NickiA Skrevet Juni 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2012 Nu skal Prinsessen dø.. - Gipote.dk - racehunde / hunde til salg - hvalpe til salg Den hundelov gør mig altså syg helt ind i maven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Trist sag - som dog ikke ligefrem forklares særligt godt, men lad os lige slå fast, at det ikke gør ondt at dø. Og hvis hunden er blevet mishandlet i en længere periode, såvar det måske bedst for alle parter om den fik fred? Som leder til en anden etisk debat: er aflivning altid en skidt udvej? ikke nødvendigvis i mine øjne... og som en biting, så får jeg fuldstændigt hysterisk fnidder over at man er så useriøs at man ikke i det mindste smider sin tekst igennem en stavekontrol inden den offentliggøres... Det er sikkert yderst fordømmende, men har meget svært ved at tage en artikel alvorligt, når der står ting som "med hundeloven i rykken" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 Eller bare helt i starten: "Siden hundeloven blev skrevet om får et par år siden" Mister lidt seriøsiteten...... eller meget, sådan set. Ellers helt enig med AMocca. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juni 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2012 "dømt til døde af politikkere der ikke har sat sig ordentligt ind i hvilke konsekvenser deres skrivebords arbejde får." Jeg havde sgu nok på fornemmelsen de politikere ikke lavede noget selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Juni 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Self. gør det ikke ondt på et dyr at blive aflivet, og i nogle tilfælde et det en fornuftig udvej.... men grunden til at den bliver aflivet er da bare fuldstændig meningsløst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Den er meningsløst, ja! men sådan er loven nu engang? hunden lider ingen skade, og ejeren havde ingen intentioner om at hunden skulle have det godt. ejeren vidste udmærket godt at hunden ikke kunne formidles videre. så jeg ville lægge fokus på at ejeren ikke skal have ret til at give andre hunde samme behandling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stefano Fava Besvaret Juni 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2012 Klassisk! Dødsstraf i staterne, nordkorea osv er heftigt kritiseret af de fleste. Men de lider jo ingen skade, og det gør jo ikke ondt at dø! IRMC. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Juni 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2012 Har absolut ikke noget imod dødsstraf, hellere det, end at jeg via min skat skal være med til at betale at en eller anden stjerne psykopat sidder i spjældet resten af sit liv:hmm: Men at aflive hunde pga hundeloven havde jo været som at sige, kun folk af bestemt race skulle idømmes dødsstraf (også selvom deres eneste forbrydelse måske var at være til) og så kunne vi andre idømmes det, hvis vores forbrydelse var rimelig grel. Så synes da ikke det kan sammenlignes helt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2012 Har absolut ikke noget imod dødsstraf, hellere det, end at jeg via min skat skal være med til at betale at en eller anden stjerne psykopat sidder i spjældet resten af sit liv:hmm: Men at aflive hunde pga hundeloven havde jo været som at sige, kun folk af bestemt race skulle idømmes dødsstraf (også selvom deres eneste forbrydelse måske var at være til) og så kunne vi andre idømmes det, hvis vores forbrydelse var rimelig grel. Så synes da ikke det kan sammenlignes helt... Ikke for at køre tråden ud på en OT diskussion om dødsstraf - men her i USA er det rimeligt kendt, at dødsstraf koster samfundet langt mere end en livstidsstraf. Også selvom livstid her virkelig betyder livstid. Hvordan det foregår i andre lande kender jeg ikke nok til, men kunne godt forestille mig, at i Nordkorea er det rimelig kort process uden de store omkostninger. OT over and out. Men det der egentlig gør mig mest sørgelig over det oprindelige link er, at hunden blev konfiskeret pga mishandling, og det kan ses i artiklen, at ejeren allerede har anskaffet sig en anden hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret Juni 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2012 Ja det er da helt grotesk at ethvert menneskets "ret" til at have dyr vejer tungere end dyrets ret til at leve:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts