Hop til indhold

øv øv øv... stakkels hund


NickiA
 Share

Recommended Posts

Trist sag - som dog ikke ligefrem forklares særligt godt, men lad os lige slå fast, at det ikke gør ondt at dø. Og hvis hunden er blevet mishandlet i en længere periode, såvar det måske bedst for alle parter om den fik fred? :vedikke: Som leder til en anden etisk debat: er aflivning altid en skidt udvej? ikke nødvendigvis i mine øjne...

 

og som en biting, så får jeg fuldstændigt hysterisk fnidder over at man er så useriøs at man ikke i det mindste smider sin tekst igennem en stavekontrol inden den offentliggøres... Det er sikkert yderst fordømmende, men har meget svært ved at tage en artikel alvorligt, når der står ting som "med hundeloven i rykken"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Den er meningsløst, ja!

men sådan er loven nu engang?

 

hunden lider ingen skade, og ejeren havde ingen intentioner om at hunden skulle have det godt.

 

ejeren vidste udmærket godt at hunden ikke kunne formidles videre.

så jeg ville lægge fokus på at ejeren ikke skal have ret til at give andre hunde samme behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har absolut ikke noget imod dødsstraf, hellere det, end at jeg via min skat skal være med til at betale at en eller anden stjerne psykopat sidder i spjældet resten af sit liv:hmm:

 

Men at aflive hunde pga hundeloven havde jo været som at sige, kun folk af bestemt race skulle idømmes dødsstraf (også selvom deres eneste forbrydelse måske var at være til) og så kunne vi andre idømmes det, hvis vores forbrydelse var rimelig grel.

Så synes da ikke det kan sammenlignes helt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har absolut ikke noget imod dødsstraf, hellere det, end at jeg via min skat skal være med til at betale at en eller anden stjerne psykopat sidder i spjældet resten af sit liv:hmm:

 

Men at aflive hunde pga hundeloven havde jo været som at sige, kun folk af bestemt race skulle idømmes dødsstraf (også selvom deres eneste forbrydelse måske var at være til) og så kunne vi andre idømmes det, hvis vores forbrydelse var rimelig grel.

Så synes da ikke det kan sammenlignes helt...

 

Ikke for at køre tråden ud på en OT diskussion om dødsstraf - men her i USA er det rimeligt kendt, at dødsstraf koster samfundet langt mere end en livstidsstraf. Også selvom livstid her virkelig betyder livstid. Hvordan det foregår i andre lande kender jeg ikke nok til, men kunne godt forestille mig, at i Nordkorea er det rimelig kort process uden de store omkostninger.

 

OT over and out.

 

 

Men det der egentlig gør mig mest sørgelig over det oprindelige link er, at hunden blev konfiskeret pga mishandling, og det kan ses i artiklen, at ejeren allerede har anskaffet sig en anden hund. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...