til sidst tager han legetøjet. Det er de første gange det kan tage lang tid, men hvis du er vedholdende, lærer hun det hurtigt. Ingen råben eller kommanderen, bare et helt klart signal om, hvad der må tygges i, og hvad der ikke må. Som hvalpeejer kan man godt komme til at give op for hurtigt, og så kan hvalpen lære at den bare skal blive ved længe nok; meget uhensigtsmæssigt;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Det er vist helt normalt :-)

 

Jeg afledte min hvalp med en bamse, det hjalp. Stak bamsen ind i munden på hunden med det sammen, han begyndte at bide i mig. Min hvalp havde også tendens til at bide i bukser, min datters nederdele/kjoler, hvor han ikke gav slip igen. Jeg fandt et par gamle cowboy bukser, klippede benene af, bandt en knude og hunden fik det som legetøj. I dag hvor han er 4 mdr har han ingen interesse i at bide i tøjet mere :-D I dag bider han faktisk næsten ikke mere, han har fokus på sit eget legetøj og gnaveben.

 

Ang foder gjorde jeg det samme som dig(håndfodret)indtil jeg talte med dyrlægen til vac. Hun sagde, at når han blev sulten, skulle han nok selv finde sin madskål og selv spise. Jeg nødede ham meget i de første 2 uger. Jag fandt iøvrigt ud af, at hvis jeg smed maden på gulvet, ville han gerne spise det. Hmm måske var hunden bange for at stikke snuden ned i skålen? I dag når jeg synes, han har spist for lidt, bruger jeg en aktivitetsboldt med foder. Det virker rigtigt godt her. Min hund er ikke madglad...

 

Men stort tillykke med jeres vapse :-) Uanset hvad, kan alting kun gå fremad med en hvalp ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette problem med bideri forekommer næsten aldrig , når hvalpen i opvækst også bor med andre hunde, så det er sikkert et legemynster i udviklingen, hvor kamp, jagtlege og heldigvis også bidehæmning skal indlæres hos hvalpen.

Og selvfølgelig indlæres det lettest med andre hunde til rådighed.Altså nogle, der uden at gå over gevind kan give lidt respekt og vejlede hvalpen, så den opførsel bliver rimelig og kan tolereres.

Hvis der kun er mennesker, vil det jo gå ud over dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla ville også kun håndfodres som hvalp - og det gjorde jeg for at holde noget på sidebenene af hende. Jeg blandede også tit noget lækkert kød i (puttede stegt hakket oksekød i en pose sammen med noget tørfoder og nuldrede det sammen). Bare rolig de flesre cavalierer bliver nogle værre madører som voksne, og man skal man tværtimod passe på vægten. Smilla blev også vild, særligt om aftenen havde hun ulvetime. jeg brugte også tyggeguf og legetøj og stak i munden på hende. Blev hun helt umulig hen under sengetid (hvor jeg vidste hun var stimuleret og aktiveret) så satte jeg snor på hende, dæmpede lyset og sad og gabte, blinkede og strakte mig ved sidenb af henden. Så blev hun efterhånden så træt at hun lagde sig ned og sov.

 

Cavalierer er så blide, så det med bidehæmning skal hun nok lære. Og husk aldrig at lege med hænderne, kun legetøj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at give hende noget legetøj virker ikke rigtig. Hun er slet ikke interesseret i legetøjet og bider sig så hårdt fast i enten min arm eller ben at jeg ikke kan få hende til at give slip og jo mere jeg hiver jo mere ondt gør det naturligvis på mig.

Jeg bliver mere og mere bekymret for om der er et eller andet galt med træningen. Jeg har haft hende i ca 3 uger. Hun reagerer stadig ikke på navn, kan ikke sitte, reagerer ikke på nej/stop og jagter konsekvent min kat. Jeg føler mig sådan lidt magtesløs i forhold til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

For en gammel hundejer er det lidt svært at forstå at man ikke kan styre en cavalierhvalp , men tag det endelig ikke personligt op.Det er virkelig venligt ment fra min side.

Mht katten , har du i det hjem mulighed for at sætte børnelåger op mellem dørene.???? dem fra ikea er nok billigst.

Katten skal jo have et helle , hvor den er fri for hvalpen. Hvalpen kan jo ikke springe over.

Har du mulighed for at træffe andre hvalpe, den kan afreagerer på, eller mere modne hunde, der ikke nakker den , hvis den kammer over.Den har tydeligvis ikke endnu lært bidehæmning, og det er den næsten også for ung til at forstå.

For år siden fik jeg en opringning fra en frustreret hvalpeejer , der gennem gik det samme, og jeg ville gå tur med hende. Hun havde mit tlf nr fra dr dyr.Hendes hvalp var streng derhjemme , med med mine i fri dresssur turde den så ikke lave sine anfald.. Du skal vide det går over, men hun er kommet tidligt fra flokken og aner ikke at det gør så ondt.

Jeg har haft 12 hvalpe i pleje fra Græske hunde, ,de har været nok fra 12 uger og ingen af dem har turdet dette, så nok noget med udvikling, men også indlæring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at give hende noget legetøj virker ikke rigtig. Hun er slet ikke interesseret i legetøjet og bider sig så hårdt fast i enten min arm eller ben at jeg ikke kan få hende til at give slip og jo mere jeg hiver jo mere ondt gør det naturligvis på mig.

Jeg bliver mere og mere bekymret for om der er et eller andet galt med træningen. Jeg har haft hende i ca 3 uger. Hun reagerer stadig ikke på navn, kan ikke sitte, reagerer ikke på nej/stop og jagter konsekvent min kat. Jeg føler mig sådan lidt magtesløs i forhold til hende.

 

er du meldt til noget hvalpetræning med hende?

 

Kan du beskrive lidt om hvordan du prøver at lære hende disse ting?

Link til indlæg
Del på andre sites

For en gammel hundejer er det lidt svært at forstå at man ikke kan styre en cavalierhvalp , men tag det endelig ikke personligt op.Det er virkelig venligt ment fra min side.

Mht katten , har du i det hjem mulighed for at sætte børnelåger op mellem dørene.???? dem fra ikea er nok billigst.

Katten skal jo have et helle , hvor den er fri for hvalpen. Hvalpen kan jo ikke springe over.

Har du mulighed for at træffe andre hvalpe, den kan afreagerer på, eller mere modne hunde, der ikke nakker den , hvis den kammer over.Den har tydeligvis ikke endnu lært bidehæmning, og det er den næsten også for ung til at forstå.

For år siden fik jeg en opringning fra en frustreret hvalpeejer , der gennem gik det samme, og jeg ville gå tur med hende. Hun havde mit tlf nr fra dr dyr.Hendes hvalp var streng derhjemme , med med mine i fri dresssur turde den så ikke lave sine anfald.. Du skal vide det går over, men hun er kommet tidligt fra flokken og aner ikke at det gør så ondt.

Jeg har haft 12 hvalpe i pleje fra Græske hunde, ,de har været nok fra 12 uger og ingen af dem har turdet dette, så nok noget med udvikling, men også indlæring.

 

Jeg har godt overvejet sådan et børnegitter, men da jeg kun bor i en 2-værelses lejlighed blev jeg lidt i tvivl om køkken/stue + badeværelse er for lille et område for hunden at bevæge sig i? Jeg bor i lejlighedkompleks med en stor fælles have, hvor hun flere gange har mødt andre hunde. Èn af gangene var den anden hund også på hendes størrelse og de havde derfor rig mulighed for at lege sammen. De gange vi har mødt lidt større hunde er hun blevet lidt bange og det er endt med at jeg har taget hende op, men det er måske en dårlig ide?

 

Jeg er godt klar over at det bliver bedre, men vil jo bare helst ikke gøre det hele forkert nu, da det så bare bliver sværere at rette op på senere.

 

er du meldt til noget hvalpetræning med hende?

 

Kan du beskrive lidt om hvordan du prøver at lære hende disse ting?

 

Ja vi er meldt til hvalpetræning, men da der er sommerferie er det først med start i august.

 

Jeg har prøvet at lære hende hendes navn ved at hun står foran mig, jeg siger hendes navn og med det samme hun kigger mig i øjnene får hun en godbid. Har prøvet at lære hende at sitte ved at føre godbiden hen over hovedet på hende og sige "sit".. Det forstår hun egentlig også godt de fleste gange, men problemet er det der med at blive siddende.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad gør du når hun bider dig?

ved alle mine cavalier (og hvalpe fra et kuld vi havde) hjalp det hvis jeg sagde en høj piv lyd når de bed. det er et sprog de forstår, og plejer at stoppe. stoppe de ikke, så afbryd kontakten et øjeblik.

 

cavalier er en MEGET nem race at have med at gøre, hvis man selvfølgelig ved hvordan man skal træne den. går i til hvalpetræning? ellers ville det være en god ide, så lærer du også nogle gode tricks til hvordan du skal gribe det an.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt overvejet sådan et børnegitter, men da jeg kun bor i en 2-værelses lejlighed blev jeg lidt i tvivl om køkken/stue + badeværelse er for lille et område for hunden at bevæge sig i? Jeg bor i lejlighedkompleks med en stor fælles have, hvor hun flere gange har mødt andre hunde. Èn af gangene var den anden hund også på hendes størrelse og de havde derfor rig mulighed for at lege sammen. De gange vi har mødt lidt større hunde er hun blevet lidt bange og det er endt med at jeg har taget hende op, men det er måske en dårlig ide?

 

Jeg er godt klar over at det bliver bedre, men vil jo bare helst ikke gøre det hele forkert nu, da det så bare bliver sværere at rette op på senere.

 

 

 

Ja vi er meldt til hvalpetræning, men da der er sommerferie er det først med start i august.

 

Jeg har prøvet at lære hende hendes navn ved at hun står foran mig, jeg siger hendes navn og med det samme hun kigger mig i øjnene får hun en godbid. Har prøvet at lære hende at sitte ved at føre godbiden hen over hovedet på hende og sige "sit".. Det forstår hun egentlig også godt de fleste gange, men problemet er det der med at blive siddende.

 

Du gør fuldstændig som du skal. Fortsæt af den bane. Næste trin er at blive siddende. Der skal sættes tid på og gås langsomt - meget langsomt frem - først 1 sek, så godbid, så 2 sek og godbid osv osv osv og pludselig har hun fanget den og at sit betyder sit indtil du siger fri. Det tager tid og tålmodighed, men lige med et er den der...og når den så er der, bliver hun teenager og glemmer i en periode ALT, men det er så bare næste trin på vejen til en voksen hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt overvejet sådan et børnegitter, men da jeg kun bor i en 2-værelses lejlighed blev jeg lidt i tvivl om køkken/stue + badeværelse er for lille et område for hunden at bevæge sig i? Jeg bor i lejlighedkompleks med en stor fælles have, hvor hun flere gange har mødt andre hunde. Èn af gangene var den anden hund også på hendes størrelse og de havde derfor rig mulighed for at lege sammen. De gange vi har mødt lidt større hunde er hun blevet lidt bange og det er endt med at jeg har taget hende op, men det er måske en dårlig ide?

 

Jeg er godt klar over at det bliver bedre, men vil jo bare helst ikke gøre det hele forkert nu, da det så bare bliver sværere at rette op på senere.

 

 

 

Ja vi er meldt til hvalpetræning, men da der er sommerferie er det først med start i august.

 

Jeg har prøvet at lære hende hendes navn ved at hun står foran mig, jeg siger hendes navn og med det samme hun kigger mig i øjnene får hun en godbid. Har prøvet at lære hende at sitte ved at føre godbiden hen over hovedet på hende og sige "sit".. Det forstår hun egentlig også godt de fleste gange, men problemet er det der med at blive siddende.

 

så længe du sørger for at hun har rig mulighed for at bevæge sig udendørs så betyder pladsen indenfor ikke det store. så prøv endelig med et børnegitter

 

og super at i er tilmeldt træning :5up: selvom det selvfølgelig er lidt længe at vente, men sådan er det jo med sommerhvalpe.

 

det lyder som om du gør det rigtige med øvelserne så hun skal nok lære det med tiden, hun er jo ikke så gammel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad gør du når hun bider dig?

ved alle mine cavalier (og hvalpe fra et kuld vi havde) hjalp det hvis jeg sagde en høj piv lyd når de bed. det er et sprog de forstår, og plejer at stoppe. stoppe de ikke, så afbryd kontakten et øjeblik.

 

cavalier er en MEGET nem race at have med at gøre, hvis man selvfølgelig ved hvordan man skal træne den. går i til hvalpetræning? ellers ville det være en god ide, så lærer du også nogle gode tricks til hvordan du skal gribe det an.:banan:

 

Jeg har prøvet at sige højt nej, men det virker ikke. Vil prøve det med pivelyden i stedet :) Er meldt til hvalpetræning, men det starter først i august.

 

Du gør fuldstændig som du skal. Fortsæt af den bane. Næste trin er at blive siddende. Der skal sættes tid på og gås langsomt - meget langsomt frem - først 1 sek, så godbid, så 2 sek og godbid osv osv osv og pludselig har hun fanget den og at sit betyder sit indtil du siger fri. Det tager tid og tålmodighed, men lige med et er den der...og når den så er der, bliver hun teenager og glemmer i en periode ALT, men det er så bare næste trin på vejen til en voksen hund :-)

 

Fint :) Jeg prøver at sætte lidt tid på meget langsomt..

 

så længe du sørger for at hun har rig mulighed for at bevæge sig udendørs så betyder pladsen indenfor ikke det store. så prøv endelig med et børnegitter

 

og super at i er tilmeldt træning :5up: selvom det selvfølgelig er lidt længe at vente, men sådan er det jo med sommerhvalpe.

 

det lyder som om du gør det rigtige med øvelserne så hun skal nok lære det med tiden, hun er jo ikke så gammel :-D

 

Jeg gik over og købte sådan et børnegitter i Jysk med det samme og det er nu sat op. Tror dog mere katten føler, at jeg spærrer hende inde i stedet for, at jeg giver hende et frirum. Det finder hun nok ud af når det går op for hende, at hun kan hoppe over. Det er sket et par gange, at hvalpen har fået en pote på kinden, men hun lærer ikke rigtig noget af det. Hunden synes stadig at katten er monster sjov..

 

Jeg giver det tid og fortsætter med øvelserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk lige på ,at katte godt kan lide at have liggepladser højt oppe, så måske er dein stue indrette , så du kan lave en hyggeplads i f.eks en reol, hvor hvalpen slet ikke kan nå op. Måske en god løsnoing indtil de kan sammen.

Din hvalp vil jo bare lege, så med alderen vil vilddyret erstattes af en fornuftig hund.Og katte er for mig at se meget mere vanedyr og slet ikke så omstillingparate som hunde. Men tag hensyn og giv det tid.Eller tag hvalpen i snor, når du er i stuen og katten vil have selskab.Når katten bevæger sig for hurtigt , vil hvalpen jo fange den. Så katten skal vide at hvalpen er fast i snor ind imellem, eller lukket ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Guglielmetti

Med hensyn til foder, skal du under ingen omstændigheder fodre hende af hånden. I skålen med fodret, eller spred det i haven. Hun skal nok spise når hun bliver sulten nok og der går som regel ikke længe. Vi havde samme problem da vi lige havde fået hvalp :0)

Link til indlæg
Del på andre sites

Under emnet Råd og tips er der en tråd der er et par dage gammel med titlen "straf". På side 3 har Iben B. rigtig fint beskrevet nej-øvelsen:-) Selvom den høje lyd virker fint i forbindelse med leg, kan det til alle andre situationer være rigtig godt med et nej. Så kig forbi tråden og begynd lige så stille med øvelsen. Så kan du også blære dig totalt med øvelsen når du begynder til træning:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk lige på ,at katte godt kan lide at have liggepladser højt oppe, så måske er dein stue indrette , så du kan lave en hyggeplads i f.eks en reol, hvor hvalpen slet ikke kan nå op. Måske en god løsnoing indtil de kan sammen.

Din hvalp vil jo bare lege, så med alderen vil vilddyret erstattes af en fornuftig hund.Og katte er for mig at se meget mere vanedyr og slet ikke så omstillingparate som hunde. Men tag hensyn og giv det tid.Eller tag hvalpen i snor, når du er i stuen og katten vil have selskab.Når katten bevæger sig for hurtigt , vil hvalpen jo fange den. Så katten skal vide at hvalpen er fast i snor ind imellem, eller lukket ude.

 

Katten har et højt skab i soveværelset som hun også tit sov på før hunden kom, så der bruger hun rigtig meget af sin tid lige nu. Jeg kunne overveje at lave det samme i stuen også. Dyrlægen fortalte mig også at de ikke ville blive bedste venner på et par uger så jeg tror også bare det kræver tålmodighed.. Masser af tålmodighed :)

 

men har du lært hende hvad nej betyder?

for hvis i ikke har trænet nej øvelser, så forstår hun ikke hvad nej betyder, og så hjælper et nej ikke rigtig :slem:

 

men prøv det med at pive, den plejer de at forstå :klap:

 

Jeg har i hvert fald nok ikke gjort det godt nok :) Jeg vil prøve at kigge på den nej-øvelse som der bliver henvist til.

 

Med hensyn til foder, skal du under ingen omstændigheder fodre hende af hånden. I skålen med fodret, eller spred det i haven. Hun skal nok spise når hun bliver sulten nok og der går som regel ikke længe. Vi havde samme problem da vi lige havde fået hvalp :0)

 

Hvad sker der ved at fodre hende af hånden? Hun er begyndt at spise af skålen og ellers får hun meget af maden som godbidder når vi går tur eller træner sit osv.

 

Jeg vil anbefale dig at gå på biblioteket og låne en bog som hedder "Hvalpen", den er skrevet af Lone Greva.

 

Tak det vil jeg prøve. :)

 

Under emnet Råd og tips er der en tråd der er et par dage gammel med titlen "straf". På side 3 har Iben B. rigtig fint beskrevet nej-øvelsen:-) Selvom den høje lyd virker fint i forbindelse med leg, kan det til alle andre situationer være rigtig godt med et nej. Så kig forbi tråden og begynd lige så stille med øvelsen. Så kan du også blære dig totalt med øvelsen når du begynder til træning:-)

 

Super, det vil jeg læse :)

 

Mange tak for alle jeres råd :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Katten har et højt skab i soveværelset som hun også tit sov på før hunden kom, så der bruger hun rigtig meget af sin tid lige nu. Jeg kunne overveje at lave det samme i stuen også. Dyrlægen fortalte mig også at de ikke ville blive bedste venner på et par uger så jeg tror også bare det kræver tålmodighed.. Masser af tålmodighed :)

 

 

 

Jeg har i hvert fald nok ikke gjort det godt nok :) Jeg vil prøve at kigge på den nej-øvelse som der bliver henvist til.

 

 

 

Hvad sker der ved at fodre hende af hånden? Hun er begyndt at spise af skålen og ellers får hun meget af maden som godbidder når vi går tur eller træner sit osv.

 

 

 

Tak det vil jeg prøve. :)

 

 

 

Super, det vil jeg læse :)

 

Mange tak for alle jeres råd :)

 

 

Der sker ikke en brik og hvis I alligevel giver hende en stor del af foderet som godbider, så er det da først et fedt. Jeg tror bare hun er lidt hvalpe-bims eller også kan hun ikke lide sin madskål...måske den er af metal og hendes halsbånd klirrer i mod metallet, når hun spiser og laver en lyd hun ikke kan lide. Det er der nogle hunde, der ikke synes er alt for fedt. Hvis det bare er hvalpe-bims så smid resten af hendes foder ud på græsplænen, hvis I har en eller find et grønt område på gåturen til at smide det sidste foder på. Så får hun også lige brugt lidt energi på at støve foderet op og spise det....

 

PS: Vores Store Fugl var faktisk rimelig gammel før han ville spise af skål...14-15 mdr sådan ca....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...