AnneMangetal Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Så har jeg fået bestilt 5 kg Markus Mühle. Hvorfor valget lige er faldet på det, ved jeg ikke, men vi kører pt. primært i kornfri fodertyper, og det lader til at passe prinsessen. I øvrigt powershoppede jeg også bunkevis af tørret kød, som er fantastisk billigt i Tyskland:-) Men hvordan er det med koldpresset foder og fordøjelse? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Lige nu får hun Orijen Puppy Large Breed (sidste sæk inden adult), Acana Ranchlands og RC German Shepard (som jo på ingen måde er kornfrit). Hun veksler frit mellem de forskellige typer foder, og får aldrig dårlig mave af hundefoder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kaya & Mette Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Vi har også prøvet Markus Mühle, og havde ingen problemer med maven ved at skifte over på koldpresset. Tværtimod blev Kaya mere fast i maven. Desværre kan hun ikke lide det (lige som hun ikke kan lide alt andet tørfoder vi serverer, jeg er ved at blive sindssyg lol). Men fint bæredygtigt foder :5up: og så er prisen også rimelig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Mette - begyndte I bare at fodre med det fra den ene dag til den anden eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kaya & Mette Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 (rettet) Mette - begyndte I bare at fodre med det fra den ene dag til den anden eller? Jah pretty much. Som det er nu spiser hun ikke rigtig tørfoder, efter en 2-3 portioner mister hun interessen og vil ikke spise mere . Så vi er i gang med at prøve forskellige mærker for at se om vi kan finde noget der holder bare en lille smule. Lige for tiden veksler vi mellem Arion puppy large breed og Orijen puppy large breed, og der ryger en lille smule ned. I næste uge får vi en pose Fish4dogs finest fish 4 puppies og en pose Wolfsblut Grey Peak Puppy. Er spændt på om det virker, da det er 2 nye typer protein, og hun har reageret godt på fisk før. Redigeret Juni 11, 2012 af Kaya & Mette kludder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Jeg prøvede også fish4dogs, og Bella syntes at den med torsk var ok. Og hun er altså en rigtig kræsenprinsesse! Hun er generelt mest til kylling og okse, og fisk er ikke noget der normalt har interesse. Dog er foderpillerne i fish4dogs Puppy lige så små som TOTW, og synes hun tyggede for lidt:???: Men nogle af TOTW varianterne røg gerne ned:-) Jeg håber da hun synes MM er ok - sådan mest for variationens skyld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kaya & Mette Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Mangler stadig at prøve TOTW. Men de har mange fine varianter som kunne være interessante at prøve. MM er ikke rigtig piller, men nærmere store knækkede stykker. Tror også at størrelsen er med til at Kaya ikke vil spise dem, det skal ikke være for stort. Vi prøvede James Wellbeloved, som er ret store piller, og det ville hun OVERHOVEDET ikke have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Det er bare skønt at have kræsenprinsesser:lol: Fish4dogs er bare mikro, som i at det ligner kattemad:???: Tror jeg er nået frem til at prinsessen bare ikke bryder sig om laks, men at hvide fisk og tun er ok. Man kan da håbe at vi når at have vores hunde i 10-12 år - så er der en chance for at vi kan finde et foder de gider spise:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 haha... kræsenprinser findes også har også endelig fundet foder Nissan kan lide. han har spist op næsten hver dag i 1½ måned! håber det varer ved! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Hov Marie, hvad er det for et foder? Kunne være man skulle prøve det:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Hvad er det egentlig MM indeholder, for jeg kan huske jeg gennemgik det dengang det blev så enormt populært, og der spekulerede jeg over at jeg da ikke syntes det var så enotmt "rent" som man fik indtryk af gennem andres lovprisning. I øvrigt har jeg hørt om en del der har oplevet nogle problemer ift. det med at bruge koldpresset foder. Jeg brugte en kort periode noget koldpresset som Maxizoo førte, tror det var fransk og der blev brugt nogle lidt andre proteinkilder end de vanlige. Var det ikke for prisen var jeg ret begejstret for det, men med det hundehold jeg holder mig, så skal jeg kunne lave nogle ret gode storkundeaftaler hvis jeg skal være fast kunde, og det kunne Maxizoo ikke finde ud af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg faldt i MM-hullet, men jeg kan som sagt godt lide at have noget at skifte med. Og gerne noget med nogle store piller så hun skal gnaske lidt. Prismæssigt ligger det jo sådan i den billigere ende, men når det andet hun får ligger i den dyre ende, udligner det vist sig selv:-) Jeg tror egentlig bare at der gik jagt i den da kr fandt ud af at det er udsolgt i stort set alle internetbutikker. Og da jeg så faldt over en billig pose på zooplus da jeg powershoppede luposan gelenk og snacks, røg den med i kurven:-) Hvis den ikke har interesse, får mine svigerforældres hund bare resterne. Den lever af Pedigree, så det kan næsten kun blive bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg faldt i MM-hullet, men jeg kan som sagt godt lide at have noget at skifte med. Og gerne noget med nogle store piller så hun skal gnaske lidt. Prismæssigt ligger det jo sådan i den billigere ende, men når det andet hun får ligger i den dyre ende, udligner det vist sig selv:-) Jeg tror egentlig bare at der gik jagt i den da kr fandt ud af at det er udsolgt i stort set alle internetbutikker. Og da jeg så faldt over en billig pose på zooplus da jeg powershoppede luposan gelenk og snacks, røg den med i kurven:-) Hvis den ikke har interesse, får mine svigerforældres hund bare resterne. Den lever af Pedigree, så det kan næsten kun blive bedre. Ellers osse får den rigtig dårlig mave fordi den plejer at få franskbrød og pludselig bliver tilbudt rugbrød Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 vi er på Olivers - adult medi. men nok ikke noget for jer, når der er laks i, og det ikke er kornfrit (indeholder havre) men jeg er bare tilfreds. pillestørrelsen er god til ham. og han lugter ikke ud af munden. og der er ikke et eneste sår at ane på mavsen. så allergi-symptomerne er helt væk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Luposan kunne han også lide. men jeg synes det lugtede. og så var pillerne så store, at det satte sig på kindtænderne, og han lugtede rigtig fælt ud af munden. så det fik Robin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Der er skam korn (ihvertfald majs) i MM, og så får hun jo også RC. Men hovedingredien er kød i MM. Hopsa - da jeg var på kæledyrsmesse fik jeg to bæreposer fyldt med foderprøver, og det endte svigermors hund med at få. De påstår i øvrigt at hun elsker "krydret" mad, og derfor får den tit boller i karry ect:lol: Det gav de så også min tidligere hund som havde sart mave, og han var ved at skide sig ihjel bagefter! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 der er ikke noget der kurerer en dårlig mave bedre end en omgang karry! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Der er skam korn (ihvertfald majs) i MM, og så får hun jo også RC. Men hovedingredien er kød i MM. Hopsa - da jeg var på kæledyrsmesse fik jeg to bæreposer fyldt med foderprøver, og det endte svigermors hund med at få. De påstår i øvrigt at hun elsker "krydret" mad, og derfor får den tit boller i karry ect:lol: Det gav de så også min tidligere hund som havde sart mave, og han var ved at skide sig ihjel bagefter! Hæhæ jamen hvis hunden nu siger den elsker boller i karry, så skal den sørme da osse ha' det Mine hunde blir der nu heller ikke taget hensyn til, for det meste får de rent råt, nogle af dem får tørt til morgen og råt til aften, indimellem har jeg glemt at få tøet noget råt op, så får alle tørt.. Nogle dage får de en fiskefilet, nogle kartofler, noget lasagne eller en banan med i maden, de spiser alle sammen hver dag, de skider ca. hver anden dag og er i god foderstand. Dårlig mave hører til sjældenhederne. Jeg tror nogle hunde er disponeret for sart system, nogle får vi selv på en eller anden måde ødelagt og en masse hunde er slet ikke så sarte som man ellers hører om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Liva får MM - er ved at være færdig med den første sæk. Det glider stadig ned med stort velbehag - lidt usædvanligt for hende. Maggie får p.t. ½ MM og ½ hendes hvalpefoder. Men hun æder alt - jeg er sikker på, at hun er født uden smagsløg. På kæledyrsmessen købte jeg en billig sæk Ecopet, som Liva skal have bagefter (nu er den jo købt), men når den er væk, så bestiller vi et par sække MM hjem igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Vi er pt. på 1/2 RC Giant og 1/2 MM. Det mærkelige med MM er, at selv om fedtindholdet er lavt (10%) tager Vinnie på af det. Og hun kan også rigtig godt lide det, så det er jo perfekt. Jeg holder lidt øje med Cicero, for min DdB begyndte at gylpe af MM efter et stykke tid. Men indtil videre går det fint, og han elsker det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Karla kan heller ikke lide lide Laks, Anne... Men serverer man rødspætte, sej eller torsk, så ryger det fint ned... forsøger jeg at hælde lakseolie ud over maden, så går hun helt fra det.... Jeg er jo knap så religiøs med foder og serverer sådan set bare det kræet vinder... I lang tid har de været på Kingsmoor Pure, som de fungerer godt på og spiser med velbehag. Ligenu er det Sams Field vi er på og når den sæk er tom, så venter der dem Robur. Jeg er ikke så pjanket med foderskift heller, blander som regel bare i fodertønden, så de er sjældent kun på en ting af gangen... Den sidste slat i fodertønden lige nu tror jeg fx indeholder både Kingsmoor Pure, Sams Field, Arion, Olivers selected Fish, Cibau og Hills - eftersom jeg hældte alle mine foderprøver oveni Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Jeg tror vi hopper med på MM-vognen når der skal købes nyt foder til Ayo. Har kun hørt godt om det - og Ayo har så absolut ikke sart mave - så hun kan sagtens skifte lidt mellem nogle forskellige fodertyper, og dét passer hende rigtig godt - hun elsker når hun får noget nyt :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Sitto > Vær opmærksom på at MM er store i bidderne... Karla ville ikke røre det da jeg havde det med hjem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Sitto > Vær opmærksom på at MM er store i bidderne... Karla ville ikke røre det da jeg havde det med hjem... Hun får Acana pt. Kender du størrelsen på de piller - er MM's større? For jeg fik nemlig en prøvepose af Arion og RC da jeg var på dyremessen i Fredericia - det var af fodervarianter som er beregnet til små hunde - er du sindssyg nogle små piller Acanas er meget større og dem spiser hun uden problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Hun får Acana pt. Kender du størrelsen på de piller - er MM's større? For jeg fik nemlig en prøvepose af Arion og RC da jeg var på dyremessen i Fredericia - det var af fodervarianter som er beregnet til små hunde - er du sindssyg nogle små piller Acanas er meget større og dem spiser hun uden problemer. Kender desværre ikke størrelsen på acanas piller... Max Muhle er ikke piller som sådan - minder mere om de der "levergodbidder" man kan få - de hårde rillede, hvis du kender dem? Så de har forskellige størrelse alt efter hvor de lige er knækket i posen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Kender desværre ikke størrelsen på acanas piller... Max Muhle er ikke piller som sådan - minder mere om de der "levergodbidder" man kan få - de hårde rillede, hvis du kender dem? Så de har forskellige størrelse alt efter hvor de lige er knækket i posen... Leverbidder kender jeg godt - de er et stort hit herhjemme - og Ayo spiser dem ofte hele - no problemo Men tak fordi du gjorde opmærksom på det :5up: for hun ER jo en lille hund - hun er bare en lille og altædende hund uanset størrelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts