Hop til indhold

Sofahund...


Gæst Pia Nielsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Pia Nielsen

Hej

 

Er jeg den eneste der synes det er utroligt svært at holde en GD nede af sofaen??:rolleyes:

 

Allerede i en alder af små 4 mdr er hun jo høj nok til ligesom bare at kunne "vælte" ned på sofaen eller liiige skubbe bagpartiet indover. :lol:

 

Hendes seneste trick er, at hun har opdaget at hun nu er høj nok til at kunne sidde ned med hele overkroppen og forbenene og hovedet oppe i sofaen..."så er man altså ikke rigtigt i sofaen" ser hun ud til at tænke...:roll:

 

Lige nu er jeg nået dertil, at jeg mere overvejer hvornår jeg overgiver mig og erkender at jeg har tabt kampen, end hvordan jeg kan lære hende at blive på gulvet:stupid:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia Nielsen

Hehe, nej jeg ved godt man ikke bare skal give op, men det er jo lidt svært når hun feks har adgang til sofaen om natten og når ungerne ikke er så gode til at "huske" at jage hende ned når de er alene med hende :blink:...

 

Mon ikke nok det går. Hvis hun ender i sofaen, tjah så er det jo ikke verdens undergang;-).

 

Men generelt er det helt rigtigt, at man er nødt til at vide hvad man vil og ikke vil med en så stor hund. Jeg starter af samme grund hos en dygtig træner om et par uger :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej igen.

vis det var min hund ville jeg nok prøve om det ikke kunne lade sig gøre

at den kunne sove i soveverlset på en madras på gulvet og lukke døren

til stuen. så ville problemet med at hun likker sig i sofaen om natten i vert fal være løst. det kunne måske osse være en løsning vis du lerte hine at når i

seder i sofaen så må hun ikke være der men det tar nok lang tid

og det kunne osse være et problem vis du syns det nogle gange

er hygligt at ha hine i sofaen.

 

håber du kan bruge det til noget mvh ..CHICO

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

GD er absolut en sofahund! Punktum!

 

Hektor nægter pure at lægge sig ned hvis han ikke kan ligge blødt. Om han har en stor hundepude, en madras, en plads i sengen eller i sofaen er såmænd underordnet.

 

Han må ikke komme i sofaen...Jeg ejer ikke selv een, så jeg taler generelt når vi er på besøg hos folk. Derimod har han sin egen side af sengen som han glææædeligt hopper op i og skønt der er tale om en STOR dobbeltseng, så formår han ALTID at fylde så meget at jeg er mast helt op i væggen.

 

Han er også ret glad for at ligge under sofaborde generelt...Han krrraaaabber sig derind for han er jo alt for stor til at "gå" derind på en pæn og værdig måde...

 

Til gengæld glemmer han ofte at krabbe sig ud igen når han bliver ivrig...Derfor flyyyver sofabordet ofte op i luften og flere meter efter hunden når han beslutter sig for at han ikke gider at ligge der længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia Nielsen

Hahahahaha:lol:...tak for de billeder du der gav mig på nethinden af de "graciøse" grand danois og deres forsøg på at komme til at ligge det heeelt rigtige sted :5up:...

 

Det er rigtigt at vores giganter meget gerne vil ligge blødt, og det er jo ikke så underligt med deres fysik. Det kan ikke være særligt behageligt at ligge på det bare gulv eller på kun et tæppe med den store krop og de store knogler. Specielt ikke imens de er i voksealderen og tager et par kilo på om ugen

 

Jeg har overvejet en stor hundepude, men jeg ved ikke om det er løsningen. Kan nogen anbefale en bestemt til XXL-hundene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahahaha:lol:...tak for de billeder du der gav mig på nethinden af de "graciøse" grand danois og deres forsøg på at komme til at ligge det heeelt rigtige sted :5up:...

 

Det er rigtigt at vores giganter meget gerne vil ligge blødt, og det er jo ikke så underligt med deres fysik. Det kan ikke være særligt behageligt at ligge på det bare gulv eller på kun et tæppe med den store krop og de store knogler. Specielt ikke imens de er i voksealderen og tager et par kilo på om ugen

 

Jeg har overvejet en stor hundepude, men jeg ved ikke om det er løsningen. Kan nogen anbefale en bestemt til XXL-hundene?

Køb en skum madras i jysk eller lign. og et sengetæppe, sengetæppet beholder hundens duft så den føler sig mere rolig når den er alene.

Og så læg den for enden af sengen eller sofaen afhængig af hvor den sover om natten. Husk hunde er flok dyr så de har det faktisk bedst af at sove tæt på deres ejer, hvis de gider :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En GD er en sofa hund.

Vores startede med at have en lænestol - og alle var glade.

Men så kneb det med pladsen og hunden er jo ikke dum - så var det 2èrn

Men det holdt nu ikke længe og tre´ren var indtaget.

Så måtte vi jo lige gøre op med os, selv hvor fedt der er, når en hund på 74 kg prøver på at møve sig op bag gæsterne i sofaen.

Løsningen er blevet at når vi er her, må han ikke være i sofaen. Når han er alene lægger vi en dyne til ham for vi ved jo han kravler op. Så vi kan lige så godt begrænse hårene.

Det fungere fint, vi diskutere det aldrig.

Og der er ikke fordi vi udsætter ham for træk. Han har en madras på 120x80x40 cm og en trekvart seng.

Men der er nu bedst at være hvor vi plejer at være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia Nielsen

Ja. lige nu har vi også en aftale om, at hvis man ikke gider have hende der eller hvis hun synes hun skal bestemme oppe i sofaen, så skal hun ned. Men måske skal det laves om til, at hun ikke må være der når vi er der, og så en "dyne-løsning" ligesom Stinna:blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej,

Vi har en Irsk Ulvehund, der som bekendt er meget stor, og han ligger også i sofaen!

Derudover har han en sengemadras på gulvet.

Jeg tror, at de store hunde vil ligge i sofaen, ved siden af deres mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde er jo flok dyr og meget sociale, så at hygge er en stor del af et godt liv.

Der er jo derfor at de vil gøre alt for os.

Derfor kan jeg godt blive lidt trist, når ejere skubber hunden væk og når den får skæld ud, for at hoppe op.

Jeg er 100% enig i at det ikke er ønskede egenskaber, vi skal bare huske hvorfor hunden gør de ting.

At hoppe op og prøve og slikke os i ansigtet er jo bare for at kommunikere på hunde sprog: Hunde slikker hinanden i mundvigen, for at sige jeg er dig underdanig og vil dig intet undt, du er min ven.

Og en hund der mænger sig, vil jo bare give og have kærtegn.

Afvis hunden på en pæn måde. Tænk hvis det var os, der får skælud når vi siger jeg elsker dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Grand danois er som sagt flere gange, en sofahund!

 

Min GD har altid måtte være i sofaen... -har endda taget mig selv i at flytte mig længere hen i sofaen (eller helt væk) hvis hun kommer og vil op. :blink:

 

Da vi så flyttede i hus og fik ny hjørnesofa, beholdte vi den gamle 3'er, så vores hunde kunne have den... Det gik også fint det første stykke tid, og de kunne sagtens finde ud af, hvad der var menneskesofa og hvad der var hundesofa. Men er der noget bedre, end at have den lille hund (Lab han) ovenpå sig, mens den store (GD) ligger hvor ens ben egentlig skulle være...?? I don't think so! :-D

 

Lige nu, sidder jeg på kanten af sofaen, så mine baller sover, så Nala kan ligge bag mig... Kropskontakt er dejligt! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Det er lidt sjovt at se at vi alle har de samme sofa-problemer!!

Mobs er begyndt med det for 1 1/2 måned siden, han er 13 måneder nu, så det er startet lidt sent. Jeg har endnu ikke helt besluttet endnu om det er ok ( om jeg kæmper eller giver op:-) ) Har også tænkt på den løsning, at han må være der om natten og når han er alene hjemme, men han må blive på sin pude når vi er der også. Men er også lidt bange for om det vil tage overhånd, så hvis han får lov til at ligge i sofaen, at han så også synes han skal ligge i vores senge osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...